Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2001, 20:41
crcorp3
crcorp3 is offline
Ik heb een (zeer) klein netwerkje thuis van mijn vaste computer naar een notebook via een USB kabel. Die zit met de vierkante plug in de vaste computer en met de platte plug in het notebook. Alle drivers zijn geïnstalleerd, maar ik kom niet verder dan de computernaam te zien van degene die ik opvraag. Is er misschien iets fout in de configuraties? En zoja, wat?
Oud 02-09-2001, 20:59
Verwijderd
wat EXCACT wil er niet werken? ziet hij beide comps wel in netwerkomgeving???
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 21:29
Chimera
Chimera is offline
Welke drivers? Je kunt namelijk niet zomaar ff een USB-kabel tussen 2 systemen hangen! Om zo iets een (errug traag) netwerk te laten simuleren heb je een speciaal soort USB-HUB nodig.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 11:13
ick
ick is offline
heb je filesharing aangezet? en daarbij ok op BEIDE pc's een of meerdere mappen gedeeld?

als je de computernaam van de anderz ziet is 't netwerk opzich goed aangelegd.

zet nu Bestanden en Printer delen aan in je netwerkeigenschappen ()BEIDE PC'S!) en deel op BEIDE pc's bijvoorbeeld de C-schijf door der met je rechtermuis op te klikken en DELEN te kiezen.....

now reboot and try again
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 12:45
crcorp3
crcorp3 is offline

wat EXCACT wil er niet werken? ziet hij beide comps wel in netwerkomgeving???

Ja hij ziet ze alle twee. Ik kan alleen de inhoudsopgave van de andere computer niet opvragen. Via de ene vraagt ie om een onbekend wachtwoord, via de andere zegt ie dat hij het login-request niet kan afhandelen.

Welke drivers? Je kunt namelijk niet zomaar ff een USB-kabel tussen 2 systemen hangen! Om zo iets een (errug traag) netwerk te laten simuleren heb je een speciaal soort USB-HUB nodig.

De drivers van het moederbord die bij de USB-kaart zitten. Die stonden op een CD en betreffen een driver en een router.

heb je filesharing aangezet? en daarbij ok op BEIDE pc's een of meerdere mappen gedeeld?
als je de computernaam van de anderz ziet is 't netwerk opzich goed aangelegd.

zet nu Bestanden en Printer delen aan in je netwerkeigenschappen ()BEIDE PC'S!) en deel op BEIDE pc's bijvoorbeeld de C-schijf door der met je rechtermuis op te klikken en DELEN te kiezen.....

Ja, alles staat op sharing, maar hij wil nog steeds niet werken.

Oud 03-09-2001, 17:58
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Om zo iets een (errug traag) netwerk te laten simuleren
Hoezo is dat dan erg traag? USB is toch best snel?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 18:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Hoezo is dat dan erg traag? USB is toch best snel?
1.5Mbit geloof ik.

Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 18:50
Verwijderd
Welke OSen gebruik je? Win2k toevallig?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 18:54
Verwijderd
Ja hij ziet ze alle twee. Ik kan alleen de inhoudsopgave van de andere computer niet opvragen. Via de ene vraagt ie om een onbekend wachtwoord, via de andere zegt ie dat hij het login-request niet kan afhandelen.

mocht je Windows 2000 gebruiken, maak dan speciale user-accounts aan en disable het guest-account.. het user-account moet een de bestaande (en actieve) login zijn van het andere systeem, dus als je bijvoorbeeld PC A inlogt als 'piet snot' en wachtwoord 'aapneuktmies' dan maak je conform die gegevens een useraccount aan op je W2K systeem.. vergeet ook niet de machtigingen voor de shares goed in te stellen..

Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 10:58
ick
ick is offline
Citaat:
Chimera schreef:
1.5Mbit geloof ik.

standaard 2 mbit, en dit is op te voeren tot 11 Mbit..... en 11 Mbit is lekker om over te gamen hoor!

Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 11:00
ick
ick is offline
als je je pc zoekt, hoe zoek je die? via start > zoeken > computer of via nertwerkomgeving?

heb je niet toevallig bij filesharing ALLEEN LEZEN aangekruist? soms wil dat nie werken, zaet voorlopig bij allebei VOLLEDIG, je kan als 't functioneel is altijd nog de security ophogen

heb je geen NTFS security op de mappen staan die tehoog is (dat alleen Admin derin mag komen ofzo)? check dat ook (rechterklik, eigenschappen, beveiliging, doe dit bij de C: en als 't goed is vraagt ie of die 't toe moet passen op ALLE mappen, if so, klik JA! )
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 11:50
be062603
be062603 is offline
Citaat:
crcorp3 schreef:
Ik heb een (zeer) klein netwerkje thuis van mijn vaste computer naar een notebook via een USB kabel. Die zit met de vierkante plug in de vaste computer en met de platte plug in het notebook. Alle drivers zijn geïnstalleerd, maar ik kom niet verder dan de computernaam te zien van degene die ik opvraag. Is er misschien iets fout in de configuraties? En zoja, wat?
HEB dit ook gehad , log in beide computers eens aan met dezelfde gebruiker ( bevoorbeeld admin ) en dan zou het meoten werken .

Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 11:09
crcorp3
crcorp3 is offline
Van de ene naar de andere kant werkt :-)!
Dat is voor mij voldoende. Heel erg bedankt voor jullie reacties.'

USB is trouwens behoorlijk snel met c.a. 1 MB per seconde. Dus dat traag....
Reageren

Regels voor berichten