Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik zou het cool en slim vinden als ze buitenspel IN DE 16 afschaften, dat zou wel vet zijn
dat van die 16 clubs is een beetje bullshit, wat maakt dat nou weer uit?? en van die 24 contract spelers, goed plan hoor, alleen hetzelfde als hierboven, ik zie niet in wat het boeit
|
Verwijderd
|
Buitenspel afschaffen: Dan verandert het hele spelletje, dus niet doen. Hou je liever bezig met manieren om buitenspel beter te meten.
Maximaal 24 contractspelers:Tja, ten eerste willen de grote Europese topclubs dat echt niet en ten tweede kunnen jeugdspelers dan lekker makkelijk weg worden gehaald / gejat. 16 clubs per competitie:Het scheelt in Nederland vier wedstrijden, maar Arsenal ofzo speelt 4 competitiewedstrijden een aantal FA Cup-wedstrijden meer, League Cup wedstrijden en meestal ook meer Europacup-wedstrijden. Dus ik denk dat je dat gewoon per competitie moet bepalen en in Nederland is het niet nodig dus. 35 minuten zuivere speeltijd:Ben ik tegen. Een beetje tijdrekken hoort er gewoon bij vind ik. Bovendien lijkt telkens als de wedstrijd stil ligt dat er even een soort 'pauze' is, want het spel EN de tijd loopt gewoon niet door. Nee, begin daar ajb niet aan. En dan zal de wedstrijd zeker PRECIES in de 70e minuut afgelopen zijn...is ook niet leuk. Time-outs:Lekker irritant om een aantal keer 2 minuten te wachten en bovendien kan je daarmee de hele snelheid uit het spel halen, als de tegenstander bijvoorbeeld 1-0 achter staat en de hele tijd in de aanval is. Camera's:Het enige goede idee denk ik. Alleen dan moet het niet zo zijn dat we straks bij mogelijk buitenspel 1 minuut ofzo op de computer-scheidsrechter moeten wachten, want dat schiet niet op dan. 5 fouten even uit het veld:Hou het gele kaarten systeem gewoon hoe het nu is. Zo is het goed. Dus ik vind zijn ideeën niet bepaald goed. |
![]() |
|
Buitenspel afschaffen: Zoals het nu is klopt het ook niet: de grensrechters zeggen veel te vaak dat het buitenspel is. Bij twijfel gooien ze de vlag de lucht in, terwijl twijfel betekend: doorspelen.
Volgens mij onderzoeken ze niet eens of het kan. Bij vriendschappelijke wedstrijden kan je het toch uitproberen? Daar heb je toch oefenwedstrijden voor?! Maximaal 24 contractspelers:Je voorkomt hiermee dat clubs als Inter 48 toppers onder contract heeft (waar er per wedstrijd dus maar 14 van kunnen spelen.) Deze spelers zouden bij mindere teams wel aan het spelen toekomen, het verhoogd het niveau dus. Ook voorkom je hiermee dat niet-rijke ploegen zichzelf in de schulden werken. Het is gevaarlijk dat jeugdspelers vogelvrij verklaard worden. 16 clubs per competitie:Hiermee haal je veel belasting van de spelers af. Ik vind het een goed idee. Met alle cups, competities en oefenwedstrijden spelen spelers teveel wedstrijden. 35 minuten zuivere speeltijd:Ben ik ook tegen. Hoewel je hiermee wel het tijdrekken voorkomt. Time-outs:Ik zie hier niet echt het voordeel van. Het nadeel ook niet eigenlijk. Nu ligt het spel ook bij elke uitbal een minuut stil. Camera's:In de NFl hebben ze dit ook geintroduceerd 2 jaar geleden. Het werkt goed. Je kan een beslissing 'challengen" en de ref. loopt dan naar een camera om de boel te herzien. Het kan niet onbeperkt en als de coach een fout heeft kost het hem een time-out. Probeer het eens lijkt me, scheelt een hoop gezeik achteraf. 5 fouten even uit het veld:Het kan ervoor zorgen dat spelers wat gediciplineerder spelen. Scheidrechters geven nu vaak niet een 2e gele kaart omdat het rood zou zijn of een gele kaart na 3 overtredingen. Geef het iig geval een kans, test het uit zou ik zeggen
|
Wat helemaal cool zou zijn is die oude regel van maximaal 3 buitenlanders in de ploeg. Maar met het huidige voetbal is dat niet mogelijk dus laten we zeggen, maximaal 6 ofzo. Dan heb je tenminste nog wat nederlanders in het veld...
|
ja, dit is een ouder topic, maar het gaat hier wel degelijk over
![]() Secretaris-generaal van de Uefa Gerhard Aigner is geïnteresseerd in de voorstellen van ex-voetballegende Marco Van Basten. De Nederlander wil het voetbal eerlijker, mooier en schoner maken. Rond de jaarwisseling hadden ze een gesprek. Aigner zeg in een interview met het blad 'Ondernemend Nederland' dat hij op korte termijn hoopt een onderhoud te kunnen hebben met Van Basten. Hij vindt de voorstellen van de voormalige stervoetballer zeer interessant en zeer constructief. Zijn ideeën werden over het algemeen niet al te enthousiast onthaald, maar Aigner denkt er anders over. "Ik kan u in alle eerlijkheid zeggen dat wij de aanbevelingen van een voormalige topspeler als Marco van Basten uiterst serieus nemen. We zouden er graag eens met hem over willen discussiëren", aldus Aigner. Ik ben benieuwd... zou er iets gaan veranderen?? En wat dan vooral?? De time-outs? de buitenspel regel?
||
Citaat:
Buitenspel afgelasten, bwa. verbetering kan hier echt geen kwaad. Eventjes van het veld, na x fouten is idd onrealistisch, maar camera's bij topwedstrijden, waarom niet?
|
[QUOTE]Kirk22 schreef:
[B]Hij heeft een paar ideeen over voetbal. * Buitenspel moet je onderzoeken of het kan worden afgeschaft, en als je het niet afschaft: buitenspel is buitenspel. ze moeten het met een soort computer ofzow doen... * maximaal 24 contract spelers per team dat mag de club toch zeker zelf bepalen weet je hoeveel blesure's er zijn. * 16 (ipv 18 of 20) teams in de landencompetities ik vind dit beter meer voetbal op tv...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Opmerkelijke Sportberichten, deel IV. Verwijderd | 332 | 17-12-2008 11:58 | |
Vrije tijd |
Marco van Basten weg ermee Verwijderd | 8 | 13-07-2006 12:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Geloof leidt alleen maar tot problemen. Garbage | 192 | 25-12-2004 09:41 | |
Vrije tijd |
Het Grote Bondscoach Topic USPalermo | 79 | 17-07-2004 14:45 |