Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 19:33
metallica
metallica is offline
Hoe is de vertrouwenspersoon bij jou op school?

Bij mij is de echte vertrouwens persoon een mens waar ik absoluut niet mee op kan schieten, maar ik heb een leraar waar ik goed mee op kon schieten gevraagd of hij vertrouwenspersoon wilde zijn en dat is hij nu nog steeds
Ik ben heel erg blij dat ik hem gevraagd heb, want ik had een gesprek gehad met de "echte" vertrouwenspersoon en dat klikte helemaal niet. Het leek alsof ze me in een hoek wilde duwen.

Maarja, hoe zit het bij jullie, want ik heb al verhalen gehoord en ben heel erg blij dat ik nu met die leraar kan praten en nu een hele fijne vertropuwenspersoon heb. Hij word misschien zelfs officieel vertrouwenspersoon

Sorry, vaag verhaal, maar de bedoeling is duidelijk denkk ik..
Oud 23-05-2004, 19:59
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
mijn leraar Nederlands is vertrouwenspersoon, en sinds kort zit mn vriendin bij hem om te praten. ik praat niet met hem, omdat ik het niet nodig heb (volgens mijzelfs iig) maar het lijkt me wel een geschikte man om mee te praten. hij is vriendelijk en rustig. we hebben er nog wel meer, maar k weet niet wie. alleen nog een lerares geschiedenis, maar dat is gewoon een kutwijf. ze zat een tijd geleden paar lessen bij ons in de klas en zat iedereen te observeren. hoe hatelijk
Oud 23-05-2004, 20:16
Verwijderd
Op mijn oude school waren 2 leraren vertrouwenspersonen, maar ik had nog nooit les van ze gehad dus ik zou ook niet zomaar op ze afstappen. Ik heb toen zelf een keus gemaakt en een andere lerares in vertrouwen genomen. Zij was fantastich, maar stond zelf niet goed in haar schoenen, en werd ahw depressief als ik me niet goed voelde. Bovendien is het niet handig als er roddels op school de ronde doen dat je een relatie hebt met je vertrouwenspersoon...(helaas had een zogenaamde vriendin van mij daarvoor gezorgd).

Daarnaast hadden we een schoolarts, ik kon niet zo goed met haar over weg. Toen ik 12 was, was ik namelijk wel eens bij haar geweest omdat ik moeite had met rouwverwerking. Zij had een houding van 'het gaat vanzelf over' en daar had ik toen net geen behoefte aan. Toen mijn lerares vorig jaar voorstelde, om weer naar de schoolarts te gaan, weigerde ik dat eerst, maar later heb ik het toch gedaan. Ik ging samen met mijn lerares naar haar toe maar het enige wat ze deed was me doorverwijzen naar Jeugdzorg. Het scheelde een hoop wachten en regelen, maar verder heeft ze niets voor me kunnen betekenen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:28
Verwijderd
Hebben wij die?
Ik hoor heel vaak van mensen (op andere scholen) over vertrouwenspersonen.. maar op mijn school?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:34
Verwijderd
ik weet er het fijne niet van, maar een lerares verzorging is bij ons vertrouwenspersoon. ze is wel goed, maar ze heeft er een handje van om toch dingen door te vertellen. en dat vind ik persoonlijk niet horen.

maar veel van onze leraren staan open voor problemen van leerlingen, dus eigenlijk kun je daar ook terecht. en dat vind ik ook altijd prettig om te weten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:48
ofniet
ofniet is offline
Die van m'n vorige school was echt een b!tch. Vertrouwde ik haar eindelijk een beetje, ging ze naar m'n ouders om alles te vertellen wat ik haar had verteld. Gelukkig was dat niet veel, maar toch.

Een vriendin praat nu met een vertrouwenspersoon op deze school, maar ze zegt dat ze er niet veel aan heeft. Hij zit haar alleen aan te staren en te knikken, raad of advies geeft hij niet. Ook stelt hij geen vragen. Dus ja..
Oud 23-05-2004, 20:50
Verwijderd
wij hebben geen vertrouwenspersoon op school .. ben een keertje door 2 leraren uit de les gehaald omdat ze wouden weten of ik wel happy was ... heb toen gezegd van wel daarna hebben ze me nog een keer uit de les gehaald en vroegen of ik met zm ged8es rondliep toen heb ik het maar opgebiecht, en zij werden boos en dreigden mijn moeder te bellen enz. ze hebben er verder ook niks van gezegd ook niet mijn ma gebeld .. 2 leraren nog wel .. ik vond het echt gemeen dat ze boos werden, dat was nergens voor nodig .. maarjah...

ik heb op mijn volgende opleiding wel een vertrouwenspersoon ben benieuwd of die een beetje normaal kan doen

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:54
Verwijderd
een van de twee, was vorig jaar een lerares van mij. heb verder nooit met dr gepraat. maar ze is wel aardig enzo, aleen een beetje gestresst. denk wel dat ik haar in vertrouwen zou kunnen nemen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 21:03
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Die van ons is vorige week overleden

wilde ooit wel naar dr toe gaan maar is er niet van gekomen.
Was echt een supergoed, lief, aardig, hartelijk mens. En ze was altijd vrolijk.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 23-05-2004 @ 21:28 :
Hebben wij die?
Ik hoor heel vaak van mensen (op andere scholen) over vertrouwenspersonen.. maar op mijn school?
Volgens mij is elke school verplicht er één te hebben. (De functieomschrijving van de vertrouwenspersoon kan btw nogal verschillen per school.)

Op mijn laatste middelbare school hadden wij er twee, de één had ik levensbeschouwing van, de ander gaf alleen kathechese (of hoe je dat ook mag schrijven ) en dat had ik niet, dus ja. Die vrouw was echt heel aardig, die man kende ik niet echt, maar die scheen goed te zijn.

Nu hebben we geen vertrouwenspersoon zoals de vertrouwenspersoon op de meeste middelbare scholen, volgens mij heeft de decaan die functie.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 21:17
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Hebben wij die?
Mjah, zoiets had ik ook toen ik de vraag las.

Ik weet wel dat er bij ons op school een vertrouwenspersoon is, maar er heeft nog nooit iemand tegen me gezegd of aan me gevraagd of ik daar eens mee wilde praten.
Oud 23-05-2004, 21:42
Luego
Luego is offline
Ik heb nu een geweldig leven, maar dat is niet altijd zo geweest. De docent die toen vertrouwenspersoon was, is dat nu niet meer, maar omdat ik met de huidige 2 nooit contact heb gehad zal ik het op hem betrekken.
En dan kan ik eigenlijk vrij kort zijn. Hij is de bijzonderste man die ik ken. 4 jaar geleden waren onze gesprekken redelijk eenzijdig natuurlijk, en was ik niet zoals ik nu ben, maar al pratend kwamen we erachter dat we heel wat gemeenschappelijke interesses e.d. hebben.

En nu.... nu hebben we nog steeds heel veel en goed contact, als het aan mij ligt blijft dat voor altijd en hij geeft ook wel hints in die richting, nu gaan de gesprekken over heel andere dingen, nu krijg ik over een aantal weken uit zijn handen mijn diploma (met speech, ik ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen), nu blijf ik hem voor altijd dankbaar en dat weet hij, nouja, 't is wel duidelijk zo denk ik .

Niet dat iemand wat heeft aan dit verhaal, maar dat is denk ik ook niet de bedoeling van dit topic. Nouja, zo kan het dus ook lopen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 21:50
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
metallica schreef op 23-05-2004 @ 20:33 :
Hoe is de vertrouwenspersoon bij jou op school?

Bij mij is de echte vertrouwens persoon een mens waar ik absoluut niet mee op kan schieten
Ik heb ook zoiets... ik voel me er niet helemaal prettig bij
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 21:59
Luna
Luna is offline
Ze is een hele strenge maar opzich ook wel aardige lerares frans. Ik heb nu gene les meer van dr want ze geeft alleen aan de onderbouw les. Ik kan me niet voorstellen dat ik snel naar haar toe zou stappen als ik iets kwijt zou moeten. Ik denk dat ik daar een laraar voor uitkies waar ik me prettiger bij voel.
Oud 23-05-2004, 22:32
simplyme
simplyme is offline
[QUOTE]relaxxamann schreef op 23-05-2004 @ 21:50 :
[B]wij hebben geen vertrouwenspersoon op school .. ben een keertje door 2 leraren uit de les gehaald omdat ze wouden weten of ik wel happy was ... heb toen gezegd van wel daarna hebben ze me nog een keer uit de les gehaald en vroegen of ik met zm ged8es rondliep toen heb ik het maar opgebiecht, en zij werden boos en dreigden mijn moeder te bellen enz. ze hebben er verder ook niks van gezegd ook niet mijn ma gebeld .. 2 leraren nog wel .. ik vond het echt gemeen dat ze boos werden, dat was nergens voor nodig .. maarjah...

dat zuigt
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 23:24
phensicske
phensicske is offline
Ik haat hem, want hij beschuldigde me van druggebruik en wou me een contract aansmeren, de kl**tzak.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 23:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
Hebben wij die?
Ik heb er ook nooit van gehoord.
Oud 24-05-2004, 07:23
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Hebben wij die?
Ook ik zou niet weten of wij een vertrouwenspersoon hadden op school.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 08:06
Verwijderd
wij hebben op school 2 vertrouwenspersonen..

1tje is een soort orthopedagoog (ofzo) en die vind ik totaal niet aardig. Ze doet d'r eigen ding en luistert niet echt.

1tje is wiskunde leraar waarbij ik wel ns op de afdeling heb gezeten. Hij is aardig en je kan goed met hem praten hij geeft heldere tips en adviezen en dat is dus wel fijn
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 10:57
kleinedraak
Wij hebben er geloof ik ook twee. Eentje is vorig jaar overleden en nu hebben we dus een nieuwe. Met die man wat overleden is heb ik veel probelemen gehad! Hij heeft dingen doorverteld enzo en ik had vaak ruzie met hem. Die andere vrouw was wel aardig maar ze praatte een beetje teveel over zichzelf
Vroeger was er wel een toppie lerares maar helaas is deze wegens tijdgebrek moeten stoppen. Haar sessies houdt ze nu wel open voor mij. Haha. Neej die officiele vertrouwenspersonen kan ik het helaas niet mee vinden, mja dat kan he!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-05-2004 @ 22:07 :
Volgens mij is elke school verplicht er één te hebben. (De functieomschrijving van de vertrouwenspersoon kan btw nogal verschillen per school.)
Hmm. Ja we hebben wel een schoolarts die eens in de zoveel dagen op school is, en daar kan je dan heen.
Misschien dat zij ook een vertrouwenspersoon is? Nooit geweten.

Gelukkig ben ik niet de enige die van geen vertrouwenspersoon weet. (Ik begon al te denken: ben ik nou dom? )
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:24
Verwijderd
Onze school heeft wel een vertrouwenspersoon, maar dat is voor mij dus echt de laatste persoon waar ik heen zou gaan.. Heb een tijdje les van hem gehad, maar ik was écht totaal niet op m'n gemak bij hem. Bah.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
simplyme schreef op 23-05-2004 @ 23:32 :

dat zuigt [/B]
nogal ja .. vooral omdat het nu nog moeilijker is om naar iemand toe te stappen ..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 13:52
Eend
Eend is offline
Wij hadden een MW-er op school. Een oude taart, die altijd in het zwart liep, maar het niet goed vond als je zelf in het zwart liep.
Ik haatte haar, want ze wist alles beter en ik moest en zou met haar gaan praten en ze kreeg me toch wel aan de praat en bla bla bla.
Op een gegeven moment kwam ze me wéér uit de les halen en toen was ik kwaad tegen haar uitgevallen, dat het nu wel eens duidelijk moest zijn dat ik geen behoefte aan haar gepreek had. Sindsdien is ze me nooit meer komen halen gelukkig.

Stom mens.

En de MW-er van die school daarvoor achtervolgde me constant. Dat is ook irritant, dan werd je in de gaten gehouden als je er uit gestuurd was. Dan kwam ze weer met d'r oudbollige gesprekje.
Blegh...
Oud 24-05-2004, 13:55
Eend
Eend is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 24-05-2004 @ 13:24 :
Onze school heeft wel een vertrouwenspersoon, maar dat is voor mij dus echt de laatste persoon waar ik heen zou gaan.. Heb een tijdje les van hem gehad, maar ik was écht totaal niet op m'n gemak bij hem. Bah.
Hé lief knap meisje, zullen we eens even gezellig met elkaar gaan praten?
Oud 24-05-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 23-05-2004 @ 21:34 :
ik weet er het fijne niet van, maar een lerares verzorging is bij ons vertrouwenspersoon. ze is wel goed, maar ze heeft er een handje van om toch dingen door te vertellen. en dat vind ik persoonlijk niet horen.

maar veel van onze leraren staan open voor problemen van leerlingen, dus eigenlijk kun je daar ook terecht. en dat vind ik ook altijd prettig om te weten.

We hebben ook nog Hoogstraten als vertrouwenspersoon. Maar je mag niet altijd praten met bepaalde mensen hoor. Zeker niet als coördinatoren zich met je gaan bemoeien, maar dat geeft niet. Gewoon niet tegen ze zeggen

Wat betreft de lerares verzorging; ik mag haar niet zo. Wat WooF al zegt, ze vertelt bepaalde dingen toch door.
En ik had bij haar altijd het idee dat gesprekken erg geforceerd gingen. Ze ging dingen uit mij halen zegmaar die ik helemaal niet kwijt wilde. Beetje raar mens. Daar kwam bij dat ze de moeder van een jongen uit mijn klas was. Vond ik helemaal niet leuk.

Maargoed, ik praat nu gewoon stug met mijn lerares frans. Die is geen vertrouwenspersoon. Maar ik mag haar en ze helpt me. Dus.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:14
kroot
kroot is offline
Ze is mijn lerares Nederlands. Ik kan wel goed met haar opschieten dat vind ik wel fijn. Ze heeft me ook ongeveer gedwongen dat ik nu psychotherapie heb. Dat klinkt negatief maar is denk ik wel positief, anders had ik het nooit gedaan. Ik sta er nog steeds niet helemaal achter maar toch......
Voor de rest is ze heel geinteresseerd in mensen altijd als ik haar tegen kom even vragen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:37
Quiana
Quiana is offline
Er zijn er twee, en ik ken ze geen van beiden.

Met eentje heb ik wel kort een gesprek gehad ivm een
evt regeling voor het inhalen van dingen en de dagen die
ik heb gemist en mis, en daar kwam ze nou niet bepaald
snel en helder van geest op me over...

Gelukkig is er ook een goeie/aardige coördinator.
Oud 24-05-2004, 15:55
Miracle
Miracle is offline
Wij hebben een heel team.

Eentje is mijn gymlerares van vorig jaar. Ze is echt de leukste lerares die ik ooit gehad heb. Dus ik denk dat ze het als vertrouwenspersoon ook erg goed doet.
Een ander heb ik wat slechte ervaringen mee. Hij is ook vrijwilliger bij mij op paardrijden en maakt misbruik van zijn functie.
De rest ken ik alleen van zien, nooit mee gesproken, dus ik zou het niet weten.
Oud 24-05-2004, 17:17
magicflower
magicflower is offline
vertrouwenspersoon, is da zoiets wat ze bij ons een mentor noemen?

Toen ik pas in mijn huidige school kwam vertelde men mij het volgende:"iedereen heeft hier een mentor. Die mentor is bij iedereen verschillend maar je kan altijd naar hem/haar toegaan als je problemen hebt."

Klopt die omschrijving ong.?

In dat geval: ja, ik heb er 1 maar kan da mens absoluut niet uitstaan.
Oud 24-05-2004, 18:52
metallica
metallica is offline
Citaat:
Hebben wij die?
Ik wist ook niet dat er een was, totdat ik zover met mijzelf in de knoop zat en naar mijn mentoer toeging, die stuurde me door naar haar, verschrikkelijk mens kan ik je zeggen, het ik een trauma van opgelopen...
Oud 24-05-2004, 19:32
Psycho1717
Psycho1717 is offline
Vertrouwenspersonen?? Ja bij mij op school, mijn afdeling loopt er niet echt eentje rond! Binnen de school zijn ze er wel maar die gasten zijn nie helemaal wijs! Ik heb er slechte ervaringen mee!

Ik deel mijn 'problemen' alleen met een lerares die ik echt vertrouw!!! Dat is voor my de beste optie! Alleen duurde het wel lang voordat ik dacht dat ik haar echt kon vertrouwen maar het bevalt goed!
Oud 24-05-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
magicflower schreef op 24-05-2004 @ 18:17 :
vertrouwenspersoon, is da zoiets wat ze bij ons een mentor noemen?

Toen ik pas in mijn huidige school kwam vertelde men mij het volgende:"iedereen heeft hier een mentor. Die mentor is bij iedereen verschillend maar je kan altijd naar hem/haar toegaan als je problemen hebt."

Klopt die omschrijving ong.?

In dat geval: ja, ik heb er 1 maar kan da mens absoluut niet uitstaan.
ik dekn dat je een vertrouwenspersoon gewoon het beste kan omschrijven als iemand waar je naar toe kan gaan als je problemen hebt die als hte goed is samen met jou gaat kijken naar een oplossing.

in mijn geval is een mentor iemand die het aanspreekpunt voor de klas is (soms zit het mee soms zit het tegen) en die je wel kan helpen met problemen maar toch naar de vertrouwenspersoon doorverwijst.

bij mij op school (het kan op andere scholen anders zijn) wordt een vertrouwenspersoon ook wel counselor genoemd.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 21:29
Sharin
Sharin is offline
Bij mij op school heb je per klas wel gewoon een mentor, maar is er ook een groep van vertrouwenspersonen waar je een afspraak mee kan maken. Ik ben toen bij een Griekse terechtgekomen die Frans geeft en het is een heel aardig mens maar ze snapt helemaal niks van me.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 01:13
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Haha vertrouwenspersoon bij mij op school? Ik heb op 4 middelbare scholen gezeten, en geen van allen hadden een vertrouwenspersoon. Dus antwoord is: euh, niet.
Oud 26-05-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 23-05-2004 @ 20:59 :
ik praat niet met hem, omdat ik het niet nodig heb (volgens mijzelfs iig)

hmhm volgens jou ja...

Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:21
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ken ze niet als vertrouwenspersoon, maar alleen als dpcent. Het zijn aardige docenten, waarmee ik wel bij ze terecht zou kunnen als ik met ze zou willen praten. Ik weet ook dat een klasgenoot veel met één van hen praat, en zij is erg positief over hem.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:04
angel--1987
angel--1987 is offline
onze leerlingbegleidster is echt een topwijf!
mijn beste vriendin is overleden en zij steunt mij onwijs...
zij was er oko bi teon de zus van die vriendin mji gign vertellen hoe het nogeluk precies gebeurt is..
en ze steunt me super in me examens...
Oud 27-05-2004, 17:49
luchtballon
luchtballon is offline
Er zijn er twee.
De ene is mijn mentrix geweest. Ze was heel aardig, maar ik had altijd het idee dat ze me teveel probeerde te doorgronden terwijl ik dat helemaal niet wilde. Ik ken haar ook alleen als docent/mentrix en ik kan me wel voorstellen dat er mensen veel steun aan haar hebben, maar ik niet

En de ander, is ook wel aardig. Maar een beetje seksueel gefrustreerd. (Niet dattie met leerlingen 'ongeweste intimiteiten' zou doen, maar wel met microfoons en hij verteld ook welleens wat over zijn vriendin danwel vriend) Ik ken hem verder niet echt, maar ken wel mensen die het leuk vinden om gewoon even bij hem langs te gaan om te kletsen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:58
Verwijderd
Wij hebben er twee op school, ik heb beiden nog nooit echt letterlijk als vertrouwenspersoon gesproken, maar wel heb ik les van ze gehad.
De liefste van de twee, ik vind ze overigens allebei super, had ik in de 4e als mentor. Ik kwam toen, na 3 jaar met een en dezelfde klas bij elkaar te hebben gezeten, helemaal alleen in 4vwo. Ik kende dus niemand. De overstap van muzisch (speciale stroming bij ons op school waar je 3 jaar met mavo/vmbo, havo en vwo bij elkaar in 1 klas zit) naar vwo was sowieso al zwaar. Ik bleek een grote leerachterstand te hebben (fout van de school dus), daarbij kreeg ik dat jaar ook nog Pfeiffer en was ik dus vaak niet op school.
Ik weet echt bijna zeker dat ik dankzij mijn mentor, die dus ook vertrouwenspersoon is, het toch gehaald heb. Zij heeft me echt door dat jaar heen gesleept en dat vind ik echt lief van dr!

Een van mijn beste vriendinnen heeft nu wat problemen op school en die kan ook gewoon altijd bij haar terecht.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:59
Briseïs
Briseïs is offline
Er zijn er bij ons een stuk of 4, dus voor 'ieder wat wils'
Oud 29-05-2004, 15:32
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Op mijn oude school hadden wij dr 2, ik mocht ze allebei niet, en heb iemand tot mijn"vertrouwenspersoon" gemaakt. Ze hielp me echt, terwijl ze geen vp was.

Op mijn school nu, hebben we 4 vertrouwenspersonen. Ik ben er bij 1 geweest, en ach, op het moment zelf hielp ze me wel, later ook nog een paar keer, maar verder niks. Volgens mij is ze wel goed, en zal ze best wat leerlingen hebben geholpen.

en verder hebben we nog 2 leerlingenbegeleidsters.. eentje daarvan is echt goed!!!

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 17:01
Nijn*
Nijn* is offline
Wij hebben 2 vertrouwenspersonen, eentje is heel erg aardig (ze is docent frans van me, maar ook de moeder van een meisje dat ik ken). En de andere, ben ik onlangs geweest, maar die mocht ik eigenlijk niet zo heel erg. Ze was wel aardig en zo, maar gaf me het gevoel dat ik absoluut niet serieus genomen werd. Tegenwoordig word ik met een afgekeurde blik bekeken. Ik weet niet wat ik heb fout gedaan, maar goed ... En we hebben ook nog een stuk of 3 vertrouwensleerlingen. Die zijn wel oké.
Oud 29-05-2004, 18:25
fruittypje
fruittypje is offline
ik heb een aantal jaren geleden een vertrouwenspersoon gehad.
en die heeft dus alles door gelult naar andere.
ik was boos en was gelijk me vertrouwen kwijt.

ik ben toch maar naar een andere gegaan en die was veel beter.
gelukkig
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 00:59
ijscoman
ijscoman is offline
Ze wel erg aardig en doet vast wel haar best maar het is zeker geen persoon waar ik mijn problemen mee zou bespreken. Ik denk dat het voor zoiets tussen jou en de vertrouwenspersoon in kwestie moet "klikken".
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 00:59
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
fruittypje schreef op 29-05-2004 @ 19:25 :
ik heb een aantal jaren geleden een vertrouwenspersoon gehad.
en die heeft dus alles door gelult naar andere.
ik was boos en was gelijk me vertrouwen kwijt.

ik ben toch maar naar een andere gegaan en die was veel beter.
gelukkig
Die mensen hebben beroeps geheim
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 09:36
Maija
Maija is offline
Jah, die mensen hebben een beroepsgeheim, je zou bij het bestuur van de school (of hoe je die mensjes ook maar mag noemen)
Een klacht kunnen indienen, (ja alleen maar een klacht kan ook, je hoeft die persoon ook niet meteen te ontslaan! (kan natuurlijk ook)
en dan kunnen hun met die gaan praten, dat heeft meer effect, en dan zal ze de volgende keer dat nietb meer doen, of ze wilt dr baan kwijtraken...
Oud 30-05-2004, 14:54
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
BizZz schreef op 30-05-2004 @ 10:36 :
Jah, die mensen hebben een beroepsgeheim, je zou bij het bestuur van de school (of hoe je die mensjes ook maar mag noemen)
Een klacht kunnen indienen, (ja alleen maar een klacht kan ook, je hoeft die persoon ook niet meteen te ontslaan! (kan natuurlijk ook)
en dan kunnen hun met die gaan praten, dat heeft meer effect, en dan zal ze de volgende keer dat nietb meer doen, of ze wilt dr baan kwijtraken...
Ik denk dat die mensen echt niet zo snel hun baan kwijt raken hoor. Ik heb meerdere keren mee gemaakt dat een leraar op school toch wel ernstige dingen doet waar je in het bedrijfsleven op staande voet voor krijgt maar op school krijgen ze gewoon een waarschuwing. Op scholen heb je vaak een leraren tekort en kunnen ze niet zomaar iemand ontslaan plus dat het allemaal ons kent ons is en ze allemaal vriendjes zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:59
J3s
J3s is offline
Die mensen worden echt helemaal niet snel ontslagen. Meestal zijn het gewoon leraren die één of andere spoedcursus hebben gevolgd, zodat ze zich vertrouwenspersoon mogen noemen. Maar ze handelen meestal gewoon vanuit hun gevoel en dus lullen ze heel vaak dingen door. In het belang van de leerling, zo zeggen ze vaak. Zo'n naam hebben ze nou eenmaal en ik zou ook niet snel een vertrouwenspersoon in vertrouwen nemen. Op zich wel jammer, daar zijn ze wel voor...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten