Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 16:25
Linda
Linda is offline
Eigenlijk zit ik er weer eens over te denken om met vertrouwenspersoon op school te gaan praten, alleen wil ik jullie eerst even naar jullie ervaringen vragen.
Zouden jullie je ervaringen hieronder willen posten?
Oud 15-01-2002, 16:54
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Wel, ik heb daar om eerlijk te zijn wel goede ervaringen mee. Ze hebben me wel goed geholpen. Ik zou zeggen van *niet twijfelen*
Oud 15-01-2002, 18:11
pati
pati is offline
Ik heb goede ervaringen..
Ze zijn er immers om je te helpen he.
In het begin vond ik het ook eng, maar je hoeft niet bang te zijn, want ze proberen je goed te helpen en worden niet boos.
Je moet het zeker doen!
xx succes patricia
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:16
shania
shania is offline

Vertrouwenspersonen zijn er om je aan te horen. Het zijn mensen waar je altijd bij terrecht komt (en op school is dat meestal wel handig). Ook ik heb er goede ervaringen mee en ik raad het je zeker aan. Praten is goed en je bepaalt zelf wat je wel of niet zegt.
Liefs Shania
Oud 15-01-2002, 18:22
Linda
Linda is offline
Allemaal heel erg bedankt voor reactie

Word het niet als je de vertrouwenspersoon ook als leraar hebt?
Oud 15-01-2002, 18:24
shania
shania is offline
Het is beter als je een vertrouwenspersoon hebt die niet je leraar is maar het kan natuurlijk wel. Alleen moet je er wel mee opletten dat hij je niet gaat voortrekken en je realiseren dat je constant herinnerd word aan je problemen. Dus hou de problemen buiten de les!! Maar ik raad het je wel zeker aan!
Liefs Shania
Je kunt me altijd mailen
Oud 15-01-2002, 20:37
Verwijderd
Haai,

Ik heb er zeer goede ervaringen mee! Die mensen bieden zich aan om naar je te luisteren en als het kan je te helpen. Het scheelt sowieso al als iemand op jouw school wat meer van je afweet zodat je daar af en toe op terug kunt vallen als je je ei kwijt wilt. En als deze vertrouwenspersoon een leraar/lerares van je is, denk ik dat deze professioneel genoeg zal zijn om jou in de les net zo te behandelen als alle anderen, er zijn meer leerlingen die bij hem/haar zijn gekomen om te praten dus ze zullen je niet voortrekken o.i.d.

Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 20:54
punkyfish
punkyfish is offline
ja ik praat ook met een vertrouwenspersoon, hij is wel lief enzo (hmmz dat zeg je ook echt zo over een leraar... ) en het helpt ook wel, maar bij een hele goede vriendin van mij helpt hij echt niet, hij weet niet eens haar naam, noemt haar anders. dat is opzich best wel heel erg triest... njah, kheb vrijdag gesprek met hem met mn ouders erbij *bibber*
Oud 15-01-2002, 22:00
Linda
Linda is offline
Wederom allemaal heel erg bedankt voor reacties En punkyfish heel veel suc6 vrijdag!

Oud 16-01-2002, 00:33
Verwijderd
Eerst zei m'n mentor dat ik met de vertrouwenspersoon van mijn school moest gaan praten en dat zag ik helemaal niet zitten. Ik heb het uiteindelijk toch gedaan en ik vond haar harstikke aardig. Toen ik naar een andere school ging kreeg ik met die vertrouwenspersoon te maken en haar mocht ik absoluut niet en ben dus ook niet naar gesprekken met haar gegaan. Je moet dus zelf echt uitproberen, en als het niet lukt of je wil het niet, kan je altijd nog zeggen dat je niet meer komt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 12:42
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
L!M schreef:
Allemaal heel erg bedankt voor reactie

Word het niet als je de vertrouwenspersoon ook als leraar hebt?

in mijn geval is mijn vertrouwenspersoon ook mijn leraar (3 uur per week) dat is soms wel irri want ze gaan heel erg goed op je letten op je gedrag in de les. maar bij mij is ze de maar 1x op terug gekomen en dat was niet negatief (terwijl ik helemaal niet oplette) het helpt wel en het is toch fijn als je er over kunt praten ik stop anders alles heel erg diep weg maar dat lijkt nu allemaal tegelijk te komen ach ja mijn eigen schuld

maar ik kan je het zeker aanraden

kuss pauline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten