Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 17:18
Snippie
Snippie is offline
Deze mail kreeg ik doorgestuurd en wat hier verteld word is echt schokkend. Ik ben tegen zinloos geweld/mishandeling en wil dat dit stopt. Hoe kunnen ik/wij zorgen dat dit stopt...???

Mijn naam is Heidi...
Ik ben nog maar drie
mijn ogen zijn opgezwollen
Ik kan niet zien
Ik zal wel dom zijn
Ik zal wel slecht zijn
Wat anders
Zou mijn papa zo boos hebben gemaakt?
Ik zou willen wensen dat ik beter was
Ik wens dat ik niet zo lelijk was
Misschien zou mijn mama
Me misschien nog willen knuffelen
Ik kan niet spreken
Ik kan niks fout doen
Anders wordt ik opgesloten
De hele dag
Als ik wakker wordt ben ik alleen
Het huis is donker
Mijn ouders zijn niet thuis
Wanneer mijn mama wel komt
Probeer ik lief te zijn
Misschien krijg ik vanavond dan maar 1 klap
Maak geen geluid
Ik hoorde net een geluid
Mijn papa is terug van charlie's bar
Ik hoor hem vloeken
Het is mijn naam die hij roept
Ik druk mezelf tegen de muur
Ik probeer me te verstoppen
Van zijn kwade ogen
Ik ben zo bang nu
Ik begin met huilen
Hij vindt me huilend
En hij schreeuwt lelijke woorden
Hij zegt dat het mijn fout is..
Dat hij lijdt op zijn werk
Hij slaat en schopt me
Ik bevrijd me eindelijk
En ik ren naar de deur
Hij heeft hem al op slot gedaan
Ik rol me op tot een bal
Hij pakt me op en gooit me
Tegen de harde muur aan
Ik val op de grond
Met mijn botten bijna gebroken
Maar mijn papa gaat door
Nog meer slechte woorden
Worden er gesproken
Ik schreeuw HET SPIJT ME!!!
Zijn gezicht is verdraait
In aanzienelijke haat
Van het kwetsende en de pijn
Opnieuw en opnieuw
Ow God alstublieft heb medelijden
Plotseling stopt hij
En loopt richting de deur
Terwijl ik daar lig onbewegelijk
Gesprijd over de vloer
Mijn naam is Heidi
Ik ben nog maar drie ...

Vanavond heeft mijn papa mij VERMOORD...
Oud 25-01-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
Hoe kunnen ik/wij zorgen dat dit stopt...???
Dit? Zinloos geweld/mishandeling in het algemeen? Of echt letterlijk 'dit'?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:38
Evito
Evito is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Hoe kunnen ik/wij zorgen dat dit stopt...???
Door het niet meer door te sturen. Haha.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:18
Snippie
Snippie is offline
Hoi leonoor,

Ik bedoel zinloos geweld/mishandeling. Het kan zo toch niet langer doorgaan??

Groetjes karina
Oud 25-01-2003, 18:19
Snippie
Snippie is offline
Hoi Evito,

Juist wel doorsturen zodat men beseft hoe erg dit soort dingen zijn en dat dit nog steeds een dagelijks probleem is.

Groetjes karina
Oud 25-01-2003, 18:25
Verwijderd
Wij kunnen daar weinig aan doen, behalve er zelf niet aan beginnen en laten merken dat je er niet aan mee doet ed. En je eventueel aansluiten bij die stichting (met dat lieveheersbeestje (stichting zinloos geweld oid, geloof ik). Verder jammer genoeg weinig. Ik zou willen dat het anders was.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
Juist wel doorsturen zodat men beseft hoe erg dit soort dingen zijn en dat dit nog steeds een dagelijks probleem is.
Ik denk dat veel mensen dat ook zonder zo'n mailtje wel weten. Ik iig wel, daar heb ik zo'n mailtje niet bij nodig, 'k vind zo'n mailtje meer sensatie zoekerij oid. En buiten dat, wat moet je er mee? Ook zonder zo'n mailtje zouden mensen zich moeten realiseren dat het een probleem is.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:28
Snippie
Snippie is offline
Hoi Leonoor,

Zoals je dat vertelt ben je eigenlijk ook medeplichtig, je doet niet mee maar kijkt ernaar. Net als met pesten je ziet dat iemand gepest word, je helpt niet mee en doet er ook niks aan. Ik wil zo graag iets doen, alleen weet ik niet wat. Tegen zinloos geweld is een goed idee, kijk er even naar op internet
Oud 25-01-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
Zoals je dat vertelt ben je eigenlijk ook medeplichtig, je doet niet mee maar kijkt ernaar. Net als met pesten je ziet dat iemand gepest word, je helpt niet mee en doet er ook niks aan. Ik wil zo graag iets doen, alleen weet ik niet wat. Tegen zinloos geweld is een goed idee, kijk er even naar op internet
Wat zou je dan willen doen? Bij een kind dat mishandeld wordt de huiskamer binnen rennen en die vader vertellen dat wat hij doet niet mag? Gevolg: kind wordt nog erger mishandeld en jij misschien ook wel. Dat kun je beter over laten aan bevoegde instanties. Het liefst zou ik al die kinderen bij me in huis nemen, ik ben daar ook heel erg in, maar op school wordt ons juist geleerd ons er niet mee te bemoeien en alles over te laten aan mensen die daar wel iets over te zeggen hebben enz. Dat lijkt me ook het verstandigst, want verder kun je ook weinig doen.

Bij zinloos geweld, tja, ook daar zou ik het liefst er tussen springen, maar ik denk niet dat m'n vriend het prettig vindt als ik een mes tussen m'n ribben gedouwd kreeg. Ik zou wel 112 bellen, maar of ik er zelf tussen zou springen zou aan de situatie liggen. 't is misschien 'gemeen', maar m'n vriend is me toch iets te lief, vroeger had ik het denk ik eerder gedaan, nu denk ik toch ook wel aan m'n eigen en aan zijn leven.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:37
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
zinloos geweld is over ter wereld, en maar aan een enkel paar gevallen kun je iets doen, laten we zeggen 1 op 100.....

ik vinnet ut eg gwoon vreeeselijk fout! eg...gwoon, tjeezus....tis gwoon te erg voor woorde!
Oud 25-01-2003, 19:23
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat zou je dan willen doen? Bij een kind dat mishandeld wordt de huiskamer binnen rennen en die vader vertellen dat wat hij doet niet mag? Gevolg: kind wordt nog erger mishandeld en jij misschien ook wel. Dat kun je beter over laten aan bevoegde instanties. Het liefst zou ik al die kinderen bij me in huis nemen, ik ben daar ook heel erg in, maar op school wordt ons juist geleerd ons er niet mee te bemoeien en alles over te laten aan mensen die daar wel iets over te zeggen hebben enz. Dat lijkt me ook het verstandigst, want verder kun je ook weinig doen.

Ik zou het kind in bescherming doen en niet door een huiskamer te bestormen maar met het kind praten en met hulpverlening praten, wanneer alles rond is word de vader erbij betrokken zodat er met het kind niks kan gebeuren. Helaas zijn er bij de hulpverlening wachtlijsten waarom doen de lijsttrekkers daar niks aan? kan me zo kwaad maken ze denken alleen aan hun zelf.

Bij zinloos geweld, tja, ook daar zou ik het liefst er tussen springen, maar ik denk niet dat m'n vriend het prettig vindt als ik een mes tussen m'n ribben gedouwd kreeg. Ik zou wel 112 bellen, maar of ik er zelf tussen zou springen zou aan de situatie liggen. 't is misschien 'gemeen', maar m'n vriend is me toch iets te lief, vroeger had ik het denk ik eerder gedaan, nu denk ik toch ook wel aan m'n eigen en aan zijn leven.
Ik weet ook niet wat ik zou doen als ik mensen zie vechten. Aan de ene kant denk je wel aan jezelf maar wat als je 112 belt en het dan al te laat is? Lastig maar het kan. Ik heb nog nooit een gevecht van zo dicht bij mee gemaakt. wel dat ik op weg naar school was en dan bloemen tegen kwam op het station in lelystad. Bleek dat daar een jongen neergestoken of neergeschoten was.
Oud 25-01-2003, 19:24
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Snippie schreef:
[B]Ik weet ook niet wat ik zou doen als ik mensen zie vechten. Aan de ene kant denk je wel aan jezelf maar wat als je 112 belt en het dan al te laat is? Lastig maar het kan. Ik heb nog nooit een gevecht van zo dicht bij mee gemaakt. wel dat ik op weg naar school was en dan bloemen tegen kwam op het station in lelystad. Bleek dat daar een jongen neergestoken of neergeschoten was.

Ik zou het kind in bescherming doen en niet door een huiskamer te bestormen maar met het kind praten en met hulpverlening praten, wanneer alles rond is word de vader erbij betrokken zodat er met het kind niks kan gebeuren. Helaas zijn er bij de hulpverlening wachtlijsten waarom doen de lijsttrekkers daar niks aan? kan me zo kwaad maken ze denken alleen aan hun zelf.
/B]
Oud 25-01-2003, 19:25
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Dark Tish schreef:
zinloos geweld is over ter wereld, en maar aan een enkel paar gevallen kun je iets doen, laten we zeggen 1 op 100.....

ik vinnet ut eg gwoon vreeeselijk fout! eg...gwoon, tjeezus....tis gwoon te erg voor woorde!
Ja er zijn gewoon geen woorden voor. 1 minuut stilte is niet genoeg!
Oud 25-01-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
Aan de ene kant denk je wel aan jezelf maar wat als je 112 belt en het dan al te laat is? Lastig maar het kan.
En als je er tussen springt is het straks voor twee mensen te laat. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Citaat:
Ook met het kind praten wordt bij ons op school afgeraden. Als het kind uit zich zelf komt, okee, maar ga het niet uithoren of wat dan ook. Laat het over aan mensen die er echt verstand van hebben (die er iig een opleiding voor hebben). Je kunt het kind ook niet beschermen voor zijn/haar vader, was dat maar waar. Ik vind het niet eerlijk tegenover een kind als je hem/haar zegt hem/haar te zullen beschermen, simpelweg omdat je dat niet kunt.

Waarom lijsttrekkers daar niks aan doen? Volgens mij doen ze hard hun best, maar zijn er te weinig hulpverleners, wat moeten ze daar dan aan doen, ze kunnen er niet een aantal bij toveren. Ik klink een beetje verbitterd, ben ik ook wel een beetje geworden op dit punt door de jaren heen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:49
Snippie
Snippie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En als je er tussen springt is het straks voor twee mensen te laat. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Nee inderdaad dat was dan ook niet mijn bedoeling, je hebt gelijk dat is dan ook niet zo´n slim plan

Ook met het kind praten wordt bij ons op school afgeraden. Als het kind uit zich zelf komt, okee, maar ga het niet uithoren of wat dan ook. Laat het over aan mensen die er echt verstand van hebben (die er iig een opleiding voor hebben). Je kunt het kind ook niet beschermen voor zijn/haar vader, was dat maar waar. Ik vind het niet eerlijk tegenover een kind als je hem/haar zegt hem/haar te zullen beschermen, simpelweg omdat je dat niet kunt. [/B][/QUOTE]

Nee, uithoren lijkt mij ook geen slim plan. Je kunt wel als je iets vermoed het kind laten merken dat je er voor hem bent en dan bepaald het kind of het naar je toe komt of niet. Toch wel leonoor, je kan je mogenlijke best doen om het kind te beschermen en met hulpverleners hierover te praten en desnoods een proces, maar het kan wel. Ik vind ook dat zoiets de hulpverleners moeten doen maar vind het onterecht dat ze dan op de wachtlijst worden gezet of zelfs worden vergeten, dan is het te laat.
Welke opleiding doe je?

Waarom lijsttrekkers daar niks aan doen? Volgens mij doen ze hard hun best, maar zijn er te weinig hulpverleners, wat moeten ze daar dan aan doen, ze kunnen er niet een aantal bij toveren. Ik klink een beetje verbitterd, ben ik ook wel een beetje geworden op dit punt door de jaren heen. [/B][/QUOTE]

Bij leraren willen de lijsttrekkers of althans een paar de baan en alles eromheen aantrekkelijk maken, laten ze dat hierbij dan ook doen of laten zien hoe belangrijk hulp is. om de eerste stap te zetten hoef je geen hulpverlener te zijn maar de laatste stap moet je wel een hulpverlener voor zijn. Waarom vertrouw je het niet meer, wat is er gebeurt als ik vragen mag?
Oud 25-01-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
Nee, uithoren lijkt mij ook geen slim plan. Je kunt wel als je iets vermoed het kind laten merken dat je er voor hem bent en dan bepaald het kind of het naar je toe komt of niet. Toch wel leonoor, je kan je mogenlijke best doen om het kind te beschermen en met hulpverleners hierover te praten en desnoods een proces, maar het kan wel. Ik vind ook dat zoiets de hulpverleners moeten doen maar vind het onterecht dat ze dan op de wachtlijst worden gezet of zelfs worden vergeten, dan is het te laat.
Welke opleiding doe je?
Je kunt een kind niet beschermen. Als het kind thuis is ben je er niet bij, als het kind op straat loopt ben je er niet bij. En je kunt een kind niet zomaar van thuis weg houden. Je kunt het kind niet beloven het te beschermen voor zijn/haar vader (of moeder), je kunt niet 24/7 bij zo'n kind zijn en als was je dat, de ouder kan altijd even 'langs komen', je kunt het dus niks garanderen.

Ik doe pabo.

Citaat:
Bij leraren willen de lijsttrekkers of althans een paar de baan en alles eromheen aantrekkelijk maken, laten ze dat hierbij dan ook doen of laten zien hoe belangrijk hulp is. om de eerste stap te zetten hoef je geen hulpverlener te zijn maar de laatste stap moet je wel een hulpverlener voor zijn. Waarom vertrouw je het niet meer, wat is er gebeurt als ik vragen mag?
Ze doen hun best het lerarenberoep aantrekkelijker te maken, maar toch is de toestroom op lerarenopleidingen minimaal en is er een docententekort. Ze doen hun best, het helpt alleen weinig. Ook in de zorg ed doen ze hun best, het helpt alleen niet voldoende.

Ik heb zo m'n twijfels over dingen of er wel iets veranderd kan worden, niet dat ik het niet wil, integendeel, maar de meeste dingen werken gewoon niet. En zeker één persoon kan er weinig aan veranderen, was het maar waar, dan zou ik het zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 22:56
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Snippie schreef:
Ja er zijn gewoon geen woorden voor. 1 minuut stilte is niet genoeg!
niets is genoeg voor zinloos geweld

of er wel zinvol geweld is dan eigeluk....
Oud 26-01-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef:
of er wel zinvol geweld is dan eigeluk....
Je hebt ook van die t-shirts met 'is er wel zinvol geweld' er op, een vriendin van mij had die een keer aan bij turnen, toen maakte d'r trainer een beetje een harde (maar op zich wel grappige...) opmerking. 't is geen onderwerp om grapjes over te maken, maar goed, hij meende het niet op die manier.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 10:20
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je hebt ook van die t-shirts met 'is er wel zinvol geweld' er op, een vriendin van mij had die een keer aan bij turnen, toen maakte d'r trainer een beetje een harde (maar op zich wel grappige...) opmerking. 't is geen onderwerp om grapjes over te maken, maar goed, hij meende het niet op die manier.

welke grappige opmerking wazzut dan
Oud 26-01-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef:
welke grappige opmerking wazzut dan
Ik had hem er eerst in gezet, maar ik weet niet of anderen er ook het 'grappige' van inzien... Hij zei 'ja, sm', moet je wel weten wat voor man het is en dat hij het niet serieus meende ed.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 19:55
Snippie
Snippie is offline
Hoi Leonoor,

Nee en dat vind ik erg. Een kind hoort beschermt te worden en wat je ook doet je kunt het kind nooit volledig beschermen. Misschien toch bedenk ik me nu je zou bijv een kind onder pleegzorg of onder toezicht plaatsen. Ouders kunnen dan niet zomaar langs komen.

Ik doe nu spw en wil doorstuderen tot juf. Ik denk dat de aantal leraren wel toeneem over tien jaar denk ik niet meer dat wij een lerarentekort hebben.

Tja, ik heb ook lang mijn twijfels gehad, het zou toch niet helpen. Als iedereen zo denkt zou niemand ooit meer helpen, een moet toch de eerste zijn. Wanneer een iemand een begin gemaakt heeft ligt de weg voor de ander open.
Oud 27-01-2003, 16:22
Verwijderd
ik ben tegen zinloos geweld, echt waar, maar dit soort emailtjes krijg ik ook heel vaak en ik vind ze ronduit gewoon super-irritant!!!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:43
Snippie
Snippie is offline
Mijn opmerking: waarom lees je hem dan??
Oud 27-01-2003, 17:01
Verwijderd
omdat je nou eenmaal je meel lees heh
maar als ik hem dan blijf krijgen ja dan ga ik hem niet elke keer weer lezen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:31
Snippie
Snippie is offline
???? Ik vat het niet meer..., sorry???
Oud 28-01-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Snippie schreef:
Nee en dat vind ik erg. Een kind hoort beschermt te worden en wat je ook doet je kunt het kind nooit volledig beschermen. Misschien toch bedenk ik me nu je zou bijv een kind onder pleegzorg of onder toezicht plaatsen. Ouders kunnen dan niet zomaar langs komen.
Ouders kunnen alles doen wat ze willen doen, totdat ze achter slot en grendel zitten. En dat gaat niet zomaar. Ik vind het ook erg, jammer genoeg is er alleen weinig aan te doen.

Citaat:
Ik doe nu spw en wil doorstuderen tot juf. Ik denk dat de aantal leraren wel toeneem over tien jaar denk ik niet meer dat wij een lerarentekort hebben.
Ik weet het niet. Ik doe nu pabo en als ik de toestand op sommige scholen zie...das soms echt erg. En zoveel pabo studenten zijn er nou ook niet, wel flink wat, maar er zijn ook zat leerkrachten die de komende jaren met pensioen gaan, dus er moeten ook wel veel mensen opgeleid worden om dat op te vangen (en de klassenverkleining en de extra zorg en de deeltijdbanen en de ... (vul zelf maar in)).

Citaat:

Tja, ik heb ook lang mijn twijfels gehad, het zou toch niet helpen. Als iedereen zo denkt zou niemand ooit meer helpen, een moet toch de eerste zijn. Wanneer een iemand een begin gemaakt heeft ligt de weg voor de ander open.
Ik denk zo ook niet, ik moet alleen wel zo denken en met mij denk ik vele anderen. Op een gegeven moment ga je er anders zelf aan onderdoor en schiet iemand daar iets mee op? En ik geloof ook niet dat ik de capaciteiten heb ik bij zo iets een begin te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:01
the_conquer
the_conquer is offline
dit is gewoon een simpele hoax, wat er in dit mailtje staat is alleen maar om angst te verspreiden, moet de eerste van 3 nog tegenkomen die foutloos typt. Als er eentje is mag die me bijles geven.
Oud 28-01-2003, 19:49
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef:
omdat je nou eenmaal je meel lees heh
maar als ik hem dan blijf krijgen ja dan ga ik hem niet elke keer weer lezen natuurlijk
Citaat:
Snippie schreef:
???? Ik vat het niet meer..., sorry???
^ die?
Hij leest sowieso z'n mail,
dus ook die.. Maar als hij hem meerdere keren krijgt,
leest ie hem niet elke keer.
*verveeld zich *

ontopic:
M'n mening zou alleen maar een herhaling
worden van een paar van Leonoor's posts..
Nutteloos dus, als k dat weer zeg.

Citaat:
the_conquer schreef:
dit is gewoon een simpele hoax, wat er in dit mailtje staat is alleen maar om angst te verspreiden, moet de eerste van 3 nog tegenkomen die foutloos typt. Als er eentje is mag die me bijles geven.
Misschien wel ja.
Maar het gebeurt wel echt,
en die angst is niet onterecht imho.
Oud 01-02-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Hij leest sowieso z'n mail,
dus ook die.. Maar als hij hem meerdere keren krijgt,
leest ie hem niet elke keer.
*verveeld zich *
bedankt voor de heldere uitleg
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 15:28
Justice
Justice is offline
Dit is dus pure mishandeling met de dood tot gevolg...

Geweld is altijd zinloos, zelfs als het gedwongen moet worden toegepast... (politie - arrestant) Het kan namelijk ook zonder...
Reageren

Regels voor berichten