Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Als ze dat van scooter rijden omhoog gooien en dat voor auto rijden niet, dan is de tijd die daar tussen zit maar 1 jaartje, als ze ook nog een praktijkexamen in willen gaan voeren voor de scooter zijn er veel die gewoon een jaartje wachten en voor hun auto gaan. Opzich zo 1,2,3 geen probleem, wel een enorme financiele klap in het gezicht van scooterhandelaren/fietsenmakers/producenten van onderdelen enz. Voor de verkeersveiligheid zou het goed zijn, daar ben ik het mee eens, maar het lijkt me toch beter dat niet te doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() er is geen sprake van een verhoging van de leeftijd voor autorijbewijzen overigens (geen voorstel a.f.a.i.k., en is vast in strijd met europese regels en/of afspraken. Daarnaast, de staat zou daar een grote groep mensen (instructeurs, cbr-medewerkers) nogal mee duperen. Zowel het CBR als de bovag hebben zich dan ook sterk uitgesproken tegen verhoging van de leeftijd, terwijl daar niet eens echt een voorstel voor op tafel ligt. Oftewel, niedrukovermaken en niemeeroverpraten.) de scooterleeftijd zou misschien omhoog kunnen. Voorlopig zijn er echter vooral plannen om een 'echt' bromfiets-rijbewijs in te voeren, inclusief praktijkexamen e.d., iets dat mij veel nuttiger lijkt. (het zou dan categorie 'f' worden overigens). het gebruik van scooters is wellicht wat gevaarlijk, maar niet iedereen >18 pakt altijd de auto; scooters zijn vaak makkelijker (in drukke steden), beter te parkeren (gewoon lekker op de stoep, al mag dat niet altijd), zuiniger en efficienter voor vervoer van 1 persoon en wat bagage dan een auto vaak is. oftewel : er wordt wel aan gewerkt om het aantal slachtoffers van ongelukken met scooters te beperken, maar een leeftijdsverhoging is voorlopig niet het aangewezen middel.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of nog beter vrachtwagen bestelbusjes fietser en te te vergeten voetganger, ![]()
||
Citaat:
Daarbij weet iedereen dat deelname aan het verkeer risico's met zich meebrengt, een automobilist mag best eens wat meer rekening houden met scooterrijders, ze zijn gewoon een stuk zwakker in het verkeer dan auto's. De leeftijd 1 jaartje verhogen heeft echt geen nut. Alsof een 17jarige zonder 1 jaar ervaring (die hij/zij anders wel in veel gevallen zou hebben) beter zou rijden dan een 16 jarige. Het enige dat je ermee bereikt is dat het probleem een jaartje verschoven wordt. Ipv roekeloze 16 jarige heb je dan roekeloze 17 jarigen ![]() Daarbij is het dus ook nog eens slecht voor de fietsenmakers/scooterdealers etc. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Door de leeftijd te verhogen is de kans kleiner dan mensen een scooter nemen omdat het verschil auto--> scooter kleiner word
||
Citaat:
![]() Heb je trouwens bronnen van die cijfers? ![]() Opvoeren is niet perse schuld hebben, tuurlijk, het mag niet. Een auto kan ook vaak 190+, dat wil niet zeggen dat ze dat ook rijden ![]() Een scooter kan vaak harder dan 45 ja, maar dat wil niet zeggen dat ze dat constant rijden. Vaak worden ongelukken met auto's en brommers veroorzaakt doordat de automobilist de brommerrijder over het hoofd ziet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar door te hard rijdende scooters die overal net door heen willen, ontstaan gevaarlijke situaties en ongelukken. Voor een autorijbewijs heb je i.i.g praktijk ervaring, dat kan je voor de scooter niet zeggen. Dus misschien lost dat praktijk rijbewijs wat ze iwllen voor scooters al een hoop op grtz ivo
||
Citaat:
Die 90% lijkt me echt totaal niet kloppen, opvoeren is namelijk niet de oorzaak van een ongeluk; te hard rijden wel.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echter in het systeem van de Wegenverkeerswet is een brommer of een scooter een gemotoriseerde. Die rechtspraak van de Hoge Raad gaat daar dus niet op: er wordt dan geen verdeling vooraf toegepast, maar er wordt echt gekeken naar het aandeel dat elk van de weggebruikers in het ongeval had. Dat verzekeraars vaak wel ervan uitgaan dat de automobilist meer schuld heeft, maakt dat niet anders. Het is de taak van verzekeraars om hun verzekerden schadeloos te stellen, maar vaak procederen ze achter de schermen nog zeer lang door. |
![]() |
||
Citaat:
(zo heb ik ooit een fiets overreden. nee, geen fietser, alleen een fiets. die was, op de snelweg, van een aanhanger afgevallen. Nu denk je misschien dat ik de fiets moest vergoeden; maar natuurlijk niet. Sterker nog, de tegenpartij heeft de schade aan mijn auto moeten vergoeden. Verzekeringskwestie gelukkig, maar t geeft toch iets aan he)
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat wil je hiermee nu weer aantonen? niet dat ik in een golfje rij waarvan de achterruit beplakt is met MOH sticker, maar wat is dit voor een uitlating? kun je aan de hand van een golfje met MOH sticker iets zeggen over de persoonlijkheid van degene die er inzit? zucht |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
edit: en niet vergeten de ingevallen kop en opgefokt gedrag door het hele druggebruik wat ook gelijk het debiele weggebracht verklaart
Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 18:43. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|