Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Even voor de duidelijkheid, met je andere topic bedoel je deze: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=356645
Dan kunnen mensen dat ook nog even teruglezen. Verder heb jij denk ik inderdaad last van verlatingsangst. Ik herken wel heel erg wat je schrijft, maar door ervaring heb ik ook gemerkt dat dit gedrag juist averechts werkt. Je voelt je ten eerste zelf neit gelukkig binnen de vriendschappen en met je eigen gedrag. Ten tweede heb je kans op 'neppe' vriendschappen. Bij mij leidde dit gedrag zelfs tot een geestelijke vorm van pesten door de andere kant. Het duurde een hele tijd voor ik dit toe durfde te geven, dit heeft me veel pijn gekost. Tegenwoordig ben ik duidelijk, en zeg ik wat ik wil. Mn vriendschappen zijn nu veel hechter en echter. Mensen gaan met me om omdat ze me aardig vinden, en niet omdat ik dingen voor ze doe. Nou is dit wel makkelijk gezegd door mij, maar zo makkelijk is het natuurlijk niet. Ik denk dat je allereerst moet werken aan je zelfvertrouwen. Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met positieve punten van jezelf opschrijven. Waarom zouden mensen jou aardig kunnen vinden en met je om willen gaan? Probeer je vervolgens op die punten te richten. Je hebt kans in het hele proces wat vrienden kwijt te raken, maar deze mensen waren dan ook geen échte vrienden. Het zou toch veel lekkerder zijn als je gewoon zeker bent over je vriendschappen, in plaats van telkens zo op je hoede te zijn? sterkte iig! |
![]() |
|
![]() |
Ik wil niet mee omdat het voor mij allemaal vreemden zijn. Ik heb die vader van haar maar 1X gezien. Haar oudste broer die bij dr vader woont zie ik wel vaker, maar daar houd het dan ook mee op. Meer mensen ken ik niet.
Bij vreemden voel ik me niet prettig. Dan wordt ik heel erg onzeker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ja maar daar was ze het niet mee eens en gaf het zelfde voorbeeld andersom.
Mijn moeder is volgende week jarig. Mn vriendin heeft 5week bij ons gewoont dus dan ben je geen vreemden meer, want ze was wel vaker een weekendje geweest. In die tijd leerde ze de buren/kennisen en iedereen kennen. Dat zijn dus geen vreemden meer. Om het weekend moet mn vriendin uit de psychiatrie daar van za.ochtend 9.00 tot zo.avond 20.00 uur. volgend weekend is ze dus hier weer, op za.dag is mn moeder jarig en op zondag haar vader. zij zegt het zelfde andersom, maar het klopt niet want ze kent iedereen die op verjaardag komt
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
bronnen verlatingsangst Chloe Siere | 13 | 10-03-2006 07:24 | |
Flora & Fauna |
[Probleem] Hond met verlatingsangst Verwijderd | 17 | 14-12-2003 19:14 | |
Psychologie |
verlatingsangst Vini-Vidi-Vici | 11 | 13-12-2003 13:09 | |
Psychologie |