Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 10:07
Q
Q is offline

Hoe krijg ik net als op dit plaatje de kleuren er in? (Via de computer dus) De kleuren zijn een beetje aan de schaduw aangepast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 10:29
Verwijderd
Eerst tekening maken, inken (tracen ). Scannen, in photoshop gooien. Dubbelklik op die laag en bij de blendmodes overlay selecteren, in de lagen daaronder kun je nu kleuren/shaden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:28
Q
Q is offline
Ik wil wel op de computer tekenen want gewoon op papier lukt het me niet. Dus in de lagen kan je ook schaduws aanbrengen?

(Ik is N00b met photoshop Ik gebruik alleen de simpele dingetjes daarvan)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:28
Verwijderd
Je hebt gewoon een laag met rood bijvoorbeeld en dan ga je in die laag de schaduw doen. :\
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Q schreef:
Ik wil wel op de computer tekenen want gewoon op papier lukt het me niet. Dus in de lagen kan je ook schaduws aanbrengen?

(Ik is N00b met photoshop Ik gebruik alleen de simpele dingetjes daarvan)
Probeer voor elke kleur die je wilt gebruiken een aparte laag aan te maken, en beperk je dan tot die laag. Niets is onhandiger dan alles op één laag te doen, dan laat je voor jezelf weinig ruimte over voor aanpassingen. Oefen eerst gewoon zonder schaduw, teken op een transparante laag een poppetje en kleur die in met een aantal lagen daaronder. Eventueel kun je over die kleurlagen met de airbrush-tool, gradient tool (kleurverloop, zit verstopt onder het emmertje) of de smudge tool.

Als je wilt inkleuren kun je het beste eerst een selectie maken met Polygonal lasso tool, later kun je altijd nog bijwerken met het gumdingens.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 13:21
Q
Q is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Probeer voor elke kleur die je wilt gebruiken een aparte laag aan te maken, en beperk je dan tot die laag. Niets is onhandiger dan alles op één laag te doen, dan laat je voor jezelf weinig ruimte over voor aanpassingen. Oefen eerst gewoon zonder schaduw, teken op een transparante laag een poppetje en kleur die in met een aantal lagen daaronder. Eventueel kun je over die kleurlagen met de airbrush-tool, gradient tool (kleurverloop, zit verstopt onder het emmertje) of de smudge tool.

Als je wilt inkleuren kun je het beste eerst een selectie maken met Polygonal lasso tool, later kun je altijd nog bijwerken met het gumdingens.
Oeh dankjewel, dat ga ik eens doen. En ja ik wist dat die daar onder het emmertje verstopt was Ik heb alleen erg weinig met schaduws gewerkt zoals op dat figuur. Lagen enzo aanmaken doe ik altijd, dat is juist zo fijn aan photoshop.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Q schreef:
Oeh dankjewel, dat ga ik eens doen. En ja ik wist dat die daar onder het emmertje verstopt was Ik heb alleen erg weinig met schaduws gewerkt zoals op dat figuur. Lagen enzo aanmaken doe ik altijd, dat is juist zo fijn aan photoshop.
Wacht maar tot je het programma beter leert kennen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 10:33
Keldon
Keldon is offline
misschien ook wel handig: je kan tegenwoordig in illustrator een 3d raster (lang niet zo ingewikkeld als bij 3dsm) over afbeeldingen heen maken, zodat het programma diepte en schaduw berekend in de gewenste kleuren (illustrator 10)

ook perfect voor dit soort dingen, maar voor mij nog redelijk nieuw, dus gaat nog niet zo snel, maar volgens mij uiteindelijk wel errug handig
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 11:42
Keldon
Keldon is offline
dat tooltje in illustrator is trouwens mesh tool
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 11:47
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
inken (tracen ).