Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Uhmmm, laat me even alles op een rijtje zetten.
Iedere eerstejaars (maakt niet uit leeftijd) krijgt een OV in oktober, wat inhoudt dat iedere student een maand lang op eigen kosten moet reizen. Alle studenten die 18 zijn als het eerste kwartaal van het jaar ingaat krijgt beurs. Als je in het kwartaal 18 wordt zul je tot het eide van het kwartaal moeten wachten op subsidie. Juist?
||
![]() |
Citaat:
Ik hoop dat het nu wel klopt... ![]()
|
Verwijderd
|
Volgens mij is het zo dat, wanneer je het eerste kwartaal van het schooljaar nog geen 18 bent, je je OV het kwartaal erop krijgt? Toch? Mja, ik word in april achttien, dus krijg ik hem sowieso direct, en volgens mij is hij gewoon geldig vanaf de dag waarop je studie begint, in september is dat dus... Vanaf september krijg ik stufi en OV, zo heb ik het iig begrepen...
Als je dus nog geen achttien bent, krijg je je OV in oktober, maar hoe dat zit met stufi weet ik niet... volgens mij krijg je dat gewoon vanaf september... Dus: Eerste kwartaal van het schooljaar nog geen 18? Dan krijg je je OV aan het begin van het tweede kwartaal, maar je stufi al wel meteen vanaf september. Eerste kwartaal van het schooljaar al wel 18? Dan krijg je je OV en stufi beide in september... Maar pin me er niet op vast! Ik kan m'n formulieren ook niet eventjes bekijken, zitten allemaal in dozen (ga verhuizen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je HBO doet (WO ook denk ik), krijg je je ov ook gewoon in oktober hoor, tegelijk met je stufi. (En ik ben het levende bewijs daarvoor: eerstejaars hbo, heb m'n stufi vanaf eind oktober gekregen en m'n ov vanaf 1 oktober. Ik ging vanaf 1 september naar school).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedenk me ineens dat je je stufi altijd aan het einde van de maand krijgt, dan klopt het dus wel wat ik zeg ongeveer... Wanneer je nog geen 18 bent, krijg je vanaf oktober (tweede kwartaal van het schooljaar) je stufi en OV. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Oh ja ik lees het nu nog een keer en je zei het inderdaad al zo.. (OV) ![]() ![]() Ik dacht dat je bedoelde dat je je OV pas krijgt vanaf het eerste kwartaal na je 18e verjaardag.. zo is het bij MBO geregeld. Voor alle duidelijkheid dus: Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar het goede nieuws is dus dat het wel kan. Weet je ook hoe hij dat geregeld heeft dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het niet zo dat je een OV krijgt als je gaat studeren? Of je nou 18 bent of nog niet, een ov heb je wel nodig... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik hoorde laast ook van iemand dat je ook geen OV kunt nemen en dat je dan elke maand geld krijgt ofzo. Ongeveer 60 euro per maand. Kan dit echt? of is dit pure onzin?
||
Uit ervaring (in 2000, WO, oud dus, maar toch) :
- werd ik 11aug achttien. - pas OV vanaf 1okt gekregen. Dacht dus dat de peildata zijn 1jan, 1apr, 1jul, 1okt. Was je voor 1 juli al 18, kreeg je per begin schooljaar je OV (per 1 sept. dus) Was je later jarig, was je de lul; lappen dan dus iig tot okt. ![]() Citaat:
|
![]() |
Laatste klopt.
Als je in juli of later 18 bent geworden, of het nog moet worden als je naar het HBO of WO gaat krijg je ov vanaf 1 oktober, anders vanaf 1 september. Als je MBO doet krijg je ov vanaf het kwartaal NA het kwartaal waarin je 18 bent geworden.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik werd 6 juli 18. was op 1 juli dus 17 en kreeg pas OV en stufi vanaf 1 oktober. Als je op 1 juli al wel 18 bent, krijg je vanvaf 1 september ov en in de maand september je stufi. Aangezien de UT de laatste week van augustus al begint, moest iedereen nog 1 week zelf betalen.
Volgens mij wordt er op 1 juli gekeken of je 18 bent en als dat niet zo is krijg je vanaf 1 oktober je OV. IK weet niet of je dan ook stufi krijgt... Ik heb gewoon aangevraagd vanaf september, maar kreeg pas vanaf oktober... Je kan ook ff IBG bellen als je het echt zeker wil weten
|
als je 18 bent op het mbo krijg je ook gewoon studiefinanciering en ov hoor en daarvoor krijg je net zoals alle mensen die nog geen 18 zijn kinderbijslag. Als je toch 16 bent en het voortgezet onderwijs is een stuk uit de buurt wordt van je verwacht dat je je abbo. koopt van je kinderbijslag en dat wordt dus ook gewoon van je verwacht als je op mbo zit.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
www.geenovnietok.nl fiekenobel | 3 | 21-05-2008 22:19 | |
Werk, Geld & Recht |
Ibgroep Verwijderd | 57 | 22-11-2005 16:44 | |
Algemene schoolzaken |
OV-kaart Sasz | 52 | 30-08-2004 19:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bezuinigingen: OV-jaarkaart? Verwijderd | 155 | 16-07-2004 18:30 | |
OV-kaart voor studenten dient te worden afgeschaft Unexplained | 102 | 29-04-2003 16:07 | |
2900 euro collegegeld en afschaffing stufi??? Verwijderd | 105 | 19-02-2003 15:38 |