Advertentie | |
|
![]() |
|
Extensie verander je door te renamen, en de .exe te veranderen in .iso
Hierbij verandert het bestand zelf niet, alleen de verwijzing in de File Allocation Table (FAT), een soort inhoudsopgave van je partitie, die zegt hoe een bestand heet en waar het staat op de harde schijf. Als je computer hierbij crasht (anders dan een incident) dan is er iets goed mis, en alweer is het Windows 98 ![]() Advies is dus win2000/XP ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Alleen vraag is wat je ermee wilt. Een JPEG bestand met een andere extensie dan .jpg of .jpeg kun je verder niets mee doen. En een .exe renamen naar een .iso betekent niet dat het opeens een CD image wordt, alleen de naam (extensie) wordt veranderd! Niet (de inhoud van) het bestand zelf.
|
Ga naar DOS
Ga naar de map waar het bestand in staat. Bv. bestand staat in c:/windows/files Ms-DOS (start --> programma's --> ms dos): In Ms-dos zie je dan: c:/windows/ Typ: cd files Er komt dan te staan: c:/windows/files controlleer of het bestand erin staat door: dir Er staat dan bv.: test1.doc test2.exe Die laatste wil je veranderen, dus typ je dan: ren test2.exe test2.iso --------------------------------------- Deze methode werkt voor bv. bmp naar jpg, maar om eerlijk te zijn,weet ik niet of het voor dit ook werkt. Probeer het eens, want je kunt het altijd ongedaan maken (gewoon zelfde procedure volgen en dan ren test2.iso test2.exe intypen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar was dat niet de bedoeling, dan? ![]() (om 1 of andere reden wilt mijn versie van Coreldraw plaatjes opslaan als x.JPG en omdat het in hoofdletters staat kan een ander deze niet openen als ik het plaatje doorstuur via mail of irc ofzo... dus dan ga ik naar dos en verander x.JPG in x.jpg en dan werkt het wel ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
nouja... beetje vaag.
||
Citaat:
![]() weet zo'n een opmerking waar ik toch tegen moet zeggen: Wat moet ik hier mee? iig Je kan ze inderdaad inschakelen via Windows verkenner -> Extra -> Mapopties -> Tabblad Weergave -> Zoek dan naar ' Extensies voor bekende bestandstype verbergen.' Daar moet je het vinkje weghalen, en voila. ![]() (deze opmerking was in het algemeen en niet tegen Dr HenDre bedoeld.)
|
![]() |
||
Citaat:
|
Nouja moet niet.
Dan moet je de extensies even zichtbaar maken, zoals bambix al heeft uitgelegd hoe: Je kan ze inderdaad inschakelen via Windows verkenner -> Extra -> Mapopties -> Tabblad Weergave -> Zoek dan naar ' Extensies voor bekende bestandstype verbergen.' Daar moet je het vinkje weghalen, en voila.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
weet je wat nog handiger is....
WinISO met dat proggie kan je van ISO naar BIN van BIN naar ISO en van .exe naar ISO en van .exe naar BIN je kan dit proggie downloaden bij www.download.com
||
Citaat:
![]() Het klinkt misschien ingewikkelder ![]() Want je moet zelf een beetje nadenken en je hoeft niet slechts te lezen en klikken zoals in windows ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |