Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik snap btw écht niet wat men in Potter ziet....hij heeft geen uitstraling, geeft NOOIT zn mening, draait overal omheen en is voor een groot deel schuldig aan de val van het vorige kobinet...hij kon ingrijpen, maar deed dat niet...
||
![]() |
Citaat:
ik snap echt die mensen niet die op hem stemmen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Op TV zeiden ze net dat men (o.a. natuurlijk) CDA stemt omdat men wel heel graag een christelijke premier ziet, ook al is men het vaak meer eens met de CU.
Zo streng zijn die overigens niet eens; wel strenger dan het CDA, maar een stuk redelijker dan veel mensen (niet-christenen) hier denken....
|
Verwijderd
|
CDA heeft niet echt meer de christelijke uitstraling van weleer: als je kijkt naar hun leden: zitten niet-gelovigen bij, moslims, hindoe's, alles.... Dan kun je je partij niet meer per definitie christelijk noemen. Hoogstens een partij die enigszins bouwt op christelijke waarden en normen: en die zijn echt zo slecht nog niet als je ze een beetje *up-to-date* maakt. (dus niet zoals de SGP). De CU is wel een echte christelijke partij maar heeft wel een aardig goed programma. Ze zijn duidelijk dat is 1. Maar ze hebben een behoorlijk sociaal beleid voor ogen. Verder hebben ze ook een aardig programma. Als ze nog iets realistischer worden op enkele punten krijg je echt een goede partij (let wel: ik ben geen CUstemmer). Ik snap sowieso niet dat er christelijke mensen zijn die vanwege het sociale karakter op SP stemmen o.i.d. CU verschilt echt niet zo heel veel op sociaal gebied. Bovendien zijn natuur en millieu ook heel belangrijk voor CU...
|
![]() |
|
Veel mensen verkijken zich inderdaad op de CU. Aan de ene kant willen ze de euthanasiewetgeving, de abortuswet en het homohuwelijk terugdraaien, maar op andere gebieden zijn ze een stuk socialer dan het CDA bijvoorbeeld.
Het CDA is populair onder alle lagen van de bevolking, maar een deel is nog steeds afkomstig van mensen die zichzelf als christenen zien. Onder ouderen is de partij zeer populair, en ik ben benieuwd hoe groot de partij over 20 jaar nog is.
||
ik ben het niet met je eens. veel mensen hebben cda gestemd, omdat ze nieuwsgierig zijn wat het cda nu inhoudt, veel mensen als anti-pvda stem en ook veel cda-stemmers omdat ze het minder met de andere partijen eens zijn (zoals naar ik hoop mensen meestal stemmen)
Citaat:
verder ben ik het met Martian eens dat de CU een redelijker partij is dan de meeste mensen denken. @linda85: heb je vorig jaar het interview met het oudste pvda-lid gezien (in het NOS-journaal)? waarom stemt u op de pvda? ach, het is altijd al mijn partij geweest en ik heb er altijd al op gestemd. ik herinner me nog die tijd........... wat dat betreft ben ik het met naam onbekend eens. het geldt voor de meeste grote partijen.
|
ja, die mensen zijn er inderdaad.
mijn opa bijvoorbeeld. hij geeft als reden op om op het CDA te stemmen: ze zijn christelijk en groot en ik heb er altijd al op gestemt, dus nu doe ik het weer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Dat het CDA weer het grootste is geworden wijst uit dat het merendeel van de Nederanders zo weinig politieke kennis heeft. Balkenende toont niet eens respect voor de wil van de kiezer, hij wil alles om maar weer een rechts kabinet te kunnen vormen! Heel erg jammer dat we nu weer aan hem vastzitten, hopelijk beseft iedereen ooit een keer dat we nu ook één van de meest ervaren, betrouwbare en duidelijke politici van Nederland aan het roer hadden kunnen hebben.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De CU is veel genuanceerder.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zei het ook niet zo genuanceerd. Het is idd meer dat ze een vorm van christendom belijden die ik heel fout vind. Dit geld ook voor reformatorische scholen (Tristar, Guido de Bres, etc.). Ze discrimineren geen vrouwen misschien, ze beperken de keuzevrijheid van de vrouw wel heel erg. en respect... ach... zij zouden ook geen respect hebben voor mensen die niet volgens hun leer zouden willen leven als ze de macht hadden.
|
Ik heb welbewust op meneer Balkenende gestemd. Ik denk dat dat wel goed komt, heb er vertrouwen in. Jammer dat een meerderheidscoalitie met de VVD er niet in zat, dan was er veel meer uit gekomen! Jammer, want nu zullen veel kiezers bij de volgende verkiezingen CDA afrekenen op het niet nakomen van hun partijprogramma..
Genesis |
![]() |
||
Citaat:
![]() enneuh waar dit topic over begonnen is... ik denk ook niet dat er alleen maar christenen op hem stemmen ![]() waarom: ook christenen denken nog wel eens na, en stemmen niet blind op een partij, toevallig omdat ie christelijk is ![]() en zoveel christenen zijn er tegenwoordig niet meer... als t cda al zn stemmen van christelijke stemmers moest hebben hadden ze er behoorlijk weinig ![]()
|
![]() |
Ik HOOP echt dat over 4 jaar cohen premier wordt, want dan zitten zijn 6 jaar in A'dam er ook op dus ik blijf hopen.........
BTW ik denk dat mensen op het CDA stemmen omdat ze graag wilde dat het cda en vvd een coalitie gaan vormen, gelukkig is dat niet gelukt!!! En idd in dorpen werd veel meer op het cda dan in de grote steden, mensen zijn daar ook natuurlijk ook meer geloviger dan in de stad. maar wat ik ook nog even kwijt moet, is dat ik het van balkenende echt hypocriet vindt dat hij al die tijd in de verkiezingscampagne niet kon zeggen of hij met de LPF wil samen regeren, en toen de eerste uitslagen binnenkwamen (in het voordeel van CDA ) hij gelijk zei: nu kunnen er meerdere coalities gevormd worden met bijv. vvd+d66 of vvd+LPF ECHT BELACHELIJK VOND IK DAT!!!!!!!!! xx |
![]() |
|
Mijn mening is dat: als je voor het christelijk geloof stemt kun je beter maar Christenunie stemmen, k vind dat CDA zijn sociale gezicht heeft verloren, de partij kruipt teveel naar de VVD toe, terwijl christenen vanuit hun geloof voor de zwakkeren opkomen (zoals je mischien weet zijn LPF en VVD niet erg sociaal als het daar aan toe komt deze rechtse partijen)
vroeger: CDA tegenwoordig: DA (Die C kunnen ze wel deruit halen ![]() ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Genesis |
Advertentie |
|
![]() |
|