Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 19:16
sunshine82
sunshine82 is offline
Ik zal dit even toelichten:
Vaak heb ik bepaalde dingen waaraan ik me gigantisch erger (in stilte) bij een bepaald persoon, en als ik daar dan over nadenk en eerlijk tegen mezelf ben, merk ik dat ik eigenlijk precies hetzelfde doe! Hebben jullie dat ook en klopt dit eigenlijk wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2002, 19:19
Illusive Mask
Illusive Mask is offline
Deels

Er zullen dingen zijn die ook bij jezelf spelen, maar zeker ook genoeg dingen die niet bij jezelf spelen. Het is volgens mij een grijs gebied dat niet exact te definieren is
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:53
Verwijderd
mee eens. Soms heb ik dat wel ja.. heet toch hypocriet? Maar ik heb het vooral sl ik van anderen zeg dat ze iets stom doen en dan kan het goed dat ik maar loos iets uitroep wat ik later of eerder zelf zou kunnen doen..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 20:54
sublime
sublime is offline
denk niet dat dit altijd opgaat, soms wel maar zeker niet altijd.

ik erger me bv aan een meisje bij mij op school, omdat ze altijd ontzettend aardig tegen iedereen doet, en vervolgens achter zijn/haar rug om zijn/haar vrienden gaat zitten opstoken.
imo doe ik dat zelf niet....

en ik erger me ook altijd aan mensen die niet serieus mee kunnen werken in een les (is btw geen nerd, lijkt alleen zo) die op hun 17de nog gaan zeuren om het huiswerk. doe ik zelf ook niet...

denk dus niet dat t altijd opgaat

greetzzz
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 20:55
MrOizo
MrOizo is offline
weleens wat overgelezen ja schijnt inderdaad zo te zijn vaak.
Oud 13-01-2002, 21:35
kizzy
kizzy is offline
ja ik kan niet tegen jalourse mensen, maar ik ben zelf ontzettend jalours
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 22:03
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
kizzy schreef:
ja ik kan niet tegen jaloerse mensen, maar ik ben zelf ontzettend jaloers
Oud 13-01-2002, 23:14
Linda
Linda is offline
Bij mij klopt dat juist helemaal niet...
Als voorbeeld:
Ik kan me echt dood ergeren aan mensen die heel zelfverzekerd zijn.... En zelf ben ik dat juist niet.....
Oud 14-01-2002, 09:59
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
L!M schreef:
Bij mij klopt dat juist helemaal niet...
Als voorbeeld:
Ik kan me echt dood ergeren aan mensen die heel zelfverzekerd zijn.... En zelf ben ik dat juist niet.....
ist dan niet jaloesie?
Oud 14-01-2002, 10:00
John Sickbock
John Sickbock is offline
mee eens. Maar tkan ook iets zijn waar je je bij jezelf in t verleden aan hebt geergerd. Of jaloesie: goh dat zou k ook wel (misschien in mindere mate) willen hebben/kunnen...
Oud 14-01-2002, 10:52
Linda
Linda is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
ist dan niet jaloesie?
Dat zou ook best kunnen...
Nog niet over nagedacht...

Oud 14-01-2002, 11:13
Marcade
Marcade is offline
Ik erger me kapot aan mijn collega die *altijd* vloekt en tiert.

En nee, 'k ben niet jaloers op hem, dat die dat kan, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 14:14
Witch Lover
Witch Lover is offline
nah..hetgeen waar ik me het ergste aan erger is meelopers..die geen eigen mening hebben etc..en da benk zelf niet..ik verwerp de stelling
Oud 14-01-2002, 14:30
Mey
Mey is offline
Ik erger me dood aan een vriend van me, die echt eigendunk heeft van hier tot gunter *gatver*
Maar als ik na denk, komt het misschien wel omdat ik juist best onzeker ben....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:47
sunshine82
sunshine82 is offline
Ik zal ook ff vertellen waar t vooral bij mij om gaat: Ik kan me doodergeren aan mn broertje als hij z'n eten heel gulzig zit op te eten en doet alsof z'n leven ervan afhangt. Hij vindt t dan zooo lekker dat hij er zelfs geluid bij maakt en de hele tijd z'n eten zit te bekijken (alsof ie 'n beetje op z'n eten zit te geilen zeg maar)
Nu kun je volgens mij al aan mijn omschrijving zien dat dit me erg stoort, maar als ik eerlijk tegen mezelf ben, zit ik ook de hele dag aan eten te denken en wil ik t zo eten, dat 't het lekkerst is, snappie? Beetje vaag allemaal, maar ik denk ook dat je eigenschappen, die je zelf maar niets vindt, sneller ziet bij anderen dan bij jezelf...En dat heb ik nog wel met meer dingen...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik erger me kapot aan mijn collega die *altijd* vloekt en tiert.

En nee, 'k ben niet jaloers op hem, dat die dat kan, zeg maar.
Dat 't door de beugel kan misschien.
Oud 14-01-2002, 18:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat 't door de beugel kan misschien.

je bedoelt dat ik jaloers ben op het feit dat hij ermee weg komt?

Neu, ik heb geen behoefte om net als hem te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 18:48
X-je
X-je is offline
Neen, ik heb een hekel aan telaatkomers, zelf kom ik zelden te laat.
Kheb een er een hekel aan als mensen niet pardon zeggen na een boertje, zelf zeg ik het altijd, zelfs als ik alleen ben
...

X-je
Oud 14-01-2002, 19:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Neu, ik heb geen behoefte om net als hem te doen.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het afhangt van je normen en waarden.
Oud 14-01-2002, 20:38
basje!
basje! is offline
mja,dat klopt wel. maar ik erger me ook aan mensen die iets hebben wat ik heel graag wil bv onwijs spontane mensen die altijd een antwoord hebben ofsow. dat wil ik ook! maar dat is weer jaloesie he. deze topic wordt een vicieuse cirkel ( hehehe)
Oud 14-01-2002, 20:39
basje!
basje! is offline
mja,dat klopt wel. maar ik erger me ook aan mensen die iets hebben wat ik heel graag wil bv onwijs spontane mensen die altijd een antwoord hebben ofsow. dat wil ik ook! maar dat is weer jaloesie he. deze topic wordt een vicieuse cirkel ( hehehe)
Oud 14-01-2002, 21:09
nisha
nisha is offline
ik weet niet hoe dat bij mezelf zit. ben niet echt ontevreden met mezelf omdat ik toch denk dat er niks meer aan te doen is dus maar het beste van maken. ik heb wel een vriendin waar bij ik merke dat wat zij zegt over anderen precies is waar zij zich bij zichzelf onzeker over voeld ik vind dat wel apart wand volgens mij heeft ze het zelf niet door.
Oud 14-01-2002, 21:14
nisha
nisha is offline
kan het ook zo zijn dat het juist is dat wat anderen wel hebben of kunnen en jij niet jalosie bij je op wekt. en dat je je daar aan gaat ergeren omdat je er niet aan herinner wilt worden dat jij het niet hebt of kan?
Reageren

Regels voor berichten