Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 11:43
Verwijderd
Ja, die moet ik voor mezelf opzetten en eens heel goed te harte nemen geloof ik. Iemand die ze kan aanvullen?

1)
Als je iemand leert kennen, wees van begins af aan over alles zo eerlijk mogelijk. Als je twijfelt, zeg dan dat je twijfelt. Als je iemand erg leuk vindt, zeg dan dat je die leuk vindt. Niet meer, niet minder.

2)
Als je van jezelf weet dat je gevoelens sterker worden naarmate de tijd vordert, hou het dan in het midden. Doe geen uitspraken over je gevoelens als je die niet maken kunt.

3)
Wees niet bang de ander te kwetsen. Het is veel beter iemand direct met feiten te confronteren, dan diegene naar de mond te praten. Als hij / zij er pas veel later achter komt, doet het veel meer pijn.

4)
Wees zoveel mogelijk jezelf. Ga niet extra aardig en sociaal doen, terwijl je eigenlijk anders bent. Lang leve het WYSIWYG-principe ("what you see is what you get").

5)
Als je verstand en gevoel in conflict geraken, is het eigenlijk al te laat. Doe alleen dingen waarvan je overtuigd bent, want vroeg of laat komt het terug.

Wie kan mij aanvullen? *kwam er op de harde manier achter*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2003, 12:10
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
******** schreef:
4)
Wees zoveel mogelijk jezelf. Ga niet extra aardig en sociaal doen, terwijl je eigenlijk anders bent. Lang leve het WYSIWYG-principe ("what you see is what you get").
Niet mee eens...ik vind dat je best aardig kan doen tegen iemand die je niet mag, anders loop je elkaar alleen maar uit te kafferen en dat is vervelender dan als je doet alsof je elkaar aardig vind...
Oud 11-01-2003, 12:11
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
*kwam er op de harde manier achter*
Ik denk dat heel veel mensen door schade en schande wijs zijn geworden op dit gebied.
Niet iets om je voor te schamen lijkt mij.

Aanvulling:
Geef elkaar de ruimte voor een eigen leven. Veelal kan de ander je als 'verstikkend' ervaren als je alleen maar met elkaar bezig bent. Gun elkaar voldoende lucht voor het eigen sociale leven, hobby's en belangrijk: soms wat tijd alleen.
Oud 11-01-2003, 12:12
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Niet mee eens...ik vind dat je best aardig kan doen tegen iemand die je niet mag, anders loop je elkaar alleen maar uit te kafferen en dat is vervelender dan als je doet alsof je elkaar aardig vind...
Dus moet je maar pretenderen dat je de ander aardig vindt? Is dat niet zeer maskerend gedrag dat nergens heen gaat?

Ik zou m'n energie in andere dingen steken..zoals leuke mensen
Oud 11-01-2003, 13:16
Justice
Justice is offline
Ik vind dit soort dingen altijd heel erg vaag...

Maar ik werk volgens het WYSIWYG principe. Don't like me the way I act/look... Go waste another man's time... Ik verander niet omdat anderen dat willen.
Oud 11-01-2003, 14:32
Blenderhead
Blenderhead is offline
ehm.... zie waar het op uitloopt en wees vooral jezelf, meer niet
Oud 11-01-2003, 17:15
Verwijderd
Ik begrijp zo slecht waarom ik 3 maanden tegen je moet zeiken voordat ik te horen krijg dat je helemaal niet verliefd bent.
Ik heb zo'n schijthekel aan leugens.
Maargoed, ik ben het met je lijstje eens.
Het enige wat ik er zo jammer aan vind, is dat ik je zo'n soort lijstje al een HALF JAAR GELEDEN heb gegeven.
Ik bedoel, omfg, is naar mij luisteren nou echt zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:19
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik begrijp zo slecht waarom ik 3 maanden tegen je moet zeiken voordat ik te horen krijg dat je helemaal niet verliefd bent.
Ik heb zo'n schijthekel aan leugens.
Maargoed, ik ben het met je lijstje eens.
Het enige wat ik er zo jammer aan vind, is dat ik je zo'n soort lijstje al een HALF JAAR GELEDEN heb gegeven.
Misschien nogal onzeker over zichzelf
Oud 11-01-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Het probleem is dat ik het niet zeker weet. Ik voel enorm veel voor je, alle tekens zijn er Ik mis je, ik denk voortdurend aan je, etc. Het is verwarrend

Als ik 'helemaal niet' verliefd zou zijn, was het echt anders gelopen..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:45
Verwijderd
Ik zei het al duizend keer, en ik zeg het nog eens: na onze derde ontmoeting was ik helemaal buiten zinnen. Toen hadden we al besloten gewoon als vrienden verder te gaan, maar had het gevoel me helemaal te pakken. Ik was er echt niet meer over begonnen als ik niet meer voor je zou voelen.. dan waren we gewoon vrienden.

Dat is het hele verwarrende bij dit debacle. Soms dacht ik het absoluut zeker te weten, soms ebte het weer weg. Waarschijnlijk ook omdat we elkaar veel te weinig zagen.. 8 keer in een half jaar ofzo

Argh.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:50
Verwijderd
ja kap nou maar

ik ga vanavond wel heel erg veel drinken ofzo en een week niet internetten
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:53
Verwijderd
Ik weet niet precies wat ik ga doen.. op bed liggen en muziek luisteren ws..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Het ligt aan mij.. ik kan niet eens naar mezelf luisteren..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:02
Verwijderd
Argh eigenlijk is dit allemaal nutteloos. Net zoals alle kennis die ik bezit. Ik kan elke week 5 boeken lezen en dan weet ik nog niks. Ik doe er namelijk niets mee
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:03
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
hihi volgens mij zijn jullie zo'n koppel dat in een talkshow gaat trouwen/scheiden/ruziën/... waar heel de wereld op staat te kijken. Ik bedoel: mij stoort het niet hoor, maar is het niet respectvoller voor jullie beidjes als je dit onder 4 ogen uitpraat?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:04
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
******** schreef:
Argh eigenlijk is dit allemaal nutteloos. Net zoals alle kennis die ik bezit. Ik kan elke week 5 boeken lezen en dan weet ik nog niks. Ik doe er namelijk niets mee
Boekenwijsheid is nog iets anders dan sociale en emotionele intelligentie
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
hihi volgens mij zijn jullie zo'n koppel dat in een talkshow gaat trouwen/scheiden/ruziën/... waar heel de wereld op staat te kijken. Ik bedoel: mij stoort het niet hoor, maar is het niet respectvoller voor jullie beidjes als je dit onder 4 ogen uitpraat?
Er valt niets meer uit te praten. I fucked up.

Ik verdwijn wel..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:05
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
******** schreef:

Ik verdwijn wel..
Hé niet zo bedoeld hoor
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Hé niet zo bedoeld hoor
Tsja ach.. ik hou het ws ook niet vol.. wou al 2 keer kappen met het forum
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
tssss
Nou beledig je mij
Het halve forum wil toch al precies weten wat er aan de hand is, dus kunnen we het beter centraal houden toch?
Nah sorry, ben een beetje melig.
En volgens mij hebben we ook niet echt ruzie ofzo (toch?), van mijn kant iig niet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
jah idd

He maar trouwens, het was hartstikke ontopic wat ik zei hoor, het ging gewoon over die regels...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Mja.. ik ben zo iemand met een IQ boven de 130 en een EQ beneden de 90 volgens mij
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:18
Verwijderd
Citaat:
En volgens mij hebben we ook niet echt ruzie ofzo (toch?), van mijn kant iig niet.
Ik heb weinig reden boos op jou te zijn..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:23
Verwijderd
*geeft Alicia een denkbeeldige knuffol en gaat ff weg van die suffe pc*
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:03
GrayBurn
GrayBurn is offline
Citaat:
******** schreef:
*geeft Alicia een denkbeeldige knuffol en gaat ff weg van die suffe pc*

'K WIL OOK EEN KNUFFEL!!!!

Oud 11-01-2003, 19:07
Roos
Roos is offline
Ik ben het niet met nummer 4 eens. Natuurlijk moet je jezelf kunnen zijn, maar wanneer ik iemand net ontmoet, ben ik wel extra aardig.
Oud 11-01-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
Gewoon eerlijk zeggen. Je bent nl niet verplicht om met elkaar om te gaan. En het hoeft niet altijd op een ruzie uit te lopen, elkaar met rust laten/negeren is ook een optie
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 21:47
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Gewoon eerlijk zeggen. Je bent nl niet verplicht om met elkaar om te gaan. En het hoeft niet altijd op een ruzie uit te lopen, elkaar met rust laten/negeren is ook een optie
i know,
eigenlijk is het wel liev van m
maar ik vind t een vervelende optie
liever ruzie!:$ (=lekker duidelijk)

knuffels....
Oud 11-01-2003, 23:38
Verwijderd
Citaat:
GrayBurn schreef:

'K WIL OOK EEN KNUFFEL!!!!

*geeft ook knuffel* :/ :\
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ja, die moet ik voor mezelf opzetten en eens heel goed te harte nemen geloof ik. Iemand die ze kan aanvullen?

1)
Als je iemand leert kennen, wees van begins af aan over alles zo eerlijk mogelijk. Als je twijfelt, zeg dan dat je twijfelt. Als je iemand erg leuk vindt, zeg dan dat je die leuk vindt. Niet meer, niet minder.
Eerlijk zijn is een ding, al je gevoelens in een keer delen wat anders. Als ik iemand leuk vind, zeg ik dat. Stel je hebt misschien 1 dag het gevoel: ik vind je nu minder leuk. Moet je dat dan gelijk delen en allerlei twijfels bij de ander doen opborrelen?

2)
Als je van jezelf weet dat je gevoelens sterker worden naarmate de tijd vordert, hou het dan in het midden. Doe geen uitspraken over je gevoelens als je die niet (waar?) maken kunt.
Hangt van de mate van verliefdheid af. Als je boterrrrverliefd bent lijkt me dit moeilijk te verbergen.

3)
Wees niet bang de ander te kwetsen. Het is veel beter iemand direct met feiten te confronteren, dan diegene naar de mond te praten. Als hij / zij er pas veel later achter komt, doet het veel meer pijn. Eens.

4)
Wees zoveel mogelijk jezelf. Ga niet extra aardig en sociaal doen, terwijl je eigenlijk anders bent. Lang leve het WYSIWYG-principe ("what you see is what you get"). (off)je kan het beter What you see is what you get noemen. De afkorting is zo lang dat hij nutteloos is.(/off) Eens.

5)
Als je verstand en gevoel in conflict geraken, is het eigenlijk al te laat. Doe alleen dingen waarvan je overtuigd bent, want vroeg of laat komt het terug. Doe alleen dingen waarvan je overtuigd bent. Overtuigd met je gevoel of met je verstand? Ze kunnen beiden even opbouwend als slopend zijn.

Wie kan mij aanvullen? *kwam er op de harde manier achter*
de zeepserie continues
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:
Overtuigd met je gevoel of met je verstand? Ze kunnen beiden even opbouwend als slopend zijn.
Dat is een probleem waar ik nog geen oplossing voor heb. Ik wou dat ik die had. Meestal liggen mijn verstand en mijn gevoel met elkaar in knoop namelijk..

En als het echt puntje bij paaltje komt, overheerst mijn verstand meestal mijn gevoel(ens) .. met soms desastreuze gevolgen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 02:56
Net echt
Net echt is offline
Citaat:
Accoord, alleen imo groeit de liefde, als het in het begin van 1 kant komt (verliefdheid) dan vind ik dat men als ontvanger heel voorzichtig moet zijn...

Citaat:
Als je van jezelf weet dat je gevoelens sterker worden naarmate de tijd vordert, hou het dan in het midden. Doe geen uitspraken over je gevoelens als je die niet maken kunt.
Niet helemaal eens, eerlijk zijn is ook een groot punt, stel jij wil zoveel meer, denkt niet anders dan aan de toekomst, maar houdt vrolijk je mond, ik zou gek worden, helemaal als er dan wordt gezegd 'laat verder maar'. Je maakt jezelf alleen maar 'verliefder' als je zulke gevoelens binnenhoudt, niet deelt... en dan, iemand kan idd negatief reageren, geschrokken o.i.d. maar je doet 't toch ook voor jezelf? En anders loopt 't met een susser... werkt ontnuchtert voor beidde... (iig mijn ervaring)

Citaat:
Wees niet bang de ander te kwetsen. Het is veel beter iemand direct met feiten te confronteren, dan diegene naar de mond te praten. Als hij / zij er pas veel later achter komt, doet het veel meer pijn.
Helemaal mee eens, vooral als je van iemand houdt, of hebt gehouden, heb je ooit gezegd ik hou van je... oprecht... ga niet liegen, ook al is de waarheid nog zo hard... want je 'steekt' een 'mes in iemand', laat het dan een 'goeie snee zijn' en zorg ervoor dat het mes later nog ff 'gedraait' wordt...
't enige puntje hier is, pijn is soms tweezijdig, als iemand iets mooier verteld kan dat ook beter zijn voor zichzelf... :/

Citaat:
Niet helemaal eens, je moet jezelf voor je een relatie begint wel degelijk blootgeven, of eventueel vertellen dat er meer aan je is, maar een relatie begin je ook voor jezelf... je kiest ervoor, en als jij van jezelf weet, ik heb me minpunten, maar loop er liever niet mee te koop aan de hele wereld, ook niet tegenover degene van wie ik hou... dan is dat je goed recht, zolang de ander er maar wel van weet...

Citaat:
Als je verstand en gevoel in conflict geraken, is het eigenlijk al te laat. Doe alleen dingen waarvan je overtuigd bent, want vroeg of laat komt het terug.
Slaat terug op twijfel... maar ik vind het conflict tussen gevoel en verstand iets wat bij het leven hoort, je neemt je beslissingen, en veel beslissingen neem je nooit met 100% zekerheid... volgens mij staat deze regel er, omdat er altijd spijt is, 'had ik maar dit' of 'ik wou dat doen, maar omdat... toch maar niet' en spijt daarover maakt je kapot... ik kan 't weten...

aanvulling:

Praten, tuurlijk je praat, over alles, maar laat op z'n tijd gevoelens praten, hoe moeilijk het vaak ook is... als je dit doet, zal iemand altijd weten hoe het staat, want het is nou eenmaal niet zo dat je het aanvoelt... en het neemt eventuele spijt en twijfel achteraf weg...

Variatie, doe niet alleen wat zij graag doet, of wat jij graag doet, of wat jullie allebei graag doe, doe ook andere dingen, nieuwe dingen... Dit geeft zoveel meerwaarde aan een relatie...

Geniet, geniet van de tijd die je hebt, er zijn altijd momenten om te koesteren... en zorg dat je die ook onthoud, want ook al verdwijnt de liefde met ruzie, er was liefde...

Toekomst... ik zou hier graag een regel over willen zetten... maar ik weet het zelf ook niet... je kan genieten van de dag, van de week, van de maand, maar er zijn andere die altijd verder kijken, naar later... zelfs mensen die spelen met gedachtes als 'volgend jaar' 'samenwonen' 'de ware'.... misschien moet je dit bespreken als de relatie serieuser is... maar dat is absurd... want je gevoelens blijven niet constant... je kan de ene maand meer houden van... dan de andere... de ene dag 't even niet meer zien en de andere alles zien... en misschien is dit ook wel 1 van de moeilijkste punten... om te bespreken of om te verwerken...

Mja allemaal wel bij een gevorderde relatie... er zijn geen regels voor prille liefde, die is te grillig... de enige is eerlijkheid...

ach... wat weet ik er eigenlijk van... *zucht*
Reageren

Regels voor berichten