Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2003, 20:46
Fantôme
Fantôme is offline
We hadden gedichtendag op school... Ik moet dus wat voorlezen wat ik zelf heb gemaakt, ik heb deze dus gemaakt die hieronder staat... maar ik twijfel een beetje... zal ik een ander maken?!!

Ik luister, ik luister totdat jij het niet meer wilt. Jij mag het zeggen, zeggen wanneer jij het niet meer wilt en… wanneer jij het niet meer kunt. Je mag doorzetten of opgeven, dat is iets wat jij en alleen jij nu nog kan beslissen.

Ik luister, ik luister totdat jij het niet meer wilt. Jij mag het zeggen, zeggen wanneer jij het niet meer wit en… wanneer jij het niet meer kunt. Je voelt je eenzaam, al heb je nog zoveel mensen om je heen, toch voel jij je eenzaam, en wat dat precies voor jou betekend, wordt voor ons nooit… helemaal nooit bekend.

Je bent vrij, vrij om te kiezen aan wie jij wilt vertellen wat er door jou heengaat. Maar je moet beloven, aan mij beloven voor iemand dat masker af te zetten, die haren uit je gezicht te slaan en hem of haar alles, maar dan ook echt alles wat je nu nog dwars zit te vertellen. Wil je me beloven, echt beloven dat jet het iemand zult vertellen voordat jij het vuur in jou lichaam gaat doven.

Ik luister, ik luister totdat jij het niet meer wilt. Jij mag aan mij, zonder je zorgen te maken, vertellen wat je denkt; Is jouw keuze doorzetten of opgeven? En als is jou keuze dat laatste, dan is dat iets waarmee ik echt zal kunnen leren leven.
Oud 10-02-2003, 20:46
Fantôme
Fantôme is offline
p.s. het moest met het thema vrijheid te maken hebben
Oud 10-02-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
... schreef:
We hadden gedichtendag op school... Ik moet dus wat voorlezen wat ik zelf heb gemaakt, ik heb deze dus gemaakt die hieronder staat... maar ik twijfel een beetje... zal ik een ander maken?!!
Het leest makkelijker als je voor een wat andere opmaak kiest...'k vind het nu niet echt makkelijk om het als gedicht te lezen...
Oud 10-02-2003, 20:51
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Het leest makkelijker als je voor een wat andere opmaak kiest...'k vind het nu niet echt makkelijk om het als gedicht te lezen...
tnx...
ehm... kan ik hem nu nog veranderen zonder dat ik hem er opnieuw op moet zetten, dus gewoon als eerste bericht, of moet ik gewoon bij *antwoorden* hem er opnieuw opzetten.
voor de rest... Ik moet hem voorlezen dus, de leraar krijgt het papier niet ofzo...
Oud 10-02-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
... schreef:
tnx...
ehm... kan ik hem nu nog veranderen zonder dat ik hem er opnieuw op moet zetten, dus gewoon als eerste bericht, of moet ik gewoon bij *antwoorden* hem er opnieuw opzetten.
voor de rest... Ik moet hem voorlezen dus, de leraar krijgt het papier niet ofzo...
Je kunt je bericht wijzigen door op 'wijzig' te klikken boven aan het bericht.

Het leest voor jezelf ook een stuk makkelijker, je weet beter waar je bent, vergist je minder snel in regels enz. En ook voor het beklemtonen van bepaalde stukken ed en waar regels afgebroken moeten worden ed.
Oud 13-02-2003, 10:26
Fantôme
Fantôme is offline
oops... nou ben ik te laat (ik kan niet meer veranderen
Oud 13-02-2003, 11:21
Anne
Anne is offline
Citaat:
... schreef:
oops... nou ben ik te laat (ik kan niet meer veranderen
Niet uppen. (ja, dat is een waarschuwing) Meer hierover kun je in het announcement lezen.
Oud 13-02-2003, 11:52
Lekker Belangrijk
Lekker Belangrijk is offline
Ik vind het als gedicht niet echt goed, het is meer het vertellen van een verhaaltje. Zelfs als je het in zou delen in strofes zou het nog meer een verhaaltje lijken. En telkens twee keer 'luister', en 'vrij' achter elkaar begint op een gegeven moment ook te irriteren. Herhaling kan wel mooi zijn, maar ik zou niet telkens hele stukken in het gedicht herhalen, daardoor is het alleen maar meer van hetzelfde. Een gedicht hoeft niet per se lang te zijn. Ik zou proberen meer gevoel te leggen in het gedicht, op jouw manier komt de boodschap wel helder over, maar het boeit niet echt.
Oud 15-02-2003, 20:49
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Lekker Belangrijk schreef:
Ik vind het als gedicht niet echt goed, het is meer het vertellen van een verhaaltje. Zelfs als je het in zou delen in strofes zou het nog meer een verhaaltje lijken. En telkens twee keer 'luister', en 'vrij' achter elkaar begint op een gegeven moment ook te irriteren. Herhaling kan wel mooi zijn, maar ik zou niet telkens hele stukken in het gedicht herhalen, daardoor is het alleen maar meer van hetzelfde. Een gedicht hoeft niet per se lang te zijn. Ik zou proberen meer gevoel te leggen in het gedicht, op jouw manier komt de boodschap wel helder over, maar het boeit niet echt.
meer gevoel... je hebt geen idee waarover het gaat en over wie en alles... probeer hier niet lullig mee te zijn maar jij weet niet of ik er wel of niet gevoel in leg...het is voor jou alleen saai om te lezen. Ik ga ook niet zo op het forum vertellen waar het over gaat... Ik weet ondertussen ook dat het een megaslecht gedicht is enneh... de topic mag wel worden gesloten
Oud 25-02-2003, 21:56
Fantôme
Fantôme is offline
hij mag gesloten worden hoor... die gedichten dag is ondertussen voorbij. ik heb (dankzij jullie reacties) besloten mijn gedicht niet voor te lezen, ik heb een vriendin gesmeekt er een te schrijven dusz... nouja, dagdoei

Regels voor berichten