Advertentie | |
|
![]() |
|
Vertrouwenspersoon, mentor, jip?
Als je niet zeker weet of ze zwijgplicht hebben, vraag het dan.. Zoek op een site oid als je het niet durft.. Besides, in feite kan iedereen naar je ouders gaan.. Vraag of diegene met wie je praat het echt niet wil vertellen, denk dat als je geen echt gevaar voor jezelf/omgeving bent, diegene zich daar best aan kan/wil houden. En nog iets, die mensen verdoen hun tijd? Ze zitten daar juist voor jou, en ook al duurt het wat langer, dat maakt niet uit.. Als jij dan niks weet te zeggen, komt er vanzelf wel een aanzet tot een gesprek, zodat jij erop verder kunt gaan. Maar dan moet je het wel willen.
||
Citaat:
ik herken me heel erg in je verhaaltje... anyway, mijn vriendin stelde ook voor om naar het clb te gaan en dat heb ik toen ook gedaan... één keer, want na die ene keer stuurde het clb me al meteen door naar een psycholoog... ik ga dus NOOIT meer naar het clb, want ik vind niet dat ze je daar echt helpen, ze sturen je gewoon door... ach ja, misschien is het bij jouw op school anders en heb je geluk... wat het zwijgplicht betreft... het clb heeft zwijgplicht, maar mag je ouders bellen als ze vinden dat het écht te ver gaat maar wel in overleg met jou... mijn mening: iedereen die je iets in vertrouwen vertelt heeft zwijgplicht... meis, héél véél succes en 'k hoop dat het clb bij jouw op school je beter helpt dan dat ze bij mij gedaan hebben!!! (als het clb je ook onmiddelijk doorverwijst, zou ik daar NIET op ingaan... na één of twee keer babbelen met je, kunnen ze niet weten wat er voor jou de beste hulp is! je kan dan misschien met een leerkacht gaan praten die je vertrouwt...) |
![]() |
|
Verwijderd
|
wel eigenlijk zou ik je aanraden eens naar het jac te gaan, jeugdadviescentrum. dat is niet schoolgebonden zoals een clb. daar heb je grotere zekerheid dat het niet wordt doorverteld aan je ouders. want eigenlijk heeft een vriendin van mij het al es meegemaakt dat het clb haar ouders heeft geïnformeerd, met al de gevolgen natuurlijk...
suc6 ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.cgso.be/adressen/jac.htm#jac
dit is hier een site waar je al de adressen kunt vinden waar de jac's zich bevinden |
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zijn geEn doMme vragEn...
Hoeveel mag ik bijverdienen als jobstudent ? Ik wil weg van thuis, kan dat zomaar ? Mag ik als zestienjarige zelf mijn school kiezen ? Ik zit diep in de put, hoe geraak ik eruit ? Mijn ouders zijn erg streng, met wie kan ik er eens over praten ? Ik voel me lusteloos en angstig, wat is er met me aan de hand ? Ik ben net achttien, kan ik nu alleen gaan wonen ? Ik zoek contact met andere jongeren, is er een jeugdhuis in mijn buurt ? Mijn vriend rookt af en toe een joint, is hij verslaafd ? Deze zomer wil ik een avontuurlijke reis maken, waar kan ik goedkoop logeren ? Krijg je van tongzoenen aids ? Mijn ouders gaan scheiden, wat nu ? V.Z.W. DE HALLEN HELPT Je komt als jongere wel eens voor vragen en problemen te staan waar je geen raad mee weet. Het ligt dan voor de hand dat je naar antwoorden en oplossingen zoekt. Vaak slaag je daar zélf in, soms is de hulp van anderen meer dan welkom. De medewerkers van vzw De Hallen nemen al je vragen ernstig. De Hallen is immers een Centrum voor Algemeen Welzijnswerk, wat betekent dat iedereen er zowel met een eenvoudige vraag als met een ernstig probleem terecht kan. We weten dat hulp vragen soms moeilijk is. Niet bij de pakken blijft zitten, is echter een eerste stap in de goede richting. Niet dat we voor alles zomaar kant en klare oplossingen hebben, maar erover praten helpt ! EN ER IS MEER DAN PRATEN ! Zo biedt De Hallen heel concreet informatie, advies en begeleiding. Informatie... over alles wat je als jongere aanbelangt: school, vrijetijd, relaties, seks, werk, noem maar op. Je kan op ons Jongeren Informatie Punt (JIP) alle mogelijke info opvragen, de informatiemappen inkijken, internet raadplegen of folders en brochures meenemen. Advies... over vragen en problemen waar je geen weg mee weet. We helpen je de zaken wat klaarder te zien en steunen je bij het maken van een keuze. Begeleiding... bij problemen die je niet alleen aankan en waarbij ondersteunende gesprekken je al een heel stuk vooruit helpen. GOED OM WETEN: · bij De Hallen kan je gratis & anoniem terecht, wat gezegd wordt, blijft tussen ons · de hulp is vrijblijvend, jijzelf bepaalt het hoe, wat en wanneer · tijdens de gewone openingsuren (zie contactinformatie) kan je ons contacteren zonder afspraak ! http://dehallen.vgc.be deze info komt hieruit, je bent toch uit die streek dacht ik zo? hopelijk helpt dit jou ![]() greetz |
![]() |
|
ok bedankt .
wat betreft die andere site wou proberen e-mail te zenden maar gaat allemaal niet site werkt niet zo goed of wel doe ik het verkeerd en 1 van de trefpunten van jac ligt in mijn gemeente dat is dus dichterbij dan in brussel woon in een deelgemeente naast brussel dus ja .
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Enquete CLB YoYo2010 | 6 | 07-03-2017 20:52 | |
Psychologie |
Snijden of iets breken Marieke.2000 | 52 | 07-04-2015 07:12 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Kerstproeven (Handel & IW) guymaes | 2 | 23-12-2007 09:41 | |
Psychologie |