Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Herben is een typische compromissenman. Zijn partij laat hem niet vallen, en met Herben is altijd heel goed te onderhandelen.
||
Citaat:
Dus: gaan met die oorlog.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ineens haalt ie de mening van het volk erbij omdat dat hem goed uitkomt meerderheid van de nederlanders is tegen de oorlog in Irak ![]() en JP moet zijn geloofwaardigheid houden zoals ik al zeib in andere topic kan je moeilijk op dinsdag roepen dat het beleid onacceptabel is en dan op vrijdag willen regeren gewoon lekker onderzoeken dan vergeet men vanzelf wat men in verkiezingstijd heeft gezegd
||
Citaat:
Daarnaast is in de lijsttrekkersdebatten (ondanks dat o.a. Femke Halsema regelmatig dit topic had willen aankaarten) nauwelijks aandacht aan dit onderwerp besteed (schandalig, imo!). Desondanks is wel bekend dat de linkse kant tegen de oorlog is, maar is het van de rechtse kant iets minder duidelijk imo. Zeker wat de CDA _achter_ban betreft. Zeker met een erg minieme meerderheid van rechtse partijen op de linkse partijen vraagt mijn inziens om een soort van referendum (of een links/rechts kabinet) om duidelijkheid te scheppen over dit onderwerp. We zullen wel zien hoeveel de opkomst is op 15 feb.. Ik probeer te komen i.i.g., want ik schaar me volledig achter het _Duitse en Franse_ standpunt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Daarnaast is het niet relevant wat de meerderheid van de Nederlanders vindt, maar wat de meerderheid van de Nederlandse volksvertegenwoordigers vindt. Zo werkt onze democratie.
||
![]() |
Citaat:
maar t volk kiest de volksvertegenwoordiging, dus is het wel belangrijk wat t volk vindt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de irakezen zijn tegen saddam maar nog meer tegen amerika, dus het laatste wat ze willen is bevrijd worden door de amerikanen. dus niet met die excuses komen dat ze (de oorlogszuchtige landen) dit doen uit naastenliefde graag. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je aan alle CDAers gaan vragen of ze voor of tegen een oorlog zijn krijg je echt geen 100% VOOR score... Bovendien, denk je nou echt dat Bush iets om die bevolking daar geeft?? ![]() Het gaat om de OLIE!!! Deel vd bevolking is al tegen Saddam, maar de HELE bevolking is tegen Amerika, dus denk niet dat ze op Bush zitten te wachten, ze haten hem en Amerika. Als Amerika gaat aanvallen krijgen ze een nog hardere anti-amerika gevoel! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ps.: Mexico heeft de VS beschuldigd van mensenrechtenschendingen (mexicanen in de VS krijgen niet dezelfde rechten) en Amnesty International protesteert al jaren tegen de doodstraf in de VS. Daarnaast hebben de VS nucleaire en chemische wapens en zijn ze hoogstwaarschijnlijk biologische wapens aan het ontwikkelen. De VS is het ENIGE LAND dat nucleaire wapens ook daadwerkelijk gebruikt hebben en 1 van de weinigen die chemische wapens gebruikt hebben. En zo ook biologische: "The first two A-bombs (the last ones so far) that America dropped on Japan killed 400 thousand civilians and resulted in a very serious burden for the whole world - the arms race. The biological weapons was launched in January of 1952, when the USA dropped cans of infected insects on the deployment sites of Chinese troops in Korea. Those cans were similar to the ones that were developed by Japanese Unit 731, when it developed biological weapons in 1932-1945. The Japanese did not venture to use those cans, although they killed several hundreds of war prisoners during experiments. The Americans saved the chief of that unit Shiro Ishii from trial and execution. The States hired him to work for its labs. In Vietnam (1962-1971) the USA sprayed 70 million liters of the so-called orange agent, which contained dioxin. Even microscopic particles of this chemical substance destroy hormones, reduce immunity and cause cancer. In Vietnam, the Americans decided to destroy the jungle in order not to let Vietnamese guerrillas hide there. Seven hundred thousand people suffer from horrible dioxin-caused diseases: those people, who took part in that war, their children and grandchildren. " http://english.pravda.ru/main/2003/01/24/42475.html Ze komen er openlijk voor uit dat ze het gebruik van dergelijke wapens niet uitsluiten in de toekomst. De VS is een smerig land; een wolf in schaapskleren, een duivel in engelkostuum. Het doet alsof ze DE democratie is en waar DE meeste vrijheid is en doet alsof ze dat overal op de wereld wil schapen, maar in plaats daarvan spreidt ze dood en verderf. Hitler zou trots geweest zijn op dit "Dritte Reich". <puke> Laatst gewijzigd op 25-01-2003 om 16:46. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Hij liet Amerika echter erg over komen als slecht etc., en daar ben ik het dus niet mee eens. Genesis |
![]() |
|||
Citaat:
Gedeeltelijk wel, ja. Maar het wordt sterk overdreven. Als de Russen geen dergelijke offers en sterke strijd in het oosten hadden geleverd, waren de Amerikanen finaal in de pan gehakt. De Russen kunnen we dus dankbaar zijn. En zoals Evito zei: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarom niet lekker Zwitserlands standpunt overnemen? Het goud van de wereld beheren en lekker neutraal zijn? ![]() (cynism-mode off) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
voor een groot deel zal het moeten schikken met het cda en dat is niet goed voor de verkiezingen hierna, want dan gaat pvda onderuit wanneer de (linkse) kiezers niet hebben gekregen wat in de campagne was beloofd. Dat weet de pvda ook en dus zal het er wel voor moeten zorgen dat er ook nog behoorlijk wat partij punten worden doorgedrukt die wél duidelijk van de pvda komen.
|
![]() |
Het CDA is in onderhandeling. Het zou heel dom zijn van het CDA om meteen aan te sturen op een coalitie met het CDA omdat ze hebben ingezet op een rechtste coalitie en er ook een rechtse meerderheid in het kabinet is. De machtsgeile PvdA daarintegen heeft een slechte onderhandelingspositie. Aangezien de partij snakt naar macht zijn ze wel verplicht om een coalitie met het CDA aan te gaan. Bovendien komt het de PvdA wel goed uit om een lange formatie te hebben, dan kunnen ze hun kop in het zand steken in zake een aanval op het dictatoriale bewind van de tiran Saddam Hussein.
|
![]() |
|||
Citaat:
Hoezo machtsgeil? Waaruit blijkt dat ze snakken naar macht? Citaat:
Ze zouden nl. door een lange formatie _moeilijker_ in een goede positie komen als de oorlog uitbreekt net nadat ze gekozen zijn, terwijl ze als ze wat langer erin zaten er "al meer 1 zaten" en makkelijker en duidelijker beslissingen gemaakt kunnen hebben. Ik zeg niet dat jouw idee onmogelijk is. |
![]() |
|
![]() |
Het feit dat de PvdA machtgeil is ontleen ik bijvoorbeeld uit het feit dat ons aller Rob Oudkerk al spreekt over een coalitie PvdA, VVD, Groen Links en D66.
Bovendien duurt een korte formatie al vlug 2 maanden. Als het een lange formatie d wordt dus nog aanzienlijk meer. Dan zit je al in April/Mei. De wapeninspecties krijgen volgens mij nog een week of 2 a 3 en dan is het begin Maart kass. Mark my words. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Omdat Balkenende heel vaag aan t doen is en de kiezer naait. |
![]() |
|||
Citaat:
Hij adviseerde ook eens te kijken naar een coalitie met de progressieve partijen. Waar mijn inziens overigens geen machtsgeilheid uit blijkt maar eerder een "ik word zo moe van dat gekontendraai van Balkenende die kosten wat kost samen wilt gaan met rechtse partijen, zonder ook maar blijk te geven om moeite te doen voor een goede samensmelting van CDA en PvdA (de op een na grootste partij nota bene)" Daarnaast is Oudkerk wethouder die in het verleden wel meer dingen heeft gezegd die hij niet had moeten zeggen ![]() Citaat:
Dan maakt zo'n formatie - kort of lang - niet veel uit ![]() korter dan 4 weken zal het niet zijn... |
![]() |
|
![]() |
Gatara:
De cultuur van de PvdA is nog steeds die van Klaas de Vries en Ruud Koole. Regenten. Hoe graag Bos daar iets aan zal willen doen, dat gaat niet zomaar. Als mensen als de Vries of Duijvestijn in een kabinet komen zijn ze weer terug bij af. Het zou natuurlijk voor de beeldvorming van de PvdA niet goed zijn om champagne te drinken terwijl de bommen nog op Bagdad vallen. Atje: De CDA verkeert juist in een ideale positie. Het CDA moet de partijen slim tegen elkaar uit spelen en na een paar maanden blijkt dan dat PvdA - CDA de beste optie is, met natuurlijk de beste baantjes voor de regenten van de Christendemocraten. |
![]() |
||
Citaat:
En hoe is de cultuur van het CDA, VVD of LPF dan? |
![]() |
|
![]() |
De cultuur bij de VVD en het CDA is in zekere mate precies dezelfde, alleen vind ik het bij de PvdA net een graadje erger. Bij politici van de PvdA krijg ik vaak een naar gevoel van zelfingenomenheid bij die mensen die me irriteert.
Ben je het met me eens dat je bij de LPF nog niet kunt spreken over cultuur (geestelijke en maatschappelijke ontwikkeling en beschaving)? |
![]() |
||
Citaat:
Hij heeft altijd aangedrongen op een rechts kabinet. Aangezien zij (CDA/VVD/LPF) op dit moment 80 zetels hebben, en PvdA slechts 42, lijkt mij de keuze duidelijk. Óf rechts blij maken door te doen wat Balkenende de hele verkiezingen heeft geroepen óf PvdA blij maken door het maken van halfslachtige compromissen.
|||
Citaat:
Misschien. Daarvoor zou ik eerst alle partijen moeten infiltreren, wil ik daar een objectief oordeel over kunnen vellen ![]() Ik neem aan dat jij dit niet gedaan hebt? Citaat:
Ben het daarom ook niet met je eens, omdat je het mi niet zo kunt stellen. Maar, maatschappelijk gezien kunnen ze nog veel leren, imo. politiek-geestelijk ook. Geestelijk, verschilt per persoon. Beschaafd, misschien nu wel? Maar ze waren het iig niet met dat geruzie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Grootste partijen zijn CDA en PvdA waarbij de laatste de meeste zetels gewonnen heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het kan ook zonder halfslachtig gedoe. 80 van de 93 die ze hadden ja. cda met pvda= 86 (was 67) meer dan met die 3 partijen |
![]() |
||
Citaat:
Zo beter? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
boter op het hoofd van ministers anarpunk | 1 | 22-01-2003 14:14 |