Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kijk zelfs liever naar het Spaanse voetbal dan het Engelse. Jammer alleen dat Canal + de rechten van de Primera Division heeft. Ook jammer dat Real Madrid vandaag van Valencia heeft gewonnen
![]() Verder is Barça nu weer een beetje terug aan het komen, maar kampioen worden ze niet meer. Ik denk dat Real Madrid het wordt, maar ik hoop Valencia of Sociedad. Nederland doet het trouws goed bij de topscorers: Makaay, Kluivert, Musampa... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Spanje vind ik de zwaarste competitie. Ik vind het idd ook erg jammer dat Canal + de rechten heeft van het Spaans voetbal, had liever gezien dat Rtl 5 die hadden, ipv van dat duits. Eerst vond ik Italie altijd wel de op twee na beste competitie maar tegenwoordig staat daar nu Engeland bij mij. Italie gaat steeds achteruit, en hier wordt er ook minder aandacht aan besteed. Je ziet veel meer Engels en Duits voetbal op de tv, en zo af en toe Spaans (op de niet betalende tv zenders). Over de Italiaanse competitie hoor je ook veel minder dan dat je iets over de Spaanse competitie hoort.
Vooral dankzij Van Gaal komt Barcelona (en dus ook het Spaans voetbal) in het nieuws. Je ziet ook vaak dat de kleinere clubs in Spanje tegen de grotere ploegen veel beter zijn dan dat de grote ploegen verwachten. Daardoor krijg je ook een veel zwaardere competitie, aangezien de grote club's zich misvoetballen tegen de kleinere clubs en dus punten verliezen. Nu is dat in Engeland en Nederland ook wel, maar over het algemeen komt het in de Spaanse competitie meer voor. |
![]() |
|
Er spelen een hele boel topvoetballers en er zijn veel sterke teams. De clubs zijn meer sterke collectieven dan in Italië, daar spelen veel voetballers voor zichzelf, niet voor de club.
Wat het Spaanse voetbal leuk maakt, is toch de individuele klasse van de spelers, die vaak hoger ligt dan in de Engelse (en de Nederlandse) competitie. Alleen vind ik het vaak toch erg verdedigend voetbal, daar houd ik niet zo van.
||
Citaat:
![]() dat Feyenoord de Uefabeker heeft gewonnen is 'n groter wonder dan 't feit dat Alaves ooit de finale heeft gehaald hoor...
|
Maar zijn jullie Nederlanders niet meer geneigd om het spaanse voetbal hoger in te willen schatten omdat er een hele resume Nederlanders spelen?
Ik zou het niet weten, ik zie te weinig wedstrijdbeelden van dat land, om dezelfde redenen als hierboven worden opgesomd.
|||
Citaat:
En ik geef toch al aan dat de kwaliteit van de Spaanse competitie hoger is dan de Nederlandse?! Citaat:
||
Citaat:
Ik geloof steevast dat veel geld in de spaanse clubs komt van illegale dingen.
|
![]() |
Nu we het toch over vergelijken met spanje en andere voetbal competities hebben. Zidane won zelden tot nooit een prijs met Juventus in italië. In Spanje kijkt iedereen ook tegen hem op als clubvoetballer. Ik had het idee dat Zidane in zijn Juve-tijd alleen als voetballer van het nationaal elftal werd gewaardeerd. Heeft Juve hem verkeerd opgesteld? Pasde hij niet in dat systeem. Kan iemand verklaren waarom hij mij Real een veel leukere voetballer lijkt dan bij Juve? In zijn rol in spanje zoveel vrijer?
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind het ook jammer dat RTL5 de rechten vn Premiera Division niet heeft maar ja, ik heb ook canal+ dus ik zie het nog steeds.
Maar ik kan me dus wel voorstellen dat mensen Engels voetbal leuker of beter vinden omdat ze daar tenminste wedstrijden van zien (RTL5) en het Spaans voetbal alleen kennen van viplanet.nl ofzo. Overigens, ja Jordi leeft nog steeds, er stond laatst ook een grote reportage over hem in de VI. Daar praat hij over van alles en meldt ook dat zijn contract afloopt in de zomer van 2004 dus dat hij misschien deze zomer naar een grotere ploeg zal/wil verhuizen. "Een club waar ze echt tik tak tik voebal spelen." Wat denken jullie? Kan hij dat? Want het is natuurlijk niet zo dat hij bij Barca (ook al was zijn pa coach) en bij Man Utd alleen omdat hij een Cruijff was speelde. Hij kan echt wel spelen. Natuurlijk is hij zijn vader niet, maar hij is ook geen opgehemelde loser die beter bij FC Noordwijk kan spelen.
|
Wat mij betreft is de Engelse competitie niet de beste competitie.
Lange halen naar voren, totaal geen spelinzicht, voetballen op fysieke kwaliteiten en vaak dom voetbal. Maar het is wel de mooiste competitie ter wereld. De gehele entourage, de stadions, de belevenis, de teneus en gewoon de naam al. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Kan iemand me helpen met Spaans? mvs1991 | 0 | 04-04-2011 16:11 | |