Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2007, 20:14
Verwijderd
Simpele vraag, hopelijk een simpel antwoord. Mijn buren en nogal wat andere mensen in hetzelfde pand worden niet gehinderd door enige verplichting uit studie of baan, dus die hebben nogal eens de neiging op onchristelijke tijdstippen muziek te draaien als ik wil slapen.

Nu heb ik van die oordopjes (gele, van E.A.R., standaarddingen) maar ik vraag me af of je er de hele nacht (dat wil zeggen zes uur lang) mee in kunt liggen, of is dat slecht voor je? Ik slaap meestal op mijn rug maar zij komt ook wel eens voor. Begrijpelijkerwijs heb ik niet zoveel zin wakker te worden en te moeten ontdekken dat die dingen ín mijn hoofd zijn geschoven (of iets in die geest).

Oud 05-02-2007, 20:21
Kwekky
Kwekky is offline
Mijn ervaringen met oordopjes is
- enorm veel oorsmeer 's ochtends
- enorme hoofdpijn 's morgens
- enorme oorpijn 's morgens
of ik verlies ze gewoon omdat ik mij veel omdraai in mijn slaap. En dan hangen ze te kleven in mijn haar

Maar ik had dan ook wassen oordopjes.

anyway: veel succes
Oud 05-02-2007, 20:34
Zeenimf
Zeenimf is offline
mijn moeder sliep vroeger ook altijd met oordopjes en zij sliep veel langer dan 6 uur. Ik denk dat het best kan..lijkt me dat ze daar ook wel voor gemaakt zijn.
Oud 05-02-2007, 21:10
Pluis
Pluis is offline
Die oordopjes zijn elastisch, dus die zetten gewoon weer uit in je oor. Daardoor kunnen ze als ze eenmaal zijn uitgezet ook niet verder naar binnen, want het wordt daar alleen maar smaller.

Als de huid in je oren gevoelig is voor die oordopjes kan het zijn dat je er meer oorsmeer/eczeem oid van krijgt. Ik had overigens nooit ergens last van. Behalve dat ze bij mij snachts uit m'n oor gingen door het omdraaien in m'n slaap en ik dan 's ochtends moest zoeken.
Oud 05-02-2007, 21:21
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb zelf ook van die gele oordopjes, maar bij burenoverlast ga ik niet aan symptoom bestrijding doen, maar de oorzaak bij de bron aanpakken! Al is het als kamerbewoner lastiger om dit soort overlast aan te pakken tov bewoners die huren bij een woning stichting.

@ de TS, verhuizen is ook een optie.
Oud 05-02-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 05-02-2007 @ 22:21 :
@ de TS, verhuizen is ook een optie.
over het algemeen liggen de woningen in het hogere huursegment niet zomaar leeg voor het oprapen. Die dingen zijn best gewild enzo.
Oud 05-02-2007, 21:40
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Cornel schreef op 05-02-2007 @ 22:21 :
Ik heb zelf ook van die gele oordopjes, maar bij burenoverlast ga ik niet aan symptoom bestrijding doen, maar de oorzaak bij de bron aanpakken!

ja, doe jij dat is lekker op Spangen, zijn we van je verlost op dit forum

echt ewen tip waar TS wat aan heeft
Oud 05-02-2007, 22:15
Verwijderd
Ik gebruik zelf wassen oordopjes, te koop bij Kruidvat en Etos voor een paar Euro, merk Ohroprax, als ik het me goed herinner.

Ik neem aan dat je het over herriestoppers hebt; die vind ik zelf niet lekker zitten. Groot voordeel van die wasbolletjes is dat je ze in de juiste vorm kunt kneden, zodat ze prima passen en je oor goed afsluiten.
Oud 05-02-2007, 23:04
Verwijderd
Dit zijn van die gele kokertjes die je inderdaad moet oprollen, dan zetten ze uit in je oren en zitten ze best comfortabel. Ik heb ze op zich niet supervaak nodig maar als het echt herrie is wil ik wel slapen.

Kun je met die dingen overigens nog wel wakker worden dan? Ik heb de wekker echt naast mijn bed staan, slaap je daar door heen met die dingen?
Oud 05-02-2007, 23:07
Verwijderd
Die wasbolletjes had ik inderdaad mee naar Lowlands, bleven goed zitten, dempten veel geluid maar je kan de wekker nog steeds horen
Oud 05-02-2007, 23:22
Verwijderd
oeh dit is wel handig om te volgen, ik zat er ook over te denken want soms denkt die dikke naast me ook dat t leuk is om om 3 uur snachts nog te gaan schelden en ruzieen en muziek te draaien of andere activiteiten te doen waar ik niet vrolijk van word.
Oud 05-02-2007, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 05-02-2007 @ 22:40 :
ja, doe jij dat is lekker op Spangen, zijn we van je verlost op dit forum

echt ewen tip waar TS wat aan heeft
Nouja, ik heb één van de huizen naast mij al tot stilte gemaand, maar ik kan moeilijk alle zes gezinnen onder, boven, links en rechts van mij laten zwijgen omdat ik toevallig wel werk heb. Daarvoor ben ik ook iets te bescheiden, dus dan kies ik maar voor de makkelijker weg, oordopjes dus.
Oud 06-02-2007, 14:13
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-02-2007 @ 00:04 :
Dit zijn van die gele kokertjes die je inderdaad moet oprollen, dan zetten ze uit in je oren en zitten ze best comfortabel. Ik heb ze op zich niet supervaak nodig maar als het echt herrie is wil ik wel slapen.

Kun je met die dingen overigens nog wel wakker worden dan? Ik heb de wekker echt naast mijn bed staan, slaap je daar door heen met die dingen?
Die heb ik ook. Je hoort geluiden nog wel, maar wel flink gedempt, dus als je wekker veel lawaai maakt/dicht bij je staat word je er wel wakker van.
Oud 06-02-2007, 16:02
Flip!
Flip! is offline
Ik heb pas met oordopjes in geslapen en 's morgens werd ik wakker en toen voelde mijn oren heel raar. Al het geluid was erg hard en het leek alsof mijn oren echt wijd open stonden. Heel raar. Of het slecht is weet ik niet.
Oud 06-02-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Flip! schreef op 06-02-2007 @ 17:02 :
Ik heb pas met oordopjes in geslapen en 's morgens werd ik wakker en toen voelde mijn oren heel raar. Al het geluid was erg hard en het leek alsof mijn oren echt wijd open stonden. Heel raar. Of het slecht is weet ik niet.
Lijkt me op zich niet zo vreemd; als ik 's morgens wakker word en de radio aanzet, klinkt hij veel harder dan wanneer ik hem overdag op datzelfde volume zou zetten. Denk dat het komt doordat je 's nachts minder hoort en je oren dus tijdelijk gevoeliger worden voor geluiden, zeg maar het omgekeerde principe van een nachtje discotheek.

En ik neem aan dat het niet slecht is, zolang je ze maar niet echt ín je oor stopt
Oud 06-02-2007, 17:07
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-02-2007 @ 21:14 :
Simpele vraag, hopelijk een simpel antwoord. Mijn buren en nogal wat andere mensen in hetzelfde pand worden niet gehinderd door enige verplichting uit studie of baan, dus die hebben nogal eens de neiging op onchristelijke tijdstippen muziek te draaien als ik wil slapen.

Nu heb ik van die oordopjes (gele, van E.A.R., standaarddingen) maar ik vraag me af of je er de hele nacht (dat wil zeggen zes uur lang) mee in kunt liggen, of is dat slecht voor je? Ik slaap meestal op mijn rug maar zij komt ook wel eens voor. Begrijpelijkerwijs heb ik niet zoveel zin wakker te worden en te moeten ontdekken dat die dingen ín mijn hoofd zijn geschoven (of iets in die geest).

Ik slaap zelf de laatste tijd ook met oordopjes in, van die gele herriestoppers. Nou moet ik zeggen dat ik er niet echt last van heb de volgende dag. Heel af en toe doen mijn oren zeer van binnen, maar dat heeft te maken met hoe het oordopje is gedraaid 's nachts. Maar het bevalt me prima en ik zou ook niet echt kunnen bedenken waarom het heeel slecht zou zijn. Je moet ze alleen niet te diep in je oren stoppen
Oud 06-02-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 06-02-2007 @ 18:07 :
Ik slaap zelf de laatste tijd ook met oordopjes in, van die gele herriestoppers. Nou moet ik zeggen dat ik er niet echt last van heb de volgende dag. Heel af en toe doen mijn oren zeer van binnen, maar dat heeft te maken met hoe het oordopje is gedraaid 's nachts. Maar het bevalt me prima en ik zou ook niet echt kunnen bedenken waarom het heeel slecht zou zijn. Je moet ze alleen niet te diep in je oren stoppen
Ik gebruik ze ook regelmatig en heb er verder geen last van.
Ik vroeg me alleen ook af of je er een grotere kans op een oorontsteking oid mee hebt?
Oud 06-02-2007, 19:24
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik heb deze:

deze werken wel heel goed, *knip* > Dit verhaaltje omschrijft het beter dan ik kan:

De SleepSoft geluiddemper zijn ontwikkeld ter bescherming tegen storende omgevingsgeluiden tijdens de slaap en waardoor men kan genieten van een ongestoorde nachtrust.
Het dempt omgevings- en snurkgeluiden. Bevordert een ongestoorde slaap. Perfecte pasvorm, geen druk in en op het oor.

Het speciale slaapfilter zorgt ervoor dat alle omgevingsgeluiden worden gedempt waarbij echter harde en hoge geluiden als de bel en het roepen door kinderen nog hoorbaar blijven. De open kanaaltjes in de filters zorgen ervoor dat er geen drukverschillen ontstaan, men heeft geen afgesloten gevoel.

De oordopjes zijn gemaakt van een duurzame, flexibele, thermoplastische kunststof. Door de warmte van het oor past
het oordopje zich binnen enkele minuten aan de gehoorgang aan en zit daardoor zeer comfortabel in het oor. De oordopjes zijn TNO getest.

deze zijn dus wel goed als je ze langere tijd, en vaker dan af en toe gebruikt.

en het laat wel hoge geluiden door(filter), zoals de bel of gillende kinderen maar dus ook het brandalarm!
Oud 06-02-2007, 19:24
Verwijderd
Dat lijkt me niet, als je er maar voor zorgt dat er geen vuil achterblijft op plekken waar je bij het schoonmaken van je oren niet bijkomt, bijvoorbeeld doordat je het vuil met die oordopjes dieper naar binnen drukt. Mensen die er gevoelig voor zijn zullen misschien ook meer kans hebben op een geirriteerde huid ter plaatse.
Oud 06-02-2007, 20:20
Stefanie
Stefanie is offline
Ik slaap regelmatig met oordopjes in omdat mijn cavia's soms een nachtmarathon houden en mijn vriend veel geluid maakt bij het ademen in zijn slaapt (soms ook snurkt). Ik merk wel dat mijn oren vettig zijn 's ochtend, maar ondervind geen problemen sinds ik die dingen gebruik.
Oud 06-02-2007, 20:23
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Laurens schreef op 06-02-2007 @ 17:08 :
Lijkt me op zich niet zo vreemd; als ik 's morgens wakker word en de radio aanzet, klinkt hij veel harder dan wanneer ik hem overdag op datzelfde volume zou zetten. Denk dat het komt doordat je 's nachts minder hoort en je oren dus tijdelijk gevoeliger worden voor geluiden, zeg maar het omgekeerde principe van een nachtje discotheek.

En ik neem aan dat het niet slecht is, zolang je ze maar niet echt ín je oor stopt
Nee oke dat is ook wel logisch, maar zelfs 's middags had ik er nog last van.
Oud 06-02-2007, 21:12
Verwijderd
Koel, dan schaf ik nog even wat van die dingen aan mocht het echt nodig zijn, dat wil zeggen als niet met fysiek geweld een einde kan worden gemaakt aan de bron van de herrie.
Oud 07-02-2007, 01:26
Reniform
Reniform is offline
Ik zweer bij Oropax!
Goedkoop, geluidsdicht maar wel kun je de wekker horen.
Ik gebruik het omdat mijn vriend snurkt en ik anders niet kan slapen.

Oud 07-02-2007, 08:27
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-02-2007 @ 22:12 :
Koel, dan schaf ik nog even wat van die dingen aan mocht het echt nodig zijn, dat wil zeggen als niet met fysiek geweld een einde kan worden gemaakt aan de bron van de herrie.
Voel je je wel prettig in je huis als je 's nachts zelfs last hebt van je buren? Ik zou letterlijk gek worden als mensen me niet laten slapen.
Oud 07-02-2007, 08:28
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Reniform schreef op 07-02-2007 @ 02:26 :
Ik zweer bij Oropax!

Ik gebruik Oropax en ben erg tevreden!

Gebruik jij die oordopjes eenmalig?
Oud 07-02-2007, 11:26
Reniform
Reniform is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 07-02-2007 @ 09:28 :
Ik gebruik Oropax en ben erg tevreden!

Gebruik jij die oordopjes eenmalig?
Nee ik gebruik ze 3 tot 4 keer.
Ik heb hele schone oren dus dat kan best.
Ik herkneed ze dan gewoon zodat ze opnieuw goed passen.
Oud 07-02-2007, 11:27
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Reniform schreef op 07-02-2007 @ 12:26 :
Nee ik gebruik ze 3 tot 4 keer.
Ik heb hele schone oren dus dat kan best.
Ik herkneed ze dan gewoon zodat ze opnieuw goed passen.
Ik heb ze zelfs een hele week ingehouden. Vind het zo zonde als ik steeds nieuwe moet kopen.
Oud 10-02-2007, 21:13
Verwijderd
Klopt. Die krengen zijn nog best duur, toch wel gauw vijf euro voor een paar goeie.

Waar halen jullie ze trouwens?
Oud 10-02-2007, 21:21
PV
PV is offline
Hm, ik kruip steeds mn bed uit om mn huisgenoten er op te wijzen dat ik het niet zo lief vind als ze om 12 uur 's nachts met borden pannen en bestek gaan rammelen, maar misschien zijn oordopjes een handigere oplossing ja. Zal ook eens gaan kijken
Oud 11-02-2007, 13:30
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 10-02-2007 @ 22:21 :
Hm, ik kruip steeds mn bed uit om mn huisgenoten er op te wijzen dat ik het niet zo lief vind als ze om 12 uur 's nachts met borden pannen en bestek gaan rammelen, maar misschien zijn oordopjes een handigere oplossing ja. Zal ook eens gaan kijken
Ze dempen vooral geluid dat wat verder af is, bijvoorbeeld als het door een muur komt. 'Scherpe' geluiden hoor je in de regel nog wel. Dus als jij van die kuthuisgenoten hebt die om twaalf uur 's nachts gaan koken, dan moet je ze gewoon kreupel schoppen.
Oud 11-02-2007, 14:29
PV
PV is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2007 @ 14:30 :
Ze dempen vooral geluid dat wat verder af is, bijvoorbeeld als het door een muur komt. 'Scherpe' geluiden hoor je in de regel nog wel. Dus als jij van die kuthuisgenoten hebt die om twaalf uur 's nachts gaan koken, dan moet je ze gewoon kreupel schoppen.
Jammer ik slaap naast de keuken helaas.
Oud 11-02-2007, 14:49
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-02-2007 @ 22:13 :

Waar halen jullie ze trouwens?
Bij kruidvat.
Oud 11-02-2007, 14:50
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2007 @ 14:30 :
Je hoort ook als er aan wordt geklopt en je hoort de bas van muziek er doorheen.
Oud 11-02-2007, 21:28
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 06-02-2007 @ 20:24 :
ik heb deze:
[afbeelding]

deze werken wel heel goed, *knip* > Dit verhaaltje omschrijft het beter dan ik kan:

De SleepSoft geluiddemper zijn ontwikkeld ter bescherming tegen storende omgevingsgeluiden tijdens de slaap en waardoor men kan genieten van een ongestoorde nachtrust.
Het dempt omgevings- en snurkgeluiden. Bevordert een ongestoorde slaap. Perfecte pasvorm, geen druk in en op het oor.

Het speciale slaapfilter zorgt ervoor dat alle omgevingsgeluiden worden gedempt waarbij echter harde en hoge geluiden als de bel en het roepen door kinderen nog hoorbaar blijven. De open kanaaltjes in de filters zorgen ervoor dat er geen drukverschillen ontstaan, men heeft geen afgesloten gevoel.

De oordopjes zijn gemaakt van een duurzame, flexibele, thermoplastische kunststof. Door de warmte van het oor past
het oordopje zich binnen enkele minuten aan de gehoorgang aan en zit daardoor zeer comfortabel in het oor. De oordopjes zijn TNO getest.

deze zijn dus wel goed als je ze langere tijd, en vaker dan af en toe gebruikt.

en het laat wel hoge geluiden door(filter), zoals de bel of gillende kinderen maar dus ook het brandalarm!
En hoeveel mag dit kosten dan?
Oud 11-02-2007, 21:29
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Reniform schreef op 07-02-2007 @ 02:26 :
Ik zweer bij Oropax!

Is dat die je moet kneden zeg maar? Ik had die meegenomen op vakantie naar Griekenland... bleek dat het één grote bende was geworden... het moest namelijk onder de 30 graden blijven
Oud 11-02-2007, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 11-02-2007 @ 22:28 :
En hoeveel mag dit kosten dan?
Ik heb het net even opgezocht, het lijkt mij namelijk ook wel wat, voor een setje betaal je ongeveer 10 Euro en dat gaat dan een jaar lang mee. Klinkt spotgoedkoop i.t.t. die wasbolletjes van ohroprax
Oud 11-02-2007, 22:08
snoopy
snoopy is offline
het lijkt me toch dat oordopjes bedoeld zijn om mee te slapen?
Oud 11-02-2007, 22:27
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 11-02-2007 @ 23:08 :
het lijkt me toch dat oordopjes bedoeld zijn om mee te slapen?
concerten enzo?
Oud 11-02-2007, 22:46
Verwijderd
Nouja, ik denk bij oordopjes eigenlijk als eerste aan dingen als bouwgeluiden, concerten, et cetera. We kregen op kantoor ook allemaal een setje van die dingen omdat er aan het Kruisplein geheid wordt en dat hoor je dus ontzettend.
Oud 12-02-2007, 08:39
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2007 @ 23:46 :
Nouja, ik denk bij oordopjes eigenlijk als eerste aan dingen als bouwgeluiden, concerten, et cetera. We kregen op kantoor ook allemaal een setje van die dingen omdat er aan het Kruisplein geheid wordt en dat hoor je dus ontzettend.
oh! Daar heb ik dus serieus nog nooit over nagedacht
Ik kreeg ze alleen in t vliegtuig, en dan lijken ze me bedoeld om mee te slapen.
Oud 12-02-2007, 09:18
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb een paar fel groene van een etos volgens mij. Echt niks horen, doe je er niet mee. Maar het werkt, ik val ervan in slaap. Eenmaal in slaap gaan die dingen er vanzelf weer uit en moet ik 's morgen echt zoeken. Hoor dus ook een wekker

Nergens last van ofzo.
Oud 12-02-2007, 18:07
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Laurens schreef op 11-02-2007 @ 22:47 :
Ik heb het net even opgezocht, het lijkt mij namelijk ook wel wat, voor een setje betaal je ongeveer 10 Euro en dat gaat dan een jaar lang mee. Klinkt spotgoedkoop i.t.t. die wasbolletjes van ohroprax
hmmm ja idd, klinkt aantrekkelijk. Weet je toevallig ook waar je die dingen kan halen? Anders ga ik toch maar even kijken, want die herriestoppers die ik nu heb zijn nogal pijnlijk at times..
Oud 25-02-2007, 18:55
Tsu
Tsu is offline
Ik ben nog steeds benieuwd hoor...
Oud 25-02-2007, 19:39
coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik heb ze ook (die SleepSoft dingen) en ik heb ze bij de kijkshop gekocht, voor 10 euro. Moet zeggen dat ik nog niet echt weet of het bevalt, ik heb ze namelijk nog maar net. Maar ze voelen wel een beetje vreemd aan, en dat 'stokje' steekt best ver uit bij mij. Als je daar dan op gaat liggen wordt het oordopje verder in je oor gedrukt en dat doet best wel pijn eigenlijk. Maar je kunt ze afknippen (wel eerst het filter eruit halen) zodat ze beter passen. Dus dat ga ik maar eens doen

(ik slaap bijna iedere nacht met oordoppen in vanwege rumoerige huisgenoten, een snurkend vriendje en verkeerslawaai )
Oud 25-02-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 07-02-2007 @ 09:27 :
Voel je je wel prettig in je huis als je 's nachts zelfs last hebt van je buren? Ik zou letterlijk gek worden als mensen me niet laten slapen.
Oh, jawel hoor. Overigens is de oplossing al gevonden: ga op de 29e verdieping wonen van een superdeluxe woontoren waar je van niemand last hebt
Oud 26-02-2007, 00:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2007 @ 00:12 :
Oh, jawel hoor. Overigens is de oplossing al gevonden: ga op de 29e verdieping wonen van een superdeluxe woontoren waar je van niemand last hebt
behalve als t waait
Oud 27-02-2007, 16:07
vtxm
vtxm is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-02-2007 @ 00:12 :
Dan heb je er nog wel last van als je buren hebt in die flat...

Naar het Belgische Loenhout zou ik zeggen, ik ben sinds kort helemaal gek op de Belgen.
Oud 28-02-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
coldplayfan schreef op 25-02-2007 @ 20:39 :
(ik slaap bijna iedere nacht met oordoppen in vanwege rumoerige huisgenoten...
Had ik ook, irritant .

En ik was heel bang om er oorontsteking oid door te krijgen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of dat kan...
Oud 28-02-2007, 20:01
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat het gaat etteren als je smerige oren hebt en die dingen dagen achter elkaar draagt, maar als je ze hooguit één keer gebruikt en gewoon goede persoonlijke hygiène hebt lijkt het me een vrij kleine kans dat je er iets van krijgt.
Oud 28-02-2007, 21:55
Nebel
Nebel is offline
Ik maak ze 's ochtens gewoon weer schoon met sterilon oid.
En ik doe ze meestal rond een uur of 2-5 uit. (afhankelijk van het geluidsniveau op dat moment)
Topic gesloten

Regels voor berichten