Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 19:10
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoi forummers,

Ik zit nu in 5 havo en mijn examens staan binnenkort voor de deur, hierna wil ik direct (als ik het haal natuurlijk, maar daar ga ik van uit) een vervolgopleiding doen.
Ik heb altijd de MWD geroepen, maar nu weet ik het niet meer zo zeker
Ik heb zelf een tijdje bij een maatschappelijk werkster op school gelopen en dat was gewoon heel prettig! Ik wil heel graag in haar voetstappen treden en ook kinderen (leeftijd 12 tot 17 jaar) supergraag helpen door over hun problemen te praten.

Ik hoorde al eens eerder van Leonoor dat de opleiding veel meer inhoudt dan dit, maar waar moet ik dan zoeken als ik dit echt wil gaan doen?

En wat ik het preciese verschil tussen SPH en MWD?

Een blijf-van-mijn-lijf huis lijkt me ook ''geweldig'' werk en ik denk dat dat ook wel iets voor mij is. Hiervoor heb ik wel weer MWD voor nodig

Ik twijfel dus een beetje tussen SPH en MWD (studenten van een van deze opleidingen ben ik ook een beetje naar op zoek).
Wie kan mij er een beetje over vertellen?

Alvast bedankt!
Oud 22-09-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 22-09-2003 @ 20:10:
Ik hoorde al eens eerder van Leonoor dat de opleiding veel meer inhoudt dan dit, maar waar moet ik dan zoeken als ik dit echt wil gaan doen?

Als je het echt wilt, kun je wel mwd doen, je moet er alleen wel rekening mee houden dat je tijdens je opleiding ook heel veel andere dingen moet leren. Maar dat geldt voor sph net zo goed, dat is ook lang niet alleen gericht op kinderen.

Citaat:
En wat ik het preciese verschil tussen SPH en MWD?
http://www.dejeugdzorg.nl/svopl03.htm is wel een redelijke algemene site.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:31
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Heej, hartstikke bedankt voor de site! heb er zeker weten wel iets aan! Ik weet nu dat SPH niks voor mij is, ookal verschilt het helemaal niet zo van MWD.Het trekt me gewoon minder aan als MWD. Dankje!
Oud 22-09-2003, 19:35
Verwijderd
Als ik jou was, zou ik ook een keer gaan kijken op open dagen ed. En dan je vragen stellen enzo en de sfeer proeven ed. Misschien moet je ook eens kijken of pedagogiek niks voor je is (ff m'n eigen opleiding promoten ).
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:41
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-09-2003 @ 20:35:
Als ik jou was, zou ik ook een keer gaan kijken op open dagen ed. En dan je vragen stellen enzo en de sfeer proeven ed. Misschien moet je ook eens kijken of pedagogiek niks voor je is (ff m'n eigen opleiding promoten ).
Hihi, nee ik denk dat ik toch bij MWD blijf, ik heb een meeloopdag gehad, vorig jaar, en die is me goed bevallen, leuke mensen enz.
Dreen (Sandra) zei alleen dat de arbeidsmarkt op dit gebied niet zo giga groot is, maar daar heb ik geen verstand van!

Het grootste probleem nu nog is mijn onzekerheid!Je moet sterk in je schoenen staan (staat op de site en wist ik zelf ook wel) maar ik ben zo bang om een verkeerde beslissing te maken en daar nog eens achter te komen als ik met de opleiding bezig ben, of het wel heel graag wil, maar gewoon niet kan
Oud 22-09-2003, 21:11
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 22-09-2003 @ 20:41:
Hihi, nee ik denk dat ik toch bij MWD blijf, ik heb een meeloopdag gehad, vorig jaar, en die is me goed bevallen, leuke mensen enz.
Dreen (Sandra) zei alleen dat de arbeidsmarkt op dit gebied niet zo giga groot is, maar daar heb ik geen verstand van!
Neej lieve schat. Jij zei dat je graag op een school wilde werken als MW. En (logisch beredeneerd) daar lijkt me geen grote arbeidsmarkt voor.
Alleen is het wel zo dat je tijdens je opleiding toch veel meer inzichten krijgt en uiteindelijk wil je misschien heel iets anders ermee doen. Dus opzich kan het niet zo heel veel kwaad, om he dan alsnog te doen.

Ik denk dat veel decanen vragen krijgen over hoe sterk je in je schoenen moet staan. Dus daar kun je ook altijd terecht met je vragen

Succes!

Regels voor berichten