Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2002, 14:37
niekske17
niekske17 is offline
ik heb ff een vraagje ik hoop dat jullie het weten! ik ben nou 17jaar en ik zit in de eerste klas van het mbo-verpleegkunde maar zodra ik 18 word krijg ik toch een ov-jaarkaart? want een vriend van ons die is al 18 en die zit ook op het mbo en die krijgt helemaal niks omdat ze zeggen dat hij daarvoor op het hbo moet zitten maar een andere vriendin van mij zit wel op het mbo en die is 18 maar die heeft al wel haar ov-jaarkaart maar die jongen heeft al wel opzichzelf gewoond enz ik weet niet of het daarmee iets te maken heeft? ik hoop dat jullie hier iets over weten....... alvast bedankt het is nogal belangrijk anders moet ik op kamers gaan wonen in breda (niet dat erg is ofzo!!!) kuzz monique
Oud 08-02-2002, 15:46
beuk
beuk is offline
Ik weet niet precies of je bij het mbo wel of niet een ov krijgt.. maar ik kan je wel vertellen dat als je hem krijgt je hem pas krijgt wanneer je 18 wordt, want dat vervalt het recht op kinderbijslag pas. Ik was ook 17 toen ik ging studeren, en had de eerste maand dus geen ov..
Oud 08-02-2002, 15:47
beuk
beuk is offline
kijk anders even op http://www.ib-groep.nl
Oud 08-02-2002, 16:39
PV
PV is offline
Ik dacht dat als je MBO doet je je OV pas op je 18e krijgt, bij HBO + WO vanaf oktober ongeacht je leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 08:52
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
Ik dacht dat als je MBO doet je je OV pas op je 18e krijgt, bij HBO + WO vanaf oktober ongeacht je leeftijd.
Dat van hbo klopt niet, als je in een bepaalde periode ('k geloof steeds 3 maanden)18 wordt krijg je hem aan het begin van die periode.

Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 09:27
C'est moi!
C'est moi! is offline
Als je MBO doet krijg je hem als je 18 bent. Als je hier rond 8.00 in de bus zit, zit het propvol met mensjes die gewoon te lui zijn om dat kleine stukkie te fietsen. Ik vind dat ze je pas een OV moeten geven als je een bepaalde afstand moet reizen.
Oud 09-02-2002, 12:15
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
PV schreef:
Dat van hbo klopt niet, als je in een bepaalde periode ('k geloof steeds 3 maanden)18 wordt krijg je hem aan het begin van die periode.

Volgens mij klopt het wel..ik was namelijk 16 toen ik m'n ov kreeg omdat ik HBO doe
of heb ik t nou verkeerd gelezen?
Oud 09-02-2002, 13:08
PV
PV is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ohja natuurlijk Ik zei dat idd verkeerd.

Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 19:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dark Enchantress schreef:
Volgens mij klopt het wel..ik was namelijk 16 toen ik m'n ov kreeg omdat ik HBO doe
of heb ik t nou verkeerd gelezen?
Dat lijkt me sterk, aangezien ik een hoop mensen kende die moesten wachten omdat ze nog geen 18 waren.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 22:57
PV
PV is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat lijkt me sterk, aangezien ik een hoop mensen kende die moesten wachten omdat ze nog geen 18 waren.
Als je HBO doet en je bent jonger dan 18 krijg je hem vanaf oktober. Ik heb zelf ook een OV dus.. jij hebt het waarschijnlijk over MBO mensen.

Het kan wel zijn dat het vroeger (paar jaar geleden ) nog niet zo was...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 11:31
Dark Enchantress
Citaat:
Chimera schreef:

En toch is het zo..
Volgens mij is het een nieuwe regeling ofzo
Zodra je begint met je HBO-opleiding krijg je gewoon een ov
Oud 12-02-2002, 08:18
miro
miro is offline
Citaat:
Dark Enchantress schreef:
En toch is het zo..
Volgens mij is het een nieuwe regeling ofzo
Zodra je begint met je HBO-opleiding krijg je gewoon een ov
Ik heb idd mijn ov ook al op jongere leeftijd gekregen omdat ik HBO deed, maar ik kreeg m toen wel pas in oktober.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 09:02
Dark Enchantress
ik kreeg hem idd ook pas in oktober..terwijl t schooljaar in september begon..maja
Reageren

Regels voor berichten