Advertentie | |
|
![]() |
|
Het onderstaande wordt het antwoord
![]() Het gaat in principe om een geboorte die verloren is, de man heeft pijn en verdriet, de vrouw voelt zich verloren maar blijft eigenlijk leven ze is alleen mja hoe zeg je dat levenloos ofzo Maar het kindµ sterft. Vol ongeloof met tranen droog Hier gaat het om de man die zijn kind ziet sterven, zijn vrouw ziet kapotgaan van verdriet en het nog niet echt beseft, het niet gelooft (ongeloof) en vanbinnen huilt hij al, maar dat is nog niet zichtbaar (tranen droog) Daarna volgt een periode van huilen en vechten voor het leven van het kind, vechten tegen het lot. Maar dit wordt niet beschreven in het gedicht, het gedicht gaat meteen verder naar een tweede periode waar de man niet meer kan huilen. Niet meer omdat zijn ogen geen tranen meer hebben, hij is verloren en kan niet meer huilen als in die periode dat hij nog kon vechten.. verliep het dode wezen lege wegen Verliep duidt de verleden tijd aan, het kind is er niet meer... Het is dood (dode wezen), en de wegen in het hiernamaals zijn voor het kind nog leeg...
||
Citaat:
2) Net als Leo, vind ik tranen droog niet zo mooi. Ik snap niet waarom de man vocht voor het leven en waarom hij niet huilde. Ook vind ik het jammer dat je 2x zoiets zegt... Eerst geen vocht uit ogen, daardoor tranen droog... 3) De 1e 2 zinnen hiervan snap ik ook niet echt. De laatste zinnen zinnen vind ik mooi gevonden. Het contrast nacht/morgen en dat het dan nog rijmt vind ik goed. Dit zijn de beste zinnen uit het gedicht. Algemeen: Ik vind het niet zo'n mooi gedicht, het is me te vaag en je probeert dingen te moeilijk (voor mijn gevoel) te verwoorden. Verder het een beetje afstandelijk en mysterieus verwoorden vind ik leuk, idee staat me aan, maar het lukt je niet met dit gedicht het goed voor elkaar te krijgen. Sommige zinnen zijn mij te vaag, waardoor ik het niet genoeg snap en waardoor het effect verloren gaat en dat is jammer... Ook komt het door de rijm soms te geforceerd over... Het gevoel daarentegen is duidelijk, alleen niet van wie het gevoel nou precies is...
|||||
Citaat:
![]() De eerste zin is in principe geen 'foute' zin, misschien is hij niet goed omdat je het niet mooi vind, maar fout is hij niet (toch niet voor een dichterlijke schrijfstijl). Er wordt namelijk een vergelijking van een moment gemaakt, de als bij duidt deze vergelijking. In 'zin' drie staat wel een onderwerp, hangt misschie af van hoe je het leest: Het gaat hier om een moment, namelijk het moment van baren. Ook weer van dit moment wordt een vergelijking gemaakt, het overige van deze 'zin' is 'de wereld schonk' en neem dat als zinsdeel en daar heb je je onderwerp... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(ik reageer later wel uitgebreider, nu weinig tijd)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In de eerste regel van de derde strofe staat nog geen onderwerp neen, inderdaad.. Maar die 'zin' gaat verder op de tweede regel en daar vind je je onderwerp dat je blijkbaar zo graag hebt ![]() De rijm heb ik spontaan laten komen, dus niet met een echte structuur, waarschijnlijk daarom dat hij zo wisseld en begrijpelijk dat hij voor sommigen stoort ![]()
||
Citaat:
Maar ach ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
vind 'm mooi...
elke strofe heeft inderdaad een ander rijmschema, een abab, een abcc en een aabb, en ook heeft elke strofe een ander metrum, de eerste een __^__^, de tweede een _^_^, de derde een ^_^_ Ik vind dit niet storend, het is juist wel verfrissend, zorgt voor wat afwisseling... en ook je vaagheid is goed... als het te duidelijk wordt is het geen gedicht meer wat Gothic en Evito zeggen, dat er niet in elke regel een onderwerp voorkomt, begrijp ik niet helemaal. Moet in een gedicht dan elke regel een aparte zin vormen waar alles in zit? je kunt een zin toch over meerdere regels zetten of helemaal geen zinnen maken? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Verloren familie leden Verwijderd | 14 | 27-04-2011 15:45 | |
Psychologie |
Zus(jes)(sen) of broer(tje)s ooit verloren? Charly Brown | 31 | 18-04-2005 21:22 | |
Verhalen & Gedichten |
verloren orginaliteit sublime | 3 | 06-11-2003 21:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Verloren dark_poetry | 3 | 12-01-2003 18:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Verloren Verloren | 2 | 08-03-2002 19:35 |