Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 20:29
Aragorn
Aragorn is offline
Heeft er iemand ervaring met het zelf leren van Spaans? Ik heb nl. binnenkort een paar weken vrij en wil een soort van de 'basics' leren. Ik ben niet van plan een volledige cursus te doen omdat dit gewoon te duur en anders te veel van het goede is.

Waar het mij om gaat is het volgende: wie kan mij een leerboek aanraden waaruit je zelf kan leren? In andere woorden: waar je makkelijk uit leert.

Aragorn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2005, 21:40
L1
L1 is offline
goed dat je het zegt....ik moet ook weer es aan de slag met Spaans
Oud 10-01-2005, 22:34
Verwijderd
Bij de bieb hebben ze vaak van die boek/cd (of boek/cassette) combinaties, daar zou ik als ik jou was eens tussen snuffelen. Zelf gebruik ik Teach Yourself Spanish, dan leer je wel een basis, maar dat is meer gericht op praktisch Spaans dan op theoretisch (en tegelijkertijd praktisch toepasbaar) Spaans. Dat laatste vind ik zelf eigenlijk fijner (dus gewoon een combinatie van grammaticale regeltjes, vocabulair, tekst en luisteren), maar daar zoek ik zelf nog een goede methode voor. Teach Yourself richt zich meer op standaard zinnetjes leren en leren verstaan, veel minder op grammatica en teksten.

Maar goed, in de bieb kan je een beetje dingen uitproberen, kijken wat jij van die cursus verwacht. Misschien vind je niet meteen de cursus die je wil, maar dan weet je in ieder geval waar je ongeveer naar zoekt. Uitgever coutinho (www.coutinho.nl) brengt wel goede, complete basis cursussen uit, die kan je ook eens bekijken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 06:45
Verwijderd
Eso Si is de naam van een leerboek iig Zal wel met geluidsbanden zijn etc. Ik weet niet of het nog te koop is though
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 10:13
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Eso sí is een werkboek a la de boeken die ze op havo/vwo (mavo?) gebruiken om de taal te leren, alleen zijn die voor het volwassen-onderwijs. Ze worden vaak gebruikt bij cursussen spaans in groepsverband. Mijn oma zit op spaanse les (vindt ze heel leuk) en bij haar op de cursus (met vooral jongere mensen hoor, geen 65+ idee) gebruiken ze Eso sí.

Wat ik je zelf kan aanraden is het boek "Basiscursus SPAANS spreken en begrijpen" (deel 1 spaans in zes weken).

ISBN 900110650

Een rood boekje met een spaanse vlag d'r op.
Te koop, meestal bij zo'n aktieboekenwinkel voor ongeveer 8 euro. Ik heb hem zelf ook (maar ben helaas te druk met andere zaken om me op spaans te concentreren), hij is op zich erg goed. Je leert een aantal woorden, veel spreken, en ook wat grammatica. Het geeft volgens mijn oma een aardige basis en daar kan ik me ook wel in vinden.

Succes!
Oud 11-01-2005, 14:30
Breg
Breg is offline
je kan ook hier kijken voor een online cursus.
Oud 11-01-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 11-01-2005 @ 11:13 :

Een rood boekje met een spaanse vlag d'r op.
Te koop, meestal bij zo'n aktieboekenwinkel voor ongeveer 8 euro. Ik heb hem zelf ook (maar ben helaas te druk met andere zaken om me op spaans te concentreren), hij is op zich erg goed. Je leert een aantal woorden, veel spreken, en ook wat grammatica. Het geeft volgens mijn oma een aardige basis en daar kan ik me ook wel in vinden.

Succes!
Die heb ik ook. Vind het op zich wel een aardig boekje, duidelijk, woordjes staan netjes opgesomd en er is een uitstekend grammaticaoverzicht aan het eind. Ik vind het wel een beetje jammer dat het wel soms een beetje 'toeristisch' is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 15:09
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Sylph schreef op 11-01-2005 @ 15:56 :
Die heb ik ook. Vind het op zich wel een aardig boekje, duidelijk, woordjes staan netjes opgesomd en er is een uitstekend grammaticaoverzicht aan het eind. Ik vind het wel een beetje jammer dat het wel soms een beetje 'toeristisch' is.
Dat vind ik ook!
Het is ook gericht op dat toeristen zichzelf een beetje wegwijs kunnen maken in het spaans. Maar je leert wel een kleine basis, waarop je natuurlijk later kunt voortborduren met andere boeken.
Oud 11-01-2005, 16:28
Aragorn
Aragorn is offline
Okee, te gek!
Zoeken in de bieb is natuurlijk een goed idee... Had ik eerst moeten doen naturlijk.

'k Zal eens kijken wat die andere boekjes precies zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 17:51
Nonaj
Nonaj is offline
Spaans voor Dummies?
Heb ik ook thuis liggen, moet 'm alleen nog eens open slaan...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 20:53
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 11-01-2005 @ 18:51 :
Spaans voor Dummies?
Heb ik ook thuis liggen, moet 'm alleen nog eens open slaan...
Dat niveau is dan net weer een beetje té laag .
Oud 11-01-2005, 21:38
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 11-01-2005 @ 21:53 :
Dat niveau is dan net weer een beetje té laag .
Dat boek kwam dan ook uit een tweedehands boekwinkel en was maar 3 euro
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 22:32
Diesel
Diesel is offline
cool
Oud 12-01-2005, 12:13
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 11-01-2005 @ 22:38 :
Dat boek kwam dan ook uit een tweedehands boekwinkel en was maar 3 euro
Dan maakt 't niet zo veel uit... maar als je aar 30 euri voor neer gaat tellen...
Oud 12-01-2005, 16:33
Ajacied 01
Ajacied 01 is offline
Ik heb nu ook Spaans leuk vak
Niet moeilijk en mijn boek heet lasca. Makkelijk en leuk boek met af en toe paar domme opdrachten.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:03
HybridTheory
HybridTheory is offline
Bij de bieb hebben ze van die lesboeken met cd's erbij, die zijn wel goed geloof ik, en gratis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten