Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 19:33
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Wat vinden jullie van Spaans voetbal??

Iedereen heeft het altijd maar over het Engelse voetbal, dat dat zo hoogstaand is en profesioneel. Dat dat de beste competitie ter wereld is.

Maar doet het Spaanse voetbal er dan zoveel voor onder?? Ik vind van niet.

ALs je alleen al naar de topclubs kijkt loopt er natuurlijk kwaliteit rond, maar dat zelfs een club als Alaves de finale van de uefa cup wint geeft aan dat er ook bij kleine clubs talent rondloopt.
Dat zal je in Engeland niet zo snel tegenkomen...
Of wel?

Mening??
Oud 05-01-2003, 19:40
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Vind dat je wel gelijk hebt ik vind het eigenlijk net zoiets als de Italiaanse competitie daar kunnen ook veel clubs Europees spelen enzo.
Heb je in Engeland idd niet nee.
Oud 05-01-2003, 19:59
Krugdinho
Krugdinho is offline
ja maar toen had alaves wel leuke spelers als contra en javi moreno
Oud 05-01-2003, 20:18
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
ja maar toen had alaves wel leuke spelers als contra en javi moreno
Ja idd, maar toendertijd hadden noggeen internationale status. Pas na dat succes zijn ze bekend geworden.
En zoiets zie je niet vaak gebeuren in Engeland.
Oud 05-01-2003, 21:43
Verwijderd
Ik kijk zelfs liever naar het Spaanse voetbal dan het Engelse. Jammer alleen dat Canal + de rechten van de Primera Division heeft. Ook jammer dat Real Madrid vandaag van Valencia heeft gewonnen . Maar goed, Real Sociedad heeft nog wel een aantal punten voorsprong. En wie had dat gedacht dat Real Sociedad het zo goed zou doen?
Verder is Barça nu weer een beetje terug aan het komen, maar kampioen worden ze niet meer. Ik denk dat Real Madrid het wordt, maar ik hoop Valencia of Sociedad.

Nederland doet het trouws goed bij de topscorers: Makaay, Kluivert, Musampa...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 22:06
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
alaves verloor de uefacup finale na een eige doelput in de verlenging

ik zie er weinig van, heb geen canal +
Oud 05-01-2003, 22:15
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
alaves verloor de uefacup finale na een eige doelput in de verlenging

ik zie er weinig van, heb geen canal +
idd ik kan me die wedstrijd nog herinnen liverpool - alaves

1-0
1-1
2-1
3-1
3-2
3-3
4-3
4-4 jordi cruiff
5-4
Oud 06-01-2003, 09:34
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
Jordi Cruiff
Leeft die nog?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:30
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Leeft die nog?
heeft gister zelfs een goal gemaakt

Spanje is duidelijk de beste competitie
Oud 06-01-2003, 11:53
Verwijderd
Spanje vind ik de zwaarste competitie. Ik vind het idd ook erg jammer dat Canal + de rechten heeft van het Spaans voetbal, had liever gezien dat Rtl 5 die hadden, ipv van dat duits. Eerst vond ik Italie altijd wel de op twee na beste competitie maar tegenwoordig staat daar nu Engeland bij mij. Italie gaat steeds achteruit, en hier wordt er ook minder aandacht aan besteed. Je ziet veel meer Engels en Duits voetbal op de tv, en zo af en toe Spaans (op de niet betalende tv zenders). Over de Italiaanse competitie hoor je ook veel minder dan dat je iets over de Spaanse competitie hoort.

Vooral dankzij Van Gaal komt Barcelona (en dus ook het Spaans voetbal) in het nieuws. Je ziet ook vaak dat de kleinere clubs in Spanje tegen de grotere ploegen veel beter zijn dan dat de grote ploegen verwachten. Daardoor krijg je ook een veel zwaardere competitie, aangezien de grote club's zich misvoetballen tegen de kleinere clubs en dus punten verliezen. Nu is dat in Engeland en Nederland ook wel, maar over het algemeen komt het in de Spaanse competitie meer voor.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 23:21
Boogie
Boogie is offline
Er spelen een hele boel topvoetballers en er zijn veel sterke teams. De clubs zijn meer sterke collectieven dan in Italië, daar spelen veel voetballers voor zichzelf, niet voor de club.
Wat het Spaanse voetbal leuk maakt, is toch de individuele klasse van de spelers, die vaak hoger ligt dan in de Engelse (en de Nederlandse) competitie. Alleen vind ik het vaak toch erg verdedigend voetbal, daar houd ik niet zo van.
Oud 07-01-2003, 15:30
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Er spelen een hele boel topvoetballers en er zijn veel sterke teams. De clubs zijn meer sterke collectieven dan in Italië, daar spelen veel voetballers voor zichzelf, niet voor de club.
Wat het Spaanse voetbal leuk maakt, is toch de individuele klasse van de spelers, die vaak hoger ligt dan in de Engelse (en de Nederlandse) competitie. Alleen vind ik het vaak toch erg verdedigend voetbal, daar houd ik niet zo van.
duh

dat Feyenoord de Uefabeker heeft gewonnen is 'n groter wonder dan 't feit dat Alaves ooit de finale heeft gehaald hoor...
Oud 07-01-2003, 20:36
Tofke_H
Tofke_H is offline
Maar zijn jullie Nederlanders niet meer geneigd om het spaanse voetbal hoger in te willen schatten omdat er een hele resume Nederlanders spelen?
Ik zou het niet weten, ik zie te weinig wedstrijdbeelden van dat land, om dezelfde redenen als hierboven worden opgesomd.
Oud 07-01-2003, 21:22
Krugdinho
Krugdinho is offline
onzin. alle topvoetballers gaan bijna naar spanje zoals:Zidane,Ronaldo,noem maar op.
Oud 07-01-2003, 21:35
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
duh

dat Feyenoord de Uefabeker heeft gewonnen is 'n groter wonder dan 't feit dat Alaves ooit de finale heeft gehaald hoor...
Dat neemt niet weg dat Feyenoord de UEFA Cup heeft gewonnen...
En ik geef toch al aan dat de kwaliteit van de Spaanse competitie hoger is dan de Nederlandse?!

Citaat:
Tofke_H schreef:
Maar zijn jullie Nederlanders niet meer geneigd om het spaanse voetbal hoger in te willen schatten omdat er een hele resume Nederlanders spelen?
Ik zou het niet weten, ik zie te weinig wedstrijdbeelden van dat land, om dezelfde redenen als hierboven worden opgesomd.
Dat denk ik niet. Zoveel Nederlandse toppers spelen er nou ook weer niet, het zijn vooral de Spanjaarden, Argentijnen en Brazilianen in die competitie die voor de kwaliteit zorgen.
Oud 07-01-2003, 21:49
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
onzin. alle topvoetballers gaan bijna naar spanje zoals:Zidane,Ronaldo,noem maar op.
Omdat daar veel, met de nadruk op veel, geld kunnen verdienen. Maar over enkele jaren praten we misschien nog wel een keertje, en dan is Europees de regeling over gezonde clubs wat het geld betreft. Dat gene dat men nu al in Belgie en Nederland doet, en waardoor sommige clubs in problemen komen, en ophouden te bestaan...
Ik geloof steevast dat veel geld in de spaanse clubs komt van illegale dingen.
Oud 08-01-2003, 15:06
karamba
karamba is offline
Nu we het toch over vergelijken met spanje en andere voetbal competities hebben. Zidane won zelden tot nooit een prijs met Juventus in italië. In Spanje kijkt iedereen ook tegen hem op als clubvoetballer. Ik had het idee dat Zidane in zijn Juve-tijd alleen als voetballer van het nationaal elftal werd gewaardeerd. Heeft Juve hem verkeerd opgesteld? Pasde hij niet in dat systeem. Kan iemand verklaren waarom hij mij Real een veel leukere voetballer lijkt dan bij Juve? In zijn rol in spanje zoveel vrijer?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 15:51
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
.
Er spelen ook erg veel nederlanders in Engeland dus ik denk niet dat dat echt zo is.
Oud 08-01-2003, 15:56
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik vind het ook jammer dat RTL5 de rechten vn Premiera Division niet heeft maar ja, ik heb ook canal+ dus ik zie het nog steeds.
Maar ik kan me dus wel voorstellen dat mensen Engels voetbal leuker of beter vinden omdat ze daar tenminste wedstrijden van zien (RTL5) en het Spaans voetbal alleen kennen van viplanet.nl ofzo.

Overigens, ja Jordi leeft nog steeds, er stond laatst ook een grote reportage over hem in de VI. Daar praat hij over van alles en meldt ook dat zijn contract afloopt in de zomer van 2004 dus dat hij misschien deze zomer naar een grotere ploeg zal/wil verhuizen. "Een club waar ze echt tik tak tik voebal spelen."

Wat denken jullie? Kan hij dat?
Want het is natuurlijk niet zo dat hij bij Barca (ook al was zijn pa coach) en bij Man Utd alleen omdat hij een Cruijff was speelde. Hij kan echt wel spelen. Natuurlijk is hij zijn vader niet, maar hij is ook geen opgehemelde loser die beter bij FC Noordwijk kan spelen.
Oud 10-01-2003, 18:41
karamba
karamba is offline
En wat vinden jullie van mijn mening over Zidane?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:05
Mr Stilo
Mr Stilo is offline
Citaat:
addy schreef:
En wat vinden jullie van mijn mening over Zidane?
Zidane was bij juve ook waanzinnig goed hoor......
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 15:58
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
DimitriFreshwell19 schreef:
Zidane was bij juve ook waanzinnig goed hoor......
Idd, anders vraagt Madrid je niet.
Oud 11-01-2003, 17:50
karamba
karamba is offline
Bij juve werd hij verdedigend in gezet dacht ik. Bij Real werd hij in mijn ogen alleen maar gehaald omdat hij bij het Nationale elftal presteerde.... Bij juve was hij niet thuis. Toch?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 11:40
AGH
AGH is offline
Wat mij betreft is de Engelse competitie niet de beste competitie.
Lange halen naar voren, totaal geen spelinzicht, voetballen op fysieke kwaliteiten en vaak dom voetbal.

Maar het is wel de mooiste competitie ter wereld.
De gehele entourage, de stadions, de belevenis, de teneus en gewoon de naam al.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:10
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
AGH schreef:

Maar het is wel de mooiste competitie ter wereld.
De gehele entourage, de stadions, de belevenis, de teneus en gewoon de naam al.
Dat ben ik wel met je eens. De belevenis is enorm daar op dat koude eiland...
Reageren

Regels voor berichten