|
|
Bekijk resultaten poll: Mijn mening t.a.v. het CDA plan. | |||
Ja, goed idee! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 38.10% |
Op zich een goed idee, maar het moet anders uitgevoerd worden, namelijk... |
4 | 19.05% |
Nee, versplide moeite en geld |
9 | 42.86% |
Geen mening/Weet niet. |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
CDA Rotterdam wil probleemjongeren in campus
ROTTERDAM - Het CDA in Rotterdam wil jongeren in die stad zonder werk en zonder opleiding onderbrengen in een speciale campus. Deze Campus Nieuwe Kans Rotterdam moet hen in twee jaar tijd discipline bijbrengen, een opleiding geven op MBO2-niveau en na afloop een betaalde baan garanderen. Het CDA presenteert de plannen donderdag op het Albeda College in Rotterdam. CDA-lijsttrekker Geluk heeft de plannen ontwikkeld met onder anderen oud-premier Lubbers en voorzitter De Boer van de Taskforce Jeugdwerkloosheid. Ongeveer duizend jongeren kunnen het traject volgen. Volgens Geluk is de campus bedoeld voor een harde kern van voortijdig schoolverlaters en jeugdwerklozen die niet op eigen kracht vooruit kunnen. Hij acht de kans groot dat ze in de criminaliteit belanden. Heropvoeding De eerste fase van het traject is gericht op heropvoeding, daarna krijgen de 'cursisten' een opleiding. De disciplinerende startfase van de opleiding is intern. "Of je leert, of je werkt. Meer smaken zijn er niet", aldus Geluk. Om jongeren te dwingen om het traject in te gaan wil het CDA korten op de bijstandsuitkering. Andere dwangmiddelen zijn door de wetgeving nog onvoldoende mogelijk. De partij hoopt dan ook dat de verlengde leerwerkplicht tot 23 jaar, die het kabinet momenteel uitwerkt, er komt. De kosten voor de campus zijn beraamd op 40 miljoen euro per jaar. http://www.nu.nl/news/685814/13/CDA_...in_campus.html Wat vinden jullie van dit CDA plan?
|
![]() |
||
Citaat:
huur gebouwen onderzoekscommissie evaluatiecommissie administratie onderwijzers hulpverleners lesmateriaal kantine-onderhoud kantinebedrijf schoonmaakbedrijf bij kijken ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
+ je moet vergeten dat als ze werken ze die kosten terugbetalen (deels) anyway even de kosten buiten beschouwing gelaten. geruime tijd BEN ik zo'n probleem jongere geweest, en heb ik veel omgang gehad met andere probleem jongeren(ja o.a in rotterdam), hoe ik daar nu op terug kijk en er goed over nadenk is het altijd een kwestie van het kastje naar de muur sturen geweest, het enige dat werkt is gerichte begeleiding, regelmaat, discipline en geduld, op basis van mijn ervaringen vind ik dit dus een puik idee het argument: ze korten, dat werkt niet, dan gaan ze wel drugs dealen of jatten... niet echt de bedoeling lijkt me, maar bekijk het ook eens van een andere kant; meestal zijn ze al vanaf baby af aan uitgekakt, en sindsdien overal uitgekakt, kansloos, geen toekomstperspectief, alle hoop verloren, leven van dag tot dag je moet wat in die situatie, of je het nu wilt of niet vrij weinig van jullie weten echt iets van een klote achtergrond c.q. slechte jeugd c.q. omstandigheden buiten je macht
Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 07:07. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar meer ontopic, ik vind dit wel een goed idee, alleen het is zo onduidelijk of die jongeren dan ook na afloop van dat traject daadwerkelijk op eigen benen kunnen staan. Want je kunt ze wel dagelijks om vijf uur laten opstaan, discipline bijbrengen, een opleiding geven en dergelijke maar als het gewoon in de genen zit zullen ze altijd blijven terugvallen in asociaal en antisociaal gedrag. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Opvoeding speelt ook zeker wel een grote rol. Immers, een goede opvoeding kan het verschil maken tussen een kind dat afglijdt naar criminaliteit en een kind dat op het rechte pad blijft. Mensen worden sterk beïnvloed door hun omgeving, natuurlijk, maar dat betekent niet dat sommige mensen niet een sterkere 'natuurlijke neiging' hebben tot bepaald gedrag. Wat dat betreft ben ik vrij fatalistisch ingesteld, ik geloof dat er sociale groepen en sociale klassen zijn die maar heel moeilijk te veranderen zijn, omdat het nu eenmaal 'in die mensen zit' en van generatie op generatie wordt doorgegeven.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Persoonlijk denk ik toch dat omgevingsfactoren het zwaarst mee wegen. Dat het van generatie op generatie wordt doorgegeven heeft juist denk ik ook vooral met (dezelfde) omgevingsfactoren te maken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|