Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 21:04
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Weet iemand hoe je jezelf op tijd naar bed kan sturen? ik ga namelijk elke avond om 12 uur slapen ook al weet ik dat ik veel eerder moet gaan slapen. Ik heb altijd zoveel te doen en zoweinig tijd... Graag jullie reacties hoe jullie met dit probleem omgaan.

Laatst gewijzigd op 21-01-2003 om 21:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 21:09
Verwijderd
ik ga meestal om 22 uur naar bed...
ik slaap pas om half 3 meestal...
das ook zoiets...

(mja, ik w8 wel mee op reacies)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:10
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Soms lukt t me een hele tijd wel om op tijd naar bed te gaan en dan lukt t weer niet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:14
Verwijderd
Ik heb even met Dusjcrib overlegt en we zijn het er over eens dat deze topic op deze manier niet op psychologie thuis hoort. Het gaat over 'zelfdiscipline', maar de topic is meer een dk topic. Misschien zou je er een iets 'algemenere' topic van kunnen maken, ipv alleen maar 'hoe stuur je jezelf op tijd naar bed'?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:16
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ok zal ik doen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
ok zal ik doen
'k vind het niet echt veel veranderd nu, iig niet echt algemener geworden ofzo, maar goed, 'k kijk de reacties wel ff aan. (sorry )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:25
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Weet iemand hoe je jezelf op tijd naar bed kan sturen? ik ga namelijk elke avond om 12 uur slapen ook al weet ik dat ik veel eerder moet gaan slapen. Ik heb altijd zoveel te doen en zoweinig tijd... Graag jullie reacties hoe jullie met dit probleem omgaan.
De beste manier om er voor te zorgen dat je op tijd naar bed gaat is door een schema aan te houden waarbij je op een vast tijdstip naar bed gaat en de dingen die je wilt doen zoveel mogelijk over diverse dagen probeert te spreiden, zodat je voldoende tijd krijgt om op tijd naar bed te kunnen gaan.
Oud 21-01-2003, 21:27
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ik had t veranderd, is t weer terugveranderd ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:06
Verwijderd
ik ga altijd rond 0.00 uur naar bed en dan slaap ik meestal gelijk
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:38
Verwijderd
Ik ga altijd rond twaalf uur naar bed, eerder kan ik toch niet slapen. Bovendien luister ik altijd nog radio Bergeijk om kwart voor een Het is denk ik erg moeilijk je zoiets aan te leren.

Ik ben bijvoorbeeld een avond/nacht mens. Ik voel me op dit moment bijvoorbeeld verschrikkelijk vit. Als ik voor school moet werken lukt me dat 's avonds ook het beste.

Als je dan toch vroeger wilt gaan slapen kan je denk ik het beste doen wat mathfreak vertelde, een paar jaar geleden deed ik dat ook. Toen ging het overigens ook nog wat makkelijker.
Maar het is en blijft moeilijk.

Laatst gewijzigd op 21-01-2003 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 00:29
Qimm
Qimm is offline
hehe ik doe net zo, maar dan nog wat later heh, ik heb gewoon een hekel aan gaan slapen. Zo saai!

hmmm tips? Ik ben zelf nog aan het zoeken!
Oud 22-01-2003, 00:43
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
niet. gaat vanzelf wel, als ik zin heb
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:30
Big Brother
Big Brother is offline
tip: kijk die leuke net5 series gewoon aan het begin van de avond, zodat je ze niet persé 's nachts hoeft te zien
lukt bij mij nog steeds niet
(the nanny, spin city, frasier etc)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:36
Quiana
Quiana is offline
Verdeel de dingen die je moet doen
over de dag zelf..
Hoe je jezelf moet dwingen,
dunno, kan dat zelf ook niet..
Oud 22-01-2003, 12:48
ScAryGurL
ScAryGurL is offline
Citaat:
Qimm schreef:
heh, ik heb gewoon een hekel aan gaan slapen. Zo saai!
Saai? Slapen is lekker.....
Ik doe altijd alleen de dingen die ik echt MOET doen of die nodig zijn Huiswerk bijv...
Ik lig er altijd wel rond 11 uur in
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:33
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Probeer jezelf aan te leren smiddags al de dingen te doen die je normaal savonds doet. Je zit nu in een ritme, 12 uur slapen. Dat is je lichaam gewend, dus probeer een ander ritme te krijgen. Als je iedere dag nou een halfuurtje eerder naar bed gaat.

Volgens mij raakt je lichaam daar dan aan gewend (of niet )
En word je ook moe als het zeg maar 'bedtijd' is.
Oud 22-01-2003, 15:27
Verwijderd
Ik heb met mezelf afgesproken om om uiterlijk 23 uur naar bed te gaan, 22.30 uur is de tijd waarop ik alles wat ik doe af kan werken en om 23 uur moet ik er gewoon mee stoppen. Naar bed en oogjes dicht.. Gewoon jezelf dwingen, in het begin is dat moeilijk, maar hoe langer je het vol houdt hoe makkelijker...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 22:44
Verwijderd
heb ik ook problemen mee...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 10:21
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Zet een robot naast je, hihihihihi

Tja, en nu ff serieus,
Je gaat gewoon naar bed wanneer gtst is afgelopen.
Dan heb je voldoende geslapen.

Min. 8 uur slapen, en er kan best een uurtje bij,
Neem een stevig ontbijt, en sla geen maaltijden over.

Nou, sterkte dan maar
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 15:47
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
t gaat al beter, gister deed ik om half elf mn lichtje uit!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 16:36
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
mij ontbreekt het echt aan ook maar een greintje zelf dicipline...
ik hou dingen mssn een week vol maar dat was het dan ook :/
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:19
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ja bij mij ook, tenzij het echt MOET (zoals een so leren voor school), dan lukt t wel, maar aangezien slapen niet verplicht is...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:20
Verwijderd
ik ben erg op het slaapvlak...
ik ga nooit eerder gaan slapen dan 00h echt nooit, behalve als ik eens ziek ben of een nachtje heb doorgetrokken.
meestal is het 1h soms zelfs 2h(30), en om 7h00 moet ik al op.
dus ik ben ook wel slecht bezig, kom dan ook altijd overal te laat.
ben typisch avondmens, maar daarop is deze maatschappij niet gebaseerd, dus zal ik me wel moeten aanpassen (alhoewel nachtwerk )
bij is het is alles dat ik uitstel, schooltaken, vertrekken naar ergens, gaan slapen, opruimen...
moet ik dringend veranderen, maar heb al 1 stap in de goede richting gedaan, nl in de studie gaan, anders begin ik pas 's avonds laat aan mijn werk.
nu ga ik proberen elke dag 15 minuten vroeger te gaan slapen, want half uur vind ik nogal drastisch...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:43
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
phensic schreef:
ik ben erg op het slaapvlak...
ik ga nooit eerder gaan slapen dan 00h echt nooit, behalve als ik eens ziek ben of een nachtje heb doorgetrokken.
meestal is het 1h soms zelfs 2h(30), en om 7h00 moet ik al op.
dus ik ben ook wel slecht bezig, kom dan ook altijd overal te laat.
ben typisch avondmens, maar daarop is deze maatschappij niet gebaseerd, dus zal ik me wel moeten aanpassen (alhoewel nachtwerk )
bij is het is alles dat ik uitstel, schooltaken, vertrekken naar ergens, gaan slapen, opruimen...
moet ik dringend veranderen, maar heb al 1 stap in de goede richting gedaan, nl in de studie gaan, anders begin ik pas 's avonds laat aan mijn werk.
nu ga ik proberen elke dag 15 minuten vroeger te gaan slapen, want half uur vind ik nogal drastisch...
Vervelend he? Ik krijg ook altijd savonds pas al mijn energie en dan kán ik gewoon niet gaan slapen. Ik zit dan gewoon echt niets te doen. Beetje radio luisteren en lezen, maar echt niet slapen.
Oud 23-01-2003, 23:26
Verwijderd
mjah, kan mezelf er nu nog niet toezetten om te gaan slapen hoor, moet nog massas veel dingen inhalen, was ziek é, en heb me AGAIN beziggehouden, dusj zal dat nu nog ff vlug doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten