Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() dit topic kan dicht |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je redeneert totaal verkeerd. *zucht*
|
Verwijderd
|
Gemaakt voor het publiek, bedoeld om aan te slaan, gericht op grote opbrengst. Commercieel kan een nummer ook worden als mensen het ineens allemaal massal leuk vinden door 1 coole video op tv, maar er niet voor gemaakt is.
Blaat waarom doe ik dit nog, deze "discussie" eindigt toch altijd op niks. maar ja, verveling he. |
![]() |
|
Om ff terug te komen wat die br4m zei:
Hoe ver wou je gaan, commercieel wordt bepaald door de mensen die het kopen, niet door de band zelf. Ja, door de promotie, maar niet door de muziek. Hoe kut de muziek ook, als veel mensen hem kopen, is het commercieel, en hetzelfde omgekeerd. Je moet het onderscheid kunnen maken tussen toegankelijk en commercieel
||
Citaat:
|
![]() |
ligt eraan wat je met commercieel bedoelt. Als muziek puur en alleen wordt gemaakt voor het geld dan is het kut, maar iets kan ook gewoon enorm aanslaan.
Maar dan nog vind ik het vaak klote, omdat het dood wordt gedraaid.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
niet met jou eens muziek word populair omdat de producers veel geld aan een populair station betalen zodat die dat nummer veel draaien het nummer word veel gedraaid en hoe vaker jullie het horen hoe gaver de meerderheid vind en dan gaat de meerderheid de single kope en daardoor komt die in de top 40 en ik zeg niet dat er allemaal slechte bands in de top 40 staan maar veel is gewoon zo gebeurd zo dat moest ik ff kwijt |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Commerciele muziek is per definitie KUT.
Muziek dat toevallig aanslaat en veel verkocht wordt is commercieel exploiteerbaar, maar de muziek is niet commercieel, dat is onzin. Commerciele muziek is muziek waar een propaganda machine achterstaat, muziek dat gemaakt wordt om leuk te zijn voor een zo groot mogelijke doelgroep en zo veel mogelijk geld opbrengt. Dat wil ik niet eens meer muziek noemen, dat is goedkope exploitatie van de menselijke schapenmentaliteit. Muziek is een artistieke expressie, waar commerciele muziek dus duidelijk geen ene fuck meer mee te maken heeft.
||
Citaat:
|
Wat een zwart-wit gereutel toch weer in dit topic, wat zijn er toch weer een hoop mensen die zo graag roomser dan de paus willen zijn. "Commerciele muziek" kan erg goed zijn of op zijn minst erg goed in elkaar zitten (bijv. Kylie, Justin Timberlake
![]() En dan heb ik het nog niet eens over de twijfelgevallen gehad. Er zullen bijvoorbeeld veel mensen zijn die Marilyn Manson als een serieuze artiest beschouwen terwijl daar volgens mij gewoon een hele gewiekste marketingstrategie achter zit. Maar dat doet nog altijd niks af aan de kwalilteit van de muziek. Ik denk eigenlijk maar in twee hokjes, muziek die ik persoonlijk goed vind en muziek die ik persoonlijk niet goed vind. De intentie waar de muziek mee gemaakt is doet me op zich niet zoveel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat me vaak opvalt in zulk soort discussies alhier is de opvatting dat zulke muziek per definitie slecht is en dat de mensen die het desondanks kopen op de een of andere manier gehersenspoeld zijn door de marketingpraktijken van de grote platenmaatschappijen (door sommigen ook wel exploitatie van menselijke zwakheden genoemd). Ik weet niet in wat voor schijnwereld de mensen leven die er zulke opvattingen op na houden maar ik ervaar regelmatig dat er ECHT mensen bestaan die vinden dat DJ Boozywoozy en Gigi d'Agostino goede muziek maken. Ik weet dat het moeilijk te bevatten is (ik snap het zelf eigenlijk ook niet echt) en ook gaat het hierbij niet alleen maar om puisterige pubers die heel graag ergens bij willen horen. Mijn persoonlijke conclusie is dan ook dat veel commerciele kutmuziek desondanks met de beste intenties gemaakt wordt, probleem is gewoon dat het mijn (en jullie) intenties niet zijn... |
![]() |
|
het enige argument wat ik zou kunnen verzinnen over dat commerciele muziek per definitie slecht zou zijn, is dat commerciele muziek vaak erg toegankelijk is - en daar hou ik niet van.
wie haat het niet als je een tekst hoort en al kunt voorspellen wat de volgende regel is? wie haat het niet als je de baslijn van het hele nummer al na het eerste couplet van voor naar achteren kan opdreunen? ik vind liedjes van bijv Alicia Keys, Destiny's Child, en zelfs Justin Timberlake soms best degelijk in elkaar zitten, afgezien van het feit dat het niet mijn smaak is moet ik toch toegeven dat deze muziek enige professionaliteit bevat. ik vind het daarom dan ook ronduit bekrompen om te zeggen dat ALLE commerciele muziek per definitie slecht is, omdat het valt onder het lekker-lui-alles-in-een-hokje-proppen-syndroom. toch geef ik tsasil gelijk, er zijn vooral veel zangeresjes op dit moment die niet meer zijn dan een product van hun platenmaatschappij. desalniettemin kan je bij de meesten wel merken dat ze wel degelijk passie voor muziek hebben, maar kennelijk realiseren ze zich niet dat ze slechts een sexobject zijn, meer gewaardeerd worden voor hun lichaam en de liedjes die anderen voor hun schrijven dan hun eigen stem.
||
![]() |
Citaat:
||
Oneens.
Er is geen eenheid voor goed of slecht; het valt niet te meten. Daardoor valt er ook geen waardering aan te hangen. Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|