Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2003, 14:29
MASTerr
MASTerr is offline
Heeey mensen, binnenkort komen de mondelingen
eraan voor Nederlands en Engels.Ik zit op het vwo
en heb niet elk boek van me lijst gelezen
Weet iemand of het mondeling ingewikkeld is,
en of je met uitreksels een heel end komt?!

Ok bedankt!!!

M>R

PS. ik zit op het vwo
Oud 23-02-2003, 14:47
Angeles
Angeles is offline
Nou, bedenk wel dat je leraren meestal wel bedacht zijn op uittreksellezers en dat zij de meeste uittrekselboekjes ook wel kennen. Dat houdt in dat als ze het vermoeden hebben dat jij alleen het uittreksel hebt gelezen, ze juist gaan vragen naar dingen die NIET in het uittreksel staan (en die dingen zijn er altijd wel). Je kunt dat vermijden door zoveel mogelijk verschillende uittreksels van hetzelfde boek te lezen (wat in het ene uittreksel niet staat, staat misschien in het andere wel), toch is het het allerslimste om gewoon alsnog te proberen zoveel mogelijk van je lijst te lezen.

Overigens is het geen ramp als je een keer iets niet weet tijdens je mondeling, ze verwachten niet dat je echt al je boeken tot in de kleinste details uit je hoofd kent. Maar realiseer je wel dat het voor die docenten niet het eerste mondeling is en dat ze vaak wel snel doorhebben wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Overigens valt mondeling uiteindelijk best wel mee hoor, maar het is voor jezelf een prettig gevoel als je zo goed mogelijk bent voorbereid. Gewoon ook voor jezelf. Als je het niet meer redt om bepaalde dingen nog te lezen is er niets aan te doen, maar denk niet te makkelijk: ik red het wel met uittreksels.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 15:12
makita
makita is offline
ik hab met mijn mondeling duits geen een boek gelezen en alleen uitreksels. Maar omdat ik bang was om door de mand te vallen had ik die wel heel goed geleerd . en ik kreeg een 6.5 terwijl ik voor engels waar ik wel een paar boeken gekezen had een 5 kreeg.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 17:45
nogmaals
nogmaals is offline
ik zit havo vijf .....mja..ik heb wel mondeling nederlands gehad...en een 4...mag het gelukkig overdoen...ik vond het opsich wel ingewikkeld....nu word het een 10
Oud 25-02-2003, 17:54
Juliah
Juliah is offline
Bij Nederlands kom je er niet met alleen uittreksels...bij Engels vaak ook niet. Bij Duits bv vaak wel. Das iig mijn ervaring. Ik had bij Nederlands en Engels alles gelezen...maar mijn Engels is niet echt goed, dus wist ik niet alles...en haalde ik geen hoge cijfers. Duits mondeling ging niet over boeken, daar hadden we een schriftelijk over, had ik niet alle boeken van gelezen, maar wel uittreksels ed, had een hoog cijfer. Maar ja, ligt ook erg aan je docent. En zoals Angeles al zei: bedenk wel dat je leraren meestal wel bedacht zijn op uittreksellezers en dat zij de meeste uittrekselboekjes (en ook sites) ook wel kennen.
Oud 25-02-2003, 18:01
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
IK had voor mijn mondeling nederlands 1 boek niet gelezen en alsof die vent het voelde pakte die precies dat boek
Over 3 weken heb ik duits en engels mondeling, maar duits gaat gelukkig niet over boeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten