Advertentie | |
|
![]() |
|
Overigens vind ik het ook behoorlijk egoïstisch klinken. Hij moet jou uit de depressie halen? Dus, hij moet alles doen voor je? En hij zelf dan? Mag hij geen leven leiden, mag hij geen emoties hebben, moet hij steeds maar rekening houden met jou? En zich daarbij voordoen als Mr. Perfect.
Dat is toch geen relatie... Sorry hoor, 't is allemaal niet lelijk bedoeld, ik vind alleen niet dat je liefde mag misbruiken voor dit soort doeleinde. En, misschien bedoel je het ook niet zo. Maar, wat ik wil zeggen is dat zolang je je eigen problemen niet kan behandelen, hoe kun je dan wel de problemen van 2 mensen behandelen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
In ieder geval, is al vaak gezegd, je moet het zelf doen. En daar helpt een vriend weinig/niks bij. Eigenlijk is het beter om eerst jezelf te helpen, en daarna pas verdere dingen te ondernemen.. Want je kan inderdaad niet van die vriend verwachten dat hij je zo maar uit die depressie helpt. En die vriend wil natuurlijk ook wat, maar ik weet niet hoe jij dat ziet.. Iig, sterkte |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
een vriend als je depressief bent kan zeker werken, maarhet kan ook nix uitmaken of het zelfs ergermaken. het hangt er maar net avnaf wat voor persoon je net, wat voor problemen je hebt, hoe je met jerelatie omgaat en hoe je vriend is.
||||
Citaat:
ruilen? Citaat:
![]() hoeveel Pm's heb je al gehad Hierdoor? Citaat:
|
K wou toch even zeggen dat ik het wel goed vind dat je dit post hoor, ondanks alle 'negatieve' reacties (en sommigen ook wel een beetje hard vind ik)
Dit forum is er juist om zulke vragen te posten, en niemand die hier komt is meteen alwetend over depressies etc. (de kans dat uberhaupt iemand hier dat is lijkt me zo wie zo klein) k vind het goed dat je zo'n vraag post het is beter om te horen te krijgen dat iets wat je denkt niet klopt dan dat je je door zo'n fout beeld laat leiden want dan heb je kans dat wanneer je straks een vriend krijgt, het voor jou eigenlijk een grote teleurstelling wordt, omdat je er veel meer van had verwacht. Je kan je er dan zo op gaan fixeren dat je denkt dat alles over is als je maar een vriend hebt. En dan is het toch beter dat je er nu voor wordt gewaarschuwd dat dat niet zo is? nouja, ik hoop gewoon dat je niet door alle reacties nu helemaal bent afgeschrikt, en niks meer durft te posten ofzo ![]()
||
Citaat:
*gooit persoonlijke ervaringen over tafel* t komt allemaal wel goed okeej? ![]() Jenneke
|
![]() |
ligt er maar aan... mijn vriendin en ik hebben nog nooit ruzie gehad, ook neit toen we nog neits hadden en gewoon vrienden waren, ik en mijn exen... tjah er zat er 1tje tussen waarmee ik echt alleen maar ruzie had, en dat duurde gewoon dan ook ngo 3 maanden en 12 dagen. dus het kan goed en slecht uitpakken, en dat hangt af van heoveel je je ervoor inzet, en natuurlijk je gene zijde, hoeveel hij/zij zich ervoorin zet.
laten we er maar van uitgaan, dat als je een vriend/vriendin krijgt dat het dan goed uitpakt, anders word dit tochwel een heel vergaande discussie neitwaar? |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat dit niet specifiek om een vriend gaat, maar gewoon om liefde. iemand die je liefhebt en knuffelt en tegen je zegt dat je mooi bent enzo kan wonderen doen voor iemands zelfvertrouwen. maar focus je niet teveel op het krijgen van een vriend, want Life isn't a fairytail en misschien doet het wonderen voor anderen, dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. laat het leven over je heen gaan, dan zul je vanzelf zien dat het uiteindelijk allemaal beter gaat |
![]() |
|||
Citaat:
Er wordt inderdaad, wel bij meer topics, behoorlijk hard gereageerd. Daar moet je je dan maar niks van aantrekken. Kan soms wel helpen om "down to earth" te blijven. Niet iedereen weet wat je hebt, wat je hebt meegemaakt en wie je bent. Enigste die jezelf het beste kent blijft jezelf. Dat is gewoon zo, en dat verander je niet zo snel. Citaat:
Dat hoop ik ook niet, ook in andere gevallen. Dat is toch wel ut doel van dit forum toch?
||
Citaat:
Kortom, je moet iemand hebben die erg sterk is en die zelf niet in een depressie zal vallen èn die jou er uit kan halen. Maar je kan het natuurlijk beter zelf doen, want om te gaan wachten tot iemand anders je eruit komt halen is natuurlijk niet zo handig, want als ie niet komt dan word je nog depressiever en zal ie nog minder snel komen. Dus, probeer het zelf! Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch. En het is natuurlijk helemaal niet raar dat je op jou leeftijd nog niet gezoend hebt, maar dat heb je hierboven al gelezen.
||
Citaat:
En natuurlijk zijn er ook gelukkige tijden bij. Maar als je je al erg kl*te voelt (wel afhankelijk waar het om gaat natuurlijk...wat het probleem dus is) zal dat heus niet ineens opgelost worden als je een vriendje krijgt. Óók al geeft hij je 'genoeg' aandacht, en ook al doet hij heel lieve dingen voor je. En, als het uitgaat is het zo makkelijk om weer terug te vallen in je oude patroon. En waarschijnlijk zelfs in een verslechterde mate.
|
![]() |
|||
Citaat:
Ja het kan zijn dat er een duidelijke aanleiding voor dat gevoel is, maar dat hoeft lang niet altijd zo te zijn. En zelfs als er een aanleiding is, zijn er vaak nog genoeg dingen die mensen niet aan hun gevoel begrijpen. Citaat:
Maar doordat sommige reacties hard kunnen zijn, kan het ook mensen afschrikken. Depressieve mensen zijn vaak al onzeker, en als ze dan zulke reacties krijgen, worden ze nog onzekerder en dan heb je kans dat ze niks meer durven te posten. En dat lijkt me toch ook niet de bedoeling?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Was het maar zo simpel! Tuurlijk, liefde is heerlijk want geeft je meer zelfvertrouwen en vlinders maken sowieso positieve dingen los.. alleen is dit maar tijdelijk. Liefde zal je even afleiden en wat positieve dingen laten zien ook, maar verder zal het je depressie geenszins oplossen. Het is hardstikke te fijn iemand te hebben die je steunt en voor je klaar staat, maar met jouw instelling zal dit helemaal niets uitmaken want zal het nooit genoeg zijn. Diegene kan je slechts bijstaan in jouw gevecht tegen je depressie, maar kan het gevecht niet voor je voeren. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zolang je het zelf niet als probleem ziet, en er dus niet genoeg motivatie voor hebt om er voor te vechten heeft het allemaal maar weinig zin. (tenzij je juist probeert te overtuigen) ~Jij bent de baas, en zeker over je zelf. Als je maar wil, is alles mogelijk~ © ![]()
Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 00:37. |
![]() |
|||
Citaat:
Maar het overgrote deel (zeker hier) heeft ook nog genoeg vragen (denk ik) Citaat:
|
Verwijderd
|
Een relatie eist juist dingen van jezelf..
Te denken valt hierbij aan: - emotionele stabiliteit (je partner lijdt bijv onder jouw stemmingswisselingen) - veerkracht (niet bij het geringste alles opgeven of doemdenken) - vrij van innerlijke tegenspraak (als je zelf al over alles twijfelt, gaat je partner al helemaal over jou twijfelen) Om maar even wat te noemen. Het bovenstaande verklaart gelijk waarom ik tot nu toe geen relaties kon aangaan / onderhouden. *moet aan zichzelf werken* Conclusie: je kan er niet van uitgaan dat je partner jouw problemen oplost. Het is geen opvoedkundige, maar een partner. |
![]() |
||
Citaat:
Ik neem aan dat dit beeld ook niet is waar je naar verlangt. Het is natuurlijk helemaal niet raar dat een meisje van 16 naar een vriendje verlangt, eerder het tegenovergestelde. Maar verwar deze wens om een vriendje te hebben niet met de wens om je eigen problemen op te lossen. Het is niet redelijk om te verwachten dat iemand in jouw leven komt en al jouw problemen zomaar even voor je oplost. Daarnaast, als het al bestaat, is het niet verstandig - zoals ik hierboven al kort uitlegde. Je wordt afhankelijk van iemand waardoor je een evenwichtige relatie wel kunt vergeten. Het is natuurlijk heel makkelijk om van de andere groep ('de jongens') te verwachten dat ze zich aan moeten passen aan jou. Dit is echter geen redelijke eis: jongens zijn zoals ze zijn. Als jij een leuk vriendje wilt, zul je misschien ook eens na moeten denken wat jij een leuke jongen te bieden hebt. Het feit dat je 16 bent en nog nooit gezoend hebt, heeft een negatieve bijklank terwijl dat helemaal niet hoeft. Als je hier op het forum een beetje rond gaat vragen zie je ook dat er mensen zijn die pas op hun 20e de eerste zoen hadden, en dat er mensen van in de 20 zijn die nog helemaal niet gezoend hebben. Laat even horen wat je gaat doen, ik ben benieuwd.
|||
Citaat:
![]() IK denk dat juist mensen die (eindelijk) naar hunzelf durven kijken en dan "rare"dingen zien (kwa gevoelens etc) hier komen om te kijken hoe algemeen die ideeen en gevoelens zijn. (srry ![]() Citaat:
Wat als je denkt dat je dat nooit zal kunnen? Dat je misschien nooit aan alle drie kan voldoen? Mag je het dan ook niet proberen? Is dan het gevaar te groot?
|
Ik denk dat dat best wel invloed heeft.
Als een depressief iemand een vriend heeft, zal hij zich waarschijnlijk wat minder waardeloos dan anders voelen. Die vriend geeft diegene denk ik een gevoel dat hij/zij heel belangrijk voor hem/haar is... Of dnek ik dat nu fout..., naja ![]()
||
Citaat:
Ja ik denk wel dat de mensen die hier komen, de mensen zijn die ook meer met dit onderwerp bezig zijn (wat trekt ze anders aan om hier te komen) Maar dat betekend niet dat ze geen vragen hebben. Als mensen naar zichzelf kijken, en 'rare' dingen zien, betekend dat nog niet dat ze deze dingen ook meteen begrijpen. Die 'rare' dingen wekken vaak juist vragen op. Bovendien is een grote meerderheid van de mensen hier in de puberteit, of heeft deze net gehad. En de puberteit is nou niet de leeftijd waarop alles even duidelijk en makkelijk is/gaat voor iedereen. (zeker niet als het over jezelf en je gevoelens gaat) Vandaar de 'zeker hier' ![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Als jij van je depressiviteit af wil komen, moet je zelf daar wat aan doen. |
![]() |
|||
Citaat:
Je zei dat mensen die naar zichzelf durven kijken en die dan 'rare' dingen zien, hier komen om te kijken hoe algemeen die ideeen en gevoelens zijn. Als ze hier komen om te kijken hoe algemeen die ideeen en gevoelens zijn, dan is dat toch ook het gevolg van een vraag? hun vraag is dan namelijk "hoe algemeen zijn mijn ideeen en gevoels?" Ja en dat vind ik dan dus net zo'n vraag als "ben ik de enige die dit heeft?" Citaat:
||
Citaat:
jah srry nogal vaag wat ik een beetje bedoel is dat je lichamelijke puberteit hebt... dat is meetbaar. De REST gedrag etc is meestal wat we bedoelen met het woord, Terwijl puberteit eigenlijk allesomvattend moet zijn. lichamelike verandering, sociale verandering, verantwoordelijkheid, zelfbewustheid, kennis, gevoelens ontdekken, emotie's leren te controleren. Heeft allemaal met elkaar te maken en daar denken niet veel mensen aan bij het woord Puberteit terwijl de één echt niet belangrijker is dan de ander. (i.v.m. gedrag) nog te volgen? ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() lichamelike verandering, sociale verandering, verantwoordelijkheid, zelfbewustheid, kennis, gevoelens ontdekken, emotie's leren te controleren, al deze dingen vind je bij de puberteit horen (ja vind ik ook hoor) maar daarom hebben al deze dingen toch nog wel invloed op het gedrag, op gevoelens en op emoties. En voor veel mensen is het moeilijk om deze nieuwe dingen te begrijpen, en dat wekt vragen op. zijn we het nu eens ( ![]()
||
Citaat:
zeik zeik zeur zeur.. ![]()
||
Citaat:
![]() en 16, ach das nog zo jong, ik ben 17; dan is het véél erger ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben het eens met veel mensen boven mij die hun reactie al hebben gegeven. Ik denk namelijk niet dat een vriend je uit je depressie kan halen. Zoiets moet je altijd zelf doen. Je kunt wel hulp vragen natuurlijk aan anderen, maar de enige die nooit weg kan vallen ben je zelf. Anderen kunnen altijd (zomaar) uit je leven verdwijnen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Raak ik mijn beste vriend kwijt? frieslandboy | 3 | 11-11-2013 14:26 | |
Psychologie |
Depressief Verwijderd | 25 | 11-02-2012 09:20 | |
Psychologie |
nergens meer zin in, depressief Anoniiem | 3 | 03-01-2012 12:34 | |
Psychologie |
De ouders van een vriend(in) inlichten als je weet dat hij/zij problemen heeft? Gigli | 14 | 26-10-2003 20:45 | |
Psychologie |
als een vriend depri is, en ik zelf ook, lees aub devilcat | 8 | 10-01-2003 19:01 | |
Psychologie |
als je vriend(in) depressief is.... dance!!! | 31 | 25-03-2002 17:06 |