Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 20:53
Internationalist
Internationalist is offline

Godverdomme ik haat ze. Van de gladde ventjes van begin 20, met hun net zo gladde praatjes. Die achter tiener meisjes aanzitten. Om ze als prooi zo snel mogelijk de nek door te bijten, te neuken en daarna te dumpen.
, echt klootzakken zijn het. Sorry, ik begin een beetje chaotisch , iig m'n 'dochter' (is nie ech m'n dochter, maar ik hou er wel net zoveel van als een echt ofzow ) van 14 heeft met een jongen gezoend. Iemand die ik opzich vrij goed ken, eigenlijk iets te goed. Echt zo'n playertje. Ik weet zeker dat hij haar pijn gaat doen.

Het probleem is vooral de tweestrijd. Ik bedoel, ik hou van haar, en wil dat ze geluk heeft. Zij heeft nu geluk. Zij zelf weet ook doet nu vanzelf verledentijd wordt en dat de pijn nog wel komt. Eigenwijsheid accepteren doet pijn.

Maar ik ga ook enigzins aan mezelf twijfelen, ik ben ook hypocriet (bedankt Secreet ) en bekrompen, misschien zie ik het wel verkeerd. Daarom mijn vraag, moet 't kunnen, iemand van 14 en 21, waarbij het meisje 14 is en de jongen duidelijk overwicht heeft. Niet omdat 'ie slimmer is, met haar voer ik heel wat intelligentere gesprekken, maar omdat ie munipuleren en 'spelen' kan.

Kan dat, dat leeftijdsverschil?
Oud 19-01-2002, 20:56
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
Als ik het zo bekijk niet. Die jongen houdt (heb ik uit je woorden opgemaakt) niet van het meisje. Opzich vind ik het prima als er een groot leeftijdsverschil tussen zit... Als het echt liefde is
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 21:10
Verwijderd
Het kan, soms. Maar in mijn geval is het mislukt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 21:12
Internationalist
Citaat:
Myself! schreef:
Het kan, soms. Maar in mijn geval is het mislukt.
Ik weet het

En ik wil nie dat ze pijn krijgt, m'n lieve dochter moet gewoon gelukkig zijn ofzow, en niet zo'n kut weg belopen. Ik ben echt bang dat 'ie binnen twee weken neukt en dan................. weggooid
Oud 19-01-2002, 21:55
PV
PV is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Ik weet het

En ik wil nie dat ze pijn krijgt, m'n lieve dochter moet gewoon gelukkig zijn ofzow, en niet zo'n kut weg belopen. Ik ben echt bang dat 'ie binnen twee weken neukt en dan................. weggooid
Uhm, het is háár eigen leven... zij beslist of ze met iemand neemt of niet. ik begrijp dat je het beste met haar voor hebt en niet wilt dat haar iets overkomt (natuurlijk niet, dat wil niemand), maar tot op dit punt heeft ze er zelf voor gekozen.

dat leeftijdsverschil, op zich kan het wel, maar eerder in een latere fase... nu werkt die jongen waarschijnlijk of studeert, en dat meisje zit net op de middelbare school. 20 en 27 jaar zou wel goed kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 21:57
Verwijderd
een van mijn beste vriendinnen wordt deze maand 16 en heeft met iemand van 22.. ze hebben nu een jaar, en ik ken hem nu ook heel goed, hij is heel lief en zou haar nooit pijn willen doen.. in hun relatie is er ook niemand de het overwicht heeft, ze hebben elkaar allebij nodig en zijn nu nog steeds ontzettend verliefd. dus ja, soms kan het wel

maar in jouw geval is het vast anders, en ik denk dat je je dochter het best alles kan zeggen wat je vindt en haar behoeden van de pijn die gaat volgen.. als je van haat houdt doe je dat, de pijn is het geluk niet waard.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:05
Illusive Mask
Illusive Mask is offline
Meisjes van 14 kun je laten geloven wat je wilt

Het lijkt me beter als ze op die leeftijd nog niet omgaan met jongens vanaf 18 jaar, aangezien deze nogal 'uitbuiterig' kunnen zijn... je geeft hun het idee dat je van ze houd, zij hebben een nieuwe ervaring genaamd 'vriend'... en jij hebt iets waar je mee kunt doen wat je wilt na verloop van tijd

Kortom: geen goed idee als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:34
Verwijderd
Volgens mij is hier niet het leeftijdsverschil, maar de ontzettende kutacties van die overbekende player het probleem... Ikzelf weet ook niet hoe ik moet reageren als ik een jongen/man in de kroeg tegenkom, hem erg leuk vindt, en hij mij het gevoel geeft mij ook erg leuk te vinden... Op de één of andere manier schijnen een aantal jongens of mannen van 'nu' jonge(re) of "mindere" meisjes (andersom gebeurt, maar minder, en om maar even bij het voorbeeld te blijven hebben we het over de mannen die voordeel nemen van de vrouwen ff uitleggen) graag te gebruiken en daarna net zo hard weer te dumpen...

Volgens mij is het een kwestie van playen met voorbedachte rade... Als je begrijpt wat ik bedoel..

xxx

ps succes met je dochtertje... prima als je haar beschermt, maar watch it met vooroordelen... kusknuf

Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 01:20
soulless
soulless is offline
Eikels. Kill and attack Vliegh.
Oud 20-01-2002, 01:45
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Persoonlijk vind ik zinnetje's als:
"als je echt van elkaar houdt"
Boelshit
In de meeste gevallen en ik denk zeker in dit geval, is het een oneerlijke partij(die gozer dan).
En wat je in het begin schrijft had mijn reaktie ook kunnen zijn.(als ik wat zekerder was)
Persoonlijk vind ikl iemand ook een klootzak als je met een meisje van 14/15 jaar neemt bewust om dr alleen een beetje mee te "spelen" maar er zit altijd een andere kant aan natuurlijk.
Wil je dat iemand iets leert doordat hij/zij er steeds voor beschermt wordt of dat zij het uit de keiharde praktijk leert.
Als je het ern niet mee eens bent laat dan duidelijk merken en ook waarom maar probeer nooit iemand te "stoppen" en wees duidelijk ook in dat je bijvoorbeeld niet boos op haar bent maar dat je het niet verantwoord vind ect.
verder wordt dit allemaal suf gelul en heb ik niet zoveel toe te voegen.

Succes

Edwin
Oud 20-01-2002, 10:09
Internationalist
Citaat:
soulless schreef:
Eikels. Kill and attack Vliegh.

Hmmm, je hebt gelijk
Oud 20-01-2002, 12:44
Lindatje
Lindatje is offline
Ik vind dat het wel kan: Ik was 15 toen ik met mijn vriendje verkering kreeg en hij was toen 20. Nu zijn we 17 en 22. Maar in jongens zitten hele grote verschillen (niet dat dat bij meisje niet zo is maar daar gaat het nu effe niet over he..). Er zijn zat jongens die gewoon echt verliefd worden op een jonger meisje en er dan ook alles voor zouden doen. Dan vind ik dat het moet kunnen. Maar uit jou woorden maak ik op dat het niet zo'n lieverdje is: een player dus. Maar het is haar leven, ik kan begrijpen dat je je zorgen maakt dan, maar klopt het niet komt ze daar zelf wel achter. Alleen hoe sterk staat zij in haar schoenen? Want ik weet nog toen ik 14 was: tegen mij kon je zeggen wat je wou en ik geloofde het wel. Manipuleren dus... En toch denk ik dat je niet meer kunt doen dan op haar letten. Iemand die verliefd is luistert niet. Dus meer kun je denk ik niet doen....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:42
dystopia
dystopia is offline
Ugh, vooroordelen. Laat ik het 'ns anders stellen: tussen mijn ouders scheelt het 7 jaar en m'n moeder was iets van 16 toen ze iets kregen.

En oh ja, verbieden bij een puber maakt alleen erger en als er iets fout gaat in de zin van sex, bestaat er nog zoiets van Het Wetboek Van Strafrecht, just in case.

Dan nog ff iets anders: jij bent 18 en hebt een dochter van 14? Zo'n verschil in leeftijd qua ouder/kind vind ik gevaarlijk dan verschil in vriend/vriendin.

Wanneer je die gast niet vertrouwt is 't zaak te overwegen met die gozer te gaan lullen. Gewoon een gesprek en dan haal je wat dingen aan. Hoe je dan aanpakt is jouw zaak als ouder. Ik zou 't persoonlijk niet weten maar ik ben dan ook geen vader.

Leeftijd zegt niks, het is maar een nummertje dus maak je ogen 'ns open. Vooroordelen...
Oud 20-01-2002, 17:12
Verwijderd
Het heeft weinig met leeftijd te maken. Ik ben zelf ook 20 en ben juist hardstikke braaf, trouw, fatsoenlijk en absoluut niet uit op een quickie. Het heeft meer te maken met de waarde die je aan bepaalde handelingen hecht, en dat verschilt van persoon tot persoon, zowel bij jongens als bij meisjes...het handigste is dus dat je er niet teveel waarde aan hecht, want dan word je tenminste niet zo vaak gekwetst in de liefde zoals ik...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:09
X-je
X-je is offline
Citaat:
Ik weet het

Als ze voor jou een dochter is, dan moet je voor haar ook wat betekenen. Dus moet je een goeie relatie hebben en dus ook heel goed kunnen praten. Als je nu es zegt hoe jij je der bij voelt? Zou ze niet naar je luisteren? Of je kan haar ook zeggen, rustig aan te doen en dat ze moet doen wat ze denkt dat juist is. En niets moet doen waar ze zich niet goed bij voelt. Zo zou ik het toch proberen 'oplossen'

X-je
Oud 20-01-2002, 20:57
TyZZel
TyZZel is offline
Hmmm ik snap je punt, heel goed zelfs. Toch denk ik dat je beter spijt kunt hebben van iets wél dan iets niet proberen => je bent altijd een ervaring rijker waar je veel van leert. Zelf ben ik nu 16, en ik heb nu een jaar met mijn vriend die nu 22 is. Ik heb ontzettend veel nare reacties op onze relatie gekregen, maar dat heeft me wel veel sterker gemaakt. Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik die stap gezet heb en ik vind dus ook dat je dochter moet doen waar ze achter staat => iemand van haar eigen leeftijd zou haar ook kunnen kwetsen...
Oud 21-01-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het

Heb je der al eens met der over gepraat? En ken je dah persoontje ook, met wie ze het nu heeft?? Zeg ook tegen haar dat ze in ieder geval niets moet doen waar ze nog niet aan toe is, en dat ze dit echt heel erg duidelijk moet maken aan dah ventje. ALS HIJ DIT NIET RESPECTEERT, MOET ZE HEM METEEN DUMPEN want ze moet echt niets tegen der zin in doen..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:39
basje!
basje! is offline
tja als het echt zo'n vies ventje is zou ik haar maar gewoon blijven waarschuwen, ze zal in het begin niet luisteren maar ze zal er toch over na denken, echt waar want ik ken het dus misschien is het ook een beetje hypocriet om op deze topic te reageren maar ja, kon het nie laten.
Oud 21-01-2002, 20:50
Cato328
Cato328 is offline
Ik denk dat dat erg verschilt. Sommige jongens vinden zo'n meisje echt oprecht leuk, de anderen playen ze. Het ligt ook een beetje aan het meisje, als zij stevig in haar schoenen staat zal het minder snel gebeuren dat ze wordt 'verneukt' zonder dat ze het zelf weet. Bij mij is het meestal zo dat als jongens mij gebruiken, ik ze net zo hard teruggebruik of ze gewoon dump, ik wil en zal niet het slachtoffer zijn van een player en meestal lukt dat wel, omdat ik snel doorheb hoe de meeste mensen in elkaar zitten (BIJNA altijd). Zelf heb ik een half jaar geleden een korte relatie gehad met een jongen van 21 (ik was toen nog 14) en het ging best goed, uiteindelijk maakte hij het uit omdat hij mijn leeftijd toch een probleem vond, niet omdat hij geestlijk ouder was, maar meer om het cijfertje.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 21:11
Verwijderd
Citaat:
crazzzy girl schreef:
Als ik het zo bekijk niet. Die jongen houdt (heb ik uit je woorden opgemaakt) niet van het meisje. Opzich vind ik het prima als er een groot leeftijdsverschil tussen zit... Als het echt liefde is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten