Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Samen in een éénpersoonsbed slapen (of niet)? Wat doe je?
Je valt in elkaars armen in slaap. 153 71.83%
De ander mag lekker op een eigen matras (of logeerbed), want je hebt de bedruimte zelf hard nodig 40 18.78%
Het kan je niets schelen waar je bedpartner ligt. 20 9.39%
Aantal stemmers: 213. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 11:40
Verwijderd
Een interessante kwestie waarvan ik benieuwd ben wat jullie mening erover is:

Stel, iemand komt bij je slapen (of het nou je vriend of vriendin is of een bedgenoot). Als je 's avonds / 's nachts een beetje met z'n tweeën in jouw éénpersoons-bed hebt gelegen, ben je wel toe aan echt slapen. Wat doe je?

a) je blijft lekker warm en gezellig in elkaars armen liggen en valt lekker in slaap.
b) je duwt met geweld () je bedgenoot uit je krappe bedje en laat diegene op een matras slapen, want je "hebt zelf de ruimte hard nodig en anders is het toch allemaal maar te warm. Opzouten!".
c) het maakt je niks uit.

Laat maar horen

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 11:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 11:48
Verwijderd
Mijn vriend en ik slapen al bijna 2 jaar elke nacht op een eenpersoonmatrasje (we hebben geen bed), en dat gaat prima. Hoewel ik nu wel weer een keer toe ben aan een écht bed, want blijkbaar gaat een matras op de grond schimmelen enzo

edit: we vallen trouwens niet romantisch en idyllisch in elkaars armen in slaap, want dat gaat plakken en zweten en afgeknelde lichaamsdelen etc.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:48
Drez
Drez is offline
a
Oud 01-02-2006, 11:54
Iduna
Iduna is offline
Ik vind er niks interessants aan?

Ik lig alleen met iemand in bed die ik leuk genoeg vind om het met hem te willen delen. In een éénpersoonbed slapen gaat prima, allebei wat inleveren (en aparte dekens nemen).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:56
Verwijderd
Ik heb een tweepersoonsbed, dus daar mag-ie sowieso bij in. Hij heeft een éénpersoonsbed, beetje krap, maar het gaat ook wel. Ik gebruik dan wel het hele bed en alle dekens, maar hij vindt het vast niet erg om zonder deken tegen de muur geperst te worden
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:57
Myuki
Myuki is offline
Het slaapt fijner met zijn tweeen vind ik.
Oud 01-02-2006, 12:01
Aurora
Aurora is offline
Ik kan echt niet de hele nacht met zijn tweeen in een eenpersoonsbed liggen. Apart matras, dus.
Oud 01-02-2006, 12:07
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
mij is het gelukt om samen met mijn vriend op een 1 persoonsmatje te slapen *al sliep hij met zijn linkerhelft op de grond, maaja* dus ik slaap ook met hem in een 1persoonsbed... geen probleem hoor... lkkr warm in de winter
Oud 01-02-2006, 12:11
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het echt waardeloos om met 2 mensen op 1 matras te liggen, toch maar apart dus. (Of 2 matrassen naast elkaar op de grond ofzo )
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:32
Mindfields
Mindfields is offline
Ik had tot vandaag een 1 persoonsbed en dan vallen we samen in slaap daarop en als ik dan wakker wordt 's nachts rol ik op de slaapbank (hij vindt hem te hard, zeikerd ). Gelukkig krijg ik vandaag een 2 persoonsbed.
Oud 01-02-2006, 12:32
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Samen op 1 matras gaat goed hoor. Wel met twee dekens, want anders slaapt hij al snel in de kou.

Maar meestal is dat maar één nachtje in de week, als het meerdere nachten achter elkaar zou zijn, zou het misschien wel minder goed gaan, aangezien ik toch nét ietsje beter slaap als ik wat meer ruimte heb.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:33
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
met z'n tween op een 1 persoonsmatras lukt mij echt niet
Dan lig ik de hele nacht wakker. Ik heb echt ruimte nodig als ik slaap, dus apart. Of inderdaad gewoon alles verschuiven en 2 matrassen op de grond leggen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:34
Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb een eenpersoonsbed. En als ik een vriendje of bedgenoot heb ga ik hem echt niet op de extra matras leggen hoor Dus we slapen lekker samen. Of ik leg mijn matras en de extra matras op de grond... maar da's te veel werk na een leuke avondje
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:39
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Ming-Xia schreef op 01-02-2006 @ 13:32 :
Samen op 1 matras gaat goed hoor. Wel met twee dekens, want anders slaapt hij al snel in de kou.

Maar meestal is dat maar één nachtje in de week, als het meerdere nachten achter elkaar zou zijn, zou het misschien wel minder goed gaan, aangezien ik toch nét ietsje beter slaap als ik wat meer ruimte heb.

same here....
we probeerden t eerst met 1 deken en toen heeft hij amper geslapen van de kou en ik zowat niet van de hitte (we wisten niet van velkaar dat we wakker waren )

bij hem kan niet hij heeft n hooglslaper 1 persoons.....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:39
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het wisselt een beetje. Ik vind het prima om die één of twee nachtjes in de week samen in een eenpersoonsbed te liggen, want dat is 'gezellig' en ik slaap toch wel. Helaas slaapt mijn vriend dan niet zo goed. We hebben er dus altijd een matras naast liggen, en wanneer hij dan niet kan slapen, verhuist hij 's nachts daarheen. Wanneer we wel per sé goed moeten slapen (omdat we een hele drukke dag voor de boeg hebben), gaan we voor we gaan slapen al in aparte bedden liggen.
Een tweepersoonsbed zou wel handiger zijn, maar ja, daar is geen plek voor... Helaas.
Edit: typfoutje

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 12:56 :
Ik heb een tweepersoonsbed, dus daar mag-ie sowieso bij in. Hij heeft een éénpersoonsbed, beetje krap, maar het gaat ook wel. Ik gebruik dan wel het hele bed en alle dekens, maar hij vindt het vast niet erg om zonder deken tegen de muur geperst te worden

Klinkt bekend
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 13:18
Nuck
Nuck is offline
Met z'n tweeën in een 1persoonsbed is eerst wel knus, maar ik zou dan niet kunnen slapen. Dan dus apart. Maarrrr gelukkig hebben het vriendje en ik allebei een 2persoonsbed
Oud 01-02-2006, 13:27
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-02-2006 @ 13:11 :
Ik vind het echt waardeloos om met 2 mensen op 1 matras te liggen, toch maar apart dus. (Of 2 matrassen naast elkaar op de grond ofzo )
Draai je je om, val je dus mooi precies midden in het gat waar de 2 matrassen elkaar tegenkomen.

Lig je nog op de grond
Oud 01-02-2006, 13:45
Li
Li is offline
Ik heb een twijfelaar en hij een 2persoonsbed, dus ja dat is altijd wel prima, al heeft hij wel echt een heerlijk bed met zo'n knus hoekje erin
Bij onze ouders hebben we allebei een 1 persoonsbed maar dan gooien we bij mij 2 matrassen naast elkaar op de grond en die bij zijn ouders kun je uitklappen in een 2persoonsbed, dus van dat probleem hebben we nooit last
We hebben 1x noodgedwongen samen in een 1 persoonsbed moeten slapen en dat ging ook prima, dus ik kies mooi voor optie a
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 13:52
Onbekend
Onbekend is offline
Ik heb sinds vorige week een tweepersoonsbed. Maar daarvoor legde ik 2 matrassen naast elkaar op de grond. Want tis echt te krap in een 1 persoons
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:28
♪
♪ is offline
Hoewel ik er een hekel aan heb om geen ruimte te hebben als ik slaap zou ik toch gaan voor het 'in elkaars armen in slaap vallen'. Een eenpersoonsbed is wel krap, maarja wel gezellig/knus. Gelukkig heeft mijn vriend een twee-persoonsbed en heb ik altijd twee matrassen naast elkaar op de grond liggen, dus hoeven we neit 'moeilijk' te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 14:54
Ruby
Ruby is offline
in 1 bed slapen gaat prima! wel aparte dekens want anders krijgt de een het toch wel koud
Oud 01-02-2006, 15:00
Verwijderd
Ik heb optie 2 gekozen, omdat ik/hij toen ik/hij nog een eenpersoonsbed had, niet samen kon slapen. In een tweepersoonsbed ga je alsnog uitelkaar liggen, dus dat is in mijn ogen ongeveer hetzelfde. Hoewel je dan wel gezellig tegen elkaar aan kunt gaan liggen als je er behoefte aan hebt

Vanwaar de interesse?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:01
ssjpan
ssjpan is offline
Als m'n vriend bij mij slaapt, dan slapen we samen in mijn (eenpersoons)bed. Maar als ik bij hem slaap, slapen we allebei op een matras, want die van hem is wel heel smal. Maar binnenkort krijgt ie een nieuw bed.
Oud 01-02-2006, 15:02
tuttebel
tuttebel is offline
1persoonsbed is kut!
ik heb echt een beetje ruimte nodig, want anders voel k zo die adem in mn nek en dat gaat irriteren, en als hij zich omdraait en arghh.
en als hij dan slaapt, draai ik me comfertabeler en wordt hij weer wakker.

nee dan maar apart bed.
Oud 01-02-2006, 15:05
Yerli
Yerli is offline
Ik vind het niet zo erg om mijn zijn tweeën in een éénpersoonsbed te liggen. Maar als ik kon kiezen, dan liever een tweepersoonsbed.
Oud 01-02-2006, 15:07
create
create is offline
we slapen al vanaf het begin in een éénpersoonsbedje. hij kreeg in de zomervakantie een grotere kamer met tweepersoonsmatras dus als ik daar ben hebben we beiden meer ruimte. maar opzich is het nog best te doen, met tweepersoonsdekbed, dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:12
Peacefully
Peacefully is offline
met zijn 2en in een 1pers bed is bananen
Oud 01-02-2006, 15:19
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik en mijn vriend hebben beide een 2 persoonsbed, maar zelfs dan komen we elkaar nog wel eens flink tegen: Of meneer gaat boven op mij liggen in zijn slaap, trekt de dekens weg, plet mij tegen de muur, of ik pik alle dekens en plet hem tegen de muur.

Ik slaap dus meestal al een heel stuk lichter als we samen slapen, maar apart slapen? No way. Ik wil hem toch echt dicht bij me hebben hoor.
Oud 01-02-2006, 16:02
Nienna*
Nienna* is offline
Ik kan goed met mijn vriend in een eenpersoonsbed slapen. Ik heb zelf een eenpersoonsbed en dan val ik fijner in slaap met hem dan anders. Ook word ik fijner wakker.
Ik vind het juist fijn, dan ruikt alles naar hem de volgende dag!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:39
Experiment
Experiment is offline
Oooh wij zijn echt allebei nogal claustrofobisch en plakkerigheid-hatend aangelegd, dus éénpersoonsbed... no way! We slapen op twee matrassen, bij hem thuis op zo'n uitklapding en bij mij leg ik twee matrassen naast elkaar op de grond. ën allebei een eigen deken en kussen vreselijk

Mijn bed kraakt vreselijk trouwens dus dat is eigenlijk sowieso geen optie
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:47
luchtballon
luchtballon is offline
Niet in een een persoonsbed. Paar keer geprobeerd, maar dan sliep hij heel snel en ging ruimte in nemen en dan wilde ik omdraaien maar dat ging dan niet of zou hem weer wakker maken en dan kon ik niet slapen. En toen het te warm was sliep hij ook niet dus dat schiet niet op.
Oud 01-02-2006, 16:48
Verwijderd
Ik vind met z'n 2en in een 1persoonsbed vreselijk. Dat is warm, benauwd en plakkerig. Dus dat wordt altijd twee matrassen op de grond bij mij. Dus eigenlijk apart.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
A, denk ik. Lijkt me wel gezellig.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:58
Mara
Mara is offline
A. Het was even wennen (hij is ook 1.97 dus neemt nogal wat ruimte in ) maar 't gaat nu best
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:02
catootje
catootje is offline
De meeste keren dat we bij elkaar geslapen hebben bij hem op de kamer sliepen we samen in zijn bed. Dit is echter een ECHT 1persoonsbed, zoeentje waar je eigenlijk ook maar in je eentje in kan. Sochtends waren we dan ook helemaal kapot, want je hoeft je maar 1 keer te bewegen en dan waren we allebei weer wakker.
Smiddags gingen we dan vaak nog even op bed liggen en dan vielen we allebei wel ineens als een blok in slaap, als gevolg van een slaaptekort.
De laatste drie keer heeft hij op de bank/op een matje naast het bed geslapen. Eerst gewoon lekker bij elkaar liggen en als we dan echt wilden slapen, eerst even proberen, maar hij kwam toch weer naast het bed uit. Beter voor de nachtrust en 'sochtends zijn we wel bij elkaar, al is het niet met maar3 cm tussen ons
Oud 01-02-2006, 17:16
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-02-2006 @ 13:11 :
Mee eens, ookal heb ik zelf een tweepersoonsbed dus heb het probleem niet.
Oud 01-02-2006, 17:24
Valentine
Valentine is offline
vroeger sliep ik heel slecht als ik met zn 2en op 1 matras lag, maar nu vind ik het heerlijk, lekker dicht tegen hem aan liggen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:32
Verwijderd
Optie B geldt voor mijn vriend. Een enkele keer (nadat ik mijn best heb gedaan dat ik zielig ben want ik ben ziekig) weet ik hem te overtuigen dat ik wel eens in zijn bed mag slapen, maar meestal word ik naar het matras gebonjourd. Niet echt gezellig (bepaald niet!), maar ik ben te warm en anders kan ie niet slapen...
Gelukkig heb ik een tweepersoonsbed, maar hij slaapt maar zelden bij mij (omdat het gewoon vaak/altijd beter uitkomt als ik bij hem slaap)
Dus ik kruip altijd op dat ijskoude matras in die ijskoude slaapzak. En waarom geen twee matrassen op de grond? Dat gaat volgens hem niet Ik heb het ook niet verzonnen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:32
Verwijderd
Optie D. Ik lig (tegenwoordig) alleen in één bed met mijn man, thuis hebben we een tweepersoonsbed (en een grote ), als we ergens anders slapen is er wel eens alleen een eenpersoonsbed en dan slapen we daar samen in. Hoe, dat verschilt per keer, maar iig samen. Ligt heerlijk. (Ik ben degene die mept en dekens steelt, dus dat komt goed uit. )
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:43
Orpa
Orpa is offline
Er mag prima iemand bij mij in m'n eenpersoonsbedje, of k nu iets met diegene heb of niet ... Week geleden nog met een meid uit m'n klas in een bed geslapen (nadat haar bed gekaapt was). Boeit me niet. Ik slaap rustig genoeg, en als het moet smal genoeg om met 2 personen in 1 bed te slapen...

Als k wel iets met iemand heb slaap k ook t liefst met z'n 2en in 1 bed, past prima, alleen vind k t hoog zomers meestal te warm... Daar is het buiten slapen voor uitgevonden...
Oud 01-02-2006, 17:44
Verwijderd
We hebben vaak wel gewoon op 1 matras geslapen, maar dan lig je wel een stuk minder goed. Dus toen mijn vriendje nog bij z'n ouders woonde besloten we om het andere matras ook op de grond te leggen. Dan heb je een soort 2-persoonsbed op de grond, veel gezelliger!

Nu heeft hij een 2-persoonsbed en ik heb op mijn kamer een twijfelaar (120). Alleen hebben we op die twijfelaar nog weleens problemen, zelfs meer problemen dan op 1 matras geloof ik. Want op zo'n twijfelaar heeft hij nog wel genoeg ruimte om zich om te draaien en dat doet ie dan ook vaak, dus dan gaat het hele bed heen en weer. En hij pakt de deken van me af.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:51
Final Cry
Final Cry is offline
gewoon lekker met mekaar, heb nu ondertussen dan een 2-persoons bedje maar daarvoor ook nooit problemen gehad
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:56
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Bij mijn ouders en bij mijn vriend thuis slapen we altijd in een eenpersoonsbed. Echt ideaal is het niet, helemaal niet bij mijn ouders omdat mijn bed ook nog eens 10 cm korter is dan een normaal eenpersoonsbed en waarschijnlijk ook iets minder breed (dat gaan we nog opmeten) Maar bij hem gaat het redelijk. Het komt er dan wel op neer dat ik de hele nacht op dezelfde zij lig en mijn vriend gewoon draait en plaats inneemt, maar ik heb de meeste deken In mijn eigen huisje heb ik een 2-persoons slaapbank...dus ik zeg vaak tegen m'n vriend dat hij vaker naar mij moet komen, omdat we dan meer ruimte hebben. Ik denk dat dat er over 1,5 maand ook wel meer van gaat komen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 18:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Met mijn laatste vriendin heb ik een keer in mijn eigen bed (=eenpersoonsbed) geslapen, dat was toen we nog niet zo lang iets hadden (tja, Oud&Nieuw he). Ze mocht dat eigenlijk niet van haar ouders (bij elkaar slapen in een bed, wel apart in een kamer) maja we sliepen toch bij mij thuis dus ze konden dat niet controleren. Dus ja, een leugentje om bestwil maakt niets uit.
Maja, omdat we dus nog niet zo lang hadden, had ik gewoon voor de zekerheid ook een aparte matras op mijn kamer gelegd (ook omdat haar ouders het eigenlijk niet wilden) en dan mocht ze kiezen waar ze wilde slapen. Uiteindelijk kroop ze toch bij mij in bed.
Oud 01-02-2006, 18:28
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
meestal leggen we 2 matrassen op de grond
maar dat wil dan nog niet zeggen dat we allebei op een ander matras liggen. Heb wel es gehad dat we wakker werden en nog steeds lepeltje-lepeltje lagen op 1 matras
Nu heb ik een 2 persoonsbed, moet hij maar es uit komen proberen
Over een poosje heeft hij er ook 1, dus hebben we daar allemaal geen last meer van

En als ik bij mn vriendinnetje slaap, ga ik echt wel in haar 2persoonsbed!!! Damn die slaapt lekkerrrrrrrrrr
Oud 01-02-2006, 18:38
Yellowcard
Yellowcard is offline
samen liggen, vind ik wel gezelliger dan allebei aparte matras
Oud 01-02-2006, 18:41
Valentine
Valentine is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 01-02-2006 @ 18:32 :
Optie B geldt voor mijn vriend. Een enkele keer (nadat ik mijn best heb gedaan dat ik zielig ben want ik ben ziekig) weet ik hem te overtuigen dat ik wel eens in zijn bed mag slapen, maar meestal word ik naar het matras gebonjourd. Niet echt gezellig (bepaald niet!), maar ik ben te warm en anders kan ie niet slapen...
Gelukkig heb ik een tweepersoonsbed, maar hij slaapt maar zelden bij mij (omdat het gewoon vaak/altijd beter uitkomt als ik bij hem slaap)
Dus ik kruip altijd op dat ijskoude matras in die ijskoude slaapzak. En waarom geen twee matrassen op de grond? Dat gaat volgens hem niet Ik heb het ook niet verzonnen
waarom bonjour je hem dan niet naar dat koude matras??
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Valentine schreef op 01-02-2006 @ 19:41 :
waarom bonjour je hem dan niet naar dat koude matras??
Omdat hij dan (naar eigen zeggen) niet goed kan slapen.
Maar hij leest dit alles ook, dus kan hij zelf wel antwoorden
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:10
Konijn
Konijn is offline
Ik ga voor optie B. We hebben zelf gewoon een tweepersoonsbed, maar als we in het weekend wel eens bij mijn ouders logeren, heb ik daar een éénpersoonsbed. Voor één nachtje doen we dat wel eens, maar liever met een matras erbij, zeker voor twee nachten.
Komt namelijk bij dat ik ME/CVS heb, en dus een beetje fatsoenlijk moet kunnen slapen..
Reageren

Regels voor berichten