Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 17:07
katten
katten is offline
Hey ,

ik speel handbal in 1e klasse in België omdat we vorig jaar gedegradeerd zijn vanuit de hoogste rang.Ik ben dit jaar al 3 x over gegaan naar de Eerste Ploeg en was bezig aan een zeer goed seizoen, maar nu heb ik weer een blessure , een zeer zware. Mijn voorste kruisbanden zijn los en ik heb 3 keuzes :

1 stoppen met handbal

2 opereren : 2 pezen uit kuit in knie . 4-6 weken niet naar school en minimum 6-8 maand revalidatie. Dit seizoen én het volgende kan ik dan vergeten

3 optrainen van dij , bil, kuit om zo de functie van mijn knie te vervangen. Risicos bij mislukking : beschadiging miniscussen en kraakbeen.

Wat moet ik doen ? het eerste is voor mij al uitgesloten. Heeft iemand ervaring met dit en de derde oplossing , wie kan me raad geven ? Ik ben ten einde raad!!

Alvast Bedankt
Oud 13-01-2003, 13:51
Geomancer
Geomancer is offline
Ik zal gaan voor het 2e. Ik speel ook handbal en begrijp dus dat je niet wilt stoppen. Het 3e is te risicovol dus geen goed idee.Zou gaan voor de 2e,maar het is jouw lichaam,dus jouw keuze!
Oud 13-01-2003, 15:07
TeiZ
TeiZ is offline
2e optie vind ik ook niet het beste wat er is. Ik heb met bball al mn kruisbanden gescheurd, ben nu 2 operaties verder en heb nog steeds last! Natuurlijk is mijn geval misschien wat ernstiger dan jouw geval en zal jouw revalidatie sneller zijn, maar ik heb het niet zo op operaties... hele moeilijke keuze!
De eerste is natuurlijk helemaal erg, want ik heb 8 jaar gebasketbald en heb het nu al 2 jaar niet meer in wedstrijdverband kunnen doen en om je passie zomaar te verliezen....
De derde optie is best risicovol m.b.t. weer blessure. Ik moet nu ook de spieren eromheen sterker maken, zodat de klappen op mn knie meer door de spiermassa worden opgevangen.
Als handbal alles voor je is en je wilt er ook (een toekomst?) verder mee, zou ik toch maar aan operatie denken.
Maar hoe lang heb je bedentijd? en heeft de dokter/chirurg/fysio geen goed onderbouwde argumenten?

veel succes ermee

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:21
Firebolt
Firebolt is offline
ik zou absoluut voor 1 gaan, maar ik heb ook een grote hekel aan volleybal en alles wat erop lijkt
Oud 13-01-2003, 17:56
tacidvs
tacidvs is offline
2. Paar maanden op een leven is niet zoveel, lijkt me.
Oud 13-01-2003, 20:59
katten
katten is offline
het eerste is voor mij al uitgesloten , Stoppen wil ik zeker niet , zeker nu ik al enkel malen voor de Eerste ben geselecteerd. Toch bedankt

Citaat:
Geomancer schreef:
Ik zal gaan voor het 2e. Ik speel ook handbal en begrijp dus dat je niet wilt stoppen. Het 3e is te risicovol dus geen goed idee.Zou gaan voor de 2e,maar het is jouw lichaam,dus jouw keuze!
Oud 14-01-2003, 15:02
lukas15
lukas15 is offline
Ik zou gaan voor het eerste. Wat is voor jou belangrijker? Een goede sportman zijn of een goede gezondheid hebben en je school afmaken?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 15:32
Desiderius
Desiderius is offline
Ik kan begrijpen dat je niet wil stoppen al is het wel het beste....

Optie 3 lijkt me heel gevaarlijk. Vooral in zaalsporten vangen je enkels en je knieen de klappen op. Als je de andere spieren optraint compenseren ze veel maar lang niet alles. Een verkeerde beweging dan ben je goed de lul.

Dan zou ik gaan voor optie 2. Het is slechts voor een paar maanden, je bent nog jong dus je hebt nog veel tijd om door te breken met je sport als je echt zo goed bent.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:39
SuperS
SuperS is offline
ik zou persoonlijk gaan voor optie 1, en ik zou een andere sport zoeken, maar dat ben ik, ik bind me niet zo snel ergens aan, maargoed, als je er genoeg voor over hebt, moet je zeker voor optie 2 gaan
Oud 22-01-2003, 19:02
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
optie 1 zou het beste zijn, maar ja als je dat echt nie wil.
een vriendin die had ook een blessure aan d'r knie heeft toen een operatie gahad, maar die heeft er nu nog steeds last van dus dat is ook niet altijd zeker dat het helpt.
optie 3 heeft bij mij wel geholpen, ik had ook een zware knieblessure, maar ben toen naar de fysiotherapeut gegaan en die heeft vanalles en nog wat gedaan en ik ben begeleid gaan fitnessen zodat m'n andere spieren de klappen van mijn knie op konden vangen. Dit heeft wel geholpen (4x in de week fitness + 2x fysio) een half jaar lang, daarna mocht ik weer (voorzichtig)gaan snowboarden, natuurlijk is elke blessure anders en snowboarden ook heel wat anders als handbal, maar ok bij mij heeft het iig wel geholpen, maar dit duurde ook een half jaar...
Ik zou er nog eens goed met je dokter over praten wat voor jou het beste is om te doen.
veel strekte ermee
Reageren

Regels voor berichten