Advertentie | |
|
![]() |
|
das cker niet mooi
![]() ik denk ook dat je met iemand moet praten!! kijk es goed rond in je omgeving... vriendin ofzo, of misschien een of ander vertrouwenspersoon?? ![]() en ga ondertussen indd maar op zoek naar een nieuwe psycholoog ![]()
|
![]() |
heej
tis duidelijk dat je gewoon de hulp nodig hebt en ik denk ook dat het dan gewoon het beste is als je nog een vertrouwd iemand zoekt waarmee je tijdelijk of voor een lange tijd mee praat... misschien een andere psycholoog? en als je gewoon eens je verhaal kwijt wilt kan je mij mailen, je moet maar zeggen als je mijn mail adres wilt... ik weet zo een beetje wel hoe het is om een terug val te hebben of er bang voor zijn dat het gebeurd heel veel sterkte liefs Someday
|
Verwijderd
|
bedankt voor jullie reacties
![]() ik heb naar het ggz gebeld, en ze zeiden dat er nog iemand contact met me zou opnemen, dus daar hoor ik - hoop ik - snel iets van... verder kan ik heel goed met mijn vriendinnen praten, maar het beste kon ik met mijn vriend praten, en dan kan nou niet meer ![]() ik heb nog een (hele) kleine kans dat hij trug komt, want hij wou een paar weken nadenken zonder me te zien, maar ik denk dat hij me liever kwijt dan rijk is, dus daar hoef ik niet op te vertrouwen... ik ben me er al op aan het voorbereiden dat ik hem misschien wel nooit meer zie, maar als ik daaraan denk, voel ik me alleen nog maar kutter, en dat blijft dan ook de hele dag hangen... ik voelde me pas zelfs zooo klote dat ik een goede manier zat te bedenken om zelfmoord te plegen, en heb toen ook een afscheidsbrief geschreven, die stem zat dat ook allemaal aan te moedigen en daardoor had ik het ook bijna gedaan, maar ik kon mezelf nog net stoppen... ik ben bang dat ik een keer de controle over mezelf verlies en dat het dan fout gaat... dat is al een keer gebeurt, maar toen was het niet zo super erg... sorry |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je kan altijd met me praten!
|
Verwijderd
|
mjah thnx!
maar die stem is er ook als ik bij vriendinnen ben (op school ofzow) en dan praten we erover... nou vertelde een vriendin van me pas, dat zij ook al kei lang een stem hoort, maar ze durfde nix te zeggen, want ze was bang dat niemand haar geloofde, tot ik het vertelde... dus met haar kan ik wel goed praten... |
![]() |
|
Sorry ik heb niet veel tijd om alles te lezen, maar wat ik wel wil zeggen: terugvallen is niet mogelijk! Iedere vooruitgang die je maakt, elke stap die je zet, blijft voor altijd bij je, blijft voor altijd je verdienste, blijft voor altijd de jouwe! Je kunt af en toe door gebeurtenissen van buitenaf ondergesneeuwd raken, je kunt bedolven raken onder ongeluk. Laat dat je niet stuiten. Gooi dat van je af en weet dat jij je eigen weg moet gaan, weet dat jij daar onderuit kunt kruipen zoals je klaarblijkelijk al eerder heb gedaan! Heb gewoon dat vertrouwen, en zet die eerste stap verder!
|
![]() |
|
Ik wilde effe reageren
Ik denk dat je veel meer waard ben dan je zelf denkt. Ik ben soms ook wel bang dat ik terug val. Heb ongeveer een jaar geleden ook een moeilijke periode gehad. Destijds vooral over dingen die al waren gebeurd. Daarna ging het steeds beter en beter en kreeg zowaar een vriendin. Dat is dan ook uit gegaan op een erg vervelende manier, en dat brengt toch weer heel veel herinneringen en gedachtes naar boven. En veel dingen waarvan ik dacht dat ik er zeker over was, zijn weer onzeker geworden. Een voorbeeld daarvan is een opleiding die ik echt heel graag wil doen. Het probleem is alleen dat het een niveau hoger is dan ik nu zit [ nu hbo en die opleiding is op universitair niveau]. En ja, ondanks dat het op het hbo heel goed gaat, ben ik toch opnieuw gaan twijfelen over die opleiding. En zo zijn er duizend en 1 voorbeelden. Maar toch is de situatie nu anders. Ondanks het feit dat er toch veel dingen terug komen, kijk ik er toch anders tegen aan. Ze zeggen ook wel dat je soms twee stappen vooruit gaat en 1 terug. Misschien is dat wel zo. Overgens de manier hoe ik er mee op ga is ook anders en heb zeker geen zelfmoordneigingen. Ook heb ik soms het gevoel dat ik niks waard ben. Ook omdat mijn ex vriendin echt heel veel voor mijn betekende. Eigelijk alles. Zij gaf me hoop, en ook de moed om verder te gaan en positief te denken en was als het ware de afsluiting van de moeilijke tijd. Een soort bekroning op het feit dat ik het toch voor elkaar heb gekregen om er boven op te komen. Die dingen moet ik nu missen, maar die dingen die ik van haar geleerd heb, en ook het feit dat het bewijst dat ik wel degelijk gelukkig kan zijn, geeft toch weer moed. Je vriend heeft destijds niet voor niks voor je gekozen. Hij zag wat in je. Dat hij wat in je zag zegt denk ik wel genoeg. het zegt dat mensen je waard vinden om een relatie mee te beginnen. En je vrienden?? Die kiezen ook voor jou. Immers als ze niet met je om willen gaan hadden ze het al lang duidelijk gemaakt. En verder de dingen die je doet en wat je voor andere mensen betekend. Om je heen op het forum. Overal. Soms kleine dingetjes die het doen en tevens denk ik ook dat je niet helemaal beseft wat je voor andere mensen betekend [ doe ik ook niet echt]. Je bent dus veel meer waard dan je zelf denk. En ook zonder vriend. je vind heus wel een ander. Oke ik vind het zelf ook moeilijk te geloven dat ik ooit iemand anders vind, maar ja toch zal het ooit gebeuren. Probeer van je oude ervaring te leren en probeer de fouten die je destijds heb gemaakt te vermijden. Je komt er wel boven op. Enne probeer de toekomst positief in te zien. Dat is denk ik het belangrijkst. Euh....dat was effe een heel lang verhaal ![]()
||
Citaat:
'Iets doen' in de vorm van hulp. Bedoelde dat wel iig.
|
Ik weet dat het moeilijk is om dingen positief te zien. Alles gaat fout, en dan toch positief blijven denken... dat is moeilijk. maar het is wel een van de beste manieren om vooruit te komen. En ik denk ook dat je niet moet stil staan, maar proberen vooruit te komen. probeer dingen te onder nemen, ookal zal je daar waarschijnlijk niet zo veel zin in hebben. Maar doe dat wel. Ga b.v met een stel vrienden/vriendinnen iets leuks doen. Gewoon even weg van alles en even geen zorgen. Het is toch al goed van je dat je het GGZ belt. Denk niet dat er veel mensen dat zomaar doen.
Tja...ik weet zelf hoe moeilijk het is om soms positief te zijn over dingen. Alles lijkt dan verkeerd te gaan. En dan ook echt alles. maar die kleine dingen gaan wel goed. Die dingen die je waarschijnlijk niet ziet. Of over het hoofd ziet. Probeer blij te zijn met die kleine dingen. Ik weet hoe moeilijk dat is.......heel erg moeilijk..... sterke ermee ![]()
|
Sandra,lieverd...hoe jij over je eigen praat, is echt niet normaal.
Je praat alsof je jezelf te min vind, maar geloof mij, dat ben je niet! En als je steeds blijft denken dat je trugvalt, gebeurt dat misschien ook wel. Probeer, en ik zeg probeer he, eens de goeie kant van het leven te zien? Je moet niet altijd zo treurig wezen en denken, want daar schiet je niets mee op, geloof me. Als je behoefte hebt om met iemand te praten, doe dat dan met mij, paar stappen of deuren verder...? Maar als je da nie wil, mij best ik hoor het van eigens wel. Nou denk je zeker van :"Wa krijgt zij ineens?" weetje wat ík krijg? Ik krijg steeds een beter beeld van hoe jou leven eruit ziet; totaal ![]() ![]() Ik ben je zusje, en je kunt alles aan me kwijt als je wil... geloof me
||
Citaat:
vinnut nie gek als ik ineens zo reageer...
|
Verwijderd
|
![]() *voor alle andere, Dark Tish is me zusje, en iedereen weet wel hoe zussen met elkaar om gaan ![]() maarreuh als je snapt hoe mijn leven in elkaar zit, dan snap je ook hoe moeilijk t is om een leven te leiden... ik zie idd alles somber in, want dat kan ik gewoon niet anders... ik heb al zoveel tegenslagen gehad in me leven en ik kan dr gewoon niet meer tegen... ik heb geprobeert t positief in te zien maar dat lukt gewoon niet! dan heb ik eindelijk een goeie dag, en dan word ie weer es verpest door iets stoms... en soms gaat alles fout, ECHT alles! en dan weet ik t gewoon niet meer... dan helpt nix... praten niet, schreeuwen niet, muziek luisteren niet, janken niet... dan helpt nix... en dan moet ik maar wachten en wachten en wachten tot het een keer over gaat... en dan kan soms lang duren... en nog iets Dark Tish... als jij mij denkt te snappen, waarom hou je je opmerkingen (zoals, oohw ze is weer sjago (oftewel oohw ze is weer ongesteld hoor)) dan niet voor je? dat zal ook al wat helpen hoor! |
![]() |
|
Verwijderd
|
vandaag heb ik bijv. de hele dag een kei goeie bui gehad...
buikpijn gehad van t lachen... en dan zul je zien, is er altijd wel iets dat mijn dag verpest... vandaag heb ik bijv gehoord dat me ex vond dat ik niet met liefde om kon gaan onder de sex ( ![]() ![]() ![]() ![]() ja sorry hoor maar de sex is niet goed dus dan maak je t maar uit??? ![]() ![]() ![]() *snap dr nix van* ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 18:15. |
![]() |
||
Citaat:
maar word je van die opmerkingen dan al sjaggo? hhhm...nah oke maare...als je dan graag wil da ik die opmerkinge voor me hou probeer ik da wel, maar tis nie altijd eve handig dus ja...
||
Verwijderd
|
Citaat:
je gaat een keer te ver en als ik dan me zelfbeheersing verlies krijg je een klap tegen je kop aan, en dat weet je!!!! en of je mij kan snappen dat weet ik niet want ik snap me eigen soms niet eens ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Die stem in je hoofd wil je beschermen tegen nog meer dingen die misgaan. Hij is ontstaan omdat er zoveel dingen zijn misgegaan. Hij wil je beschermen, eigenlijk ben je dat zelf. Maar er zal nog veel meer misgaan en dan wordt die stem steeds harder en sterker.
Alleen als je jezelf fouten mag maken en je daarbij weinig probeert aan te trekken van die stem. "Je vergeeft je zelf voor een fout", zal hij langzaam verdwijnen. Jij en het onderbewuste deel wat die stem veroorzaakt, moeten leren beseffen dat die stem niet langer nodig is, omdat je ouder bent. Die stem beschermt je nog steeds tegen die dingen die toen zijn fout gegaan, maar toen is geweest.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
ik kan t gwoon niet uitleggen... bijv die stem kan me dag verpesten... heb ik een goeie dag en dan zit die stem weer in mijn hoofd.. mij helemaal af te kraken, dat ik dik en lelijk ben, en dat ik hier niet hoor... ![]() ![]() ![]() ik wil er van af!!!! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ja da snapte ik nou ook.... ja merk ik zusSEN!! ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() maar je praat toch al over je probleem daar bij t ggz fnie dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nee niet meer doen, want ik wil hier gewoon praten en als jij iets te zeggen heb, dan zeg dat maar irl... sorry leonoor, als Dark Tish ooit nog onzin schrijft hier dan verwijder haar post maar, want dat heb ik niet nodig.... |
![]() |
||
Hm. Zal maar eens ontopic reageren..
Heb niet alles doorgelezen, beetje irritant om vaag gebabbel te lezen. ![]() (niet aanvallend bedoeld hoor.. ![]() Citaat:
met pillen ed, en als je dat al doet, dat je geen goed werkende zal kunnen vinden.. Zal door een deskundige moeten worden gedaan imo. Heb je al een vervanger? En zo niet, wanneer krijg je die dan..?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
heb nog steeds nix gehoord van t ggz dus ja ik weet niet hoe lang dat nog gaat duren.... ![]() |
![]() |
|
als ik het zo lees lijkt het wel of je weer een psygose hebt heb je hier vaker last van gehad en als ik vragen mag wat zeggen die stemmen of stem dan? psygose is misschien wel een groot woord maar dat houd eigenlijk alleen maar in dat je dingen ziet of hoort wat er eigenlijk niet is.
ik wil jou graag helpen. groetjes chretienne
||
Verwijderd
|
Citaat:
hij zegt dingen als: je bent dik en lelijk en niemand vind je aardig.. spring dan uit het raam, doe dan! of dat ik me moet snijden... : ' ( mjah zo'n soort dingen |
![]() |
|
ja je hebt last van een vorm van een psygose. ben je al eens bij een psygoloog geweest/ of psygiather die hebben er medicatie voor dan is er makkelijker mee om te gaan. vertrouwen kan je van niemand verwachten alleen verlangen. als je om de een of ander reden niet wil(ggz/riagg) dan kan je me altijd mailen.
want ik kan begrijpen dat je niet hier alles zo op de forum wil zetten. vmaar het is niet normaal en je hebt echt hulp nodig en ik wil jou er echt wel bij steunen. als jij dat wil? staat vrij. groetjes chretienne
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik hoorde ook al van zo'n soort medicatie, maar wat is dat dan precies? ik bedoel, waar voor en wat doet ie? en heel erg bedankt *geeft roosje* |
![]() |
|
bedankt voor het roosje!
wat voor een soort medicatie bij voorbeeld risperdal. het zorgt ervoor dat de stem afneemt of zelfs weg gaat. wat voor een stof er in zit weet ik niet maar ik weet wel dat het bij mij toen geholpen heeft. over het ggz. ik heb geleerd om als je iets van het ggz oet hebben dat je ze flink achter de kont moet zitten. anders doen ze niks. als je zolang met iemand wil praten kan je me altijd mailen. staat ook weer vrij. en vragen staan altijd vrij ![]() groetjes chretienne
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben vandaag weer vergeten te bellen... dus als ik t niet vergeet, bel ik morgen.. want t duurt echt lang... ![]() ik zal, als ik er weer ben, es vragen naar dat medicijn... heel erg bedankt ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
bang voor terugval cupesoup | 7 | 24-11-2004 00:25 | |
Psychologie |
hulp zoeken na (eenmalige) terugval? CodeName Egg | 22 | 18-11-2004 16:52 | |
Psychologie |
terugval metallica | 8 | 08-10-2004 17:31 | |
Psychologie |
terugval? spitmymindout | 8 | 21-03-2003 17:53 | |
Psychologie |
Het gaat goed,maar toch...bang voor terugval.... Nena21 | 8 | 10-07-2002 14:50 | |
Psychologie |
Terugvallen op oud gedrag DarkCat | 10 | 29-03-2002 17:33 |