Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 19:40
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoi,
Hoe vinden jullie dat Nederland zich moet opstellen in het Midden Oosten.Moet Nederland aan de kant staan van de Israeli's (zoja, waarom), of moet Nederland nu kiezen voor de palestijnen.
Je moet duidelijke argumenten hebben waarom nederland dat standpunt in zou moeten nemen.
Oud 14-01-2003, 20:20
alwaysgood
alwaysgood is offline
Ik zelf vind, dat Nederland zich achter de palestijnen moet opstellen. De Israeli's maken het leven voor de Palestijnen onmogelijk. De israeli's nemen alleen genoegen met het hele midden oosten, en ze willen niks afstaan aan de palestijnen.
Oud 14-01-2003, 20:22
Negrotiator
Negrotiator is offline
Nederland moet niet kiezen. Ik denk niet dat het op dit punt nog mogelijk is te kiezen. We kunnen teruggaan naar 3000 voor Christus en zeggen, die partij heeft er meer recht op, want die woonde er eerst, of naar 2000, omdat de andere partij toen het land innam. Maar moeten we dan Amerika ook niet teruggeven aan de Indianen? [Lijkt me een heel goed idee trouwens! ]. Nu kunnen we kijken wie begonnen is, maar ook dat is moeilijk te zeggen. De Palestijnen bestoken de Israëliërs met laffe zelfmoordaanslagen, de Israëliërs de Palestijnen met (te) harde militaire acties. Nederland moet zich dus onbeslist opstellen, neutraal wel te verstaan en dat neutrale Zwitserland-beleid voortaan ook voeren bij alle militaire conflicten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:46
see the other side
see the other side is offline
ik vind dat nederland niet echt een kant moet kiezen maar wel op moet letten met wat ze doen te opzichten van de israeli´s/palestijnen zoals bijv. oplettten waar het geld heen gaat dat naar de palestijenen word gestuurd het palestijnse volk of arafat´s zwitserse bank rekening ???

ook wil ik reageren op de uit spraak (te ) harde militaire acties
mij is op gevallen dat er nooit zoveel palestijnen om komen bij een israleisiche actie als bij een zelfmoord aanslag dus ik denk dat die acties nog best mee vallen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:28
alwaysgood
alwaysgood is offline
wat zal er nou gebeuren als nederland partij kiest voor de palestijnen?? wat voor sancties of boycots kan israel tegen nederland uitvoeren.
andersom zou bij een escaltie, de arabische wereld de oliekraan kunnen dicht draaien, maar wat kunnen bv. de Israeli's doen, uit wraak als nederland zich achter de palestijnen opstelt.
Oud 14-01-2003, 23:16
Joostje
Joostje is offline
Tja, zou het niet op een of andere manier mogelijk zijn om in ieder geval de israelische regering voor de concrete gevolgen van hun beleid te straffen?
Het probleem is hierbij dat het palestijnse bestuur zeer zwak is, en nauwelijks verantwoordelijk kan worden gehouden oor de individuele daden van hun burgers, en met een eenzijdige berechting zullen israeli's nooit instemmen.
Oud 15-01-2003, 07:17
naam onbekend
naam onbekend is offline
Nederland moet diplomatiek gezien de kant kiezen van de Palestijnen. Dat volk is na de Tweede Wereldoorlog gewoon uit Israël verdreven zonder dat er andere gebieden voor hen waren! De Palestijnen hebben dus evenveel, zo niet meer, recht op grondgebied in Israël dan de Israëli's zelf. En als de Israëli's ze dan zelfs niet wat autonome gebieden (Westelijke Jordaanoever en Gazastrook) gunnen, dan zijn die Israëli's verkeerd bezig. Hun houding verergert de haat van de Palestijnen alleen maar, en dus zullen ook de zelfmoordaanslagen doorgaan.

Militair gezien dient Nederland zich afzijdig te houden.
Oud 15-01-2003, 07:20
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
see the other side schreef:
Ook wil ik reageren op de uit spraak (te ) harde militaire acties
mij is op gevallen dat er nooit zoveel palestijnen om komen bij een israleisiche actie als bij een zelfmoord aanslag dus ik denk dat die acties nog best mee vallen
Volgens mij ligt het dodental bij Israëlische represailles nog veel hoger dan bij Palestijnse zelfmoordaanslagen. Het komt alleen nooit in het nieuws.
Oud 15-01-2003, 13:01
see the other side
Citaat:
naam onbekend schreef:
Nederland moet diplomatiek gezien de kant kiezen van de Palestijnen. Dat volk is na de Tweede Wereldoorlog gewoon uit Israël verdreven zonder dat er andere gebieden voor hen waren! .

je maaakt nu een hele grove fout de palestijnen die nu in gaza en westbank wonen zijn zelf uit israel gegaan de arabischlanden zijden kom maar naar ons toe want wij veroveren het wel weer!
de arbische palestijnen die in israel zijn gebleven wonen er nog steed ( dat zijn de israelische arabieren) en dat zijn er 1,6 miljoen

En als de Israëli's ze dan zelfs niet wat autonome gebieden (Westelijke Jordaanoever en Gazastrook) gunnen,
.
sorry maar gaza en westbank zijn autonome gebieden!!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:21
Verwijderd
ehm, volgens mij zijn die joden daar toch echt neergezet door de VN of de VS enzo hoor?? ze hebben het niet zelf ingenomen...wat moeten ze dan doen? in de zee gaan wonen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:45
Verwijderd
en bij israelische aanvallen komen idd veel minder mensen om dan bij zon zelfmoordaanslag, en als je dan gaat zeggen dat dat niet zo is omdat het niet in het nieuws komt, heb je ook geen bewijs dus das een lulverhaaltje

en die israeliers die pakken ook vaak de plek aan vanuit waar ze beschoten worden, die palestijnen blazen gewoon ff de eerste de beste plek op wat hun uitkomt

Laatst gewijzigd op 15-01-2003 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:46
Verwijderd
je zou ook gewoon met de hele wereldgemeenschap een andere boodschap door kunnen geven: "allebei kappen nou, of we schieten alles daar in puin!"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
je zou ook gewoon met de hele wereldgemeenschap een andere boodschap door kunnen geven: "allebei kappen nou, of we schieten alles daar in puin!"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:10
Joostje
Joostje is offline
als gaza en de westbank autonome gebieden zijn,wat doen al die israelische soldaten en kolonisten daar dan?
Oud 15-01-2003, 19:59
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Joostje schreef:
als gaza en de westbank autonome gebieden zijn,wat doen al die israelische soldaten en kolonisten daar dan?
Dat bedoelde ik dus. Other side, ik wist dus best wel dat de Westbank en de Gazastrook autonome gebieden zijn, maar het zit daar dus vol met Israëli's. Die moeten daar weg.

Citaat:
Havock schreef:
Het wat radicaal, maar wel een goed idee.
Oud 16-01-2003, 09:08
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Havock schreef:
Ja, maar dat schiet niet zo op. Dan hebben de Palestijnen nog steeds niet een behoorlijk stuk onbezet grond, terwijl ze daar mijns inziens toch echt evenveel recht op hebben als de Israeli's. Eerlijk delen dus..
Ik denk trouwens niet dat Nederland zo machtig is dat ze daar echt aan kan meehelpen. Maar dat is nog geen reden om geen partij te kiezen. Een voorkeur voor de Palestijnen kan dus geen kwaad, denk ik. Aan de andere kant, dan moeten ze niet doorgaan met zelfmoordaanslagen. Dat is ook niet echt redelijk.
Oud 16-01-2003, 20:10
Verwijderd
ik snap zowiezo niet dat mensen moeilijk doen om "grenzen".

volgens mij is dat nl. alleen te zien op een kaart, of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 20:28
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
wat zal er nou gebeuren als nederland partij kiest voor de palestijnen?? wat voor sancties of boycots kan israel tegen nederland uitvoeren.
andersom zou bij een escaltie, de arabische wereld de oliekraan kunnen dicht draaien, maar wat kunnen bv. de Israeli's doen, uit wraak als nederland zich achter de palestijnen opstelt.
Israel kan, buiten een fruit en dergelijke, geen boycot tegen Nederland uitvoeren. Maar: dit kan Amerika wel, en Amerika is, helaas, nog wel het machtigste land. Amerika is pro-Israël, dus zij zullen het er niet mee eens zijn als Nederland eenzijdig zegt: vanaf nu staan wij recht achter de Palestijnen.
Oud 18-01-2003, 10:18
see the other side
Citaat:
Joostje schreef:
de soldaten zijn daar om het veiliger in israel (terroisten oppakken etc. etc. ik bedoel wat doen amirkaanse soldaten in papea nieuw gineau ) te maken en de kolonisten woonden daar voor 1994 en toen waren het nog geen autonome gebieden
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 10:22
see the other side
Citaat:
*Burning water* schreef:
Ja, maar dat schiet niet zo op. Dan hebben de Palestijnen nog steeds niet een behoorlijk stuk onbezet grond, terwijl ze daar mijns inziens toch echt evenveel recht op hebben als de Israeli's. Eerlijk delen dus..
.
DE palestijnen hadden onder israelisch bestuur (voor 1994) en nu nog steeds meer rechten dan de syrische burger het stuk grond is niet echt van hun hoe wel ik wel vind dat de palestijnen een eigenstaat moeten krijgen is de grond is feitelijk van israel want het is verovert tijdens de oorlog
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 10:25
see the other side
Citaat:
*Burning water* schreef:
Ja, maar dat schiet niet zo op. Dan hebben de Palestijnen nog steeds niet een behoorlijk stuk onbezet grond, terwijl ze daar mijns inziens toch echt evenveel recht op hebben als de Israeli's. Eerlijk delen dus.. .
het probleem is niet zozeer het delen van de grond het prbleem is meer dat de veiligheid van de staat israel verzekerd moet zijn als er een palestijnse staat komt. daarom ook het plan van een tijdelijke palestijnse staat omtekijken of de palestijnen in staat zijn om een normaal land dat niet in oorlog gaat te runnen/stichten
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 12:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de soldaten zijn daar om het veiliger in israel (terroisten oppakken etc. etc. ik bedoel wat doen amirkaanse soldaten in papea nieuw gineau ) te maken en de kolonisten woonden daar voor 1994 en toen waren het nog geen autonome gebieden
Sorry, maar kun je wat preciezer zijn dan " amerikaanse soldaten in nieuw guinea"?
Verder, om mogelijke terroristen op te pakken heb je dan helicopters nodig die met stingers schieten? Waarom heb je dan een avondklok nodig? Waarom moet je dan op palestijns gebied een muur bouwen? Waarom moet je dan controleposten bouwen? Als je al een terrorist oppakt in een ander land, zul je inde eerste plaats de autoriteit van dat land moeten inlichten, en daarnaast ook vantevoren precies weten WIE die terrorist is, en gegrond bewijs tegen hem/ haar hebben.
Oud 18-01-2003, 13:23
see the other side
Citaat:
Joostje schreef:
Sorry, maar kun je wat preciezer zijn dan " amerikaanse soldaten in nieuw guinea"?
Verder, om mogelijke terroristen op te pakken heb je dan helicopters nodig die met stingers schieten? Waarom heb je dan een avondklok nodig? Waarom moet je dan op palestijns gebied een muur bouwen? Waarom moet je dan controleposten bouwen? Als je al een terrorist oppakt in een ander land, zul je in de eerste plaats de autoriteit van dat land moeten inlichten, en daarnaast ook vantevoren precies weten WIE die terrorist is, en gegrond bewijs tegen hem/ haar hebben.
okay ik weet niet of je wel eens het nieuws kiju maar in papea nieuw gineau zijn amerikaanse soldaten die samen met het leger daar samen werken om geruila´s op te pakken.

TOE LICHTING: westben en gaza zijn op gedeeld in A,B en C gebieden in de A gebieden dat zijn de grote steden Ramalla, Jenin etc. daar regeert de palestijnse autoriteit alleen

in de B gebieden daar werkt de palestijnse politie dat samen met het israelsche leger/ politie

en in de C gebieden( het grootste gedeelte van de Westbank en Gaza) heb je alleen het israelische leger/politie

daarnaast de controle posten zijn er bij de grenzen met israel dus dat is gewoon een grons over gang (stom argument dus )

helikopters worden in gezet om gebouwen waar zich fabrieken van wapens hebben gevestigd en om de griond troepen toelicht te geven of geen 500 man op een groepje van 4 soldaten af komt

de avond klok is zo dat je wapen tansport etc. kan onder schepppen.

als laatste die muur staat op de grens.

Conclusie: joostje je hebt te veel naar die hersenloze vrouw geluisterd !!!

qwant dit zijn toch allemaal dingen die je toch al lang wist ???
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:52
see the other side
he wat is er gebeurd heeft niemand meer iets te zeiken
????
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
okay ik weet niet of je wel eens het nieuws kiju maar in papea nieuw gineau zijn amerikaanse soldaten die samen met het leger daar samen werken om geruila´s op te pakken.

niet gezien helaas. Laat ook maar

TOE LICHTING: westben en gaza zijn op gedeeld in A,B en C gebieden in de A gebieden dat zijn de grote steden Ramalla, Jenin etc. daar regeert de palestijnse autoriteit alleen

in de B gebieden daar werkt de palestijnse politie dat samen met het israelsche leger/ politie

en in de C gebieden( het grootste gedeelte van de Westbank en Gaza) heb je alleen het israelische leger/politie [/b]

En wat voor een recht hebben die israeliers om daar te verblijven?

daarnaast de controle posten zijn er bij de grenzen met israel dus dat is gewoon een grons over gang (stom argument dus )

Helemaal geen stom argument. Die controleposten staan gewoon in palestijns gebied, bijvoorbeeld bij wegen naar uitposten (kolonisten).

helikopters worden in gezet om gebouwen waar zich fabrieken van wapens hebben gevestigd en om de griond troepen toelicht te geven of geen 500 man op een groepje van 4 soldaten af komt

Nouja, ik weet niet of je journaal kijkt, maar laatst waren nog een stuk of 2 kinderen vermoord omdat een helicopter een auto mistte waarin gedacht werd dat er eventueel fundamentalistische moslims in zouden kunnen zitten

de avond klok is zo dat je wapen tansport etc. kan onder schepppen.

Nouja zeg, en dat geeft je het recht om bevolking vamn een ander gebied allemaal binnen op te sluiten? Dat lijkt mij dus niet.

als laatste die muur staat op de grens.

als ik het me goed herinner zijn laatst nog honderden huizen gesloopt in gaza om zo'n muurke te bouwen.

Conclusie: joostje je hebt te veel naar die hersenloze vrouw geluisterd !!!

1) hoezo is ze hersenloos?
2) jij luistert teveel naar je hersenloze rabbijn

qwant dit zijn toch allemaal dingen die je toch al lang wist ???
blaat
Oud 23-01-2003, 08:50
see the other side
Citaat:
Joostje schreef:
blaat
de Abc gebieden zijn een samen werking tussen israel en de palestijnse autoriteit daar kon je zelf tog ook wel op komen !!

dus dan worden er per ongeluk 2 kinder gedood keur ik sterk af !!!!

maar tog staat dat nog lang niet gelijk aan het aantal vermoorde kinderen bij de israeli's en ik ga er niet van uit dat het israelische leger met opzet de palestijnse gebieden in gaat om daar kinderen te doden.

ik heb nooit gehoord van 100 huiozen die gesloopt werden ( mischien ligt dat aan mij ??)

en je gaat mij tog echt niet vertellen dat greetje een intlectuele vrouw viondt ???
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 10:35
*Burning water*
Citaat:
DE palestijnen hadden onder israelisch bestuur (voor 1994) en nu nog steeds meer rechten dan de syrische burger het stuk grond is niet echt van hun hoe wel ik wel vind dat de palestijnen een eigenstaat moeten krijgen is de grond is feitelijk van israel want het is verovert tijdens de oorlog
Oh, dus als ik een stuk grond verover, dan is het van mij? Volgens mij behoort het dan nog steeds de oorspronkelijke bewoners toe...
Oud 28-01-2003, 19:09
see the other side
Citaat:
*Burning water* schreef:
Oh, dus als ik een stuk grond verover, dan is het van mij? Volgens mij behoort het dan nog steeds de oorspronkelijke bewoners toe...
de palestijnen zijn geen oorspronkelijke bewoners!!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:23
Tox
Tox is offline
ongeacht welke houding Nederland na mijn mening moet kiezen (het steunen van Israel, omdat zij slechts terrorisme bestrijden en niet doelmattig burgers probeert af te maken zo als de palestijen)

Nederland kiest waarschijnlijk toch de kant van de Israelieten, dat doet men al sinds de 6 daagse oorlog, vanwaar denk je dat de olie in de jaren '70 op de bon is gegaan? Nederlandse en Amerikaanse steun aan de staat Israel. En ook is schiphol "de" doorvlieg luchthaven voor wapenleveranties aan Isreal
Oud 28-01-2003, 19:26
Tox
Tox is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Nouja, ik weet niet of je journaal kijkt, maar laatst waren nog een stuk of 2 kinderen vermoord omdat een helicopter een auto mistte waarin gedacht werd dat er eventueel fundamentalistische moslims in zouden kunnen zitten
Ja precies, ze dachten dat ze terroristen zouden raken, in elke oorlog komen fouten voor, in de eerste in de tweede wereldoorlog. Dat is nou het slechte aan oorlog er raken ook burgers gewond, maar das een heel verschil met het doelmatig aanvallen van burgers zoals de palestijnen dat doen
Oud 28-01-2003, 19:27
Tox
Tox is offline
Citaat:
de palestijnen zijn geen oorspronkelijke bewoners!!!
precies en het was voordat het naar de joden ging (en dus de staat Israel werd) gebied van de Britten
Oud 29-01-2003, 10:02
*Burning water*
Citaat:
Tox schreef:
precies en het was voordat het naar de joden ging (en dus de staat Israel werd) gebied van de Britten
En Britten komen uit Groot-Brittannie. Die Palestijnen zijn echt niet uit de lucht komen vallen hoor!
Oud 29-01-2003, 13:27
annemiekk
annemiekk is offline
Bemiddelen. Geen kant kiezen. Waarom kunnen mensen niet samen in 1 land wonen, waarom kunnen wij de wereld niet delen? Godsdienstvrijheid is toch zoiets logisch. Iedereen mag geloven waarin hij wil geloven. Grenzen zijn zo'n onzin. Waarom moeten we de wereld zonodig in stukjes verdelen? Dit is mijn land, hier mag jij niet wonen, Wat een onzin.
Oud 29-01-2003, 13:29
annemiekk
annemiekk is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik snap zowiezo niet dat mensen moeilijk doen om "grenzen".

volgens mij is dat nl. alleen te zien op een kaart, of niet?
dat bedoel ik..
Oud 29-01-2003, 14:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
ehm, volgens mij zijn die joden daar toch echt neergezet door de VN of de VS enzo hoor?? ze hebben het niet zelf ingenomen...wat moeten ze dan doen? in de zee gaan wonen?
Zou een goed idee zijn???
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 14:53
Ernesto G.
Ernesto G. is offline
helemaal met mujahideen eens.
Dacht je nou echt dat er meer Joodse Israëli's worden gedood bij een zelfmoordaanslag dan bij een belegering met tanks, bulldozers en apache helikopters die raketten afschieten en zoals mujahideen al zei, hele woonzijken met de grond gelijk maken?

see the other side,
Kom met wat goede argumenten wil je, want Nederland had ook veel economische steun gegeven voor de bouw van een haven in de Gaza-strook. Die heeft Israël helemaal kapot gemaakt. Dat geeft niet he? Nederland wist heel goed waar het heenging en het werd helemaal niet gebruikt voor terroristische doeleinden zoals Israël beweerde.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 16:03
alwaysgood
alwaysgood is offline
bij het vernielen van woonwijken komen zelden mensen om het leven.
Oud 29-01-2003, 16:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
bij het vernielen van woonwijken komen zelden mensen om het leven.
Silly me, ik dacht toch echt dat er mensen in woonwijken woonden.

Die Israeli's vallen hun zeker aan als ze allemaal uit eten zijn ofzo en de juizen onbewaakt achterlaten.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:23
Tox
Tox is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
En Britten komen uit Groot-Brittannie. Die Palestijnen zijn echt niet uit de lucht komen vallen hoor!
Nee dat zeg ik ook nie dame'tje

De palestijnen hebben geen reden tot het zeggen dat het land van ze is afgepakt door de joden, want de joden kregen het van de britten
Oud 29-01-2003, 18:09
Ciao Che
Ciao Che is offline
En als de VN er een mandaatgebied van maakt?

Het lijkt mij de enige overgebleven optie. Partij kiezen maakt de situatie alleen maar erger. Bovendien kan je geen partij kiezen want volgens mij hebben beiden recht op het gebied. En daar kan je nog oneindig over gaan doordiscussieren.
Oud 29-01-2003, 19:30
see the other side
Citaat:
Ernesto G. schreef:

see the other side,
Kom met wat goede argumenten wil je, want Nederland had ook veel economische steun gegeven voor de bouw van een haven in de Gaza-strook. Die heeft Israël helemaal kapot gemaakt. Dat geeft niet he? Nederland wist heel goed waar het heenging en het werd helemaal niet gebruikt voor terroristische doeleinden zoals Israël beweerde.

laatst toen er een schip vol met wapens gevonden was en de kapitijn vertelde dat dat in opdracht van arafat was. die wapens warenbestemd voor terrorisme en ik zou niet weten hoe arafat anders aan ze geld komt + dat er ook document gevonden zijn die bevestigen dat europees geld niet naar de bestemde doelen gaat
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:31
see the other side
Citaat:
Mujahideen schreef:
Silly me, ik dacht toch echt dat er mensen in woonwijken woonden.

Die Israeli's vallen hun zeker aan als ze allemaal uit eten zijn ofzo en de juizen onbewaakt achterlaten.
israel kon dicht altijd aan waneer er een gebouw vernietigd word

daar naast worden er geen totale woonwijken vernield
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:35
see the other side
Citaat:
*Burning water* schreef:
in de tijd van het britse mandaat noemde ze ieder een palestijnen ook de joden, moslims, christenen en droezen

Het volk wat wij nu de palestijnen noemen zijn voor malige burgers van het engelse mandaat die in de tijd van de oprichting van de staat israel weg gaan zijn naar de arabische landen omdat hen beloofd werd dat israel verovert zou worden
tijdens de oorlog van 1967 zijn door israel gebieden van jordanie en egyte verovert waar toevallig voornamelijk palestijnen woonden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:33
Mabo
Mabo is offline
Israeli en Palestijnen zijn beiden even zielig. De Joden worden alleen door de wereld met meer liefde omarmt omdat er in WO II natuurlijk erge dingen gebeurd zijn; maar dat geeft nog geen recht het landgoed waarop nu Israel ligt geheel te claimen zonder de Palestijnse 'buren' recht te geven op een eigen stukje staat. Net als de Koerden die over vele landen verspreid moeten leven. Greta vraagt aandacht en dat is op zich goed; alleen de manier waarop misschien niet; beetje klef doen met meneer tril lipje en haar persoon krijgt te veel aandacht waardoor aan het hele doel van de missie voorbij wordt gegaan. Er zijn overigens meer Nederlanders die zich eerder al voor de Palestijnen inzetten
alleen daarover hoorde je nooit wat. Nu Sharon weer massaal gewonenn heeft en Arafat wankelt moeten we maar afwachten hoe de situatie tussen deze 2 bevolkinsgroepen zich zal ontwikkelen

Irak dan; Nederland moet zich niet achter Bush scharen. George W probeert de hele tijd aanwijzingen te vinden voor oorlog; en als die er niet zijn verzint hij er wel 1; hij werkt toe naar een climax e houdt het spannend en probeert intussen alle bondgenoten op zijn hand te krijgen; ook Nederland is bevriend met de VS; Balkie en Bush belde deze week nog met elkaar. Alleen wat hebben wij te maken met deze oorlog. Ik vind best dat de Engels/US gezinde landen als Gr-Brittanie of Australie meedoen maar laat ons er buiten; het is Bush zijn spelletje; niet de onze... Buurland Canada heeft gelukkig ook een Nee-singaal afgegeven; laten we hopen dat meer landen volgen en dat ze zich niet als noch laten verleiden voor de woorden van Bush.

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:11
Ernesto G.
Ernesto G. is offline
Citaat:
israel kon dicht altijd aan waneer er een gebouw vernietigd word

daar naast worden er geen totale woonwijken vernield
Dacht je dat?
Wat zagen we dan in Jenin? Daar zijn gewoon mensenrechten geschonden man. Denk toch na!! Huizen kapot maken met bulldozers, auto's omver rijden winkels vernielen en kindjes die met stenen gooien beschieten met tanks. Eerlijke oorlog he?
Vind je t gek dat sommige gestoorde Palestijnen zich dan in een bus opblazen? Ze kunnen niks anders.
(Palestijnen die wel wat beter weten doen dat trouwens niet.)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 20:00
see the other side
Citaat:
Ernesto G. schreef:
Dacht je dat?
Wat zagen we dan in Jenin? Daar zijn gewoon mensenrechten geschonden man. Denk toch na!! Huizen kapot maken met bulldozers, auto's omver rijden winkels vernielen en kindjes die met stenen gooien beschieten met tanks. Eerlijke oorlog he?
Vind je t gek dat sommige gestoorde Palestijnen zich dan in een bus opblazen? Ze kunnen niks anders.
(Palestijnen die wel wat beter weten doen dat trouwens niet.)
dat waren twee huizen (zo´n flimpje dat 4 x rond de wereld gezonden word)

p.s. precies goed gestoorde palestijnen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
Zou een goed idee zijn???
op een onbewoond eiheiland....
tutututututu
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren