Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 10:52
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Hallo,

Ik heb een router van sitecom (xDSL/Cable Broadband router 4S)
Ik heb 2 pc's op de router aangesloten waarvan er eentje op de printer is aangesloten, nu is het mogelijk om via die andere pc de printer ook te gebruiken.
Wie van jullie heeft er ervaring mee en hoe bevalt het jullie om via je router een printer te delen? ?
Groeten Thijs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2002, 12:05
martijn1985
martijn1985 is offline
Of het direct via de router kan weet ik niet, wat wel kan is om het via de andere computer te laten lopen.

Installeer bij beide computers de bestands- en printerindeling (waarschijnlijk heb je dat al gedaan, anders kun je namelijk de bestanden van die andere computer niet zien), en installeer de drivers van de printer op beide computers. Nu kun je printen, enige nadeels is dat hiervoor beide computers aan moeten staan.
Oud 20-12-2002, 12:19
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
gewoon een printerservertje
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:16
raziel
raziel is offline
volgens mij hoef de 2 computers niet allebiij aan te staan dat is nou jiust het voordeel van een router met een gewoon netwerk moet dat wel volgens mij dan he
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 14:08
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
raziel schreef:
volgens mij hoef de 2 computers niet allebiij aan te staan dat is nou jiust het voordeel van een router met een gewoon netwerk moet dat wel volgens mij dan he
dan zit jij dr volgens mij net ff naast.

Hier thuis staan 4 computers met elkaar in verbinding via een router, aan 1 van die computers hangt een printer. Wil ik kunnen printen dan moet iig die computer aan staan. Met een gewoon netwerk is het zo dat de printer aan de server hangt, en dan hoeft het dus niet. (misschien dat er btw wel routers zijn waar je een printer aan kunt hangen. Dat zou ik zo niet weten...)
Oud 20-12-2002, 14:21
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef:
of een netwerkkaartje voor je printer kopen (mits dit optioneel is voor je printer).
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 19:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
hehehe, ja.. dat zou grappig zijn.. Maar ik denk niet dat jan en allemaal een netwerkprinter heeft staan.. die dingen zijn duur..

Maar ehm.. Als je in de buurt van Delft woont.. Er zijn er een paar op te halen bij de TU Delft, mekelweg 2.. moet je zeggen dat je van de afdeling I&A (klotige automatiseringsdienst met alleen maar debielen).. En dan gewoon dat ding meenemen..
Oud 02-01-2003, 21:23
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef:
hehehe, ja.. dat zou grappig zijn.. Maar ik denk niet dat jan en allemaal een netwerkprinter heeft staan.. die dingen zijn duur..

Maar ehm.. Als je in de buurt van Delft woont.. Er zijn er een paar op te halen bij de TU Delft, mekelweg 2.. moet je zeggen dat je van de afdeling I&A (klotige automatiseringsdienst met alleen maar debielen).. En dan gewoon dat ding meenemen..
Ik heb er een voor je.... 70 euro voor 2 printers... meer info kan je per mail aan me vragen: chill_the_bill@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef:
Ja, tuurlijk joh. Moet er weer een derde computer komen die altijd aan staat... goh wat efficient in deze situatie.

Citaat:
Plusmarktboy schreef:
of een netwerkkaartje voor je printer kopen (mits dit optioneel is voor je printer).
Er zijn niet veel huis, tuin en keuken printers die een Ethernetaansluiting ondersteunen. De printers die dat wel hebben zijn voor prive gebruik te duur. Valt dus ook af...

-----------
Ik zelf heb een printer beneden staan, aangesloten op de computer van m'n vader. Als die van hem aan staan print ik dus via de router, en ik heb praktisch nog nooit problemen gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 19:05
Cown
Cown is offline
slimmert,
je kan ook, mits een netwerk printer heb, (een groot gedeelte van hp zijn dat) heb je aan de achter kant van de printer ook een poort om een aan je netwerk te hangen. Gewoon op een vrije poort van je router. Ik heb precies de zelfde router als jij en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Reageren

Regels voor berichten