Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2002, 12:22
reneboer
reneboer is offline
wat hoor ik nou?

klopt dit gerucht?
Oud 16-01-2002, 13:17
Stier17
Stier17 is offline
Ten eerste wordt het niet afgeschaft ten tweede wordt het pas over drie jaar veranderd, helaas...
Oud 16-01-2002, 13:19
John-17
John-17 is offline
zo goed als afgeschaft...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:05
LovelyOne
LovelyOne is offline
er word echt niks afgeschaft hoor, de regering zal zich echt niet laten kennen, en zeker niet toegeven dat dat hele 2e fase gedoe 1 grote mislukking is.
de veranderingen die maybe wel gaan plaatsvinden komen idd pas over een jaar of 3.
Oud 16-01-2002, 15:02
computer
computer is offline
ja en dan ben ik net met me havo klaar..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:27
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Als er een totaal nieuwe regering komt kunnen ze nog wel eens flink gaan wroeten in de 2e fase. Zo niet, pech.
Oud 17-01-2002, 23:07
Verwijderd
een paar vakken worden nog wat lichter gemaakt, maar dat is volgens mij alles. ohja, waarschijnlijk komt er meer aandacht voor frans en duits
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:04
liefisik
liefisik is offline
beetje dom misschien maar ik weet nog steeds niet naar 4 jaar, waar die 2e fase vandaan komp, heb ik de 1e gemist?
en heeft het nut? zal wel, over een tijd, wanneer alles honderd keer is aangepast en alle proefkonijntjes in een doos op straat wonen omdat niemand het aankon of werd wattie eigenlijk worden wilde

Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:06
Finntroll
Finntroll is offline
Proefdieren verzin iets beters!!!
Oud 18-01-2002, 15:10
liefisik
liefisik is offline
ow jij bent vast wel creatief...

Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:49
Sunny_Sun
Sunny_Sun is offline
ANW en gs1 worden niet mee verplicht. En het systeem met de talen (du1 = bijv. alleen lezen) wordt ook verandert/afgeschaft...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 14:53
Breg
Breg is offline
duits 1&2 en frans 1&2 worden afgeschaft, het worden weer ´hele` vakken. Maar je hoeft alleen nog maar óf duits óf frans te doen.
Oud 20-01-2002, 17:22
Missy83
Missy83 is offline
volgens mij gaan ze het enkel (weer) verlichten » zodat ze straks weer moeilijkere aansluiting hebben op het HBO en WO. Waar beginnen ze aan? Ze weten echt niet wat ze willen!
Oud 20-01-2002, 20:17
ice queen18
ice queen18 is offline
stomme lui daar, zij maar verzinnen en wij er maar mee zitten. 'Als' ze het al afschaffen, gebeurd dit pas na een paar jaar. Of te wel daar schieten we dus nix mee op! BAH!
Oud 23-01-2002, 13:08
Verwijderd
Duits en Frans worden weer hele vakken, ANW blijft verplicht op het VWO (kan wellicht gecombineerd wordne met andere vakken) maar niet op de HAVO. vAn mijn mag de regering eens iets consequenter gaan doen!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 18:57
L Boksha
L Boksha is offline
Wat betreft dat consequente, een leraar van mij had daar een theorie over die volgens mij perfect klopt:

Wie verzint nieuwe schoolsystemen? Ambtenaar-pedagogen. Wat doen die? Nieuwe schoolsystemen verzinnen. Als ze dat niet doen hebben ze geen nut meer en zouden ze hun baan mischien zelfs kwijtraken. Dus of een schoolsysteem nou goed is of niet, die idioten proppen er ALTIJD wat nieuws door... de klootzakken.

Tijd voor een heksenjacht op onderwijs vernieuwers
Oud 23-01-2002, 19:08
Verwijderd
*zucht* laat me toch gewoon me eigen vakken weer kiezen.. dan heb je al dat gezeur niet.

als je op HAVO-VWO zit wordt je toch wel geacht wat hersens te hebben (ik zeg niet dat ze die op vmbo ofsow niet hebben) en dan zul je dus niet een onsamenhangend pakket kiezen. Ik bedoel, zeker door al die univeriteiten gidjes enzo waar in staat welke eisen worden gesteld, zul je toch zelf wel een slim vakkenpakket kunnen kiezen!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:07
*JOHANNA*
*JOHANNA* is offline
Hallo mede-scholieren....

Ik weet niet of jullie het in de gaten hebben maar de 2e fase zal niet afgeshaft worden.

Er zullen wel enige verandereingen zijn later als je het vergelijkt met nu.
De 2e fase zal vanaf nu altijd blijven bestaan... Al is het maar door één ding.. en dat is een groot deel van de 2e fase, en dat is de STUDIEWIJZER.
Wat al het andere betreft zal het weer zo worden als eerst.

Namelijk: - geen deelvakken (NG wordt in 2005 zwaarder dan NT, wat aanvankelijk niet de bedoeling was)
- niet meer verplicht ANW of Maatschappijleer. (het worden keuzevakken)
- Eén hele taal voor op het VWO, dus geen verplichte fa1 en du1!!
Zo zullen er in loop van tijd meer veranderingen optreden.. maar één ding zal zeker niet gebeuren en dat is: HET VERDWIJNEN VAN DE STUDIEWIJZERS!!!

Ook ff over het 'proefkonijnschap' dat door ons (scholieren) wordt beleeft:
Op de universiteit (voor wie naar de uni gaat) zijn de studenten (scholieren van nu) ook proefkonijnen...(bachelor/master-gebeuren) Ons taak zit er dus nog lang niet op!!!

Anyway....
groetjes....

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 13:22
*JOHANNA*
*JOHANNA* is offline
Denken jullie dan dat de 2e fase er nooit meer is later... of dat er nix meer van over is???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten