Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 07:59
Freddy Krueger
Freddy Krueger is offline
Aldus vi.nl

Citaat:
Frank Rijkaard heeft een nieuwe baan. Na het (assistent-)bondscoachschap bij het Nederlands elftal en degradatie met Sparta, wordt de Amsterdammer waarschijnlijk nog deze maandag gepresenteerd als de nieuwe trainer van Barcelona, meldt het NOS Journaal. Daarmee heeft Joan Laporta, de vorige week tot voorzitter van Barcelona gekozen voorzitter, dan eindelijk zijn eerste grote naam binnen. De Catalaanse advocaat schermde tijdens de verkiezingsstrijd met de namen van onder anderen PSV-coach Guus Hiddink en Ajax-trainer Koeman. Met geen van beide oefenmeesters viel er echter over de overgang naar Camp Nou te praten.

Laporta in casu Barcelona verlegden daarop razendsnel de blik naar Frank Rijkaard. De contracteren van de oud-speler van onder meer Ajax en AC Milan bleek een stuk gemakkelijker, omdat Rijkaard sinds zijn vertrek bij Sparta afgelopen zomer geen club onder zijn hoede had. Rijkaard wordt waarschijnlijk aan het begin van maandagmiddag gepresenteerd als coach.

Johan Cruijff zou bij de overgang van Rijkaard naar Camp Nou overigens een prominente rol hebben gespeeld. Na het afketsen van zowel Hiddink als Koeman, werd Cruijff ingeschakeld om achter de schermen de deur richting een andere Nederlander te openen.

Later meer.

Oud 23-06-2003, 08:31
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Leuk hoor voor Rijkaard... Barcelona is toch een beetje Sparta in het groot. geen geld en ontevreden supporters. Als hij het daar red dan verdiend hij een groot compliment want het is daar nogal een puinhoop.
Oud 23-06-2003, 08:40
Arun
Arun is offline
Barça DEGRADATIE voetbal op het Kasteel van Camp Nou
Oud 23-06-2003, 10:02
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Van Basten gaat zeer waarschijnlijk met hem mee
Oud 23-06-2003, 10:39
Kez
Kez is offline
En dan Gullit er ook nog bij

Ik snap niet dat Laporte met zo'n naam aan kan komen zetten. Matig gepresteerd met Oranje, gefaald bij Sparta...En dan nu naar Barca. Hij heeft het puur aan zijn naam als voetballer te danken, want als trainer was ie tot nu toe niks. Ik hoop dat ie het er redt, maar ik denk dat ie weer gigantisch op zijn bek gaat en dat het voor Frenkie heel moeilijk wordt om nog ergens een club te vinden...
Oud 23-06-2003, 10:42
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Of ze met hem beter gaan spelen volgend seizoen betwijfel ik......
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:26
Verwijderd
een gerucht meldt weer dat ex NAC-trainer Henk Ten Cate als trainer meegaat met Rijkaard.

het zou ee acheruitgang voor hem zijn... van een UEFA- club naar een intertotoclubje
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:31
houn
houn is offline
Barca is 6e geworden hoor, dus die spelen ook uefacup
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:21
Mitros
Mitros is offline
Als ze werkelijk Roy Makaay kunnen aantrekken, dan verwacht ik dat Barcelona volgend jaar wel weer aardig mee kan draaien
Dan moeten ze wel kluivert kwijt zien te raken, want die kan niet functioneren met Makaay, maar das niet zo'n probleem want clubs in Italie genoeg die hem willen hebben
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:47
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik sta er wel een beetje van te kijken... Rijkaard heeft geen Barca of Spaans voetbal verleden, en echt bewezen heeft hij zich ook niet...
Toch hoop ik wel dat het goed uitpakt. En Makaay bij Barca lijkt mij niet verkeerd, houden we toch die Nederlandse tint in die Catalaanse ploeg.

Mitros: Hoe kom je erbij dat Makaay en Kluivert niet goed met elkaar kunnen functioneren...? Je gaat toch niet die 2 keren in het Nederlands elftal als argument gebruiken he... (waar het overgens eigenlijk helemaal niet slecht ging tussen die twee)
Oud 23-06-2003, 13:42
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Met alleen een doelpuntenmaken komt Barça er niet bovenop, ze moeten een spelverdeler hebben die de lijnen kan uitzetten en die persoonlijkheid bezit, iemand als van der Vaart nu en in het verleden Litmanen/Witschge.

Eigenlijk hebben ze in elke linie een verse leider nodig.
Oud 23-06-2003, 16:29
Ketjing
Ketjing is offline
Rijkaard naar Barcelona, ik denk dat achter de schermen Cruijff ook meedenkt en meebeslist over bepaalde dingen. Ben benieuwd of Ten Cate echt assistent wilt worden. Verder denk ik dat na volgend seizoen Koeman naar Barca gaat en Rijkaard (mits hij het redelijk/goed doet) naar Ajax
Oud 23-06-2003, 16:33
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Gaat niet over Rijkaard maar wel over Barca.
Frank de Boer heeft geen contractverlenging gekregen dus die zal wel naar Ajax gaan denk ik.

Bron: Teletekst.
Oud 23-06-2003, 16:39
Ketjing
Ketjing is offline
De Boer kan ook naar Engelse clubs van het niveau Birmingham CIty
Oud 23-06-2003, 17:09
ajaccio
ajaccio is offline
Ik denk dat het niets word oor... Rijkaard heeft met het Nederlands elftal en met Sparta niets gepresteerd dus...
Oud 23-06-2003, 17:15
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 23-06-2003 @ 17:39:
De Boer kan ook naar Engelse clubs van het niveau Birmingham CIty
Blackburn Rovers en Fenerbace hebben in het openbaar al interesse getoond...

Offtopic: Wie gaan er in hemels naam Frank de Boer en Jaap Stam opvolgen in het Nederlands elftal???
Geen enkel Nederlands talent die ik kan verzinnen... Hofland misschien, als hij goed terug komt van zijn blessure...
Oud 23-06-2003, 17:20
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Dat van Basten hem achterna gaat vind ik maar onzin.
Die man blijft bij Ajax.

Ten Cate en Rijkaard vind ik echt de master combi voor Barca.

Huh? Rijkaard en Koeman volgend jaar wisselen.. ..heb liever iemand anders als Rijkaard.
Oud 23-06-2003, 17:46
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
superpoepdoosje schreef op 23-06-2003 @ 18:20:

Ten Cate en Rijkaard vind ik echt de master combi voor Barca.

Laat ze dat eerst maar eens bewijzen dan.
Oud 23-06-2003, 17:52
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 23-06-2003 @ 18:15:
Blackburn Rovers en Fenerbace hebben in het openbaar al interesse getoond...

Offtopic: Wie gaan er in hemels naam Frank de Boer en Jaap Stam opvolgen in het Nederlands elftal???
Geen enkel Nederlands talent die ik kan verzinnen... Hofland misschien, als hij goed terug komt van zijn blessure...
Bouma, Knol (heeft al bij Oranje gezeten 1x op de bank) en verder weet ik er eigenlijk ook geen
Oud 23-06-2003, 17:54
Verwijderd
23 juni 2003
Ten Cate definitief naar Barca

Een dikke vette gaaaaap richting de mensen die ons weer eens als roddelblad betitelden. Henk ten Cate heeft zojuist tegenover BN/De Stem bevestigd dat hij assistent-trainer bij FC Barcelona wordt. Hij zal gaan tekenen voor vier jaar.

Henk proficiat met deze geweldige move en het klinkt wellicht raar uit onze monden, maar we hopen je dit keer weer heeeeeeel snel te zien

bron: www.derat.nl
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:15
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 23-06-2003 @ 18:52:
Bouma, Knol (heeft al bij Oranje gezeten 1x op de bank) en verder weet ik er eigenlijk ook geen
Bouma gaat dan nog... Maar Knol is nou niet dat je zegt een wereld speler (ik weet niet eens bij welke club hij speelt )
Oud 23-06-2003, 18:18
Ketjing
Ketjing is offline
Knol zit bij Vitesse, afgelopen seizoen geblesseerd geweest, seizoen daarvoor bijna wekelijks in de basis en speelde ook zeer goed, als hij zich goed herstelt, maakt hij wel een kans denk ik
Oud 23-06-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 23-06-2003 @ 19:18:
Knol zit bij Vitesse, afgelopen seizoen geblesseerd geweest, seizoen daarvoor bijna wekelijks in de basis en speelde ook zeer goed, als hij zich goed herstelt, maakt hij wel een kans denk ik
Maar jij bent wel een beetje bevooroordeeld . Voor het centrum zie ik nu ook nog niet veel talent rondlopen. Tenminste geen echte bikkelaars a la Stam.

Ontopic: Rijkaard is wel een grote gok, want hij is nog niet echt ervaren. Beide keren dat hij coach was voldeed hij niet aan de verwachtingen. Misschien is het wel anders bij een elftal als Barca. We zullen zien hoe het loopt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:26
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Bosdwerg schreef op 23-06-2003 @ 19:23:
Maar jij bent wel een beetje bevooroordeeld . Voor het centrum zie ik nu ook nog niet veel talent rondlopen. Tenminste geen echte bikkelaars a la Stam.

Ontopic: Rijkaard is wel een grote gok, want hij is nog niet echt ervaren. Beide keren dat hij coach was voldeed hij niet aan de verwachtingen. Misschien is het wel anders bij een elftal als Barca. We zullen zien hoe het loopt.
offtopic: idd ben een beetje bevooroordeeld
Nu ontopic: Ik denk niet dan Rijkaard het gaat redden, ook niet met Ten Cate aan zijn zeide
Oud 23-06-2003, 18:36
Verwijderd
ontopic: ten cate hoofdtrainer, rijkaard assistent lijkt me een veel betere keuze voor barça.

offtopic: met een verdediging ricksen - knol - bouma ga je de wereldbeker niet winnen.
Om ff bevooroordeeld door te gaan: misschien Heitinga over een paar jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef op 23-06-2003 @ 19:36:
ontopic: ten cate hoofdtrainer, rijkaard assistent lijkt me een veel betere keuze voor barça.

offtopic: met een verdediging ricksen - knol - bouma ga je de wereldbeker niet winnen.
Om ff bevooroordeeld door te gaan: misschien Heitinga over een paar jaar.
dat offtopic gedoe: Benny Kerstens is een enorm talent... heeft bijna alle vertegenwoordigende elftallen afgelopen... hij is pas 18 maar over een paar jaar misschien wel een grote voetballer..

verder heb je ook nog evt. Nigel de Jong, Hofland heb ik al zien staan, rob wielaert?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 21:57
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Ik ben heel blij dat Ten Cate naar een club gaat die bij zijn capaciteiten past. Ik denk dat er een paar hele goede, hele goedkope, heel onbekende spelers naar Barça gaan (denk terug aan spelers als Babos, Feher etc) want Henk heeft een neus voor (goedkoop) talent.
Ik ben benieuwd...
Oud 23-06-2003, 22:20
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 23-06-2003 @ 13:47:
Ik

Mitros: Hoe kom je erbij dat Makaay en Kluivert niet goed met elkaar kunnen functioneren...? Je gaat toch niet die 2 keren in het Nederlands elftal als argument gebruiken he... (waar het overgens eigenlijk helemaal niet slecht ging tussen die twee)
Die 2 keren vond ik ze niet echt lekker spelen, wel beter dan V. Nistelrooij en Kluivert, maar toch, niet echt lekker
Enne, Kluivert gaat toch wel weg bij Barca, want die wil hem alleen houden als ze zijn salaris mogen halveren, en ik denk niet dat Kluivert daar zin in heeft, dus die gaat waarschijnlijk weer richting Italie.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 10:52
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Zoiets moet Ten Cate toch al geweten hebben?
Oud 24-06-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
vreselijke fout schreef op 24-06-2003 @ 11:52:
Zoiets moet Ten Cate toch al geweten hebben?
nope... hij had vroeger met Frank afgesproken ooit samen een groot project op te richten... eerst zou het zoiets zijn als met alle "surinamers" (Kluivert, seedorf, davids etc.) voor het team van suriname te gaan spelen en proberen het WK 2010 te halen... dat kon niet doorgaan door te weinig centjes daar,,,

daarop belde frank henk zaterdag met de vraag: doe je mee?

HET ARTIKEL:

'Ooit met Frank iets groots doen'

Dinsdag 24 juni 2003, BREDA - Even valt er een stilte, dan overstemt Henk ten Cate het rumoer in de Turkse discotheek. "Ik trainer van een topclub? Nooit! Daar heb ik de naam niet voor. Maar ooit ga ik nog iets moois doen. Iets groots. Samen met Frankie Rijkaard."

Ten Cate: van Breda naar Barcelona
(Foto Cor Viveen)

Het is januari 2002. NAC Breda heet nog gewoon NAC en de enorme schuldenlast van de club is niet meer dan een publiek geheim. De selectie overwintert in Belek aan de Turkse kust en heeft die dag een oefenwedstrijd gespeeld tegen Ankaragücü. Het potje ontaardt in een massale vechtpartij.
In Nederland zorgt de opvolging van bondscoach Louis van Gaal voor beroering. Dick Advocaat wordt genoemd. Henk ten Cate denkt er het zijne van. Hij heeft Advocaat niet zo hoog staan. "Let maar op: als die bondscoach wordt, neemt hij in elk geval Bert van Lingen mee. Of wie denk jij dat de trainingsprogramma's maakt bij Glasgow Rangers?"
Stiekem, heel stiekem, moet ook Ten Cate dromen van zo'n erebaan. Of van een positie bij een topclub. "Bij de top-drie in Nederland kom ik niet aan de bak. Niet met mijn naam. Ik zou er misschien ook niet geschikt voor zijn. Te eigenwijs."
Het is die karaktertrek die Ten Cate meer dan eens in botsing brengt met spelers en bestuurders. Bij Vitesse, bij Sparta, ook bij NAC. Aan zijn kwaliteiten als trainer twijfelt niemand. Waar Ten Cate is, daar zijn conflicten, maar zijn vakmanschap overstijgt elke discussie. "Want bij elke club waar ik heb gewerkt, heb ik ook iets neergezet. Ik laat elke ploeg beter voetballen."
Geen bondscoach, geen top-drie. Waar liggen dan de ambities van Ten Cate? Hij had er tijdens hun gezamenlijke wintersportvakantie in het Zwitserse ski-oord Crans Montana nog langdurig over gefilosofeerd met zijn vriend Frank Rijkaard. "Wat ik na mijn periode bij NAC ga doen, dat weet ik niet. Misschien even helemaal niets. Maar ooit ga ik nog iets moois doen. Iets groots. Samen met Frank. Dat hebben we zo afgesproken."
Anderhalf jaar later, op een vrijdagavond, rinkelt de telefoon op Aruba. Ten Cate neemt op. "Henk, met Frank hier. Ik heb vandaag gesproken met Barcelona. Bar-ce-lo-na. Contract voor vier jaar. Ziet er goed uit allemaal. Doe je mee?"

http://www.bndestem.nl/regioportal/B...58746_,00.html

Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:34
Verwijderd
Dinsdag 24 juni 2003 - BREDA - Henk ten Cate klinkt nuchter en zakelijk, maar diep van binnen woedt een vreugdevuur. De 48-jarige trainer, die op Aruba bijkomt van drie slopende seizoenen bij NAC, heeft zojuist het verlossende telefoontje gehad. "Het is rond. Ik ga voor vier jaar naar Barcelona als assistent van Frank Rijkaard."

Het nieuws is nog vers. De onderhandelingen met de trots van Catalonië duurden weliswaar tot diep in de nacht, maar verliepen eigenlijk behoorlijk vlot. "Vrijdagavond belde Frank me op. Hij had gesproken met Barcelona over een meerjarig contract en dat zag er allemaal goed uit, vertelde hij. Op zondag, na de wedstrijd tegen Celta de Vigo, zouden ze de details verder invullen. Hij zei: 'Henk, zou je met me mee willen naar Barcelona?' Nou, daar heb ik niet lang over hoeven nadenken", zegt Ten Cate, die op Aruba verblijft om daar een aantal voetbalclinics te geven.

Vrienden Rijkaard en Ten Cate zijn vrienden. Anderhalf jaar geleden, tijdens een wintersportvakantie in Zwitserland, spraken ze af om ooit nog eens samen een groot project aan te pakken.
Dat het om het trainerschap van Barcelona zou gaan, konden de twee toen niet bevroeden. Ten Cate: "We waren met een heel ander project bezig, op de Antillen. We wilden hier een team samenstellen met in Nederland spelende Antillianen. Jongens met een dubbel paspoort die we zelf zouden opleiden en waarmee we ons wilden kwalificeren voor de eindronde van het WK in 2010. Woensdag liep het project op de klippen, omdat de voetbalbond de financiering niet rond kreeg."
Gebrek aan geld stond de overgang van Rijkaard en Ten Cate naar Barcelona niet in de weg. In de nacht van zondag op maandag kwam het verlossende woord. "Fantastisch natuurlijk. Absoluut top. Ik ben er heel erg blij mee, al besef ik dat dit niet zomaar een klus is. Het zal heel zwaar worden. Ik heb altijd geroepen dat Spanje mijn eindbestemming is, maar dat het Barcelona zou worden, had ik niet durven denken. Met mijn naam was ik natuurlijk nooit trainer bij zo'n grote club geworden. Dit is dus een droom die uitkomt."
Lastig
Ten Cate, die al 34 jaar naar Spanje op vakantie gaat en daardoor de taal redelijk goed spreekt, vertrekt al op korte termijn naar Barcelona, waar de eerste training staat gepland voor 18 juli. "Maar wij gaan natuurlijk al eerder daarheen. Om kwartier te maken en ons in te leven in de club. Welke spelers vertrekken er, wie blijven, wie komen erbij? We hebben daar nog niet intensief over kunnen praten. Frank zat in Nederland, zijn zaakwaarnemer in Spanje, ik in Aruba. Dat communiceert allemaal wat lastig."
De kersverse assistent-trainer van Barcelona kent de reputatie van de Spaanse keepers. "Of ik Babos ga aanbevelen? We hebben het er een klein beetje over gehad, maar dat is allemaal nog prematuur. Ik ga eerst maar eens genieten van het idee dat ik bij een van de grootste clubs van de wereld mag gaan werken."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten