Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Heeft zijn moeder eens in het verleden een stomme fout gemaakt (ongewenst zwanger) en wilt ze nu voorkomen dat hij dit beleefd? (of misschien iemand in haar nabijheid die dit is gebeurt en sinds dien des doods dat het iemand anders binnen haar familie zal gebeuren?)
Hmmm, maar "dadelijk zit je voor de rest van je leven ergens aan vast" verwijst zeer stilletjes ook naar jou toe... ziet ze jou wellicht niet zitten? ( of kan het zijn dat dit alleen lijkt, omdat ze weet wat jullie uitspoken) Bij de opmerking "Ik weet heus wel wat jij allemaal uitspookt, en denk maar niet dat ik het daarmee eens ben" had ik de opmerking gemaakt "Je hoeft er ook niet mee eens te zijn, mijn goedkeuring en haar goedkeuring is goed genoeg" of iets in de trend van. Wellicht ook dat ze bang is haar zoontje (in haar ogen inderdaad nog "zoontje") kwijt te raken, voordat ze hem als het ware gedag kan zeggen. Ik denk dat het probleem in deze situatie ligt in de gedachtengang van die moeder en dat daarop aangesproken moet worden. Een moeilijke situatie, want wie confronteert nu graag haar of zijn eigen moeder... zij zal het wel weten, want zij is ouder en hiermee dan ook wijzer... maar dit gaat niet meer op voor de heden daagse cultuur, aangezien internet keuzes en wijsheid van velen combineerd voor de tot stand koming van je eigen keuze/ opgedane wijsheid. Veel weten meer dan een, maar voor de ouderen is dit niet altijd een bekend feit. Wij weten zo ondertussen, dat veel wel degelijk mogelijk is en dat als je veilig vrijd, de kans op zwangerschap klein is... toch zwanger? Dan is er nog steeds een keuze niet door te gaan met de voorgedane situatie. Wat te doen? Praten lukt niet, staat vrij vast. Dan loopt ze weg, ontwijkt ze het, of zet een brutale mond op. Mischien een brief? Annoniem aan haar gericht... nee, zou niet werken ![]() Tja... en wellicht dat er betere ideeën bij ons boven komen, als ze meer weten over de achtergrond van die moeder, in de vorm van: Geschiedenis, zwangerschappen, leeftijd eerste kind, gelovigheid (welk geloof, hoe erg overtuigd van dit geloof) Tot dan... de ideeën zoals boven benoemd
||
![]() |
Citaat:
Weet je zeker dat je verder wil met zo'n mietje die doet wat mammie zegt?
||
![]() |
Citaat:
Is het in ieder geval niet achter haar rug om ![]()
||
![]() |
Citaat:
Is dus best verliefdheid waardig, en hierbij is ook de issue niet of ze door wilt gaan met die vriend, want dat lijkt wel vast te staan. Gelieve het probleem te bespreken op de manier zoals gevraagd wordt... is denk ik wat prettiger voor de topic startster. Anders lijkt het net alsof je haar vriend aanvalt... mijn vraag dan, zou jij het prettig vinden als we hier online jouw vriend ongewilt onderuit zouden halen?
|
![]() |
Pletter, dit moederskindje zal echt een beetje tegen zijn moeder in moeten leren gaan. Zijn moeder is niet de belangrijkste persoon in zijn leven, en hij hoeft ook niet voortdurend zich in allerlei bochten te wringen om haar ter wille te zijn.
Dat mens is de klassieke tirannieke schoonmoeder, die thuishoort in de benepen jaren 50. Als je met zoontje trouwt, krijg je moeders er gratis bij. In al zijn beslissingen, zal hij haar belang in zijn achterhoofd houden, en steeds haar goedkeuring zoeken. Ik zou daar echt niet tegen kunnen. Heb jij verkering met hem, of heeft zijn moeder dat? Jij bent nu de belangrijkste persoon in zijn leven. En dat is precies wat ze niet kan uitstaan. Het lijkt mij echt een kreng van het zuiverste water. Zij is heel erg fout bezig, en dat moet niet beloond worden.
||
![]() |
Citaat:
Anyway... nog steeds gaat het er niet om waar jij niet mee kunt leven, maar over het probleem wat de topicstartster naar boven bracht. uiteraard snap ik je irritatie tot het lezen van een dergelijke situatie, maar dit neemt niet weg dat het daar niet om gaat... toch, als tip kun je haar meegeven, die jongen meer van zich af te laten bijten. En wellicht dat jij middelen weet om deze jongeman hierin meer bekwaam te maken? Kijk, want dan krijg je die moeder eens lekker te pakken en daarmee help je de topicstartster ook eens flink... zou fantastisch zijn, vind je niet? ![]()
|
![]() |
Nou, het is niet zo dat mijn vriend zo'n moederkindje is, maar hij houdt gewoon niet van liegen.
Ik krijg het er soms ook wel van dat hij dat niet bij zijn moeder het onderwerp aan durft te snijden. Zijn moeder is trouwens helemaal de slechtste niet, ze is juist heel aardig. Alleen wat betreft bij elkaar slapen is ze dus wat ehm... streng ofzo. Nu is er nog iets raars.. binnenkort ga ik met mijn ouders op vakantie. Mijn vriend mag mee, wat inhoudt dat we dus ook bij elkaar gaan slapen. In eerste instantie deed zijn moeder daar heel moeilijk over, maar uiteindelijk mag hij toch, al is zijn moeder er niet blij mee. Wel zie ik het al lang gebeuren, dat, wanneer we terugkomen van vakantie, we alsnog niet bij elkaar mogen slapen. Mocht dat het geval zijn, dan zeg ik er toch zeker iets van. En ja, mijn vriend wil het nieuwe schooljaar op kamers gaan, maar ook hier doen zijn ouders moeilijk over. Ze vinden het gewoon moeilijk om hem los te laten. Misschien is hij inderdaad ook echt nog het 'jongetje' van zijn moeder. Ik weet trouwens niet of er zijn moeder iets meegemaakt heeft wat de reden voor dit alles kan zijn.. Ik zou er eens naar kunnen vragen.
|
![]() |
Bij ons ging het in het begin wel makkelijk toen we voor het eerst bijelkaar bleven slapen alleen we mochten niet bijelkaar op de kamer bij hem thuis.. Bij mij thuis doen ze er ook absoluut niet moeilijk over dus hier mocht ie gewoon op mijn kamer slapen.. Alleen hij verklapte dat helaas tegen zijn ouders met gevolg dat de volgende keer adt hij bij ons ging slapen zijn vader aan de telefoon hing dat ie dat liever niet wilde.. Naja geen probleem.. Ik heb er geen problemen mee dat we niet bijelkaar op de kamer mogen slapen.. Dat komt allemaal vanzelf wel en ik hou niet minder van hem daarom.. Maar in jou geval.. Hij is al 18, ik zou gewoon afwachten tot na de vakantie en als het idd niet mag gewoon er wat van zeggen. Ookal slapen jullie niet bijelkaar ik neem aan dat je dan nog wel sex hebt dus waarom dan niet bijelkaar slapen.. En als het nog niet meteen mag waarom stel je dan ook niet voor om zg maar eerst niet bijelkaar op de kamer slapen.. Het mag uiteindelijk toch wel.. En als je vriend op kamers woont is het nog makkelijker. *nutteloos*
![]()
|
Verwijderd
|
Denk dat de enige echte oplossing toch is om er over te praten. Zo kan je het wel altijd voor je uit blijven schuiven, maar wat los je daarmee op?
En als hij het niet wilt doen, doe het dan samen? Ik weet niet hoe jouw relatie met zn moeder is, maar misschien zou jij er eens tussen neus en lippen door over kunnen beginnen? Vraag haar vooral waarom ze er problemen mee heeft enzo. Dat maakt de situatie misschien ook duidelijker voor jullie en dan kunnen jullie met argumenten jullie wens onderbouwen en misschien haar wel overtuigen. Succes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarom is zijn moeder het niet eens met wat hij allemaal uitspookt? Zijn ze gelovig ofzo? Want verder kan ik weinig goede redenen bedenken, je vriend is 18 en gaat ook niet zomaar met de eerste de beste naar bed, ik bedoel als jullie al 10 maanden wat hebben, en ook als jij aan de pil bent, ik zie het probleem niet helemaal ![]() Mss denkt jou vriend alleen dat zijn moeder het niet wil hebben, maar valt het toch best mee als hij er een keertje serieus met haar over praat! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Je vriend(in)/bedgenoot op aparte matras laten slapen Verwijderd | 111 | 11-03-2006 10:16 | |
Liefde & Relatie |
blijven slapen, wat mee? mystery86 | 77 | 18-08-2005 10:25 | |
Liefde & Relatie |
niet bij mekaar mogen slapen.. In een 1,5 jaar durende relatie BleuEyes | 140 | 07-08-2005 17:45 | |
Liefde & Relatie |
serieus gesprek met je ouders.. mar hoe? moondancer | 15 | 03-02-2003 18:47 | |
Liefde & Relatie |
verliefd op twee jongens tegelijk... *mystery* | 26 | 18-01-2003 13:23 | |
Liefde & Relatie |
Blijven slapen emperor crono | 43 | 14-09-2002 16:10 |