Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 18:35
load_harmony
load_harmony is offline
ik erger me een beetje aan mijn familie. mijn broer zit sinds een jaar of zo in mijn vriendenkring. Ik ging al vet lang met ze om, en teon kwam mijn broer er bij. Ik moest toen gas terug nemen met een paar van de oudere jongens (waar ik toen vet veel mee optrok). ik bedoel, ik wou echt niet te veel met dezelfde lui omgaan als mijn broer. Dat kon nog wel, want ik had nog genoeg andere mensen!!!! Ik speel al een tijd gitaar, begint hij ook opeens. Ik speel drum, hij is ook deze week begonnen. Ik speel in een band, gaat hij opeens avonden organiseren waar de band moet spelen zodat hij wat over ons te zeggen heeft. (doet ie niet express) en zeuren dat hij kan. En hij is ouder aan mij, en dat vinnik zo raar.

Ik heb hele toffe ouders en zo, maar soms komen mijn zusje en mijn broer iets te dicht bij me, is erg irritant....

wat moet ik hiermee?
Oud 27-01-2003, 20:34
Multilot
Multilot is offline
ik zou het er met hem over gaan hebben. Klinkt misschien cliché, maar ik denk ook dat het helpt...
succes...
Oud 28-01-2003, 18:55
faith666
faith666 is offline
Misschien moet je het hem eens duidelijk maken door hem eens zo te benaderen. Dan past merkt hij hoe irritrant dattei bezig is...en anders toch echt gewoon ouderwets praten. Desnoods hou je daarna een aantal dingen wat meer verborgen voor je broer, neem afstand of help hem bij het vinden van zijn eigen weg....succes!
Oud 29-01-2003, 17:37
Verwijderd
Sja, kennelijk heeft hij nogal moeite een eigen weg te volgen ofzo, of breng jij hem gewoon op allerlei ideeën. Heb je het er al eens met hem over gehad, hoe vervelend jij dit vind?

Je kan er tenminste met hem over praten, misschien is hij er zich wel helemaal niet zo van bewust. Verder is het op zich toch niet zo'n ramp dat hij dezelfde dingen doet als jij? dat hij ook gitaar speelt en ook gaat drummen, ik zou me daar neit aan kunnen storen, hij doet maar.

Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is dat hij in je vriendengroep zit (alhoewel ik het idee van niet teveel met dezelfde mensen als hij omgaan niet begrijp) en dingen voor je band wil gaan regelen. Dat laatste kun je makkelijk afhouden door te zeggen dat je het niet wil lijkt me? Gewoon duidelijk zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten