Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 15:59
kainie
kainie is offline
Door de 2e fase krijgt iedereen tegenwoordig CKV-1(communistische kapitalistische verzinsels), ik zeg niet dat ckv een volledig nutteloos vak is. Ik heb 1,5 jaar ckv gehad wat ingedeeld werd in drie periodes. De laatste periode kregen we een nieuw boek(viaDELTA CKV-1 metafoor). Dit ging over het derde rijk. Dit ging over de kunst in het derde rijk. Het einde van de inleiding is: "Deze vorm van kunst moet er juist voor zorgen dat het kunstkarakter vergeten wordt, en dat de getuigenis helder en geloofwaardig overkomt en zelfs tot actie aanzet: 'Nooit meer Auschwitz' ". Een heleboel plaatjes die ze laten zien gebruiken ze meer dan 1 of 2 keer. Ook hebben ze het natuurlijk over Auschwitz, hierbij laten ze een foto zien van een groepje joden die voor een stel lijken staan. Ook zie je foto's met een kuil met lijken erin wat de joden zouden voorstellen die de nazi's zouden hebben vermoord. Die foto's zijn zo genomen dat je niet de omgeving ziet en ze zouden dus overal kunnen zijn gemaakt. In het hele boek door staat er dat het nazisme slecht was en dat het nooit meer moet voorkomen.

Dit is dus wat de jeugd tegenwoordig een half jaar lang onder hun neus krijgt geschoven door het nieuwe vak CKV-1. Ze hebben er een heel nieuw vak voor bedacht. Zelf vertikte ik het om iets te maken uit het werkboek, want het enige antwoord wat goed kon zijn was dat het slecht was en dat joden zielig zijn. Gelukkig zeggen ze(politici) dat ze er nu aan het overnadenken zijn dat ze het vak weer willen afschaffen, maar dat geloof ik voor geen meter.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2003, 17:01
Verwijderd
Allereerst, jouw betekenis van de afkorting is nogal tegenstrijdig...

En vervolgens vind ik dat je flink overdrijft. Ik zie het absoluut niet als indoctrinatie, je weet toch zelf wel wat er gebeurd is in WO-II? En dat keur jij goed?
Dat joden als 'zielig' bestempeld worden geloof ik echt niet.

Ik ben het met je eens dat de opzet van CKV niet helemaal goed is, maar de bedoeling erachter is wél goed; jongeren beter wijs maken met kunst.
Ik hoop dat ze het vak aanpassen in plaats van afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Jij bent hier strafbaar bezig.

Je ontkent dat de sjoa heeft plaatsgevonden, en dat is verboden in Nederland en in de meeste landen.

Heb even geen tijd, energie, zin, om hier dieper op in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:12
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
communistische kapitalistische verzinsels? Beetje tegenstrijdig, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Yeah_Right schreef op 24-07-2003 @ 17:12:
communistische kapitalistische verzinsels? Beetje tegenstrijdig, nietwaar?
Dat zeg ik
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:25
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-07-2003 @ 17:14:
Dat zeg ik
oh ehh...ja..uhh...ik vind het leuk om het te herhalen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Yeah_Right schreef op 24-07-2003 @ 17:25:
oh ehh...ja..uhh...ik vind het leuk om het te herhalen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 18:42
kainie
kainie is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-07-2003 @ 17:08:
Jij bent hier strafbaar bezig.

Je ontkent dat de sjoa heeft plaatsgevonden, en dat is verboden in Nederland en in de meeste landen.

Heb even geen tijd, energie, zin, om hier dieper op in te gaan.
Waar ontken ik het dan? Dat doe ik niet ik geef alleen mijn mening weer.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
kainie schreef op 24-07-2003 @ 18:42:
Waar ontken ik het dan? Dat doe ik niet ik geef alleen mijn mening weer.
Je zegt zelf dat die foto's overal genomen zouden kunnen zijn en accepteert niet dat het nazisme slecht was. Je gelooft kennelijk de gebeurtenissen niet en dat is, in mijn ogen en vast in die van Fleet Admiral ook, een vorm van ontkenning.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 19:45
Balance
Balance is offline
bovendien zijn hier tig topics over geweest en denk ik dat jij de enige bent die dergelijke dingen bij ckv krijgt.
(wij doen althans helemaal niks bij ckv, net zoals veel andere scholen)
Oud 24-07-2003, 19:50
sublime
sublime is offline
ten eerste vind ik dat je sterk overdrijft.

ten tweede vind ik, zelfs al was het indoctrinatie, je mensen beter kunt indoctrineren tot nooit meer auschwitz, dan tot nazipraktijken oid

ten derde is het vak ckv hier niet voord bedacht, ik heb ook ckv gehad en nooit zoiets gehad, dus deze 'indoctrinatie' is niet landelijk.

ten vierde vind het ik vrij zielig dat je die vragen niet wil maken om die redenen. >je zult wel gewoon een excuus gezocht hebben om niets te hoeven doen en als je dit wel uit oprechte overtuiging hebt gedaan moet je imo eens na gaan denken over je wereldbeeld.

>vind dit bijna walgelijk....sommige mensen zouden wat meer na moeten denken<
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 20:09
kainie
kainie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-07-2003 @ 19:33:
Je zegt zelf dat die foto's overal genomen zouden kunnen zijn en accepteert niet dat het nazisme slecht was. Je gelooft kennelijk de gebeurtenissen niet en dat is, in mijn ogen en vast in die van Fleet Admiral ook, een vorm van ontkenning.
1. Ik zei dat die foto's in het boek zeer onduidelijk weergegeven worden, niet alle foto's ivm de holocaust.

2. Ik accepteer niet dat het nazisme slecht is, waar lees je dat? Ik zeg alleen dat het allemaal STERK overdreven is, er waren meer slachtoffers dan alleen de joden, zelfs nu krijgt men nog geld voor het leed wat sommige 60 jaar geleden is aangedaan dat vind ik echt tever gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
kainie schreef op 24-07-2003 @ 20:09:
1. Ik zei dat die foto's in het boek zeer onduidelijk weergegeven worden, niet alle foto's ivm de holocaust.

2. Ik accepteer niet dat het nazisme slecht is, waar lees je dat? Ik zeg alleen dat het allemaal STERK overdreven is, er waren meer slachtoffers dan alleen de joden, zelfs nu krijgt men nog geld voor het leed wat sommige 60 jaar geleden is aangedaan dat vind ik echt tever gaan.
Wacht even, wat bedoel je nu? De holocaust is overdreven? Of er waren meer slachtoffers? Of... wat zeg je nu? Je springt echt van de hak op de tak, 't is niet te volgen waar je het over hebt. Het ene moment zeg je dat je wordt geïndoctrineerd dat nazisme slecht is, het andere moment zeg je dat het allemaal onduidelijk is en vervolgens is het sterk overdreven omdat er meer slachtoffers vielen dan alleen Joden. Ehm... wil je even een concreet standpunt vormen?

Daarnaast heb je voor punt 1 geen bewijs, je zegt dat niet alle foto's ivm de holocaust zijn, terwijl je dat helemaal niet zeker weet. En daarnaast maakte het uitmoorden van mensen die Joden hielpen ook min of meer deel uit van de holocaust.

En wat heeft dit met CKV te maken? - wat overigens voor Culturele en Kunstzinnige Vorming staat -, je beklaagt je nu meer over de holocaust dan over CKV...

School is niet leuk, jongen, maar wanneer je gewoon je werk doet en slaagt ben je er het snelste vanaf..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten