Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 16:43
incognitus
incognitus is offline
een vriendin van mij is misschien ongewenst zwanger geraakt .
wa moet ik doen om haar te helpen???
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 16:54
kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
ik denk veel bij haar zijn en steunen! naar de dokter met haar gaan lijkt me in ieder geval lief. suc6
Oud 17-02-2003, 17:44
incognitus
incognitus is offline
talon als je niets zinnigs te zeggen hebt zwijg da dit is niet voor te lachen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:49
poesiefox
poesiefox is offline
Is het van jou? Dan doorloop je het hele traject samen. Ik neem tenminste aan dat jullie niet zo naief zijn dat julie vadertje en moedertje willen gaan spelen.
Zoniet, waar blijft de vader met hulp en steun?
Oud 17-02-2003, 18:19
Verwijderd
haar troosten als het echt zo is en ze daar verdrietig om is, haar steunen en helpen (mss met haar meegaan) als ze een abortus wil, het voor haar opnemen als ze het kind wil krijgen, als je kunt en je er zelf niet té veel last van ondervindt haar helpen bij het grootbrengen van het kind...
met haar praten...
de vader zoeken en hem uitleggen dat hij dat ook allemaal moet doen maar dan nog in meerdere mate...

ennem ik denk dat dit meer iets is voor... hmm... l&g of psychologie?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:23
Bo
Bo is offline
Misschien? Ga dan eerst een test doen. De kans dat ze zwanger is, is aanwezig. De kans dat je niet zwanger is, is minstens zo groot. Zeg haar een test te doen, dan heeft ze zekerheid.

Probeer haar gerust te stellen en er voor haar te zijn. Zeg iig niet dat ze dom is geweest door geen voorbehoedsmiddel te gebruiken, want dat weet ze ondertussen zelf ook wel (tenzij ze het iq van een hobbelpaard heeft)!

In geval van zwangerschap kan ze het beste contact opnemen met haar huisarts, die kan haar informeren over verdere stappen en mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:45
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Talon schreef:
ja leer eerst eens fatsoenlijk praten, oke?
En leer jij eens een beetje meer respect voor onze Vlaamse zuiderburen te hebben, oké? Het mag dan misschien zo zijn dat dit topic beter op het lichaam- en gezondheidsforum thuishoort, maar dat neemt niet weg dat je desondanks toch zou kunnen proberen om fatsoenlijk te antwoorden.
Oud 17-02-2003, 18:45
Verwijderd
Inderdaad.

Praat normaal Nederlands of rot op. Ik dacht dat Belgen altijd zo goed waren in Tien voor Taal?

Ontopic, je kunt verder niet veel meer doen dan haar ouders e.d. inlichten en haar voor advies naar een huisarts of ander persoon wat te vertrouwen is, sturen. Probeer het niet zelf op te lossen. This is way out of your league.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik dacht dat Belgen altijd zo goed waren in Tien voor Taal?
Vlamingen in ieder geval wel. Walen vormen waarschijnlijk een geval apart, met José Hapart als extreem voorbeeld...
Maar goed, laten we verder maar ontopic blijven.
Oud 17-02-2003, 19:30
Fagyi
Fagyi is offline
Is er nog tijd voor een after-morning pil?? DOEN!!!
Anders praten met haar wat ze wil... (abortus... houden..) weet ik veel. Als je maar niet boos tegen haar gaat doen, dat voelt nie lekker!! (Trust me)
Maar, ik denk dat je eerst ff moet afwachten of ze nog ongesteld wordt.... (Tenzij de After-morning pil nog kan natuurlijk)!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:24
Verwijderd
ik ben dat gezeur over taalgebruik echt zat.

Verder gaat deze naar L&G
xx
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
zwangerschapstest halen bij de drogist
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 22:01
incognitus
incognitus is offline
nee het is niet mij vriendin.
maar ze is al een maand over tijd
maar ze wil die tests gewon niet doen uit schaamte.
ze is 15 en heeft het 1 keer gedaan met ne gast en de week erna was de realtie gedaan
en haar moeder heeft ze ook mee gepraat en die zegt gewoon van "hou de kleine maar he"
is vrij rare situatie
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 00:04
Verwijderd
Citaat:
butcherke schreef:
nee het is niet mij vriendin.
maar ze is al een maand over tijd
maar ze wil die tests gewon niet doen uit schaamte.
ze is 15 en heeft het 1 keer gedaan met ne gast en de week erna was de realtie gedaan
en haar moeder heeft ze ook mee gepraat en die zegt gewoon van "hou de kleine maar he"
is vrij rare situatie
ze zal t toch moeten doen zo n test, anders kom je er te laat achter, nu kan ze nog iets doen, op internet kan ze ook zwangerschapstesten kopen.. hoeft ze niet per se vor naar de drogist, maar daar kijken ze daar ook niet naar op, een zwangerschapstest, t zal hun een worst wezen wat je koopt, t is daar net zo normaal als paracetamols kopen, alleen als je raar gaat doen uit schaamte, dan gaan ze dingen denken, maar als ze gewoon relaxed daar naar binnengaat vraagt om een testje, krijgt ze die doen ze tasje omheen en weg loopt ze....
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 00:48
Leemer
Leemer is offline
een vriend vanmij had zn vriendin zwanger gemaakt (de sukkel ), en geloof me hij zat er evenveel mee dan zij.. Vooral niet laten merken dat jeje vriendin aan dr lot over laat, gewoon steunen in alles en zeggen dat je der in de toekomst ook niet in de steek laat... , niet teveel je eigen mening opdringen ( misschien doet ze wel iets dat ze niet wil) . Ik wens je vriendin heel veel sterkte
Oud 18-02-2003, 08:56
elines84
elines84 is offline
Als zr inderdaad zwanger is gaat ze een hele moeilijke tijd tegemoed, ik weet zelf ook sinds een week dat ik (ongewenst) zwanger ben.
Ze zal eerst zelf een beslissing moeten nemen en met die jongen gaan praten. Zijn ze het eens is het al veel makkelijker.

Zijn ze het niet eens, moet ze eerst aan zich zelf denken, zij is 15 en moet nog studeren en stappen, wil ze dat op geven voor een kind?

Nou heel veel sterkte, steun haar in ieder geval en laat haar a.u.b. een test doen anders heeft ze straks geen keuze meer
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten