Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2001, 10:30
toetje_6396
toetje_6396 is offline
Vakrapport Latijn:
Melissa is niet geslaagd voor latijn:haar semestertotaal bedraagt 46% en voor het examen behaalde zij slechts 38%.Wij zetten de feiten even op een rijtje:voor het eerste rapport behaalde melissa 72%, voor het tweede rapport 56%.Dit ging om toetsen over kleine leerstofgehelen.Te vaak bleek Melissa veel te oppervlakkig gestudeerd te hebben en de leerstof onvoldoende te beheersen.Bij de verbetering van het examen maakte ik enkele frappante vaststellingen:voor het onderdeel cultuur(geschiedenis:feitenkennis,dus geheugenwerk)behaalde melissa 0/10;bij een aantal spraakkunstoefeningen waar telkens een uitgewerkt voorbeeld bijstond,legde Melissa deze uitleg naast zich neer,ging haar eiegn weg en zat volledig op het verkeerde spoor;ook haar vocabulariumkennis(die gebaseerd moet zijn op regelmatige studie en veel herhaling)blijkt absoluut niet toereikend.Dit zijn ernstige problemen die dringens bijgestuurd moeten worden, wil Melissa kunnen slagen op het einde van het jaar.

Voorgestelde remediëring:
Melissa vertelde mij dat ze elke zaterdag wordt bijgewerkt.Wij vormen op school bovendien een kleine klasgroep waar ruimte is voor open communicatie en persoonlijke ondersteuning van de leerlingen.melissa krijgt dus heel veel kansen van haar ouders en op school.Mij lijkt dan ook vooral haar persoonlijke ingesteldeheid te moeten veranderen anders kunnen uren bijles en goedbedoelde raad op school niet leiden tot betere resultaten.Melissa moet bereid zijn om met veel doorzettingsvermogen haar lessen bij te houden en grondig in te studeren.Dan pas is er een kans dat haar resultaten wat zullen verbeteren en dat ze misschien terug gemotiveerd wordt door de bevstiging die ze krijgt.Ik hoop van harte dat we deze negatieve spiraal kunnen doorbreken en ben steeds tot verdere communicatie bereid.
Hoogachtend,
E.Marchand,leerkracht Latijn,
20 december 2001
---------------------------------------------
Mijn ma is dus keikwaad enzo en ik mag tot en met pasen niet meer weg ale kweeni das ni eens waar wa die schrijft heeft er iemand van ulle ook zoiets in die aard beleefd zo ja zeg nekeer wat doen want ben ten einde raad...
Oud 21-12-2001, 11:13
Verwijderd
Ik weet het ook niet. Probeer je leraar te overtuigen dat hij ongelijk heeft, je moeder luistert nu niet.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 11:50
Lyx
Lyx is offline
hm...zoveel tekst in je rapport??

wij krijgen nooit tekst oid
Oud 21-12-2001, 11:56
r00mp
r00mp is offline
latijn zuigt gewoown
altijd al gezegd
en ik blijf ut oowk wel zeggen
Oud 21-12-2001, 14:02
toetje_6396
toetje_6396 is offline
Citaat:
Lyx schreef:
hm...zoveel tekst in je rapport??

wij krijgen nooit tekst oid

vakrapport he
Oud 21-12-2001, 15:04
MissKiss16
MissKiss16 is offline
Wow das echt zeer K*t ken je je moeder niet overtuigen ofzo en die leraar!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 16:45
Troffee
Troffee is offline
lekker maar weer...
Oud 21-12-2001, 17:53
toetje_6396
toetje_6396 is offline
Citaat:
Troffee schreef:
lekker maar weer...
watte lekker maar weer?ksnap hem niet...

Oud 21-12-2001, 19:12
Joseph
Joseph is offline
Veel tekst voor een rapport

Misschien moet je iets meer je best gaan doen zodat het cijfer omhoog gaat, als er niets van waar is wat hij zegt, waarom heb je dan geen betere resultaten?
Zo moeilijk is Latijn nu ook weer niet, puur leerwerk..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 10:02
Nessie
Nessie is offline
Citaat:
Joseph schreef:
Veel tekst voor een rapport
Bij mij stond er alleen maar *aandacht in de les*. Uhm, maybe beter gaan leren?!

Oud 22-12-2001, 11:39
Verwijderd
'die gebaseerd moet zijn op regelmatige studie en veel herhaling'

Ik denk dat je te weinig doet ...

Of je doet wel voldoende, maar dan moet je een niveautje lager proberen...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 11:44
Joyce-b
Joyce-b is offline
Hmm.. vreemde leraar hoor, sorry.. hehe, als ik jou was zou ik um ff een lesje etiquette geven.. het is niet erg netjes om meteen helemaal negatief te beginnen.. ..

trouwens, vind ut best wel lullig van um dat ie het op deze manier opschrijft, het is wel héél erg negatief, hij had denk ik beter er een iets positievere draai aan kunnen geven en zeggen ''dat het allemaal nog wel goed komt, omdat je nu meer je best doet'', of dat daar nog een kans op had..

Oud 22-12-2001, 13:29
Joseph
Joseph is offline
Er zijn vrij weinig mensen onder jullie die denken dat de leraar misschien wel een beetje gelijk heeft. Een aantal dingen uit de brief zijn dingen die hem zelf zijn opgevallen, daar kan je niet onderuit..

Misschien moet je inderdaad op een andere manier gaan leren, wat meer herhalen, zodat het op je hersenschors staat gebrand....
Of anders, moet je je afvragen of je wel gevoel hebt voor talen. Als je dat niet hebt, je af gaan vragen wat je met Latijn doet?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 22:29
Chevy454
Chevy454 is offline
Citaat:
toetje_6396 schreef een hele lap tekst
Wees blij dat ge weet waar ge geflaterd hebt. Ik kreeg op het middelbaar altijd een algemeen rapport met 2 regels tekst (Er waren maar 6 regels voorzien, 2 van mijn klas kregen een extra bijlage aan opmerkingen)

[Dit bericht is aangepast door Chevy454 (22-12-2001).]
Oud 22-12-2001, 22:33
badtothebone
badtothebone is offline
Citaat:
Joseph schreef:
Er zijn vrij weinig mensen onder jullie die denken dat de leraar misschien wel een beetje gelijk heeft. Een aantal dingen uit de brief zijn dingen die hem zelf zijn opgevallen, daar kan je niet onderuit..

Misschien moet je inderdaad op een andere manier gaan leren, wat meer herhalen, zodat het op je hersenschors staat gebrand....
Of anders, moet je je afvragen of je wel gevoel hebt voor talen. Als je dat niet hebt, je af gaan vragen wat je met Latijn doet?

Ben ik met je eens, wat vind je er zelf van?
The name is Oen
Oud 23-12-2001, 12:04
toetje_6396
toetje_6396 is offline
Citaat:
Joseph schreef:

ik beschouw latijn niet als een taal hoor... het is geen taal meer...het was er een maar nu is het er geen meer

Oud 23-12-2001, 19:31
marlies
marlies is offline
Woh! Krijg je in België over elk vak een apart rapport of snap ik het nu verkeerd?

Ik zou als ik jou was met die leraar gaan praten of als die gelijk heeft iets meer de schouders eronder zetten.
Ik vind het wel zeer apart zo'n rapport
Veel succes+sterkte verder
Oud 24-12-2001, 08:53
toetje_6396
toetje_6396 is offline
Citaat:
marlies schreef:
Woh! Krijg je in België over elk vak een apart rapport of snap ik het nu verkeerd?

Ik zou als ik jou was met die leraar gaan praten of als die gelijk heeft iets meer de schouders eronder zetten.
het is een vakrapport dus ge krijgt je rapport met al de punten en dan staat er onderaan bij commentaar vakrapport dat is commentaar over je examen als je gebuisd bent en dat is een apart blad bij mij stond er vakrapport latijn zie bijlage...snapte?

Oud 24-12-2001, 13:40
valentje
valentje is offline
Zaagt daar nie over en
ga gewoon ne richting lager.
Da zallek ook doen.
(ma kmoen eerst nog men jaar afmaken
é)
Oud 24-12-2001, 15:24
shanli
shanli is offline
Citaat:
nare man schreef:
'die gebaseerd moet zijn op regelmatige studie en veel herhaling'

Ik denk dat je te weinig doet ...

Of je doet wel voldoende, maar dan moet je een niveautje lager proberen...

denk k ook
Oud 24-12-2001, 16:57
marlies
marlies is offline
Citaat:
toetje_6396 schreef:
Citaat:
marlies schreef:

het is een vakrapport dus ge krijgt je rapport met al de punten en dan staat er onderaan bij commentaar vakrapport dat is commentaar over je examen als je gebuisd bent en dat is een apart blad bij mij stond er vakrapport latijn zie bijlage...snapte?

Ik geloof dat ik het een beetje snap dus voor een vak waar je slecht voor staat daar krijg je dan onderaan wat extra commentaar over.
Oud 24-12-2001, 19:03
toetje_6396
toetje_6396 is offline
Citaat:
marlies schreef:
Ik geloof dat ik het een beetje snap dus voor een vak waar je slecht voor staat daar krijg je dan onderaan wat extra commentaar over.
idd ge hebt het door
Oud 24-12-2001, 20:27
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
toetje_6396 schreef:
vakrapport he
que??
dat hebben wij niet

bij ons staat ook helemaal noppes in onze rapport

Oud 25-12-2001, 17:08
toetje_6396
toetje_6396 is offline
Citaat:
Lyx schreef:
que??
dat hebben wij niet

bij ons staat ook helemaal noppes in onze rapport

bij ons zetten ze da alleen maar bij de examens...

Reageren

Regels voor berichten