Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 16:12
BertusBeentjes
BertusBeentjes is offline
Waarom mag ik geen hekel hebben aan dieren?
Advertentie
Oud 02-03-2003, 16:15
BertusBeentjes
Mijn vorige topic is waargebeurd, niet provocerend bedoeld ofzo.
Oud 02-03-2003, 16:16
Verwijderd
jaja...

nou reden 1 omdat je zelf ook een dier bent

reden 2: ik zou jou dan ook mogen wurgen omdat jij in een wc schijt en ik daar last van kan hebben

reden 3: je bent arrogant en je voelt je beter dan anderen.. wie zegt dat jij beter bent dan die dieren?? de enige die dat zegt ben jij, en waarom... omdat jij wat zij zeggen niet kan verstaan maar wat andere mensen te zeggen hebben wel

Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 16:18.
Oud 02-03-2003, 16:58
BertusBeentjes
dieren hebben toch niks te zeggen?????
Oud 02-03-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
dieren hebben toch niks te zeggen?????
jewel.. ze communiceren alleen niet zoals jij wilt dat ze dat doen.. dat maakt ze nog niet minder hoor

maar dat betekent dat jij dan ook niks te zeggen heb, want jij bentr ook een dier
Oud 02-03-2003, 17:11
BertusBeentjes
Ik vind niet dat je mensen kunt vergelijken met dieren.
Het is geen Planet Of The Apes.
Oud 02-03-2003, 17:14
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
******** schreef:
nou reden 1 omdat je zelf ook een dier bent
Haha, wat een onzin. Mag je daarom geen dieren haten? Ik haat mensen, terwijl ik zelf ook een mens ben. So fucking what.
Oud 02-03-2003, 17:16
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
Waarom mag ik geen hekel hebben aan dieren?
Ah, ik heb je vorige topic gelezen. Natuurlijk mag je een hekel hebben aan dieren, je mag ze alleen niet mishandelen, omdat dat vernieling van andermans eigendom is.
Oud 02-03-2003, 17:17
BertusBeentjes
Oké daar zit wat in.
Maar dan mag je wel op mensen jagen, want die zijn geen bezit.
Oud 02-03-2003, 17:37
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
Oké daar zit wat in.
Maar dan mag je wel op mensen jagen, want die zijn geen bezit.
maar die zijn wel je medemens, en lees de wet maar, je medemens mag je niet bejagen.

en gek he, dat een kat "rare stikgeluiden" gaat produceren als je hem wurgt.
weet je wat je zou moeten proberen? kijken of mensen dat ook doen. Start bij jezelf zou ik zeggen.
Oud 02-03-2003, 17:48
BertusBeentjes
Citaat:
AlopiA schreef:
en gek he, dat een kat "rare stikgeluiden" gaat produceren als je hem wurgt.
Als je erover nadenkt is het inderdaad erg logisch.
Maar over dat soort dingen denk je niet na, en dan is het uiteindelijk toch wel verrassend.
Oud 02-03-2003, 17:54
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
Als je erover nadenkt is het inderdaad erg logisch.
Maar over dat soort dingen denk je niet na, en dan is het uiteindelijk toch wel verrassend.
zelfs als ik er niet over nadenk is het nog logisch.
Oud 02-03-2003, 17:58
Liesje2
Liesje2 is offline
De dieren doen jou toch ook niks? Dan moeten we ze maar ook met rust laten
haten mag zolang je ze hen niks doet
Oud 02-03-2003, 18:01
BertusBeentjes
Ik vind dat je op dieren mag jagen.
Dieren mishandelen.
Gewoon omdat het dieren zijn en GEEN mensen.

Maar inderdaad op huisdieren kun je dus niet jagen omdat zij het bezit zijn van mensen. Dus dan zou je eerst toestemming moeten vragen bij de eigenaar

Maar goed ik zie de duidelijke meningsverschillen en ik denk niet dat het nog zin heeft deze posting verder te zetten.
Oud 02-03-2003, 18:07
cartman666
cartman666 is offline
het gevolg van het blijven jagen op dieren is dat die dieren verdwijnen. dat lijkt me geen goede ontwikkeling aangezien er altijd andere dieren/planten zijn die zich dan ongelimiteerd vermeningvuldigen. en het martelen van dieren lijkt me zinloos, de dieren zullen er niet van leren, of informatie loslaten. de enige die er mogelijk wat aan heeft is de martelaar, maar als het martelen van dieren voor jou prettig is zou ik toch professionele hulp gaan zoeken.

Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 18:09.
Oud 02-03-2003, 18:14
BertusBeentjes
Citaat:
cartman666 schreef:
maar als het martelen van dieren voor jou prettig is zou ik toch professionele hulp gaan zoeken. [/B]
Met als doel?
Oud 02-03-2003, 18:14
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
Dieren mishandelen.

Maar inderdaad op huisdieren kun je dus niet jagen omdat zij het bezit zijn van mensen. Dus dan zou je eerst toestemming moeten vragen bij de eigenaar

Maar goed ik zie de duidelijke meningsverschillen en ik denk niet dat het nog zin heeft deze posting verder te zetten.
je zou inderdaad toestemming moeten gaan vragen bij de eigenaar. maar omdat de eigenaar daar niet zo blij mee zal zijn, en de politie zal bellen, kun je dat maar beter laten.
of niet natuurlijk.
Oud 02-03-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef:
Haha, wat een onzin. Mag je daarom geen dieren haten? Ik haat mensen, terwijl ik zelf ook een mens ben. So fucking what.
nee maar je moet ze haten omdat ze je wat hebben aangedaan.. als een hond jouw aanvalt mag je hem haten, kan je hem zelfs via de rechter laten afmaken.. maar je moet een dier niet haten alleen omdat het een dier is
Oud 02-03-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
Dieren mishandelen.
met andere woorden jij vind dat je jouw problemen en opgekropte woede op die arme beestjes mag afreageren..

ik vind dat je best kwaad mag zijn op dieren maar ze moeten jouw wat hebben aangedaan, je moet er wel een reden voor hebben. (dus niet van die hond stinkt, nu stinken alle honden en mag ik ze voor straf allemaal wurgen) reken ze af op wat ze jou hebben aangedaan, niet op wat ze zijn
Oud 02-03-2003, 18:49
BertusBeentjes
Citaat:
******** schreef:
met andere woorden jij vind dat je jouw problemen en opgekropte woede op die arme beestjes mag afreageren..
Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar.... ja, dat is precies wat ik bedoel.
Oud 02-03-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar.... ja, dat is precies wat ik bedoel.
ja dat dacht ik al.. en daar ben ik het niet mee eens...

ookal ben ik het er niet mee eens dat je dieren mishandelt toch vind ik dat je er dan ten minste nog een reden voor moet hebben... als je je zo graag wil afreageren kan je tegen een boom aan trappen...
Oud 02-03-2003, 18:55
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
******** schreef:
als je je zo graag wil afreageren kan je tegen een boom aan trappen...
Nou zeg. Een boom leeft ook hoor. En een boom is helemaal weerloos.
Oud 02-03-2003, 18:56
BertusBeentjes
Een boom lijdt niet zichtbaar.
Oud 02-03-2003, 18:57
Verwijderd
een boom voelt niks maar je hebt gelijk.. slehct voorbeeld... dan trap je maar tegen een steen aan

en nu maar hopen dat een steen geen gevoel heetf
Oud 02-03-2003, 19:00
BertusBeentjes
auw! nein danke.
Advertentie
Oud 02-03-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
auw! nein danke.
nou dan kan je je toch ookwel inhouden bij die dieren??
Oud 02-03-2003, 19:10
BertusBeentjes
Nee, ik ben een zeer actieve stenenverzamelaar ziet u?
Oud 02-03-2003, 19:49
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
BertusBeentjes schreef:
Nee, ik ben een zeer actieve stenenverzamelaar ziet u?
dan neem je toch een dode boom
geen gevoel, geen au, wel afreageren
Oud 02-03-2003, 19:54
cartman666
cartman666 is offline
bomen gevoel?! is dat bewezen? dacht het niet. de boom heeft geen zintuigen voor pijn. katten en honden wel.
Oud 02-03-2003, 19:56
cartman666
cartman666 is offline
maar als ik het goed begrijp heb je zoveel opgekropte woede dat je dieren wilt mishandelen(het leuke van een lijdend dier ontgaat me nog, maargoed). lijkt het je niet verstandiger dat je je woede dan afreageerd in een sport ofzo? rugby karate kickboxing? het leuke van zo'n sport is dat er anderen zijn die ook allemaal pissed off zijn en allemaal op elkaar willen slaan, je bent niet meer alleen, en ervaart dat het tamelijk veel pijn doet als je met zo iemand in aanraking komt.

Als je echter zo gefrustreerd bent dat je persé weerloze dieren pijn wilt doen, lijkt het me verstandig dat je bij jezelf nagaat hoe de wereld zou worden als iedereen die handicap had.

Laatst gewijzigd op 02-03-2003 om 20:00.
Oud 02-03-2003, 19:58
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
cartman666 schreef:
bomen gevoel?! is dat bewezen? dacht het niet. de boom heeft geen zintuigen voor pijn. katten en honden wel.
Nee, maar een boom leeft wel. Volgens jouw redenatie zou het doden van verdoofde dieren ook geen hoer uitmaken. Toch?
Oud 02-03-2003, 20:03
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Nee, maar een boom leeft wel. Volgens jouw redenatie zou het doden van verdoofde dieren ook geen hoer uitmaken. Toch?
minder dan het doden van dieren met gevoel, bovendien, waar ligt jou definitie van 'leven'. bacteriën leven ook, dierlijk plankton ook. bomen leven ook, maar geen leven met gevoel, probeer je voor te stellen dat je een boom bent: je voelt niets, je zet co2+water om in glucose en zuurstof, groeit. en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. ik leef ook niet mee met een worteltje op mijn bord, net zogoed voel ik ook geen gevoel bij een boom.
Oud 02-03-2003, 20:14
BertusBeentjes
Citaat:
cartman666 schreef:
maar als ik het goed begrijp heb je zoveel opgekropte woede dat je dieren wilt mishandelen(het leuke van een lijdend dier ontgaat me nog, maargoed). lijkt het je niet verstandiger dat je je woede dan afreageerd in een sport ofzo? rugby karate kickboxing? het leuke van zo'n sport is dat er anderen zijn die ook allemaal pissed off zijn en allemaal op elkaar willen slaan, je bent niet meer alleen, en ervaart dat het tamelijk veel pijn doet als je met zo iemand in aanraking komt.

Als je echter zo gefrustreerd bent dat je persé weerloze dieren pijn wilt doen, lijkt het me verstandig dat je bij jezelf nagaat hoe de wereld zou worden als iedereen die handicap had.
Ik heb niet echt last van opgekropte woede. Ik sport ook al redelijk intensief.

Het gaat mij gewoon om dieren, als ik het woord dieren hoor word ik al misselijk.
Oud 02-03-2003, 20:15
autodropje
autodropje is offline
als je wilt klagen moet je dat op feedback doen en niet hier.

Regels voor berichten