Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De laatste versies van Gnome en KDE kunnen 128mb geheugen wel goed gebruiken... Een windowmanager (WM) is heel kaal. Er zitten geen extra utils bij. Voorbeelden zijn Windowmaker, Enlightenment, fwm95, blackbox, fluxbox. Het is niet zo dat je hierop geen gnome/kde programma's kunt draaien, daar moet je dan extra libraries voor installeren. De meeste windowmanagers hebben aan 8mb geheugen wel genoeg, alleen Enlightenment is wat zwaarder, die heeft wat leuke grafische truukjes in huis. (Je ziet het beeld wegschuiven bij het wisselen van virtual desktop e.d.). Windowmaker is een veelgebruikte desktop en blackbox is vooral heel er licht. Fluxbox is de laatste tijd populair aan het worden, het is een soort blackbox-advanced. Je krijgt namelijk "tabbed windows". Handig voor op bijvoorbeeld laptopschermpjes, die zijn veelal wat kleiner.
|
![]() |
ik heb zelf bijna 1.5 jaar lang linux op mn laptop gedraaid (celeron 366 met 96mb Ram) daarop draaide ik gnome (toen nog gnome1, dies iets lichter mijns inziens dan gnome2).
heel veel laptop hardware wordt ondersteund, en zeker als je een distro als mandrake, redhat of suse neemt kan je ervan uit gaan dat de meeste hardware wel bij het instaleren al wordt herkend. mogt dit niet het geval zijn (vaak zijn netwerkkaarten een heikel punt) dan zul je eens moeten kijken naar pcmcia-cs . op http://www.linux-laptop.net/ staat een overzicht van gebruikerservaringen met het instaleren van linux op verschillende laptops, kijk of jou laptop er tussen staat zou ik zeggen, en lees de ervaringen van anderen ![]() suc6 iig |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Linux Probleem Eigenaar007 | 9 | 14-01-2012 14:09 | |
Software & Hardware |
Linux installeren op oude laptop. Wat is het beste? Caviamax | 31 | 11-09-2010 11:28 | |
Software & Hardware |
linux verwijdert windows start niet meer op All Out Of Love | 5 | 03-06-2006 22:05 | |
Software & Hardware |
[Linux]Audio- en Videokaartdriver installeren TopDrop | 9 | 20-03-2006 20:14 | |
Software & Hardware |
Voor- en nadelen van een Ibook *gaapt* | 45 | 05-02-2006 18:29 | |
Software & Hardware |
[Internet] Geen internet op multiboot systeem. Hydrogen | 5 | 24-04-2005 14:35 |