Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2002, 15:12
Demi
Demi is offline
Ik wil misschien na de HAVO nog VWO gaan doen. Daar doe je dan 1 jaar over dus dan kom ik gelukkig gewoon bij mensen in de klas van mijn eigen leeftijd en ik verlies er ook geen jaar mee! En nog een voordeel op de leerlingen die op de normale manier het VWO doorlopen ik heb me HAVO diploma dan al, ook wel een fijn idee!
Meer mensen die dit van plan zijn, of het al gedaan hebben en hun ervaringen hier willen spuien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2002, 15:15
aquafemme
aquafemme is offline
Bij ons kan je 5vwo Speciaal doen... kan je certivicaten halen voor de volgende opleiding...

Ook een idee? ben je eerder van school, is 1 jaartje... Als je toch van plan HBO te gaan doen, waarom zou je dan VWO doen?

5 vwo speciaal is gewoon dan handig, als je nog niet echt weet wat je wilt etc. Heb je een heel jaar om erover na te denken...
Oud 31-01-2002, 15:21
Verwijderd
Ik ga eerst HBO doen (leraar Engels tweedegraads) en dan misschien uitbreiding eerstegraads. Staat gelijk aan universitaire opleiding...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 15:22
Demi
Demi is offline
Nee, heb ik ook wel over nagedacht maar ik vind het toch fijner om mijn VWO diploma te halen. Omdat als je later toch nog een andere richting uit wil (op universitair niveau) je alles kan kiezen wat je wilt (uiteraard als het aansluit op je profiel)
Op mijn school bestaat ook niet zo iets als 5 VWO speciaal...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:05
Verwijderd
Voor de mensen die denken dat je met je HBO-diploma door kan stromen in het WO:

Vanaf het studiejaar 2002/2003 kan dat NIET meer, vanwege de invoering bachelor en master. Op het HBO haal je je bachelor, op het WO je master. Het is ONMOGELIJK met je bachelor door te stromen voor je master.
De enige manier om je master te halen is dus via het VWO en dan WO.

Over een aantal jaar (denk niet aan 1 of 2, maar denk 5 tot 10 of meer) is het wél mogelijk met je HBO-bachelor door te stromen naar de WO-master, maar zeker de komende jaren NIET!

Let dus goed op!!!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Demi schreef:
Nee, heb ik ook wel over nagedacht maar ik vind het toch fijner om mijn VWO diploma te halen. Omdat als je later toch nog een andere richting uit wil (op universitair niveau) je alles kan kiezen wat je wilt (uiteraard als het aansluit op je profiel)
Op mijn school bestaat ook niet zo iets als 5 VWO speciaal...
Ik wil ook na mijn HAVO mijn VWO diploma halen, ik doe dat niet op mijn school (dan zou ik namelijk moeten beginnen in 4 VWO, en daar heb ik dus echt geen zin in).
Ik ga mijn diploma via het NTI of NHA halen, in één jaar.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:05
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

Over een aantal jaar (denk niet aan 1 of 2, maar denk 5 tot 10 of meer) is het wél mogelijk met je HBO-bachelor door te stromen naar de WO-master, maar zeker de komende jaren NIET!

Let dus goed op!!!

"Voor hbo-bachelors geldt eveneens dat zij kunnen terugkeren naar het hoger onderwijs om een masteropleiding te volgen. Daarbij kan gedacht worden aan zowel directe instroom in de masterfase van het hbo of van het wo."
"In het hbo blijft wel behoefte aan een propedeutisch examen, met name vanwege het doorstroomrecht naar een wo-studie dat is verbonden aan een hbo-propedeuse."

Je kan nog altijd naar het wo, als je dat wilt, het is nog altijd mogelijk. Oja deze tekstcitaten komen van de site van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.

[Dit bericht is aangepast door koelkastje (31-01-2002).]
Oud 31-01-2002, 20:26
Demi
Demi is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik wil ook na mijn HAVO mijn VWO diploma halen, ik doe dat niet op mijn school (dan zou ik namelijk moeten beginnen in 4 VWO, en daar heb ik dus echt geen zin in).

Kan dat dan in nieuwe stijl?
Bij het NTI volgens mij nog niet op de homepage staat namelijk :

Het is op dit moment nog onduidelijk wat de mogelijkheden in de nieuwe opzet van het Tweede Fase onderwijs zijn om op een dergelijke wijze uw diploma te behalen.

Op de site van de NHA kon ik niks over de 2e fase vinden daar word aleen gepraat over vakkenpakketen die je zelf kan samenstellen...
Weet jij er meer van? Mij lijkt dit namelijk (als het mogelijk is) ook wel wat!

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 20:42
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

kankers moeje dan naar 4vwo. Moek tog eens met me decaan gaan praten zit gelukkig nog in 4 havo. Hopelijk kank volgend jaar overstappen.Want de havo is echt boring

Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 20:46
Demi
Demi is offline
Dat lijkt me wel eruuuug ver terug en dat is ook niet normaal hoor! Nog nooit van gehoord namelijk.
Bij mij op school zijn ze al een beetje moeilijk aan het doen om me niet meteen van 5H naar 6V te sturen... Er zijn genoeg scholen die dat wel doen.
Maar ik kan gelukkig nog wel naar 5v, zal wel weer met die 2e fase te maken hebben...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 16:53
Verwijderd
Ik zit nu in vwo5 en dit jaar zitten er 3 mensen bij on sin de klas die van de havo afkomen. (naar vwo4 lijkt me trouwens nogal erg overdreven) ze doen het wel goed op school enzo maar soms blijkt wel dat ze qua niveau aan sommige dingen niet zijn gewend ,vooral aan geschiedenis-niveau, dus je kunt veel beter meteen vwo doen dan van havo over te stappen naar vwo. Als je toch van plan bent eerst havo te doen is daarna vwo echter GEEN slechte keus.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:29
Demi
Demi is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef:
Ik zit nu in vwo5 en dit jaar zitten er 3 mensen bij on sin de klas die van de havo afkomen. (naar vwo4 lijkt me trouwens nogal erg overdreven) ze doen het wel goed op school enzo maar soms blijkt wel dat ze qua niveau aan sommige dingen niet zijn gewend ,vooral aan geschiedenis-niveau, dus je kunt veel beter meteen vwo doen dan van havo over te stappen naar vwo. Als je toch van plan bent eerst havo te doen is daarna vwo echter GEEN slechte keus.
Geschiedenis zal voor mij geen probleem zijn op VWO niveau want sta nu een 8,6 voor mijn examen en heb net voor me laatste toets een 9,8 gehaald, hehe dus dat is wel een opluchting!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:51
Verwijderd
Die hele doorstroomregeling van het eerstejaar-HBO naar het eerstejaar-WO mogen ze van mij ook schrappen. Ik ken genoeg mensen die die weg hebben genomen en ze hebben gewoon een niet in te lopen achterstand. Niet alleen in algemene ontwikkeling maar ook in houding en prestaties. Ik zou je daarom ook altijd aanraden om, áls je de mogelijkheid hebt, VWO af te maken. Je hebt er zoveel meer aan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 00:17
Jamie
Jamie is offline
*meldt*

Ik heb mavo, havo en vwo (+latijn ) gedaan..

Tis makkelijk te doen dussuh
Reageren

Regels voor berichten