Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 13:19
maaike0
maaike0 is offline
hi allemaal, ik heb een vraag uit mijn natuurkundeboek en op de een of andere manier snap ik hem niet, zelfs niet met het antwoordenboekje erbij, misschien dat jullie het mij kunnen uitleggen?

de vraag:
Je weet dat je door diafrgameren scherpe foto's krijgt, ook al heb je niet goed ingesteld. LEg uit waarom je bij ee zeer klein diafragma toch onscherpe foto's krijgt...?

Ik heb echt geed idee....
dankje alvast!

liefs maaike
Oud 10-01-2003, 16:16
Verwijderd
als je een opening hebt die kleiner is dan de labda van het licht, krijg je totale verstrooiing. Maar dat is wel erg klein, al is hij iets groter, krijg je evengoed nog wel verstrooiing van de lichtgolven Als je het diafragma dan weer wat groter maak wordt het beeld steeds scherper, en als je het dan weer groter maakt wordt het beeld weer onscherp.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 17:29
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
idd, een kleine diafragma is een grote opening, en dus veel licht, verstrooing ect..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:25
maaike0
maaike0 is offline
hmz, ja tis me een beetje duidelijker geworden!

thank you!

liefs maaike
Oud 10-01-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:
idd, een kleine diafragma is een grote opening, en dus veel licht, verstrooing ect..
Dat klopt niet, want als je een opening kleiner maakt krijg je juist verstrooiing. Dat is nu juist het probleem want dan krijg je geen geconcentreerde lichtbundel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten