Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 16:15
Kairi
Kairi is offline
geheheh heya zulle we het ff over rpg games hebbe? :-P
Welke RPG vinden jullei tot nu toe het beste?? ik dus Finalfantasy en Kingdom hearts
Oud 31-12-2002, 16:23
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Welke RPGs kunnen jullie aanbevelen voor de PSX?
ik ken de FF reeks (deels gespeelt)
heb breath of fire 4 en grandia gespeelt.

nieuw voer?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 16:33
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
Welke RPGs kunnen jullie aanbevelen voor de PSX?
ik ken de FF reeks (deels gespeelt)
heb breath of fire 4 en grandia gespeelt.

nieuw voer?
Xenogears
Oud 31-12-2002, 16:59
Verwijderd
Final Fantasy natuurlijk Met name 7, 6 en 9 (in die volgorde)...

Goed uitgewerkte characters, goede verhaallijn, sfeervolle settings, goede gameplay, episch, mooie graphics, humor; deze spellen heb het allemaal
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 17:46
Kairi
Kairi is offline
Precies!! finalfantasy!!! :-) maaaaaarrrr Chrono Cross is ook wel goed...
Oud 31-12-2002, 21:06
Isa
Isa is offline
secret of mana.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 23:29
Kairi
Kairi is offline
Jups!! hey zeg mccormick, jij kent vast ook MAyem McCormick wel?? :-D
Oud 31-12-2002, 23:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Forgotten Realms Serie.
(Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights)

En natuurlijk The Elder Scrolls
(Arena, Daggerfall, Morrowind)
Oud 01-01-2003, 10:24
Fietspomp_bv
Fietspomp_bv is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
secret of mana.
ZEEEEEEEEEEEEER GOEIE GAME
Oud 01-01-2003, 12:01
Isa
Isa is offline
Citaat:
Kairi schreef:
Jups!! hey zeg mccormick, jij kent vast ook MAyem McCormick wel?? :-D
eigenlijk niet. wie is dat? ik heb mijn naam gebaseerd op de naam van dat oranje figuurtje in de tv-serie south park. zie mijn avatar.

Kenny (die nu bezig is met het downloaden van een ZSNES emulator en het spel Chrono Trigger .
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 13:59
Frank
Frank is offline
final fantasy 7
monkey island reeks

voorderest ken ik niet zo veel RPG's op de PC, terwijl ik het wel super vind.
Oud 01-01-2003, 15:04
Kairi
Kairi is offline
Whehe ik ben ook al jaaaruhnnn met Secret of mana bezig krijg mana beast maar niet dood *schaam*
en Chrono trigger heb ik orgineel
Oud 01-01-2003, 15:05
Kairi
Kairi is offline
Ohja btw ik heb meer dan 300 roms voor de SNES voor je emu, als je iets wil say it to me en ik kijk of ik het voo rje heb dan email ik het door ;-) XxX
Oud 01-01-2003, 15:33
Frank
Frank is offline
Citaat:
Kairi schreef:
Ohja btw ik heb meer dan 300 roms voor de SNES voor je emu, als je iets wil say it to me en ik kijk of ik het voo rje heb dan email ik het door ;-) XxX
heb je ook diana sisters? of is dat commandore
Oud 01-01-2003, 20:15
barkrukkie
barkrukkie is offline
De FF-reeks, Secret of Mana en Seikendetsetu (ofzoiets) zijn wel mooi. Tales of Phantasia was volges mij ook wel goed, maar ben die romkwijtgeraakt

Weet iemand trouwes of er ergens online een goed (gratis) rpg-spel is? En dan het liefst zo simpel mogelijk, gewoon vechten/questen, levels omhoog en weer vechten/questen.
Oud 01-01-2003, 21:10
WijfMan
WijfMan is offline
Phantasy star. En dan vooral 2 en 4
Oud 02-01-2003, 11:48
Isa
Isa is offline
Citaat:
Kairi schreef:
Whehe ik ben ook al jaaaruhnnn met Secret of mana bezig krijg mana beast maar niet dood *schaam*
mana beast is oersimpel. gewoon constant dispel magic casten wanneer het mana beast een wall maakt, met als gevolg dat het mana beast steeds opnieuw een wall maakt ipv een lucent beam afstuurt, steeds gelijktijdig het meisje en de sprite Mana Magic (van dryad) laten casten op de jongen, ook steeds Fire Bouquet (meisje) en Acid Storm (sprite)casten op het mana beast (natuurlijk er wel voor zorgen dat het mana beast geen wall heeft, daarom dispel magic.) dit om de aanvalskracht en de verdediging van het beast te verminderen.
en dan nog het belangrijkste, laat het meisje naast mana magic ook Luna's moon energy casten. hierdoor krijg je constant dat bericht van 'mana beast gets whacked', en kun je steeds met elke slag 999 HP van het mana beast afslaan.
hoop dat dit helpt. overigens moet je wel je magic power op zien te alden, met een dispel magic van 3.0 (bijvoorbeeld) kun je de wall van het mana beast niet vernietigen
Citaat:
en Chrono trigger heb ik orgineel
ik heb hem nu gedownload maar hij werkt niet. de emulator verschijnt in het midden van mijn scherm en loopt vervolgens vast.

Citaat:
[/B]
ik moet eerst die emulator aan de gang zien te krijgen, zijn er misschien andere emulatos naast ZSNES.
overigens zie signature, mail werkt niet, heb net geprobeerd een hotmailaccount aan te maken maar als ik het goed begrijp verwachten ze daar bij hotmail dat ik daar 31,99 euro per jaar voor ga betalen en bovendien moet ik mijn creditcard nummer opgeven. en dat doe ik dus niet. andere mail zien te vinden dan maar. toch jammer, ik had je graag in mijn MSN gezet die ik niet heb.

greetz kenny (die zich nog steeds afvraagt wie mayem mccormick is )

Laatst gewijzigd op 02-01-2003 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 11:52
Black Sugar
Black Sugar is offline
Legend of Mana is mooi
Oud 02-01-2003, 11:59
Kairi
Kairi is offline
sorry hoor maareuhh
Seiken densetsu IS secret of mana :-p Seiken densetsu 3 is Secret of mana 2 die alleen orgineel in japan is uitgekomen en hier alleen op rom is ;-)

Ja er zijn nog meerdere emulators, maa ik weet niet hoe ik ze dan op moet stuuren want ik heb geen ftp zooi meer ( neem tt eveel ruimte in beslag enzo whahah)
maaruhm iemand al Golden Sun uitgespeelt?
whehe ikkus wel ;-) hijs echt gaaf!!!
Oud 02-01-2003, 14:40
NecroDopey
NecroDopey is offline
Citaat:
Frank schreef:
final fantasy 7
monkey island reeks

voorderest ken ik niet zo veel RPG's op de PC, terwijl ik het wel super vind.
Wtf!?! Monkey Island reeks?

Beste RPG's de Final Fantasy reeks.

Weet iemand of er voor de N64 rpg's zijn uitgebracht en zoja, welke zijn de moeite van het spelen waard?
Oud 02-01-2003, 15:06
Isa
Isa is offline
Citaat:
Kairi schreef:
sorry hoor maareuhh
Seiken densetsu IS secret of mana :-p Seiken densetsu 3 is Secret of mana 2 die alleen orgineel in japan is uitgekomen en hier alleen op rom is ;-)

heeft iemand hier dan gezegd dat dat niet zo is dan?
overigens is niet seiken densetsu Secret of mana maar seiken densetsu 2.
Citaat:
Ja er zijn nog meerdere emulators, maa ik weet niet hoe ik ze dan op moet stuuren want ik heb geen ftp zooi meer ( neem tt eveel ruimte in beslag enzo whahah)
jammer. weet je maybe nog sites?
Citaat:
maaruhm iemand al Golden Sun uitgespeelt?
whehe ikkus wel ;-) hijs echt gaaf!!!
ken het hele spel niet.

Kenny (die nog steeds niet weet wie mayem mccormick is )
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 17:26
Frank
Frank is offline
Citaat:
NecroDopey schreef:
Wtf!?! Monkey Island reeks?

Beste RPG's de Final Fantasy reeks.

Weet iemand of er voor de N64 rpg's zijn uitgebracht en zoja, welke zijn de moeite van het spelen waard?
ik ken er niet zo veel
Oud 02-01-2003, 19:03
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik moet eerst die emulator aan de gang zien te krijgen, zijn er misschien andere emulatos naast ZSNES.
Ik gebruik altijd SNES9XW, nooit echt problemen mee gehad, saven en loaden is ook heel makkelijk (Shift+F1 t/m F9 = saven en F1 t/m F9 = loaden). Kzou alleen niet weten waar je 'm kunt downen
Oud 02-01-2003, 19:11
Frank
Frank is offline
RPG aanraders voor de PC?
Oud 03-01-2003, 10:00
Kairi
Kairi is offline
Ik zal ff voor je kijken Kenny, mayem is een vriend van mij, en Golden Sun is dat spel voor de GBA echt een heel mooi spel ( ook voor de GBA emu heb ik wel wat :-p ) Maarja ik spaar ook RPG's dus wil ik ze liever allemaal orgineel hebben, ik heb net Pokemon Advance gehad heb ehm alleen maar in 75% engels maarja.. t valt een beetje te spelen maar niet als je geen japans ken lol

Maarja ennehm... ik zal de site voor de GBA emu ook ff zoeken voor jullie en voor kenny ff de site van een goede snes emu, voor de n64 zijn er ook gave games zoals Zelda oracine of time ofzoiets ??? ( heb zelf geen n64) ik heb een NES een SNES een PSX een PS2 en 3 gameboys ( sorry ik verkoop ze nooit) haha
Oud 03-01-2003, 10:08
Isa
Isa is offline
Citaat:
Kairi schreef:
Ik zal ff voor je kijken Kenny, mayem is een vriend van mij, en Golden Sun is dat spel voor de GBA echt een heel mooi spel ( ook voor de GBA emu heb ik wel wat :-p )

wat voor een soort RPG is het? a la secret of mana waarbij je vijanden direct verslaat of a la FF waarbij je iedere vijand in een apart battle scherm moet verslaan?

Maarja ik spaar ook RPG's dus wil ik ze liever allemaal orgineel hebben,

dan moet je het nogal druk hebben.
waar haal je in nl in hemelsnaam een half-japansde pokemon rpg vandaan???

Maarja ennehm... ik zal de site voor de GBA emu ook ff zoeken voor jullie en voor kenny ff de site van een goede snes emu, voor de n64 zijn er ook gave games zoals Zelda oracine of time ofzoiets ??? ( heb zelf geen n64)

ik wel, en ik heb zowel ocarina of time als majora's mask. beide uitgespeeld.

ik heb een NES een SNES een PSX een PS2 en 3 gameboys ( sorry ik verkoop ze nooit) haha
wat moet je met 3 gameboys?

Kenny (die zich afvraagt of je ondertussen al het mana beast in SOM verslagen hebt.)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Frank schreef:
RPG aanraders voor de PC?
Divine Divinity, Bauldar's Gate ('echte' RPG's)
Diablo II (hack 'n slash RPG)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 11:27
Kairi
Kairi is offline
heheheheh :-p nee nog nie geprobeert, wat ik met 3 gameboys moet geen id,

ehm goldensun is meer als FF maar dan voor de GBA natuurlijk,

http://zelda.times.lv/gba/gba/VisualBoyAdvance-1.1.zip
dit is de GBA emulator

en hier kan je heel veel spelletjes voor de GBA downloaden
http://gbxemu.com/
Oud 03-01-2003, 11:28
Kairi
Kairi is offline
Ohja heb je ook msn ?>

mijn msn is
gothicgirliej@hotmail.com
Oud 03-01-2003, 12:03
Verwijderd
Kenny McCormick:
Verreweg de beste Snes emulator vind ik Snes9x, al eerder genoemd in dit topic... te downloaden op http://www.snes9x.com

Frank:
Monkey Island is geen RPG maar een adventure-serie...

En oja, ik was als 'overige favoriet' nog Baldur's Gate vergeten
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
Kairi schreef:
Ohja heb je ook msn ?>

mijn msn is
gothicgirliej@hotmail.com

hebbie het tegen moi?
dit schreef ik enkele berichtjes geleden:
overigens zie signature, mail werkt niet, heb net geprobeerd een hotmailaccount aan te maken maar als ik het goed begrijp verwachten ze daar bij hotmail dat ik daar 31,99 euro per jaar voor ga betalen en bovendien moet ik mijn creditcard nummer opgeven. en dat doe ik dus niet. andere mail zien te vinden dan maar. toch jammer, ik had je graag in mijn MSN gezet die ik niet heb.

ik snap niks van dat gehotmail en msn.

maar nu eerst ff een snes9x emu downen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:29
Anom
Anom is offline
The Elder Scrolls III: Morrowind (PC)

Dat is mijn alltime favorite Enorme vrijheid en fantastische graphics. First-Person, realtime vechten, enorm veel skills die je allemaal kan levelen en een geweldig verhaal met heel veel quests. Je bent er wel erg lang mee bezig om alles te ontdekken en al je quests op te lossen.
Kijk maar eens een keer op Morrowind Summit of Morrowind.nl.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 14:30
Frank
Frank is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Kenny McCormick:
Frank:
ah , dan begrijp ik de definitie van RPG niet
Oud 03-01-2003, 18:21
Isa
Isa is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

maar nu eerst ff een snes9x emu downen.
jayoo, hij werkt en hoe!!!! ik heb zojuist de halve dag zitten chrono triggeren. ik moest net ontsnappen voor de paleiswachten in cronos gewone tijdperk en nu zit ik vast in een soort toekomsige samenleving. bij lab 16 en een riool. weet iemand wat ik moet doen? ik heb zowel een riool als lab 16doorkruist maar nu zie ik geen andere gebieden meer waar ik heen kan gaan. help.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Kenny McCormick:
Verreweg de beste Snes emulator vind ik Snes9x, al eerder genoemd in dit topic... te downloaden op http://www.snes9x.com

Frank:

En oja, ik was als 'overige favoriet' nog Baldur's Gate vergeten

NOODLES, HEEL er bedankt voor die snes emu. nu kan ik eindeliijk chrono triggeren. ik heb dat spel al lang willen spelen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 20:12
Stinger_UT
Stinger_UT is offline
Kom ik ook ff binnen stuiteren. idd zijn baldur's gate 1 en 2 top spellen, ook ff rulez. En golden sun is voor de GBA echt top graphics. Maaruh, als het goed is is er een Golden Sun 2 uit, in japan tenminste (America weeknie zeker) maar weet iemand wanneer die in NL uitkomt of anders waar de rom te krijgen is?
En weet iemand nog goeie RPG spellen voor de SNES (en niet FF of Chrono Trigger want die heb ik al en die rulen vet!)
Oud 03-01-2003, 20:19
Isa
Isa is offline
Citaat:
Stinger_UT schreef:
Kom ik ook ff binnen stuiteren. idd zijn baldur's gate 1 en 2 top spellen, ook ff rulez. En golden sun is voor de GBA echt top graphics. Maaruh, als het goed is is er een Golden Sun 2 uit, in japan tenminste (America weeknie zeker) maar weet iemand wanneer die in NL uitkomt of anders waar de rom te krijgen is?
En weet iemand nog goeie RPG spellen voor de SNES (en niet FF of Chrono Trigger want die heb ik al en die rulen vet!)
ja SECRET OF MANA!!! mijn alltime favorite! heeft wel wat weg van chrono trigger, zelfs de hoofdfiguur van SOm lijkt op die van Chrono Trigger. bijna zelfde kapsel en ook zo'n blauwe overall aan.

Kenny (nogmaals bedankt voor de tips in mijn Chrono Trigger-topic )
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 18:51
Verwijderd
Ik heb Morrowind gespeeld, maar daar was ik toch vrij snel op uitgekeken hoewel het een heel mooi spel was.

Nu ben ik totaal verslaafd aan Ragnarok Online.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 20:34
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ik heb Morrowind gespeeld, maar daar was ik toch vrij snel op uitgekeken hoewel het een heel mooi spel was.

Nu ben ik totaal verslaafd aan Ragnarok Online.
Jah, morrowind... Heel mooi. Alleen ze mogen het Journal systeem van Baldur's Gate wel even afkijken. (want ik ben zo zwaar afgeknapt op dat journal)
Oud 05-01-2003, 11:16
Stinger_UT
Stinger_UT is offline
Ja, dat journal is ook niet alles, maar ja, gewoon rustig bekijken, ik vond het eerst ook nix aan, ben toen gestopt, maar een jaar later ben ik overnieuw begonnen, cool.
Oud 05-01-2003, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
jayoo, hij werkt en hoe!!!! ik heb zojuist de halve dag zitten chrono triggeren. ik moest net ontsnappen voor de paleiswachten in cronos gewone tijdperk en nu zit ik vast in een soort toekomsige samenleving. bij lab 16 en een riool. weet iemand wat ik moet doen? ik heb zowel een riool als lab 16doorkruist maar nu zie ik geen andere gebieden meer waar ik heen kan gaan. help.
Was dat soms bij een gesloten deur ergens?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:43
Isa
Isa is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Was dat soms bij een gesloten deur ergens?
niet dat ik weet, maar daar be ik nu toch voorbij. ben nu magus aan het bevechten. moeilijke gast is da.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:50
Locke
Locke is offline
Gisteren Golden Sun uitgespeeld op me gba zeer vet spel is dat ben nu bezig met breath of fire 1 op me gba ook wel leuk spel
Oud 09-01-2003, 15:01
Isa
Isa is offline
Citaat:
Locke schreef:
Gisteren Golden Sun uitgespeeld op me gba zeer vet spel is dat ben nu bezig met breath of fire 1 op me gba ook wel leuk spel
hm ,misschien kan ik ook wel een breath of fire ROM downen nadat ik klaar ben met CT.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:02
Sublime85
Sublime85 is offline
Hey...

Baldur's gate is zo'n vet spel een van de vetste op de PC van RPG ik heb 1 & 2 en allebei de aanvullingen van BG 2 zag ik pas een collection edition liggen (je weet wel in zo'n doosje zonder handleiding enz.), Morrowind vind ik zelf wat minder .... te langdradig......teveel lopen enz. maarja meningen verschillen.

Voor de playstation raad ik Suikoden 1 & 2 aan...maarja die zijn bijna niet meer te krijgen......zoek zelf 1 & 2 ook nog dus als iemand ze nog heeft er valt vast wel wat te regelen

en voor de rest de bekende FF serie...de eerste waren ook al heeeeel vet.

greetz,
Sublime
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:49
black crow king
black crow king is offline
Citaat:
Frank schreef:
heb je ook diana sisters? of is dat commandore
Dat is Giana Sisters? En dat is voor de Commodore 64 ja. Maar op het internet zijn er ook versies voor de pc verkrijgbaar. zoeken naar ==> Giant Sisters.exe of Giana Sisters.exe

Op de Commodore vond ik Katakis altijd heel cool
En Wonderboy
Mja, toen was ik nog een jonkie

[ontopic]
Tja, 't meeste is al gezegd he... maar op de snes is New Horizons: Uncharted Waters II ontzettend gaaf. En alle Final Fantasy versies. Lufia, Secret Of Mana, Crono Trigger...
Op de PSX ken ik er niet zo veel...
[/ontopic]

Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:00
Isa
Isa is offline
chrono trigger isuitgespeeld. welke RPG raden jullie me aan tedownloaden en waar kan ik die downloaden? geen games waarbij je 10 uur moet wachten voordat de download klaar is svp.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:57
Locke
Locke is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
chrono trigger isuitgespeeld. welke RPG raden jullie me aan tedownloaden en waar kan ik die downloaden? geen games waarbij je 10 uur moet wachten voordat de download klaar is svp.
Lufia , Illusion of Time die heeft wel wat weg van Secret of Mana
Breath of Fire, Bahumut Lagoon , beetje vage vorm van rpg maar wel vet
Oud 20-01-2003, 16:09
Isa
Isa is offline
Citaat:
Locke schreef:
Lufia , Illusion of Time die heeft wel wat weg van Secret of Mana
Breath of Fire, Bahumut Lagoon , beetje vage vorm van rpg maar wel vet
die eerste 2 ken ik al en zijn inderdaad tof, hoewel ik de 2de niet echt RPG vind meer adventure.
BOF dan maar?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:40
phoebe4000
phoebe4000 is offline
Suikoden en Grandia!!
word er helemaal blij van!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten