Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dit heeft me een eind op weg geholpen maar bij mij werkt het nog niet helemaal ![]() Snap niet waarom hij clients niet ziet
|
![]() |
DNS server goed ingesteld?
Wat is de ingestelde netmask? Wat is de ingestelde broadcast? Kun je de gateway van je server pingen?
||
Citaat:
de netmask is 255.255.255.0 (van ip dus..) Gateway zal ik eens proberen zo..
||
Citaat:
maar heb wel poortscanner dus zie welke gebruikt worde
||
Citaat:
Type 'es ping www.yahoo.com in. Als 'ie dan een IP nummer vind en pinged werkt 't. Welk OS draait er op de verschillende PCs? |
![]() |
||
Citaat:
Client 1 Win2k pro Client 2 Win98 ik zal je vanavond laten weten van yahoo.com, zit ff op stage tot 5 uur... maar thnx
|
![]() |
Voer eens de namen van de andere PC's in
![]() Dus niet via netwerkomgeving gaan maar gewoon: \\naamvanpc In explorer invoeren ![]() SMB is er berucht voor dat computers van verschillende Windows versies elkaar niet kunnen zien in het netwerk... Ook moeten ze per se in dezelfde werkgroep zitten, dus als je Nederlandse en Engelse versies door elkaar gebruikt, moet je 1 werkgroep/workgroup hebben (1 van beide dus, of echt een aparte naam). [Dit bericht is aangepast door Marc S (05-12-2001).] |
![]() |
|
![]() |
ik had ook zon probleem
je moet eerst kijken ziet winipcfg alle 2 de netwerk kaarten op de pc waar internet opzit zoniet moet je een protocool instaleren ziet hij ze wel dan moet je 1 van de 2 netwerk kaarten de ip veranderen 10.10.1.1 heb ik gedaan dan rebooten en kijken of je de goede netwerk kaart heb verander (internet zal nog moeten werken zoniet? veranderd dan de ip van de andere netwerk kaart in 10.10.1.1 en de netwerk kaart van internet laat je automatische opsporen. je draait winipcfg en kijk naar de netwerkmaster nummer of hoe heet dat ook al weer ![]() dan ga je configuratie scherm en dan toegang en dan vul je overal de zelfde werkgroup in!! nu zal die moeten werken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dns = ook ip van server.. en dan laat ik de dns querys forwarden naar de dns server van mijn isp.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je client is een meer 'geavanceerd' OS. SMB kies als dat nodig is een masterbrowser, en dat is het systeem met het hoogste OS level (Win95 = 1, Win98 = 2, etc). Dan ontstaan er problemen als de masterbrowser (client met Win2k) regelmatig uitgezet wordt. Win95 is eigenlijk niet te gebruiken als Server-OS. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
jah je zal wel ghelijkn hebben want ik had het netwerk van 98 njaar xp (internet stond op 98) nu heb ik xp verwijderd en op de andere pc ook 98 gezet en nu krijg ik hem ook niet meer aan de praat ik heb de ip's veranderd,netwekmasker=zelfde nummer overal en workgroup is ook het zelfde maar toch kan ik niet pingen iemand een ID?? |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ping dan eerst de gateway van de server. Als dat niet werkt, komt ie niet voorbij de server en zit het probleem waarschijnlijk in NAT of de routing tabel. Dus mijn vraag: kun je je gateway van 192.168.1.1 pingen vanaf een van je clients? Want volgens mij draai je op de server niet eens een programma dat NAT goed heeft geconfigureerd.
||
Citaat:
Maar NT 4.0 zou volgens mij ook moeten kunnen hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() BTW: Je kan inderdaad in smb.conf even de os-level aangeven. Die zet ik dan ook meestal op 65 ![]() [Dit bericht is aangepast door Marc S (06-12-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmmm maar dat met NetBIOS heb ik ook wel 'ns gehad met Windows en Linux. Moet je je Windows 95 patchen staat op www.samba.org ergens...
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() 32: Windows 2000 Server (Domain Controller) Windows NT 4.0 Server Windows NT 3.51 Server 16: Windows 2000 Server (standalone) Windows 2000 Professional Windows NT 4.0 Wks Windows NT 3.51 Wks 1: Windows 98 Second Edition Windows 98 Windows 95 Windows for Workgroups ![]() |
![]() |
|
thnx dat jullie moeite doen voor mijn probleem nog..
Ik kan er vanavond weer mee bezig en probeer alle info/ oplossingen even uit te proberen. Vanavond horen jullie van mij
|
Mag ik even melden dat mn netwerk gelukt is!!!!!!!!!!!!!!!
MASTER!! ![]() ![]() Dit forum heeft me tot nu toe al buitengewoon veel geleerd maar oke thnx nog iedereen, waardeer het erg ![]() Moonspell
||
Citaat:
heb je ook een zogenaamde werkgroup ingevuld?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ranking the Scholieren #3 Geel | 500 | 16-10-2010 14:57 | |
Software & Hardware |
Draadloos internetten doet het niet meer op laptop Verwijderd | 11 | 12-03-2009 21:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Psychologie |
Zijn psychologen onzin? Kauw | 57 | 05-02-2006 14:20 | |
Software & Hardware |
[MSN] doet t niet meer... poetic_tragedy | 7 | 03-05-2005 10:47 | |
Software & Hardware |
Netwerk weigert te werken crcorp3 | 12 | 13-09-2001 11:09 |