Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 23:09
Verwijderd
Onlangs stuitte ik op een load van 70-99% tijdens het DAE'en. Gezien 't feit dat ik een load van 3-5% gewend ben ging ik eens snuffelen daar ik al een vermoeden had waar 't door kwam. En jawel; de eigenschappen van mijn secundaire IDE-controller stond voor device 0 en 1 op overdrachtsmodus op "UDMA indien beschikbaar", huidige overdrachtsmodus voor device 0 was "PIO". De brander, device 1, stond netjes op MW-UDMA. Wat ik gedaan heb? De brander heb ik opnieuw laten installeren door Windows XP. Hielp niet. Later heb ik een registryaanpassing gedaan waardoor Windows XP de modussen voor de secundaire IDE-controller opnieuw detecteert; en 't probleem was -voorlopig- weg. -- Dit is me trouwens al eerder gebeurd met m'n brander. Ineens sprong de bestandsoverdrachtmodus gewoon om.

Voor de duidelijkheid; deze verandering komt schijnbaar uit het niets. Ik heb geen nieuwe software geinstalleerd of andere software gebruikt. Mijn systeem draait qua software enorm statisch; ik gebruik altijd vaste programma's en de CD-ROM speler heeft altijd op UDMA gedraaid in Windows XP. Automatische updates staan uit, en ik heb geen nieuwe VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd ofzo. Zo ineens zegt Windows XP van 'laten we 'm eens op PIO draaien'? Heeft iemand ènig idee waar dit door komt?

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 23:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 23:12
-niels-
-niels- is offline
Dat komt door slecht beheer...
Oud 09-02-2003, 23:19
Verwijderd
Citaat:
-niels- schreef:
Dat komt door slecht beheer...
:>
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 09:09
sharkyshark
sharkyshark is offline
das wel heeeel triest
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Heeft iemand ènig idee waar dit door komt?
Het blijft Windows.

Ik heb gister zelf ook zoiets gehad: ik heb immers ADSL via zo'n Alcatel Speedtouch USB gevalletje wat dus pas verbinding kan maken als je PC opgestart is. Nu had ik altijd een heel leuke snelkoppeling aangemaakt zodat-ie automatisch verbinding maakt, naar het voorbeeld op GoT, en ineens werkt dat niet meer. Staat keurig nog in de Startup-folder in het Startmenu, niks veranderd, en tóch werkt het niet.

Welcome to the wonderful world of Billy Gates
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Welcome to the wonderful world of Billy Gates
Nou, dat valt ook wel mee hoor. Dit is het enige 'vreemde' iets wat ik tot nu toe ben tegengekomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten