Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 17:21
ikke 14v
ikke 14v is offline
hey allemaal ik heb een aantal vriendinne(2) die zwaar depri zijn de een heeft al enkele zelfmoordpogingen achter de rug en de ander gaat al 3 maand nimmer naar school ik zit echter veel bij dit meisje en nu moet ze waarschijnlijk opgenome worden ik voel me hier echt niet goe bij en trek men eige dit allemaal veel te hard aan . Ik kan die meisjes toch niet late valleen he wa moet ik doen heeeeeeelp
!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 17:33
Miss Helena
Miss Helena is offline
Probeer iets meer afstand van ze te nemen. Ik weet niet hoe goed je ze kent, maar misn kun je het ze uitleggen? Als jij zelf t gevoel hebt dat je eraan onderdoor gaat, moet je naar jezelf luisteren. Dat is uiteindelijk ook beter voor hen, als jij t je teveel aantrekt, is t over n tijdje misn zo erg, dat je niet in staat bent ze te helpen. Probeer afstand te nemen, laat weten dat je er voor ze bent, dat je ze wil helpen, maar dat t moeilijk voor je is. Veel sterkte, liefs, Miss Helena
Oud 12-02-2003, 18:36
Andora
Andora is offline
zoals Miss Helena al zei, probeer afstand te nemen, ze niet laten vallen, maar laat wel weten dat het soms wel moeilijk voor je is.

succes

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Blackdolfin schreef:
zoals Miss Helena al zei, probeer afstand te nemen, ze niet laten vallen, maar laat wel weten dat het soms wel moeilijk voor je is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:20
Flexx
Flexx is offline
Vat me niet verkeerd op, ik bedoel het niet onaardig maar komen ze niet gewoon aandacht tekort? Is dit geen gigantische schreeuw om aandacht? Want als je ze dan "los laat" gaat het van kwaad tot erger...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:28
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik denk ook dat je afstand moet nemen van hun..., om er niet zelf aan kapot te gaan.
Of anders kun je misschien met een vertrouwenspersoon (een neutraal persoon) op school praten..., om het tenminste niet zelf op te kroppen, hij/zij kan je misschien ook ' leren ' om afstand te nemen, zonder dat je hun in de steek laat...
Oud 12-02-2003, 20:34
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
ikke 14v schreef:
hey allemaal ik heb een aantal vriendinne(2) die zwaar depri zijn de een heeft al enkele zelfmoordpogingen achter de rug en de ander gaat al 3 maand nimmer naar school ik zit echter veel bij dit meisje en nu moet ze waarschijnlijk opgenome worden ik voel me hier echt niet goe bij en trek men eige dit allemaal veel te hard aan . Ik kan die meisjes toch niet late valleen he wa moet ik doen heeeeeeelp
!!!!!
Wat naar dat die 2 vriendinnen van jou er zo aan toe zijn, dat ze er een einde aan willen maken.
Waarom voel je je niet goed bij die opname die ze misschien
krijgt? De kans is groot, dat ze er alleen maar sterker uit komt...
*spreek uit ervaring*

Je schrijft al dat je het veel te veel aantrekt. Goed dat je het zelf
ook door hebt. Je laat ze niet vallen, als jij aangeeft waar jou
grenzen liggen. Dat is voor jou de limit.
Jij kunt niet voor hun leven meis.. Al zou je dat nog zo graag
willen.. Ze moeten er zelf voor vechten, en steun is daarbij
hard nodig, maar tot waar jij kan en wil.

Heel veel sterkte!
Dashja

Oud 13-02-2003, 13:13
gothicje
gothicje is offline
wat kut voor je...
een vriendin van mij heeft het hetzelfde met mij gehad...
ongemerkt sluurde ik haar mee
ze heeft me uiteindelijk uitgelegd waar ze mee zat en dat ze er anders dadelijk ook aan onder gaat
ik schrok natuurlijk best wel ik had het nooit gewild.
ik snapte het wel, we hebben een tijdje afstand van elkaar genomen... ik ben toen aan mezelf gaan werken en zij heeft toen gewoon af en toe alles eruit gegooid bij iemand, het hielp bij ons allebei...
waarom vindt je erg dat ze naar een kliniek gaat?
ik denk dat het misschien alleen maar beter voor haar is en denk ook voor jou dan kan je wat meer aan jezelf denken
je moet zeker aan jezelf denken niemand heeft er wat aan als jij er ook aan onder door gaat...
leg het ze goed uit ik denk dat ze het wel snappen
sterkte
Oud 13-02-2003, 20:15
karamba
karamba is offline
Jezus man, wat errug. Ik zou echt helemaal in paniek raken. Ik zou ook niet weten wat ik moest doen. Ik wil je echt zo graag een tip geven ofzo... Maar als je echt GOEIE vrienden dit hebben zou ikzelf ze het liefst achterna willen. Maar je blijft ze toch wel veel bezoeken? Zou ik wel doen. Van ECHTE vrienden wil je toch geen afstand nemen? Ik zou juist in zo een moeilijke tijden ze heel veel steunen en vooral GEEN afstand nemen... Laten zien hoe je voor ze staat!!!!!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
addy schreef:
Ik zou juist in zo een moeilijke tijden ze heel veel steunen en vooral GEEN afstand nemen... Laten zien hoe je voor ze staat!!!!!
Afstand nemen of iemand in de steek laten zijn twee compleet verschillende dingen. Als je afstand neemt is dat voor jezelf alleen maar goed, je hoeft iemand dan niet in de steek te laten, absoluut niet. Je neemt ook geen afstand van de vriendschap, maar van de situatie. Ik heb het zelfde met een (aantal) vriendin(nen) gehad, ik heb er wat meer afstand van genomen, maar ik laat haar absoluut niet in de steek en dat weet ze, ze weet dat ze altijd bij me terecht kan, maar ik ga er op deze manier zelf niet aan onder door en dat is zeker net zo belangrijk! Je kunt er voor iemand zijn, maar dat moet niet ten kostte gaan van jezelf.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:22
karamba
karamba is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Afstand nemen of iemand in de steek laten zijn twee compleet verschillende dingen. Als je afstand neemt is dat voor jezelf alleen maar goed, je hoeft iemand dan niet in de steek te laten, absoluut niet. Je neemt ook geen afstand van de vriendschap, maar van de situatie. Ik heb het zelfde met een (aantal) vriendin(nen) gehad, ik heb er wat meer afstand van genomen, maar ik laat haar absoluut niet in de steek en dat weet ze, ze weet dat ze altijd bij me terecht kan, maar ik ga er op deze manier zelf niet aan onder door en dat is zeker net zo belangrijk! Je kunt er voor iemand zijn, maar dat moet niet ten kostte gaan van jezelf.
Tja... zo had ik het eerst nog niet gezien. Maar het WILLEN en KUNNEN gaan dan ook botsen dacht ik. Want als je echt vrienden bent kun je misschien geen afstand nemen omdat je er misschien heel erg aan gehecht bent, maar dan wil je het juist wel. Dat botst denk ik? Ach... ik denk dat ik het zelf zou moeten meemaken. Met ervaring zou ik misschien een betere mening hebben...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
addy schreef:
Tja... zo had ik het eerst nog niet gezien. Maar het WILLEN en KUNNEN gaan dan ook botsen dacht ik. Want als je echt vrienden bent kun je misschien geen afstand nemen omdat je er misschien heel erg aan gehecht bent, maar dan wil je het juist wel. Dat botst denk ik? Ach... ik denk dat ik het zelf zou moeten meemaken. Met ervaring zou ik misschien een betere mening hebben...
Het botst ook wel en het gaat ook zeker niet gemakkelijk, maar soms heb je geen andere keus, denk ik. Het is niet de bedoeling dat je aan de problemen van een ander onderdoor gaat. En iemand echt helpen kun je toch niet (dat heb ik ondertussen wel geleerd/ervaren), was dat maar waar.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:26
ikke 14v
ikke 14v is offline
ja ik ga der echt regelmatig langs dat ene meisje dat al 3 maand mimmer int school is is mijn buurmeisje waar ik bijna elke avond heen ga dat was daarvoor ook al zo dus. mja merci kga der is over prate met hen en mss wel afstand nemen want zo gaat het echt niet meer. Alvast bedankt allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten