Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
download mirc Find out how it works Luister rustig met een sigaret en een glas cola/bier naar de cd bepaal of je hem koopt of niet
||
Citaat:
dr zitten gewoon mensen daar die van die dcc script dingskes hebben draaien zodat je via een bepaalde code (Message) zoals ufke al liet zien muziek van die persoon (of bot) kunt downloaden mensen jullie doen TE moeilijk download Direct Connect http://neo-modus.com goede muziek hubs (metal) cable-104-136.kymp.net:411 metalsweden.servemp3.com:411 metalfreak65.no-ip.com:411 metal.no-ip.info:411 paladin.sublevels.net:411 217.209.130.229 MetalHeaven.dynu.com bitches.kicks-ass.org 213.100.162.118
|
yea via de so called fserve's kun je gigantisch veel muziek downloaden...
moet je ff een wereld populairste IRC netwerk kiezen zoals een DALnet server of EFnet en dan bijv. een room/channel kiezen waar ze dan fserven... bijv. je wilt punk muziek (diz een voorbeeld oid) dan kun je een room proberen te vinden zoals #punkmp3 op EFnet. vervolg kun je met commando !list ad's krijgen van de servers die daar draaien en dan vervolgens de trigger ervan te noemen bijv. (weer een voorbeeld oid) !mp3 vervolgens krijg je een chat request, accepteer die eenmaal kom je dan in een venster waar je dan kunt browsen op die server door de commando's dir = alle directories zien. get <de bestandsnaam> = het ophalen van de mp3 queues = wachtrij zien van de server.. meestal moet je wachten doordat er meerdere mensen zijn die downloaden. sends = wat de server op dat moment verstuurd. cd <de directory/map> = om in die directory te gaan. zo dat was dus ff Effeks z'n snelcursus leechen! succes!
||
Citaat:
|
![]() |
|
toch handig dat ik een keer een handleiding heb gemaakt: (gaat trouwens over punk, voor hiphop zul je zelf even rond moeten vragen naar de beste channels...)
Inloggen Als je mirc opent krijg je het options dingetje daar vul je bovenin bijvoorbeeld Efnet in daaronder kies je een landje uit, met het linkse plaatje connect je… Hele albums Kies bij Channels Folder (derde plaatje van links): - #punkmp3s - #mro - #punkhq - #punkwhore Je komt in een chat channel, rechts staan de namen van de mensen die er zijn… Bovenaan staan de @naam mensen en daarna de +mensen, bij de +mensen zie je een aantal namen onder elkaar staan die bijvoorbeeld pw|dcc.. heten. Dat zijn de ‘bots’ daar kun je de albums van downen. Nou wil je dus weten wat ie heeft.. Onderaan de chat intypen: /msg naam|naam xdcc list -> bijvoorbeeld /msg pw|dcc04 xdcc list krijg je lijstje met albums, op de eerste regel staat zowiets -> PW|DCC04- ** 2 packs ** 10 of 10 slots open… dat betekent dat ie 2 verschillende albums heeft en dat ie van de 10 mensen die mogen downen nog niemand heeft… als het 10 of 10 full is dan staat er ook nog een queue bij vermeld… ik zou alleen in de queue gaan als je adsl/kabel/veel tijd hebt... nou wil je dr eentje, links voor de albums staat een nummer achter een # dat is het albumnummer ofzow…. intypen /msg naam|naam xdcc send #… -> bijvoorbeeld /msg pw|dcc04 xdcc send #8 om je uit een queue te removen "/msg Mp3|DCC04 xdcc remove" nou begint ie dus te downen, als je al een keer bezig was geweest met die file dan kun je dus resume klikken… Losse nummers: Ga naar dezelfde channels of #punkmp3 + #skamp3 Na een tijdje komt daar vanzelf een automatisch bericht van iemand langs. Alle ftp dingen negeren. In #punkmp3/#skamp3 kan je ook !list typen en dan krijg je al die berichten op een rijtje. Bijvoorbeeld. Kies bij Channels Folder (derde plaatje van links): #skamp3 Typ in de chat: !list Je krijgt dan een lijst van alle mensen die een file server hebben. Voorbeeld bericht -> File Server Online Triggers:«!Pass Me The Steer» Sends:«0/4» Queues:«0/125» MOTD: -= Invision 2.0 Build 1816 =- —I-n-v-i-s-i ![]() Dus hij verstuurt nix van de 4 dat achterste is gelul en belangrijk! Triggers: !Pass Me The Steer Typ in de chat: De trigger dus in dit geval !Pass Me The Steer Die persoon (of nou jah de file server) vraagt of je een chat wilt met hem Accepten In de chat werk je met oude dos commando’s Use: cd dir ls get read help exit Hij eindigt zn ‘welkomsbericht’ ofzow met [\] Dan zeg jij dir dan krijg je een lijst hij sluit weer af met [\] Je kiest de ‘map’ MP3’s (bv) door cd MP3’s te doen (alles moet precies met hoofdletters enzow) Dan krijg je weer een lijst [\] Daar kies je weer met cd Millencolin – For Monkeys (bv) Dan krijg je weer een lijst [\] Dat zijn als het goed is de liedjes zelf. Die eindigen gewoon op mp3 Die down je door in te typen: Get 05 – Millencolin – For Monkeys- Monkey Boogie.mp3 ofzow iig de hele zin die hij zegt, tot en met mp3 Zo kun je er een aantal tegelijk downen en een aantal bij hem in queue zetten die hij dan zelf start als de ander klaar is, wat wel vervelend is dat je op accept moet klikken als hij het liedje wilt sturen, daarom is hele albums handiger…
|
wat ik me trouwens afvroeg over mirc en misschien weet iemand dat, dat gaat over dat laatste stukje van mijn verhaal... als je iets in een queue hebt staan dan meld hij na een poosje van je mag nu downen maar is er nie een tructje dat ie automatisch accept doet want zo mis ik nog wel eens liedjes en je moet steeds terug kijken enzow...
||
Citaat:
File + Options. Alles Op auto-get en auto-accept zetten
||
Citaat:
http://dcplusplus.sourceforge.net Kan je DC++ downloaden. Dit is het programma die ik gebruik. Ik zit altijd op de radioheadlive.no-ip.org Hub. Allemaal Radiohead en ook veel Coldplay Live Shows
||
Citaat:
![]() hee maar zeg, weet er iemand niet its waarmee je kanzoeken op users die op dat moment geen que hebben? ikwordt namelijk ziek van die gasten met een wachtrij van onderdduizend nummers... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() www.mirc.com staat alles wel IRC is een chatprotocol. Een server waarop je met meerdere mensen kan chatten. De meeste netwerken bestaan uit veel van dat soort servers aan elkaar gekoppeld zodat er enomr veel mensen op hetzelfde netwerk chatten.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Software] mIRC traag bij downloaden vampiro | 38 | 06-03-2005 23:10 | |
Muziek |
mIRC download kanalen black magic | 22 | 05-05-2004 13:48 | |
Games |
mIRC tommiegun | 23 | 20-03-2004 18:53 | |
Software & Hardware |
mirc download question! Rembo | 2 | 17-03-2003 08:24 | |
Software & Hardware |
mIRC, kan iemand uitleggen wat dat is en hoe dat werkt? Isa | 4 | 27-01-2003 18:42 | |
Muziek |
Wie is er hier server op mIRC? jnieuwelaar | 15 | 12-11-2002 18:39 |