Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2001, 02:57
mr_easterbunny
mr_easterbunny is offline
Ik geloof er niet in, nu dan. Maar mijn moeder heeft verteld dat ik vroeger dingen heb gedaan en gezegd die heel erg duidelijk terugwezen naar een vorig leven. Toen ik in groep 3 zat en ik voor het eerst het woord Auschwitch zag heeft me dat aangegrepen. Het schijnt dat ik in alle atlassen op school auschwitch omcirkelde en dat ik tekeningen maakte waarin ik mijn eigen graf tekende. Ik maakte alleen gebruik van de kleuren rood, geel en zwart, die ik aanduidde als bloed, haat en dood. Ik was 6 goddomme. Gedachten hierover graag.
Oud 15-05-2001, 07:24
iamcj
iamcj is offline
---> Mystiek
Oud 15-05-2001, 11:39
Saraï_h
Saraï_h is offline
hmz.. ja ik geloof zeker weten in reincarnatie, tenminste ik weet gewoon dat t zo is, geloof r dus niet in. voor mij is het gewoon zo.

en ja dan kan t best zijn dat je in een vorig leven op die plek om t leven bent gekomen, en dat je het nog niet los kan laten of iets dergelijks.

Op die leeftijd komen vaak beelden terug van vorige levens.. is echt goed mogelijk.
Maar je zult het zelf het bste voelen..
Oud 15-05-2001, 13:15
agnosticus
agnosticus is offline
mwoa, misschien heb je eerder wel een film over de concentratiekampen gezien en vond je dat zo erg dat je dat woord ging omcirkelen als je het ergens zag.
Oud 15-05-2001, 17:11
Tampert
Tampert is offline
hoe zit het eigenlijk met het verband tussen reïncarnatie en vraamde angsten? voorbeeldje: Toen mijn moeder heel klein was was ze bang voor vuur. Maar écht buitensporig bang. Ze is hysterisch de bioscoop uitgerend bij de film bambi omdat daar het bos in de fik stond en ze kwam er twee dagen nie van bij.

Ikzelf ben overmatig schrikachtig. Vooral bij kanllen (ik krijg zowat een hartverzakking naar mijn gevoel als een een ballon knapt).
Oud 15-05-2001, 17:56
Mireille
Mireille is offline
Ik geloof er wel in. Er moet iets zijn na je dood, je geest kan gewoon niet zomaar weg zijn en nooit meer terugkeren.
Dat wat jij zei over Auschwitch kan er wel door komen maar ook door iets wat je erover gehoord hebt op die leeftijd. Dat is heel moeilijk te zeggen, dat is ook heel moeilijk bij die angsten. Het kan ook onbewust zijn gekomen door een gebeurtenis uit het verleden die je je niet meer kan herinneren. Maar het verband tussen reincarnatie en angsten enzow vind ik wel heel logisch klinken en is zeker niet uitgesloten.
Oud 15-05-2001, 18:49
Verwijderd
aan de ene kant ben ik niet geheel overtuigd, simpelweg omdat je het niet kan zien of bewijzen. Regressie therapie heb ik ook mijn vraagtekens bij, omdat het onde hypnose gebeurt, en tja, wat er allemaal voor beelden in je hersens ligt opgeslagen is onvoorstelbaar...makkelijk om daar een verhaal van te maken.

Ikzelf ben meerdere malen vereld dat mijn laatste leven in Engeland was. Wat op zich grappig is, aangezien ik op mn 8ste al vloeiend engels kon, grammaticaal en spraak
Mijn broer zou ik daar ook van kennen, we hebben elkaar uitgekozen voor dit leven...hij kon ook rond zn 8e engels...
maar ik heb er niet veel aan, meer 'grappig om te weten' helaas.

En fobies worden ook wel eens verklaard vanuit reincarnatie. Vuur; je laatste leven eindigde in een vuur, je werd levend verbrand. En schoten betekend meestal dat je in je laatste leven als militair bent gestorven op het slagveld. Maarja, we shall never know....
Oud 15-05-2001, 18:52
Verwijderd
Citaat:
agnosticus schreef:
mwoa, misschien heb je eerder wel een film over de concentratiekampen gezien en vond je dat zo erg dat je dat woord ging omcirkelen als je het ergens zag.
ennuh, ik zat er even over na te denken.. maar een geheugen van een 3 jarige werkt niet zo. Een 3-jarige kan namelijk geen woorden begrijpen, ook niet op die manier onthouden... tenzij die een fotografisch geheugen heeft en in staat is de kampen met 'auschwitz' te verbinden.

Oud 15-05-2001, 21:41
Verwijderd
k geloof d'r in
natuurlijk zijn er mensen die aandacht willen hebben
en ik denk ook dat bijna niemand d'r meer wat van af weet enzooow maar sjaa wat jij hebt.
ik geloof daar echin
kuzziesss
Oud 16-05-2001, 22:20
mr_easterbunny
Citaat:
agnosticus schreef:
Nee, ik zal het even verder toelichten. Toen ik een jaar of 6 was, had ik een boek over 2 joodse meisjes die ondergedoken zaten. Mijn moeder had het helemaal doorgelezen of het niet te schokkend was. Auschwitz, jodenvervolging of nazisme kwamen in het hele boekje niet voor. Alleen onderduiken vanuit een kind gezien. Helemaal achter in het boek stond een lijstje van familie van hen die nooit teruggekomen was. Daar stonden namen en kampen. 15 x Birkenau. 7x Sobibor. Er stond maar 1 keer Auschwitch. Toen ik die naam zag, werd ik er bezeten van.

Ook zei mijn moeder dat ik waarschijnlijk op redelijk jonge leeftijd om het leven ben gekomen in Auschwitz. Dit haalde ze uit het feit dat ik altijd al heel snel heb willen opgroeien. Ik wilde als baby nooit afhankelijk zijn en zo snel mogelijk volwassen worden. Het zou dus kunnen dat mijn geest zo kwaad is dat mijn vorig leven zo vroeg beeindigd werd dat hij (zij) zo snel mogelijk terug wilde naar het moment waar hij was gestopt.
Oud 17-05-2001, 17:20
paint
paint is offline
Aan de ene kant geloof ik er heilig in maaraan de andere kant is het noiet iets wat we willen geloven?!
Is dat omdat we bang zijn dat we ooit onzelf moeten loslaten van deze wereld net als een baby van moeders borst?!
Ik weet het niet.
Oud 17-05-2001, 19:05
saarzzzz
saarzzzz is offline
Laat ik ff duidelijk zijn, ik geloof niet in GOD, maar wel in vorige levens, ik denk ook gewoon dat het zo is, omdat er veel aanwijzingen naar zijn.
Ik zou het geen reincarnatie willen noemen, want dan moet ik meteen aan hindoes en het reinigen van de ziel denken.

Ik denk dat jij zeker te maken hebt met een vorig leven, want ik heb er ook last van.
Ik heb al sinds ik me kan herrinneren dromen over de oorlog, ik heb vaak last van déjá vu's en ik wordt ook altijd ontzettend aangeepren door alles over de oorlog. Sinds ik al een kleine kleuter was wilde ik er al alles over weten.

Bij jou gaat het veel verder als ik jou verhaal lees.
Als IK al denk dat ik misschien een vorig leven heb gehad met mijn (kleine) ervaringen, dan begrijp ik heel goed dat jij helemaal gaat twijfelen.

Ik hoop dat je snel een antwoord vind en dat je er zo wat beter mee om kan gaan.
Je kan trouwens ook onder hypnose gaan, dan kunnen ze de meest vreemde dingen ontdekken, sommige mensen kunnen dan talen spreken waarover ze de kennis niet eens hebben of ze beschrijven plekken waar ze nog noot geweest zijn.... dit is al bewijs genoeg denk ik.

Ik vind het wel heel interessant....
Oud 18-05-2001, 00:47
mr_easterbunny
Citaat:
saarzzzz schreef:
Laat ik ff duidelijk zijn, ik geloof niet in GOD, maar wel in vorige levens, ik denk ook gewoon dat het zo is, omdat er veel aanwijzingen naar zijn.
Ik zou het geen reincarnatie willen noemen, want dan moet ik meteen aan hindoes en het reinigen van de ziel denken.

Ik denk dat jij zeker te maken hebt met een vorig leven, want ik heb er ook last van.
Ik heb al sinds ik me kan herrinneren dromen over de oorlog, ik heb vaak last van déjá vu's en ik wordt ook altijd ontzettend aangeepren door alles over de oorlog. Sinds ik al een kleine kleuter was wilde ik er al alles over weten.

Bij jou gaat het veel verder als ik jou verhaal lees.
Als IK al denk dat ik misschien een vorig leven heb gehad met mijn (kleine) ervaringen, dan begrijp ik heel goed dat jij helemaal gaat twijfelen.

Ik hoop dat je snel een antwoord vind en dat je er zo wat beter mee om kan gaan.
Je kan trouwens ook onder hypnose gaan, dan kunnen ze de meest vreemde dingen ontdekken, sommige mensen kunnen dan talen spreken waarover ze de kennis niet eens hebben of ze beschrijven plekken waar ze nog noot geweest zijn.... dit is al bewijs genoeg denk ik.

Ik vind het wel heel interessant....
Ja iedereen in mijn familie (het gezin gewoon) heeft dat gedaan, allemaal nogal geweldadig om het leven gekomen. Moeder gedood in 2e WO, de vrouw (jaja, nog een onthulling) van mijn moeder is op haar 12e geofferd aan een of andere god en mijn broertje is vermoord.

Lekker zooitje hebben ze bijelkaar geplaatst
Oud 18-05-2001, 15:56
paint
paint is offline
hoe kan je wel in reincarnatie geloven en dan niet in god?!
Oud 22-05-2001, 17:57
girldog*
girldog* is offline
ik geloof er wel in. ik ben er natuurlijk ook niet zeker van maar ik geloof wel dat er 'iets' is na het leven.
Oud 18-12-2001, 21:17
Verwijderd
Ik geloof ook in Reincarnatie.
Ik ben zelf doodsbang voor water en dat heb ik al vanaf baby zijnde. Het is niet het water uit de douche en bad. Maar donker water en ik ben ook niet bang voor de zee.
Het zwembad vind ik ook niet eng. Het zijn gewoon de meren die vooral in zweden voor komen met zo'n bruinig kleurtje. Je hebt het ook wel bij het ijsselmeer enzo. En bij havens.
Ik weet nog wel dat ik klein was dat we met de familie gingen varen en dat we toen langs een sluis gingen en dat ik vet bang was.
Ik merk wel dat hoe ouder ik ben hoe meer ik durf verder te gaan. Als kind durfde ik namelijk de zee nog niet in.
Ik denk eigenlijk dat dit wel met mijn reincarnatie heeft te maken.
Oud 19-12-2001, 13:12
Bekkie
Bekkie is offline
ik geloof NIET in reincarnatie voor mij is het een FEIT!

Oud 19-12-2001, 13:56
legatus
legatus is offline
ik geloof in REINCARNATIE doormiddel van energie. Vorige levens en herinneringen zijn vergankelijk of energie zulke informatie kan bevatten is volgens mij nog onbewezen.
Oud 20-12-2001, 11:18
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
mr_easterbunny schreef:
Ik maakte alleen gebruik van de kleuren rood, geel en zwart, die ik aanduidde als bloed, haat en dood.
De kleuren geel, rood en zwart zijn de kleuren van de Duitse vlag. Dat zal ook wel een link hebben naar je ervaring met Auschwiz op jonge leeftijd.
Oud 20-12-2001, 22:17
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
Tampert schreef:
hoe zit het eigenlijk met het verband tussen reïncarnatie en vraamde angsten? voorbeeldje: Toen mijn moeder heel klein was was ze bang voor vuur. Maar écht buitensporig bang. Ze is hysterisch de bioscoop uitgerend bij de film bambi omdat daar het bos in de fik stond en ze kwam er twee dagen nie van bij.

Ikzelf ben overmatig schrikachtig. Vooral bij kanllen (ik krijg zowat een hartverzakking naar mijn gevoel als een een ballon knapt).

Ik heb zoiets ook zeg maar, dat ik ongelooflijk bang ben voor knallen, heeeeeeel sterk reageer op racisme en ook heel erg reageer op dat hitler gedoe met al die hakenkruizen enzow, dan spring ik gewoon zo'n beetje uit mijn vel... En dan kunnen heel veel mensen wel zeggen dat het aanstellerij is (mijn vriendje ook) maar ik denk toch wel dat als je ergens zo sterk op reageert (weet urt wel zeker) dat dat toch iets met je vorige leven en de tijd waar je toen in hebt geleefd te maken heeft

Blessed Be

Regels voor berichten